مهاجرت به کشور اسپانیا

تولد در اسپانیا

تولد در اسپانیا

تولد در اسپانیا یکی از طرق مهاجرت می باشد. امروزه بسیاری مردم از این روش استقبال می کنند. اخذ تابعیت کشور اسپانیا از طریق خون است. در این صورت اگر فردی فرزند خود را در این کشور به دنیا بیاورد این امکان را ندارد که تابعیت اسپانیایی را دریافت کنند. چون دولت این کشور مانند بسیاری از دولت ها دیگر از طریق خون به اشخاص تابعیت می دهند. هر فردی بستگی به این دارد که پدر و مادرش در کدام کشور هستند و می تواند تابعیت دریافت کنند حتی اگر در کشور اسپانیا متولد شده باشد. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به شرح موضوع تولد در این کشور می پردازند.

درباره کشور اسپانیا

کشور اسپانیا جزء کشور های اتحادیه اروپا می باشد که با کشور پرتغال و اقیانوس اطلس همسایه می باشد. آب و هوای این کشور گرم و مدیترانه ای لذت برد. کشور اسپانیا کشور توسعه یافته می باشد. رتبه نوزدهم را از لحاظ اقتصاد را به خود اختصاص داده است. این کشور دارای سطح بالا از استاندارد های زندگی می باشد. کشور اسپانیا در سازمان ملل متحد، ناتو، سازمان تجارت جهانی، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه و کشور های اروپایی عضو می باشد.

کسانی که از طریق قانون خون و خاک می خواهند اقامت و تابعیت اسپانیا را دریافت کنند باید به موارد زیر توجه کند. فرزندی که یکی از پدر و مادر او تابعیت کشور اسپانیا را داشته باشند. بدون در نظر گرفتن محل تولد شخص اسپانیایی حساب می شود. فرزندی که پدر و مادر او تابعیت کشور اسپانیا را ندارند. اما یکی از آنها در کشور اسپانیا به دنیا آمده است.

تحصیل و دریافت تابعیت اسپانیا

تابعیت اسپانیا در صورت شرایط زیر امکان پذیر می باشد:

  • افرادی که 10 سال در کشور اسپانیا اقامت داشته باشند می توانند تابعیت اسپانیا را دریافت کنند.
  • مردمان کشور آمریکا شمالی و فیلیپین این امکان را دارند بعد از 2 سال اقامت تابعیت کشور اسپانیا را بدست آورند.
  • تمامی کسانی که در کشور اسپانیا به دنیا آمده اند.
  • کسانی که از طریق ازدواج با کسانی که تابعیت کشور اسپانیا را دارند.
  • کسانی که در خارج از اسپانیا از والدین اصلی خود به دنیا آمده برای دریافت تابعیت نیاز به یک سال اقامت در کشور اسپانیا دارد.

شرایط تابعیت در اسپانیا

در قوانین و مقررات اقامت اسپانیا ، تایعیت مجدد به رسمیت شناخته نشده است. ولی اگر واجد شرایط زیر باشد امکان پذیر می باشد. دولت این کشور با بعضی از کشور های مثل شیلی، بولیوی، اکوادور، کاستاریکا، گواتمالا، نیکاراگوئه، پاراگوئه، پرو، جمهوری دومینکین، آرژانتین و هندوراس قراردادی امضاء شده است. اگر تابعیت این کشور ها را داشته باشید می توانید تابعیت کشور اسپانیا را دریافت کنید. همچنین اگر بخواهید تابعیت این کشورها را به دست آورید نیازی به خارج شدن از تابعیت اسپانیا وجود ندارد. لازم به توضیح می باشد که تابعیت های کشورهای دیگر غیر از کشور هایی که در بالا ذکر شده است. همچنین باید برای دریافت تابعیت کشور اسپانیا باید از تابعیت اصلی خود خارج شوند تا بتوانند تابعیت کشور اسپانیا را دریافت کنند. همچنین می توانید مقاله اقامت اسپانیا را مطالعه بفرمائید.

شرایط ثبت تولد نوزاد در اسپانیا

هنگامی که به دنبال بچه دار شدن در این کشور مرخص می شوید، بیمارستان فرم زرد رنگی برای ثبت تولد به شما می دهد که « پرسشنامه اعلام ولادت در سازمان ثبت احوال» نام دارد. بررسی کنید که اطلاعات صحیح باشد (مخصوصاًپ نام کودک شما) و توسط ماما یا دکتری که نوزاد شما را به دنیا آورده است امضاء شده باشد. یک کپی از فرم در وب سایت وزارت امور خارجه موجود است. شما باید نوزاد خود را در اداره ثبت احوال محلی ظرف 8 روز پس از تولد ثبت کنید. در صورت وجود دلیل موجه، تاخیر تا 30 روز امکان پذیر است. اگر قصد دارید برای کودک خود برای پاسپورت غیر اسپانیایی درخواست دهید، به یاد داشته باشید که یک گواهی تولد کامل بخواهید.

علاوه بر مدارک ارائه شده توسط بیمارستان، شما باید هر گونه مدارک بیمه ملی متعلق به والدین و گواهی ازدواج را نیز به همراه داشته باشید که باید به صورت رسمی به اسپانیایی ترجمه شود. اگر نوزاد خارج از ازدواج متولد شود، هر 2 والدین باید به اداره ثبت احوال مراجعه کنند. گذرنامه و کارت شناسایی و کپی خود را فقط در صورتی که هویت شما را تأیید کنند، همراه داشته باشید. روند ثبت نام برای فرزندخوانده در ثبت احوال نسبتاً مشابه کودک بیولوژیکی است. شما همچنین می توانید فرزند خود را در تامین اجتماعی در این کشور ثبت نام کنید تا بتوانید به واکسیناسیون رایگان دسترسی داشته باشید.

لغو تابعیت اسپانیا

از 2 راه می توانید از تابعیت کشور اسپانیا خارج شوید.خارج شدن ارادی تابعیت که روش به صورت قانونی مجوز داده شده است. اگر شخص می خواهد از تابعیت اسپانیا خارج شود باید به دولت اسپانیا تقاضای ترک تابعیت بدهد و پاسپورت اسپانیایی خود را به دولت تحویل دهد. محرومیت تابعیت اسپانیا، هنگامی که تابعیت یک کشور دیگر را دریافت می کنیم. به غیر از کشور های که در بالا گفته شد از تابعیت کشور اسپانیا محروم می شویم. امکان مطالعه مقاله مهاجرت به اسپانیا از طریق لینک مذکور میسر می باشد.

مزایا و معایب تولد در اسپانیا

افرادی که تابعیت و اقامت این کشور را از این طریق دارند می توانند در این کشور و کشورهای اروپایی به کار مشغول شوند، مزایای دیگر این است که کسانی که تابعیت و اقامت این کشور را دارند می توانند در انتخابات کشور اسپانیا و سایر کشور های دیگر شرکت کنند. در کشور اسپانیا قانون 2 تابعیتی وجود ندارد که افرادی که تابعیت کشور های دیگر را دارند و اقامت و تابعیت کشور اسپانیا را داشته باشند. اگر تابعیت کشور دیگر را دریافت کنند، تابعیت این کشور خود به خود از بین میرود.

باید موارد زیر را برای ثابت کردن تابعیت اسپانیایی خود را داشته باشیم:

  • شخص درخواست کننده باید تا سن 21 سالگی 10 سال اقامت کشور اسپانیا را داشته باشد.
  • شخص درخواست کننده برای دریافت اقامت و تابعیت اسپانیا از راه تولد، به مدت 6 سال در یکی از مدارس اسپانیایی ادامه تحصیل بدهد.
  • شخص درخواست کننده برای دریافت اقامت و تابعیت اسپانیا از راه تولد، باید در یکی از مدرسه های اسپانیای تحصیل خود را به پایان برسانند.

دریافت تابعیت از راه تولد در اسپانیا

شهروندی اسپانیا از طریق تولد

این تنها فرزندان و نوه های اسپانیایی نیستند که می توانند برای ملیت اسپانیایی درخواست دهند. سال ‌ها پیش، دولت اسپانیا این امکان را برای شهروندان کشورهای خاصی فراهم کرد که پس از مدت کوتاهی اقامت در اسپانیا، تابعیت خود را دریافت کنند. علاوه بر این، برای کسانی که فرزندانشان هستند، قوانینی نیز وجود دارد که دسترسی به شهروندی اسپانیا را تسهیل کرده است. لازم به ذکر است که قوانین اسپانیا در طول سال ها دستخوش تغییرات زیادی شده است. این امر قوانین اخذ تابعیت در اسپانیا را نسبت به کشورهای دیگر مانند پرتغال خاص تر کرده است. هنگام درخواست ملیت اسپانیایی، لازم است اطلاعاتی در مورد تاریخ و مکان تولد اعضای خانواده داشته باشید، از اسپانیایی که مهاجرت کرده است. شما باید بررسی کنید که آیا او ملیت اسپانیایی خود را از دست داده است یا خیر.

در این قسمت شاهد مراقبت های بهداشتی هستید که در اسپانیا برای زنان ارائه می شود:

مراقبت های بهداشتی در اسپانیا برای زنان

دریافت تابعیت از راه تولد در اسپانیا

یکی از راه های مهاجرت به این کشور از طریق تولد می باشد. همانطور که در مقاله مزایا و معایب این روش را بررسی کردیم که یکی از مزایای این روش این بود که از این طریق اقامت و تابعیت که شخص دریافت می کرد می توانست به کسب و کار مشغول شود. یکی از مزایای این روش این بود که از این طریق نمی توانستیم اقامت و تابعیت دو تابعیتی را داشته باشیم. هر زمانی که تابعیت یک کشور دیگر را دریافت کنیم تابعیت کشور اسپانیا از بین می رود. همچنین می توانید جهت کسب اطلاع از تحصیل در این کشور مقاله ویزای تحصیلی اسپانیا را مطالعه بفرمائید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد تولد در اسپانیا این امکان برای شما وجود دارد که با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید. با کارشناسان ارشد ما در مورد تولد در اسپانیا به صورت تلفنی و حضوری مشاوره شوید. کارشناسان ارشد ما شرایط شما را بررسی می کنند و بهنرین راه را به شما عزیزان پیشنهاد می دهند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به ویزای های پی در پی در کشور های مختلف از جمله کشور های اروپایی، آفریقای جنوبی، آمریکا، کانادا و سایر افتخار می کنند.

سوالات رایج در مورد آپدیت تولد در اسپانیا

در این قسمت از مقاله به سوالات رایج شما در مورد تولد در اسپانیا پاسخ داده ایم:

  • شرایط اخذ تابعیت از طریق تولد در اسپانیا چیست؟ کسانی که در خارج از اسپانیا از والدین اصلی خود به دنیا آمده برای دریافت تابعیت نیاز به 1 سال اقامت در کشور اسپانیا دارد.
  • برای اخذ تابعیت در اسپانیا از طریق تولد چه مدارکی باید ارائه شود؟ علاوه بر مدارک ارائه شده توسط بیمارستان، شما باید هر گونه مدارک بیمه ملی متعلق به والدین و گواهی ازدواج را نیز به همراه داشته باشید که باید به صورت رسمی به اسپانیایی ترجمه شود. اگر نوزاد خارج از ازدواج متولد شود، هر 2 والدین باید به اداره ثبت احوال مراجعه کنند. گذرنامه و کارت شناسایی و کپی خود را فقط در صورتی که هویت شما را تأیید کنند، همراه داشته باشید.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *