مهاجرت کاری کلمبیا

مهاجرت کاری به کلمبیا

مهاجرت کاری به کلمبیا

مهاجرت کاری به کلمبیا به دلیل فرصت های شغلی فراوان برای کارگران ماهر و نیز شرایط آسان مهاجرتی در کانون توجه متقاضیان کار در خارج قرار دارد. اگر شما هم مایل به اطلاع درباره شرایط مهاجرت کاری به یکی از کشورهای برتر آمریکای جنوبی می باشید، مطمئنا با مطالعه این مقاله تایید خواهید کرد که شرایط کار در کلمبیا برای متقاضیان خارجی نسبتا مطلوب می باشد. یکی از شرایط مهاجرت کاری به کشور کلمبیا اخذ ویزای کاری کلمبیا (M Visa) می باشد و نکته کلیدی و شرط اصلی اخذ این نوع ویزا نیز وجود پیشنهاد کاری از سوی کارفرمای کلمبیایی است.

روش مهاجرت کاری به کشور کلمبیا زمانی اهمیت زیادی پیدا می کند که شما بدانید اولا شما از طریق ویزای کار کلمبیا به راحتی می توانید خانواده خود را به همراه بیاورید. ثانیا، با صرف حداقل هزینه و زمان می توانید بازنشستگی خود را بدست آورید. از حقوق و امتیازات بازنشستگی برخوردار شوید. ثالثا خود و خانواده خود از امتیازات اقامت در این کشور برخوردار شوید. کلمبیا نیز مانند دیگر کشورهای توسعه یافته سیاست مهاجرتی خاص خود را دارد. در سال های اخیر، کلمبیا به جذب کارآفرینان و شرکت های فناوری روی آورده است. مخصوصا هم به دنبال استخدام نیروی کار ماهر برای ارتقای رشد اقتصادی این کشور می باشد. مشاورین و کارشناسان مجرب ما در موسسه سفیران سروش سعادت آماده ارزیابی شرایط هموطنان متقاضی و ارائه مشاوره ها در این زمینه می باشند.

حداقل شرایط کاری در کلمبیا

متقاضیان برای مهاجرت کاری در ابتداء بایستی نسبت به شرایط کار در کشور کلمبیا اطلاع یابند. بر اساس قوانین کار کلمبیا در سال 2018، دستمزد پایه کارمندانی که با حداکثر زمان کاری در این کشور کار می کنند در حدود $781242 COP (پزو) به همراه مجوز حمل و نقل اجباری در حدود $88211 COP (پزو) می باشد. بر این مقدار بایستی پاداش کار را نیز باید اضافه نمود. اما باید توجه کرد که بر طبق قونین کار کلمبیا حقوق پرداختی به کارکنان نبایستی بیشتر از 30% کل دستمزد توافقی باشد.

همچنین در کلمبیا، استاندارد ساعت کاری نمی تواند بیش از 8 ساعت در روز و 48 ساعت در هفته باشد. بر طبق فانون کار کلمبیا، حقوق اضافه کاری کارگر بایستی حداقل 25% بیشتر از کارگر با مدت زمان کار معمولی باشد. از سال 2014، هر کارفرما یا پیمانکار کلمبیایی بایستی سیستم مدیریت ایمنی و سلامت در کار را جهت اطمینان از اجرای موارد احتیاطی در محیط کار اجرا نماید.

قانون مهاجرت کاری به کلمبیا

جمهوری کلمبیا کشوری در شمال غربی قاره آمریکای جنوبی واقع شده است. با کشورهایی همانند برزیل، ونزوئلا، پاناما، اکوادور و پرو هم مرز است. همچنین این کشور با کشورهایی نظیر کاستا ریکا، نیکاراگوئه، هندوراس، جامائیکا، هائیتی و جمهوری دومنیکن مرز مشترک آبی دارد. پایتخت کشور کلمبیا شهر بوگوتا است. بر اساس آمار سال 2018، جمعیت این کشور در حدود 49996445 نفر برآورد می شود. به طور سنتی، اقتصاد کلمبیا بر پایه کشاورزی و زراعت استوار است. اما در سال های اخیر، نرخ اشتغال در بخش صنایع و خدمات نیز افزایش چشمگیری یافته است.

آشنایی با حقوق و قوانین کار در هر کشوری از ملزومات و پیش نیازهای اساسی جهت مهاجرت به آن کشور می باشد. کارگران و کارمندان خارجی شاغل در کشور کلمبیا از حقوق تعیین شده توسط Political Constitution، مقررات ILO تصویب شده توسط پارلمان کلمبیا و نیز قانون کار یا Labor Code برخوردار هستند. قانون کار کلمبیا به صراحت حقوق و تکالیف کارگران و کارفرمایان را در قبال هم تعیین کرده است. ما در بخش بعدی همین مقاله به بررسی این حقوق و تکالیف در قالب شرایط کار در کلمبیا می پردازیم.

قانون مهاجرت کاری به کلمبیا

مشاغل مورد نیاز در کلمبیا

در طی سال های اخیر بازار کار کلمبیا به واسطه رشد اقتصادی و توسعه زیرساخت های صنعتی و خدماتی در این کشور به رشد خوبی رسیده است. فهرست مشاغل مورد نیاز کلمبیا برای شهروندان خارجی عبارتند از:

  • دانشجوی انترن
  • استاد
  • محقق
  • ژورنالیست
  • مربی و مترجم زبان انگلیسی
  • ترابری بین المللی (کشتیرانی)
  • ماهیگیری صنعتی
  • مهندسی فناوری اطلاعات (IT)
  • مهندسی نفت و گاز
  • لایروب
  • مهارت خاص (هنرمند، فعال فرهنگی و ورزشکار)

شرایط ویزای M Visa کلمبیا

به منظور انجام کار در کشور کلمبیا، متقاضیان خارجی نیازمند درخواست ویزای کار کلمبیا معروف به نوع ویزای M می باشند. اگر شما قصد مهاجرت کاری به کلمبیا را دارید باید بدانید که یکی از شرایط اصلی جهت اخذ ویزای کار کلمبیا داشتن پیشنهاد کار یا Job Offer از یک شرکت یا کارفرمای مقیم کلمبیا و مطابق رشته تخصصی شما می باشد. درخواست ویزای کار کلمبیا از 2 طریق کنسولگری کلمبیا یا وزارت امور خارجه امکانپذیر است. 2 نوع ویزای کار کلمبیا عبارتند از:

  • ویزای کار موقتی
  • بیزینس ویزا یا ویزای تجاری

جهت اخذ ویزای کار موقتی متقاضی حتما باید مدرک پیشنهاد کاری یا قرارداد کاری خود را (شامل اظهار درآمد و هدف از کار) ارائه نماید. ویزای کار موقتی در واقع نوعی ویزای کوتاه مدت بوده و اعتبار آن 2 ساله است. زمانی که ویزای کاری متقاضی به تایید می رسد. متقاضی بایستی برای اخذ کارت شناسایی شهروند خارجی کلمبیایی ثبت نام نماید. در کلمبیا، 14 دسته از ویزای کار موقتی وجود دارد.

اما هدف از ویزای تجاری یا بیزینس ویزای کلمبیا چیست؟ این نوع ویزا هم برای انجام بیزینس و کسب و کار ویژه متقاضیانی صادر می شود. خواستار تاسیس و راه اندازی شرکت یا سرمایه گذاری در شرکت، ایجاد روابط کاری یا تشکیل شرکت های سطح بالا (شرکت های چند ملیتی) در کلمبیا می باشند. مدت اعتبار این نوع ویزا 3 ساله است. در حال حاضر نیز 4 دسته از بیزینس ویزاها در کلمبیا وجود دارد.

مدارک و شرایط لازم جهت مهاجرت کاری به کلمبیا

در دسامبر سال 2017، دولت کلمبیا قانون مهاجرتی جدیدی را تصویب نمود. بر این اساس گزینه های جدید ویزای کار با نام کلی M Visa مثل بیزینس ویزا با اعتبار 3 ساله و ویزای کار موقتی با اعتبار 2 ساله مطرح شدند. هر کدامیک نیز شرایط خاص خود را دارند که متقاضیان باید به آن توجه نمایند. اما به منظور درخواست ویزای کار کانادا شما نیازمند تهیه مدارک زیر می باشید:

مدارک مراحل
پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل 180 روز و نیز 2 صفحه خالی موجود در آن1
فوتوکپی از صفحه آخر پاسپورت (اطلاعات شخصی متقاضی)2
3 قطعه عکس 3×3 با پس زمینه سفید3
قرارداد کار یا قرارداد محضری و امضاء شده از خلاصه فرم استخدام4
مدرک فنی و حرفه ای معتبر5
مدارک شناسایی متقاضی6

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با برخورداری از وکلا و کارشناسان دارای مجوز رسمی و با تجربه چندین و چند ساله درباره شرایط اخذ ویزای کار کشورهای مختلف دنیا همانند ویزای کار آلمان، فر انسه، انگلستان، کانادا و نیز ویزای کار آمریکا آماده ارائه مشاوره های کارشناسی و دقیق به هموطنان گرامی بر پایه آخرین متدهای حقوقی و مهاجرتی روز دنیا می باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *