مهاجرت به کشور استرالیا

مهاجرت قاچاقی به استرالیا

مهاجرت قاچاقی به استرالیا

تفاوتی بین مهاجرت غیرقانونی یا مهاجرت قاچاقی به استرالیا نمی باشد و هر دو از نظر معنایی کاربرد یکسانی دارند که بار منفی برای افراد دارد. ممکن است فردی با اخذ ویزای توریستی به کشور استرالیا سفر کند و سپس اعلام پناهندگی به استرالیا نماید. به شخصی پناهجو می گویند که؛ به دلیل ترس یا فرار از آزار نژادی،مذهبی،ملیتی، قومی و سیاسی نمی تواند با امنیت کامل در کشور خود زندگی کند. در واقع این افراد به دلیل خطرات جانی در کشور خود اقدام به پناهندگی می نمایند. در برخی از موارد افراد به کمک قاچاقچی انسان و بدون داشتن مجوز قانونی؛ اقدام به مهاجرت به کشور استرالیا می نمایند.

باید توجه داشت قاچاق انسان توسط فرد یا گروه خاص انجام نمی شود. درنتجه تضمین معتبری هم برای به سلامت رسیدن افراد به کشور مورد نظر نخواهد بود. حتی اگر فردی بتواند از طرق غیر قانونی به کشور استرالیا پابگذارد؛ نمی تواند به راحتی اقدام به گرفتن اقامت در کشور استرالیا نمایید. البته در برخی مواردکشور استرالیا، برای کشور های درگیر جنگ؛ نوعی ویزای بشر دوستانه صادر می کند. در هر صورت پیشنهاد ما؛ کسب مشاوره های حقوقی با وکلای خبره و بدست آوردن اطلاعات دقیق در این زمینه می باشد.

بررسی مهاجرت قاچاقی به استرالیا

مهاجرت از طریق قاچاقچیان انسان تنها راه مهاجرت غیر قانونی به کشور استرالیا می باشد. باید توجه داشت به فرض سالم رسیدن پناهجو به کشور استرالیا، اولین جرم انجام شده مهاجرت قاچاقی به استرالیا می باشد. مهاجرین غیر قانونی در کشور استرالیا جایگاهی ندارند. مهاجرکنندگان قاچاقی در اردوگاه های خارج از کشور استرالیا با تحمل شرایط بسیار سختی نگه داری می شوند. این افراد وضعیت مشخصی در این کمپ ها ندارند و حتی خواستار بازگشت به کشور خود هستند. عمده مهاجرت های قاچاقی به استرالیا از طریق راه های دریای صورت می گیرد. اقدام به مهاجرت غیر قانونی خطرات جبران ناپذیری از جمله غرق شدن در اقیانوس، آزار جنسی به کودکان و زنان را در پی خواهد داشت.

پناهندگی به استرالیا

متاسفانه یکی از راه هایی که تعداد زیادی از دوستداران مهاجرت به کشور استرالیا اقدام می نمایند، پناهندگی می باشد. افراد زیادی تصور می کنند پناهندگی راحت ترین و مقرون به صرفه ترین راه ممکن برای مهاجرت است. با کمی دقت و بررسی بیشتر می توان به این نتیجه رسید که انتخاب این راه پر خطر و با صرف هزینه زیادی انجام پذیر است. عمده پناهدگان را کسانی تشکیل می دهند که از طرق غیر قانونی وارد کشور استرالیا شده اند. البته این افراد غالبا به دلیل عدم آگاهی در راه ورود غیر قانونی با هزینه ها و اکثرا خطرات جبران ناپذیری روبه رو می شوند. هر فرد برای ورود غیر قانونی به کشوری دیگر باید بداند همواره جانش در معرض خطر خواهد بود .

روشن نبود آینده پیش رو به دلیل ناشناخته بودن واکنش کشور میزبان وعدم پذیرش از جانب آنها بسیار مهم بوده و بر تمام زندگی فرد تاثیر گذار خواهد بود. مقامات دولتی استرالیا در مقابل افراد پناهنده به کشور خود و مهاجرت قاچاقی به استرالیا سیاست ها و تدابیر ویژه ای اتخاذ نموده ند. بدین ترتیب که پلیس استرالیا پناهندگان را دستگیر نموده و تا مشخص شدن وضعیت در کمپ های نامناسبی نگهداری می نماید.

تبعات حقوقی مهاجرت قاچاقی به استرالیا

به دلیل ناشایست و غیر قانونی بودن مهاجرت قاچاقی به استرالیا واکنش های منفی از سوی کشور های میزبان شکل خواهد گرفت. در تمام کشور های دنیا ورود غیر قانونی به حریم و خاک کشور دیگر جرمی بزرگ محسوب می شود. باید دانست که از نظر حقوقی ورود قاچاقی و اعلام پناهندگی در کشوری دیگر دو مسئله مجزا می باشند. ممکن است فردی بعد از گرفتن ویزای توریستی و ورود قانونی به کشور استرالیا، اعلام پناهندگی نماید. این عمل موجب پذیرش موقتی پناهنده در اسکان هایی داخل کشور استرالیا می شود.

تبعات حقوقی مهاجرت قاچاقی به استرالیا

پناهندگی در استرالیا با اعلام کیس مذهبی

اداره مهاجرتی کشور استرالیا برای تصمیم گیری نسبت به افرادی که اعلام پناهندگی می نمایند، نیازمند تشکیل پرونده توسط آنها می باشد. به هیچ طریقی کیس پناهندگی در کشور استرالیا توسط وکیل مهاجرتی و رسمی انجام نمی گیرد. اکثر افرادی که از کشور ایران به صورت غیر قانونی به کشور استرالیا وارد می شوند؛ دلیل اقدام خود را خروج از دین اسلام اعلام می نمایند. آنها عنوان می دارند با بازگشت به کشور ایران ممکن است به واسطه صدور حکم ارتداد در معرض حکم اعدام قرار گیرند. اما لازم است بدانند تمام کشور ها هم چنین اداره مهاجرتی کشور استرالیا با این سخنان آشنایی دارند. در نتیجه انجام چنین اموری تضمین کننده قبول درخواست پذیرش پناهندگی آنها نخواهد بود.

راه های مهاجرت قاچاقی به استرالیا

اقتصاد قوی کشور استرالیا حتی در دوره رکود جهانی سبب شده است؛ افراد به هر طریقی اقدام به مهاجرت به این کشور نمایند. کشور استرالیا هم چنین از نرخ بیکاری پایینی بهره می برد. بنابر این نیاز گسترده ای به بسیاری از مشاغل دارد. این مشاغل می توانند از طریق متقاضیان مهاجرت به استرالیا تامین شوند البته اقدام غیر قانونی برای مهاجرت به این کشور از سوی مقامات قانونی منع خواهد شد.

فریب برخی از مؤسسات و دفتر های مهاجرتی غیرقانونی را نخورید و سرمایه خود را دور نریزید! برخی از مؤسسه های حقوقی نا آشنا با مسائل دقیق در حوزه مهاجرت اقدام به تبلیغات ماهواره ای می نمایند. آنها با تبلیغات گسترده در فضای مجازی سعی در جلب اعتماد افراد می نمایند. هم چنین با فراهم آوردن شرایط به ظاهر خوب و آسان جهت مهاجرت به استرالیا یا اروپا موجب جذب افراد نابلد می شوند. آنها با بیان برخی تضمین های دروغین از جمله پذیرش کیس پناهندگی در کشور استرالیا و یا دریافت هزینه مهاجرت پس از انجام کار اقدام به فریب افراد می نمایند.

وکیل مهاجرتی استرالیا

وکیل مهاجرت به استرالیا باید اطلاعات دقیق زیر را به افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا دارند اعلام کند:

اطلاعاتشرح اطلاعات
راه های قانونی مهاجرت به استرالیاتحصیلی، کاری، سرمایه گذاری، ازدواج و تولد
انجام امور مهاجرتیتوسط وکلای مهاجرتی استرالیا قابل برنامه ریزی و انجام پذیر هستند.
انجام و پیگیری قانونی مهاجرت به کشور های دیگر از جمله استرالیامنجر به کاهش راه های قاچاق غیر قانونی انسان می شود.
عواقب پناهندگیباید توجه نمود پناهنده شدن به هر کشوری منجر به قطع ارتباط با کشور و سرزمین مادری می شود.
قطع ارتباط خانوادگیهم چنین از دست دادن دوستان و نزدیکان به مدت طولانی و بدون راه بازگشت برای اکثر افراد غیر قابل تحمل خواهد بود.

شما می توانید با بدست آوردن اطلاعات در مورد مهاجرت به استرالیا از منابع درست و مورد اطمینان با خاطری آسوده اقدام به مهاجرت نمایید. همکاران ما در مؤسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره برای پاسخ دادن به سؤالات شما آماده می باشند وکلا و مشاوران کارآزموده مؤسسه سفیران سروش سعادت از میان روش های متعدد مهاجرتی به استرالیا برترین شیوه را برای رساندن شما به مقاصد اتخاذ می نمایند.

4.9/5 - (13 امتیاز)

11 دیدگاه برای “مهاجرت قاچاقی به استرالیا

  1. asal گفت:

    راه های قانونی رو پیش بگیریم راحت تر و با اعتماد بیشتری میتونیم برای اخذ اقامت در استرالیا اقدام کنیم .

  2. جمال خالقی گفت:

    خواهش میکنم مردم رو منع کنید از این روش ها خیلی خطرناکه

  3. یلدا گفت:

    آقا میشه بفرمائید به غیر از اینکه از راه آب و دریا بشه رفت این کشور میشه ویزای توریستی گرفت؟ مخصوصا با این اتفاقات چند ماه اخیر که سفارت هم بسته شد ؟

  4. امیرحسین گفت:

    سلام
    مقاله خوبی بود.

  5. amir abbas گفت:

    بابت مطلب جالبتون در مورد مهاجرت قاچاقی به استرالیا تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد اقامت تحصیلی در استرالیا هم مطلب بذارید

  6. دنیز گفت:

    د‌ولت استرالیا میگن شدیدترین اقدامات علیه پناهجویان داره علت این موضوع چیه

  7. اصغری گفت:

    دولت استرالیا خیلی خیلی سخت گیر شده

  8. leilakk گفت:

    اصلا روش خوبی نیست. عواقب بدی داره

  9. هزاره گفت:

    باسلام
    در صورتیکه درخواست پناهندگی پناهجویان رد شود دولت استرالیا آنها را اخراج مینماید؟

  10. امید گفت:

    مهاجرت غیر قانونی به استرالیا چه پیامدهایی خواهد داشت؟

  11. heshmat گفت:

    از مطلب خوبتون ممنونم
    مهاجرت قاچاقی به استرالیا راه پرریسک و پر خطری برای مهاجرت به این کشور است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *