مهاجرت کاری بلژیک

مهاجرت کاری به بلژیک

مهاجرت کاری به بلژیک

شرایط اخذ ویزای کار در سال 2022 برای متقاضیان مهاجرت کاری به بلژیک بسیار حائز اهمیت می باشد. بطور کلی برای اخذ اقامت هر کشوری از هر طریقی شرایط خاصی وجود دارد. این موضوع در مورد مهاجرت کاری به بلژیک نیز صدق می نماید. شرایط اخذ ویزا از راه مهاجرت کاری به این کشور تا حدود زیادی مشابه سایر کشوهای اروپایی می باشد. در مقاله مهاجرت کاری به بلژیک پاسخ سوالات زیر ارائه گردیده است:

  • هزینه های زندگی در کشور بلژیک به چه صورت می باشد؟
  • شرایط کار برای مهاجرت کاری به بلژیک چگونه است؟
  • کار در بلژیک چگونه است؟
  • چند نوع مجوز برای کار در بلژیک وجود دارد؟

هزینه های زندگی در بلژیک

سابق برای این واحد پول کشور بلژیک فرانک با علامت اختصاری fr بود. امروزه واحد پولی این کشور به € یورو تغییر نموده است. از نمونه های بارز کشورهای صنعتی می توان به کشور بلژیک اشاره نمود. از شهرهای صنعتی بلژیک می توان به شهر: شارلوآ و لیژ اشاره نمود. قطب صنعتی این کشور می باشند. هزینه زندگی در این کشور به شهر متغیر می باشد. بطور مثال بروکسل به عنوان پایتخت این کشور جزء گران ترین پایتخت ها در جهان می باشد.

در کل سطح هزینه در این کشور را مشابه سایر کشورهای اروپایی می باشد. دستمزد ماهیانه برای کار در این کشور به میزان 2000€ الی 4000€ (یورو) می باشد. درآمد ماهانه در این کشور بطور متوسط 2500€ الی 3000€ (یورو) می باشد. در این میان هزینه های زندگی در این کشور ماهیانه تقریبا معادل 600€ الی 800€ (یورو) می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله مهاجرت به بلژیک را مطالعه بفرمائید.

شرایط مهاجرت کاری به بلژیک

مطابق سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا بلژیک نیز برای متقاضیان کار ویزا با اعتبار 6 ماه صادر می نماید. فرد متقاضی در این 6 ماه مجوز دارد که متناسب با رشته تحصیلی خود کار پیدا نماید. به عبارت دیگر، فرد موفق به پیدا کردن کارفرمایی شود که تقاضا را بپذیرد. در این صورت با تایید کارفرما، فرد متقاضی قادر به اخذ پذیرش از سفارت می باشد.

در خصوص اقدام به کار در این کشور ابتدا بایستی از نرخ بیکاری این کشور اطلاع یابید که در نمودار زیر شرح داده شده است:

نرخ بیکاری در کشور بلژیک

پروسه جذب نیرو در بلژیک

جذب نیروی کار بین المللی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا تحت شرایط خاصی امکان پذیر است. کارفرما برای اخذ مجوز لازم برای استخدام یک فرد بین المللی باید مراحل مختلفی را بگذراند. در مرحله اول آگهی کار از سوی کارفرما باید به مدت 3 ماه در این کشور منتشر شود. پس از آن آگهی مذکور بایر به مدت 3 ماه مجددا در تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا منتشر گردد. اگر در مدت این 6 ماه فرد مورد نظر پیدا نشود. مجوز برای نیروکار بین المللی صادر می گردد.

ویزای کاری بلژیک پس از فرآیند طولانی قابل اخذ می باشد. به همین دلیل پیشنهاد می شود برای اخذ ویزای این کشور از طرق دیگر اقدام نمایید. با اخذ ویزای سایر کشورهای اتحادیه اروپا نیز قادر به اقدام برای اخذ ویزای کار بلژیک می باشید.

کار در کشور بلژیک

شرایط ویزای کاری در این کشور به صورتی است که بیشتر افراد برای کار کشورهای آلمان یا اتریش را انتخاب می نمایند. علت این انتخاب نیز شرایط کاریابی مناسب در این کشورها می باشد. در این کشور شرایط اقتصادی به صورتی است که فعالیت های اقتصادی بیشتر در بخش خصوصی صورت می گیرد. انواع و درصد فعالیت ها در این کشور به شرح زیر می باشد:

  • بخش صنعت: 30%
  • بخش کشاورزی: 1%
  • بخش خدمات: 69%

مشغول بودن بیشتر افراد در بلژیک در بخش خدماتی یکی دیگر از دلایلی است که متقاضیان آلمان را انتخاب می نمایند. از شهرهای مهم ببلژیک می توان شهر های آنتورپن، لیژ، شارلروی، مونس، نامور و غیره را نام برد.

مجوز و مهاجرت کاری به بلژیک

مجوز و مهاجرت کاری به بلژیک

مجوز های کاری در کشور بلژیک به طور کلی به 4 دسته تقسیم می شود که این 4 دسته شال موارد زیر خواهد شد:

آیتمشرح
نوع Aاعتبار این ویزا برای مدت نامحدود می باشد. این ویزا برای تمامی مشاغل در بلژیک صادر می گردد. پیش از اخذ این مجوز باید مجوز B اخذ شود. شرط اخذ این ویزا کار به مدت 4 سال در بلژیک با ویزای B در مدت 10 سال می باشد.
نوع Bاعتبار این ویزا به مدت یک سال می باشد. این ویزا قابلیت تمدید را داشته و به افراد با مشاغل خاص اعطاء می گردد. شرط اخذ این ویزا داشتن تقاضای استخدام از سوی یک کارفرما می باشد. با این شرایط مجوز کار برای فرد صادر می گردد. فرد فقط مجاز به کار در این کشور خواهد بود. کارمندان، محققان و متخصصین حرفه ای نیز قابلیت اخذ این نوع ویزا را دارا می باشند.
نوع Cاعتبار این مجوز به مدت یک سال می باشد این ویزا قابل تمدید بوده و با هدف اقامت موقت در این کشور اخذ می گردد. این مجوز به محصلین، پناهندگان، سفیران و افراد کنسولگری اعطاء می گردد.
مجوز کار حرفه ایاین مجوز به افراد غیر اروپایی با تقاضای تجارت شخصی خود اعطاء می گردد.

شرایط مهاجرت کاری به بلژیک

این کشور دارای ثبات اقتصادی و سیاسی می باشد. همچنین نسبتا مالیات کمتری را در مقایسه با سایر کشوهای اروپایی اخذ می نماید. به همین دلیل افراد زیادی این کشور را برای مهاجرت مناسب می دانند. ثبت شرکت یا سرمایه گذاری در بلژیک با مزیت معافیت های مالیاتی و حداقل بودن مالیات برای مهاجرت مناسب است. پس از 3 سال سرمایه گذار می تواند اقامت دائم این کشور را اخذ نماید. این کشور زود تر از سایر کشور های اروپایی اقامت دائم را صادر می نماید. مقاله کار در بلژیک در این خصوص اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار خواهد داد.

اقدام برای مهاجرت کاری به بلژیک

چنانچه تمایل با اخذ ویزای کاری این کشور را دارید بایستی ابتدا روند مهاجرت قانونی را در این کشور پیش بگیرید. همچنین به یاد داشته باشید که میزان کسب درآمد در این کشور متفاوت می باشد. از این رو در نمودار زیر به بررسی حداقل میزان درآمد در این کشور خواهیم پرداخت:

حداقل درآمد ماهیانه در کشور بلژیک به یورو

اگر قصد مهاجرت به کشور بلژیک را دارید می توانید از راه های مطرح شده در این مقاله استفاده نمایید. 2 راه ذکر شده در این مقاله کار یا سرمایه گذاری می باشد. راه های دیگری نیز وجود دارد. برای آگاهی از این راه ها به مقاله اقامت بلژیک مراجعه نمایید. برای اخذ مشاوره در مورد این راه ها می توانید با مشاورین مجرب ما تماس برقرار نمایید. علاوه بر مشاوره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهترین راه را به شما معرفی می نمایند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *