مهاجرت به کشور اسپانیا

مهاجرت قاچاقی به اسپانیا

مهاجرت قاچاقی به اسپانیا

بعضی از افراد به دلیل کم بودن اطلاعات در مورد راه های مهاجرتی قانونی، فکر می کنند از طریق مهاجرت قاچاقی به اسپانیا وارد این کشور شوند. البته مهاجرت به طرق متفاوتی در این کشور انجام می شود. می توان گفت محبوب ترین راه های مهاجرت به این کشور مهاجرت برای تحصیل و خرید ملک و تمکن مالی است. حال در این نوشتار به بررسی این موضوع پرداخته ایم که چرا برخی افراد با توجه به اینکه واجد شرایط نیستند خود را برای مهاجرت به خطر نیز می اندازند.

  • آیا مهاجرت به اسپانیا ارزان است؟
  • چرا افرادی که قاچاقی وارد خاک اسپانیا می شوند به کشورشان دیپورت می شوند؟

این کشور در سمت غرب اروپا می باشد که از لحاظ مساحت دومین کشور بزرگ اروپایی می باشد. زبان رسمی این کشور اسپانیایی می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مخاطبان خود را به مطالعه این مقاله در مورد مهاجرت قاچاقی به اسپانیا و قوانین 2024 در این کشور دعوت می کند.

بررسی مهاجرت قاچاقی به اسپانیا

دلیل های مهاجرت قاچاقی به اسپانیا می تواند ناآرامی کشور مبدا، جرم و جنایت، نرخ بیکاری، بی ثباتی اقتصادی و غیره باشد. پناهندگی در کشور این یکی از مشکلات حیاتی بین المللی به صورت متوالی در یک محل و یک جغرافیا صورت می گیرد. وضعیت افراد پناهنده به صورتی است که از یک سمت به دلیل خطراتی که به جسم و جان و مال اشخاص وارد می شود باید توجه کنید که برای خارج شدن از وطن و شهر خود پناه به کشور دیگری ببرید این خطرات وجود دارد. شرایط زندگی برای پناهندگان بسیار سخت و طاقت فرسا می باشد، زیرا شهروندان این کشور با این افراد رفتاری خوشایندی ندارند. حمایت بین المللی از پناهندگان در دستور کار جامعه بین المللی و موسسات بین المللی نسبت به درخواست پناهندگان به صورت خیلی دقیق تر و رسمی تر بررسی و ارزیابی می کنند.

پناهجویان و پناهندگان در اسپانیا

اسپانیا 88669 درخواست پناهندگی در سال 2024 دریافت کرد که این رقم در سال 2024 به 58540 کاهش یافت. اسپانیا نرخ پذیرش نسبتا پایینی برای درخواست پناهندگی دارد، 6% در سال 2023 و 10% در سال 2024. مقامات اسپانیا معمولاً تا 2 سال طول می کشند تا در مورد درخواست تصمیم بگیرند. بیشتر متقاضیان از ونزوئلا، کلمبیا و هندوراس در سال اخیر آمده بودند. برای پناهندگی در اسپانیا باید نکات و گزینه هایی را برای یادگیری زبان اسپانیایی بیابید. شما باید در اولین ماه پس از ورود خود به اسپانیا درخواست پناهندگی دهید. این پورتال وب شورای اروپایی پناهندگان و تبعیدیان جزئیات بیشتری در مورد روند رسمی و مقررات ارائه می دهد.

هر کسی که مایل به درخواست پناهندگی در اسپانیا، از جمله افراد زیر 18 سال است، می تواند اقدامات زیر را انجام دهد:

  • مراجعه به ایست بازرسی مرزی: چه بندر، فرودگاه یا مرز زمینی در سئوتا یا ملیلا باشد. شما باید به پلیس ملی یا گارد مدنی اطلاع دهید که می خواهید در اسپانیا پناهندگی، یا حمایت بین المللی بگیرید.
  • دفاتر مهاجرت یا ایستگاه های پلیس: کسانی که قبلاً در قلمرو اسپانیا هستند باید شخصاً برای گرفتن وقت به یکی از این دفاتر مراجعه کنند.
  • مراکز بازداشت مهاجرت: اگر قبلاً بازداشت شده اید و می خواهید درخواست پناهندگی بدهید، باید به مدیریت این مرکز اطلاع دهید.
  • زندان ها: همچنین می توانید با اطلاع دادن به مدیریت زندان، درخواست حمایت بین المللی کنید.

در این بخش شاهد معایب مهاجرت قاچاقی به اسپانیا هستید:

معایب مهاجرت قاچاقی به اسپانیا

افراد غیر مشمول حقوق پناهندگی در اسپانیا

طبق کنوانسیون حقوق پناهندگی، افراد زیر مشمول عنوان پناهندگی نمی شوند:

  • اشخاصی که به صورت داوطلب خود را دوباره تحت امداد و حمایت کشور دیگری قرار بدهد.
  • هنگامی که فرد از تابعیت خود خارج شود یا تابعیت خود را از بین ببرد و دوباره درخواست بدهند.
  • فرد تابعیت جدیدی داشته باشد و از حمایت کشور دیگری بهرمنده شده باشد.
  • به صورت داوطلبانه به کشور مبدا (محل سکونت خود) برگردد.

اصول و شرایطی که باعث شود تا فردی که مهاجرت قاچاقی داشته و پناهنده شده را ازبین ببرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله مهاجرت به اسپانیا را مطالعه بفرمائید.

اسناد و مدارک بین المللی پناهندگان در اسپانیا

پناهندگان در خصوص مهاجرت قاچاقی به اسپانیا می توانند به اسنادی مراجعه کنند و از این طریق به اطلاعات کافی دست یابند. در این بخش برخی از آن ها را بیان می کنیم:

  • برخوردار شدن فرد از تمام حقوق و آزادی ها
  • حق زندگی و امنیت برای اشخاص
  • ممنوع بودن هر گونه شکنجه و آزار و اذیت
  • برابری همگی افراد در قانون
  • حق عبور و مرور رفت و آمد افراد و انتخاب آزادانه در محل سکونت
  • حق کار و حرف دارند

مدارک مشخص شده برای ازدواج با شهروند اسپانیایی را صرفا از یک وکیل اداره مهاجرت بخواهید. بر طبق قوانین این کشور در سال 2024، کسانی که در کشور اصلی خود به دلیل جنسیت، گرایش های جنسی، مذهب، دیدگاه های سیاسی که در معرض خطرات جانی هستند این امکان را دارند که در کشور اسپانیا درخواست پناهندگی بدهند. این درخواست می باید مراحل قانونی را پشت سر بگذارند تا متقاضی بتواند تاییده پناهندگی قانونی در این کشور را اخذ نماید.

مراحل مهاجرت قاچاقی به اسپانیا

دولت این کشور یک برنامه حمایتی برای کسانی که به صورت مهاجرت قاچاقی به اسپانیا مهاجرت کرده اند و طریق پناهندگی می خواهند اقامت اسپانیا را دریافت کنند. البته ما روش های قانونی مثل مهاجرت تحصیلی و کاری را پیشنهاد می کنیم. هزینه تحصیل و زندگی در اسپانیا برای مهاجران قانونی و غیر قانونی فرق های زیادی با هم دارد. افرادی که می خواهند اقامت این کشور را دریافت کند باید در ابتدا درخواست این افراد بررسی شود و نتیجه به این افراد داده می شود.

بعد از بررسی پاسخ مورد نیاز به شما اعلام می شود که پاسخ نهایی به شکل زیر می باشد:

  • قبول شدن درخواست پناهندگی در اسپانیا
  • رد شدن درخواست پناهندگی اسپانیا
  • قبول شدن حمایت تکمیلی یا فرعی، این نوع از پناهندگی برای کسانی می باشد که بر اساس رسمی درخواست پناهندگی شان قبول نشده اما اگر هم برگردند برای شخص خطرات جدی مثل اعدام، شکنجه شامل می شود.

حمایت از کسانی که برای قبول شدن درخواست پناهندگی بر اساس رسمی بودن آن ها امکان پذیر نیست ولی بر اساس بشر دوستانه درخواست پناهندگیشان مورد قبول می باشد. مانند خانم های باردار، افراد کم توان، کودکان و اشخاص مسن و غیره. در فرآیند مصاحبه، پرسش هایی فرا روی درخواست کنندگان قرار می گیرد که برخی از آن ها به این شرح است:

  • هویت شما چیست و اهل کدام کشور هستید؟
  • چگونه به اسپانیا آمده اید؟
  • تنها هستید یا خانواده همراه شما می باشد؟

دلیل منطقی شما برای درخواست پناهندگی چه دلیلی می باشد.

مراحل مهاجرت قاچاقی به اسپانیا

رد درخواست پناهندگی در اسپانیا

ممکن است درخواست مهاجرت قاچاقی به این کشور رد شود. در این زمینه توجه به نکات ذیل حائز اهمیت است:

  • اشخاصی که تحت حمایت آژانس های سازمان ملل به غیر از کمیساریای عالی سازمان ملل قرار دارند.
  • افرادی که مرتکب جنایت های جنگی بر ضد بشریت هستند.
  • اشخاصی که وجودشان تهدید برای امنیت این کشور می باشد.
  • اشخاصی که به جرم مرتکب شده اند بر خلاف اهداف سازمان ملل است.

دریافت قبولی پناهندگی از کشور اسپانیا

بعد از قبول شدن درخواست پناهندگی برای مدت 5 سال شما می توانید برای اقامت دائم اقدام کنید. زمانی که با درخواست شما برای پناهندگی قبول شود این امکان را دارید که به تحصیل و کار در این کشور بپردازید. سپس می توانید اقدامات لازم را جهت اخذ تابعیت انجام دهید. در مورد تولد در اسپانیا به این لینک مراجعه کنید. حق اقامت دائمی برای قبولی پرونده پناهندگی برای شما صادق باشد این امکان برای شما به وجود می آید. در پایان ضمن تشکر از مطالعه مقاله مهاجرت قاچاقی به اسپانیا، امید است مطالب مفیدی در این خصوص در اختیار شما عزیزان قرار گرفته باشد. خرسندیم ابراز نماییم که موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با کادری مجرب در تلاش است تا همواره پاسخگوی سوالات شما عزیزان در زمینه مهاجرت باشد.

سوالات پرتکرار در باب مهاجرت قاچاقی به اسپانیا

در این قسمت از مقاله به سوالات شما در باب مهاجرت قاچاقی به اسپانیا پاسخ داده ایم:

  • شرایط مهاجرت قاچاقی به اسپانیا چیست؟ دولت این کشور یک برنامه حمایتی برای کسانی که به صورت مهاجرت قاچاقی به اسپانیا مهاجرت کرده اند و طریق پناهندگی می خواهند اقامت اسپانیا را دریافت کنند. البته ما روش های قانونی مثل مهاجرت تحصیلی و کاری را پیشنهاد می کنیم. هزینه تحصیل و زندگی در اسپانیا برای مهاجران قانونی و غیر قانونی فرق های زیادی با هم دارد.
  • امتیازات پذیرفته شدن درخواست پناهندگی در اسپانیا چیست؟ بعد از قبول شدن درخواست پناهندگی برای مدت 5 سال شما می توانید برای اقامت دائم اقدام کنید. زمانی که با درخواست شما برای پناهندگی قبول شود این امکان را دارید که به تحصیل و کار در این کشور بپردازید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *