مهاجرت کاری ژاپن

مهاجرت کاری به ژاپن

مهاجرت کاری به ژاپن

مهاجرت کاری به ژاپن زمانی برای شما ممکن مقدور خواهد بود که بتوانید ویزای کاری را اخذ و شغل خود را از قبل بیابید. شرایط کار در کشور ژاپن با کشورهای قاره اروپا متفاوت است. شاید برای بسیاری از افراد بسیار دشوار باشد که بتوانند در این کشور کار کنند. در ادامه این مقاله در رابطه با شرایط کاری در کشور ژاپن توضیحاتی را ارائه خواهیم کرد اما هدف اصلی ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، تشریح شرایط مهاجرت کاری به ژاپن است.

کار در ژاپن

در طی سال های گذشته، کشور ژاپن ساعت کار قانونی را به صورت چشمگیری کاهش داده است. بر اساس مطالعات بین المللی صورت گرفته، راندمان کاری در این کشور به شدت افزایش یافته است. ساعت کار مفید در کشور ژاپن اما همچنان از بسیاری از کشورهای جهان بیشتر است.

بر اساس قوانین کشور ژاپن ساعت کاری در هفته 40 ساعت است. اما زمانی که شما قرارداد امضاء می کنید، موظف هستید که حداقل 20 ساعت به عنوان اضافه کار در طول هفته در محل کار خود بمانید. فرهنگ کاری در کشور ژاپن به گونه ای است که درصد قابل توجهی از کارکنان در ژاپن در حدود 16 ساعت در محل کار خود می مانند. کار برای شرکت های خصوصی در کشور ژاپن، سخت تر از شرکت های دولتی است. البته خارجی ها بیش تر در شرکت های خصوصی مشغول به کار می شوند.

دستمزد در کشور ژاپن

کشور ژاپن یکی از گران قیمت ترین کشورهای جهان است. از همین رو میزان درآمد ها در این کشور نیز بیش تر از بسیاری از کشورهای دیگر است. میانگین درآمد ماهیانه در کشور ژاپن در سال 2018، معادل $3000 (دلار آمریکا) بوده است. در مقایسه با بسیاری از کشورهای مطرح اروپایی رقم بیش تری است. چنانچه اشاره شد، هزینه های زندگی در این کشور نیز بر همین اساس، بیش تر از درصد قابل توجهی از کشورهای جهان است. در مقاله هزینه زندگی در ژاپن در این رابطه توضیحات تکمیلی را در اختیار شما قرار داده ایم.

مشاغل مورد نیاز جهت مهاجرت کاری به ژاپن

ویزای کاری در کشور ژاپن تنها در اختیار افرادی قرار خواهد گرفت که دارای حرفه مشخصی باشند، دانش کافی داشته باشند یا یک مهارت ویژه داشته باشند. این بدان معناست که شما نمی توانید در کارهای ساده در کشور ژاپن به عنوان یک نیروی کار خارجی استخدام شوید. این امکان تنها در صورتی برای شما بوجود خواهد آمد که ویزای دیگری مانند ویزای همراه یا ویزای تحصیلی داشته باشید.

در حقیقت این بدان معناست که اگر شما آرایشگر، ماساژور، خدمتکار، فروشنده، کارگر یا چنین مشاغلی در ژاپن را مد نظر دارید، نمی توانید با دریافت ویزای کاری، مهاجرت کاری به ژاپن را بدست آورید. مهم ترین مشاغل مورد نیاز در کشور ژاپن بر اساس جست و جوهای مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت عبارتند از:

  • مترجم
  • مدلینگ
  • متخصصین IT
  • علم تغذیه و آشپزی
  • حوزه تفریحات و سرگرمی

در صورتی که به دنبال مهاجرت کاری به ژاپن هستید باید آگاه باشید. مشاغل زیادی برای انگلیسی زبانان در این کشور وجود دارد. اما در صورتی که به زبان ژاپنی تسلط داشته باشید، شانس شما برای دریافت شغل به شدت افزایش پیدا خواهد کرد. بدست آوردن اقامت کشور ژاپن برای شما می تواند در گرو یافتن یک شغل مناسب در این کشور باشد.

مشاغل مورد نیاز جهت مهاجرت کاری به ژاپن

ویزای کار ژاپن

برای مهاجرت کاری به ژاپن دریافت ویزای کاری این کشور یکی از الزامی ترین قدم ها برای شما خواهد بود. در کشور ژاپن 27 نمونه ویزا وجود دارد. آنها را می توان به 3 گروه مختلف دسته بندی کرد:

  • ویزای کاری که به شما اجازه کار در ژاپن را می دهد.
  • ویزای غیر کاری که اجازه کار را از شما خواهد گرفت.
  • ویزای خانوادگی که اجازه کار در آن به شرایط خانوادگی شما بستگی دارد.

انواع ویزای کاری ژاپن

در ادامه به انواع ویزاهای کاری ژاپن می پردازیم:

  • مهندسین، متخصصین علوم انسانی یا خدمات بین المللی
  • ویزای کار درون شرکتی دومین نوع ویزای کاری است. شرکت مادر یک نیروی خود را در ژاپن مامور به انجام کاری می کند. در این حالت فرد باید حداقل یک سال سابقه کار در آن شرکت را داشته باشد.
  • ویزای کار مهارت نیز در اختیار افرادی قرار می گیرد. در حوزه های آشپزی جهانی، معماری یا عمران، پردازش فلزات و سنگ های قیمتی، تربیت حیوانات، خلبانی، معلمان ورزش و چنین فعالیت هایی حداقل 3 تا 10 سال سابقه کاری داشته باشند.
  • نوع دیگر ویزای کاری مربوط به سرمایه گذاری و افتتاح شرکت در این کشور است. ما در مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ژاپن در این رابطه توضیحات کافی را ارائه کرده ایم.
  • ویزای کار حرفه ای که یک لیست کامل از طرف اداره کار کشور ژاپن تهیه شده است. افراد می توانند بر اساس آن ویزای کار حرفه ای ژاپن را بدست آورده است .مهاجرت کاری برای آنها بسیار ساده خواهد بود. در صورتی که شما در لیست مذکور 70 امتیاز را کسب کنید. از این رو قادر خواهد بود این ویزا را بدست آورد. به کمک این ویزا قادر خواهید بود تا در مشاغل مختلف فعالیت داشته باشید. ویزای کاری شما 5 سال اعتبار قانونی خواهد داشت. همچنین شما اجازه خواهید یافت که برای همسر خود نیز اجازه کار دریافت کنید و در شرایط خاص والدین خود را همراه داشته باشید.

در باب مهاجرت کاری به ژاپن

مهاجرت کاری به ژاپن فرصت بسیار مناسبی برای افرادی است که شیفته کار هستند و می توانند برای مدت طولانی در طول یک روز فعالیت داشته باشند. شرایط کاری در کشور ژاپن با بسیاری از کشور های جهان تفاوت دارد. این مسئله باید مورد توجه قرار گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه فرهنگ کاری و چگونگی مهاجرت کاری به ژاپن می توانید از راهنمایی های مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به صورت حضوری و غیرحضوری بهرمند شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *