مهاجرت کاری چین

مهاجرت کاری به چین

مهاجرت کاری به چین

مهاجرت کاری به چین یکی از پرطرفدارترین مهاجرت های کاری در آسیا است. گرچه بسیاری از نیروهای کار در چین برای یافتن شغل این کشور را ترک می کنند. اما شرایط مالی بهتری که به نیروی کار خارجی پیشنهاد می شود سبب افزایش جذابیت مهاجرت کاری به چین می شود. حضور شرکت های معتبر بین المللی و یا شعبه های رسمی برندهای برتر جهانی چین را در سال 2023 بالاتر از سنگاپور و آلمان در صدر دریافت درخواست های کار در این کشور قرار داده است. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز از همین رو به بررسی موضوع مهاجرت کاری به چین می پردازیم.

شرایط مهاجرت کاری به چین

این کشور برای دستیابی به اقتصادی پویا شرایطی را ایجاد کرده است که شرکت های خارجی با آسودگی خاطر بتوانند در این کشور فعالیت داشته باشند. همین مسئله یکی از مهم ترین دلایلی است که تعداد مهاجرت کاری به چین را در سال های اخیر به صورت چشم گیری افزایش داده است. درصد قابل توجهی از این مهاجران برای شرکت های بین المللی موجود در چین کار می کنند. درصد شاغلان خارجی در شرکت های تمام چینی بسیار ناچیز است.

به صورت قانونی هر فردی که در این کشور کار می کند باید حداکثر 8 ساعت در روز و 40 ساعت در هفته کار کند. در صورتی که یک کارفرما، نیروی کار خود را موظف به کار بیش از حد مشخص شده کند. باید دستمزدی که به صورت تصاعدی توسط دولت چین مشخص شده است را به متقاضی بپردازد. برای کار در این کشور شما باید به زبان چینی، به خصوص زبان ماندارین، تسلط داشته باشید. تسلط به زبان انگلیسی می تواند نقش قابل توجهی در افزایش دستمزد شما در این کشور داشته باشد. برای پیدا کردن کار باید اطلاعات جامعی درباره موسسات کاریابی در این کشور کسب کنید.

مهاجرت کاری به چین در سال 2023

همانطور که اطلاع دارید مهاجرت کاری یکی از بهترین روش از انواع مهاجرت به چین است. برای آن که بتوانید به عنوان یک نیروی کار خارجی وارد این کشور شوید. به ویزای کاری کشور چین نیاز خواهید داشت. طبق آخرین قوانین 2023 ویزای کاری این کشور زمانی در اختیار شما قرار خواهد گرفت که یک شغل در آن جا برای خود داشته باشید. سپس از طریق کارفرما، اجازه کار خود را از اداره مهاجرت این کشور دریافت کنید. با در اختیار داشتن اجازه کار و سایر مدارک مورد نیاز برای صدور روادید می توانید نسبت به اخذ ویزای کاری این کشور در یک بازه زمانی 15 روزه امیدوار باشید.

با توجه به پیشرفت این کشور در اقتصاد و اشتغال زایی متقاضیان بسیاری برای کار این کشور را انتخاب می نمایند. از این بهتر است ابتدا با میزان نرخ بیکاری در این کشور آشنا گردید که در نمودار زیر بیان شده است:

نرخ بیکاری در چین در سه سال اخیر

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کاری چین

متقاضیان بین المللی جهت کار در این کشور می باید ویزای کار این کشور را دریافت نمایند. هزینه این ویزا با توجه به ملیت متقاضی متفاوت می باشد. از این رو پیشنهاد می شود ابتدا پیشنهادکاری یا قرارداد معتبری از کارفرما این کشور دریافت نمایید. به منظور اخذ ویزای کاری این کشور باید مدارک زیر را در اختیار سفارت آن کشور قرار دهید:

  • گذرنامه با حداقل 12 ماه اعتبار و 2 صفحه سفید
  • 2 قطعه عکس رنگی مربوط به 6 ماه گذشته
  • تکمیل فرم درخواست صدور روادید
  • ارائه رزومه کاری و تحصیلی متقاضی
  • ارائه فیش پرداخت هزینه صدور روادید
  • فرم اجازه کار در کشور چین

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کار در چین ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

برنامه مهاجرت کاری به چین

برنامه مهاجرت کاری به چین

از ویزای کاری این کشور به عنوان ویزای Z یاد می شود. زمانی که شما ویزای Z را دریافت می کنید، 60 روز فرصت خواهید داشت تا وارد این کشور شوید. در غیر این صورت ویزای شما باطل خواهد شد. تنها 30 روز فرصت دارید که با توجه به پیگیری های کارفرمای خود اجازه اقامت در کشور چین را با توجه به مدت قرارداد خود به دست آورید.

حداقل زمان تعیین شده برای اعتبار ویزای کار این کشور، 90 روزه است و حداکثر آن نیز 5 سال خواهد بود. توجه داشته باشید که مهاجرت کاری به چین ممکن است یک طرفه باشد. این بدان معناست که شما باید حداقل برای یک مدت مشخص در این کشور بمانید و در صورتی که از این کشور خارج شوید، نمی توانید مجددا وارد این کشور شوید. همه چیز در این رابطه بستگی به نوع قرارداد و اجازه اقامت شما در کشور چین دارد. بحث اقامت چین از طریق کار در این مورد می توان برای شما مفید باشد.

خدمات ویژه نیروی کار در چین

دولت این کشور برای تامین نشاط کافی برای کارکنان این کشور شرایطی را ایجاد کرده است که کارفرمایان این کشور باید نسبت به انجام کلیه آن ها اقدام کنند. از مهم ترین مسائلی که در نظر گرفته شده است، ثبت نام کارکنان در بیمه های خدمات درمانی، بازنشستگی، از کارافتادگی، بیکاری و صدمات ناشی از کار است.

آن ها همچنین باید کمک هزینه اجاره مسکن، تولد کودک، شرکت در دوره های آموزشی حرفه ای مرتبط با کار و جبران خسارات را نیز در اختیار کارکنان خود قرار دهند. همچنین در صورتی که نیروی کار را موظف به حضور در محل کار کنند، باید دستمزد اضافه کاری او را به صورت تصاعدی افزایش داده و به او پرداخت کنند.

مقایسه حقوق بر اساس تجربه، تحصیلات در کشور چین

میانگین درآمد در کشور چین بر اساس تجربه، میزان تحصیلات و شهر متفاوت است. به طور مثال یک نیروی کار درچین با 2 تا 5 سال سابقه کاری، 32% دستمزد بیشتری نسبت به نیرویی که کمتر از 2 سال سابقه کاری دارد دریافت می نمایند. از این رو افراد حرفه ای با بیش از 5 سال سابقه کاری 36حدود %، نسبت به افرادی که کمتر از 5 سال سابقه کار دارند، حقوق بیشتری دریافت می کنند. در جدول زیر تاثیر سابقه کار بر حقوق سالیانه در کشور چین را مشاهده می کنید:

 افزایش حقوق سالانهسابقه کاری
32%2 تا 5 سال
36%5 تا 10 سال
21%10 تا 15 سال
14%15 تا 20 سال
9%بیش از 20 سال

میانگین درآمد بر اساس میزان تحصیلات در کشور چین

مدرک تحصیلی و میزان تحصیلات آکادمیک نیز بر روی حقوق دریافتی نیروهای کار در کشور چین تاثیرگذار می باشد، به عنوان مثال کسانی که مدرک دیپلم دارند، 17% بیشتر از افرادی که فقط مقطع دبیرستان را تمام کرده اند ، درآمد دارند و افرادی که مدرک کارشناسی دارند 24% حقوق بیشتری نسبت به نیروی کار با مدرک تحصیلی دیپلم دریافت می کنند. همینطور دارندگان مدرک کارشناسی ارشد 29% و دارندگان مدرک دکترا 23% درامد بیشتری خواهند داشت.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به نمودار زیر توجه فرمائید:

مقایسه بالاترین درآمدها شهرهای مختلف چین

مهاجرت کاری به این کشور یکی از مهم ترین فرصت هایی است که در زمینه کار در خارج از کشور می تواند در اختیار افراد قرار گیرد. افزایش سن جمعیت چین و افزایش شرکت های بین المللی در خاک این کشور سبب شده است تا این کشور مجوزهای بیشتری را برای کار نیروی های خارجی در این کشور صادر کند. بنابراین پیش از مهاجرت کاری به این کشور می توانید اطمینان حاصل کنید که از نظر اقتصادی وضعیت به نسبت خوبی را در این کشور خواهید داشت. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با بررسی رزومه شما قادر خواهیم بود تا احتمال موفقیت شما در یافتن شغل در کشور چین را بررسی کنیم.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *