مهاجرت تحصیلی ایتالیا

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا یکی از مسیرهای مهاجرتی کم هزینه به اروپاست. ایتالیا کشوری زیبا در غرب اروپا و جزو اتحادیه اروپاست. مهاجرت به این کشور می تواند فرصتی برای زندگی و اقامت در ایتالیا و پلی به سایر کشورهای اروپایی باشد. دانشگاه های ایتالیا در سطح جهانی دارای قدمت و شهرت خوبی هستند. با پذیرش در دانشگاه های ایتالیا می توانید مدرک معتبر در کل اتحادیه اروپا را کسب کنید و فرصتی عالی برای کار پس از تحصیل در اروپا را برای خود فراهم کنید. همچنین با استفاده از بورسیه های تحصیلی این کشور می توانید مهاجرتی بسیار کم هزینه را برای خود رقم بزنید. برای اطلاعات بیشتر علاوه بر مطالعه این مقاله می توانید مستقیما با کارشناسان مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

مهاجرت تحصیلی به کشور ایتالیا

ایتالیا نه تنها به دلیل ویژگی چندفرهنگی و جاذبه های عالی گردشگری بلکه به دلیل محل تحصیل دانشجویان خارجی زیادی مشهور است. این کشور دارای دانشگاه های سنتی و مدرن بسیار در نقاط مختلف ایتالیاست. به عنوان مثال، دانشگاه بولونیا یک موسسه بسیار معتبر است که منشا و ریشه سیستم آموزشی کنونی غرب را به عنوان برجسته ترین و قدیمی ترین دانشگاه در اروپا نشان می دهد. بولونیا موقعیت برترین شهرهای اروپایی را دارد که با خوشحالی از بیشترین تعداد دانشجویان اراسموس استقبال می کند. اگر تسلط زیادی به زبان ایتالیایی دارید، انتخاب تحصیل در ایتالیا کاملاً منطقی است. با این حال، اگر با زبان ایتالیایی راحت نیستید، خوشحال خواهید شد که بشنوید که ایتالیا یک مکان مطالعه عالی برای همه دانشجویان بین المللی است.

همه به لطف برتری دوره های آموزشی زبان انگلیسی در این کشور است. به ویژه، شهرهایی از جمله رم، سیه نا و فلورانس به دلیل ارائه برنامه های گسترده زبان انگلیسی مشهور هستند. همچنین، اگر به دنبال ترکیبی از دوره های آموزشی ایتالیایی و انگلیسی هستید، می توانید آن را نیز دریافت کنید. چندین برنامه ترکیبی از کلاس ها برای همه تازه واردان به زبان ایتالیایی به همراه دوره هایی که به طور کامل بر فرهنگ ایتالیا تمرکز می کنند، ارائه می دهند.

مزایا مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

تحصیل رشته های مختلف در ایتالیا

در ایتالیا، دوره های متنوعی را پیدا خواهید کرد که می تواند برای شما مناسب باشد. شما می توانید هر یک از زمینه ها را از هنر گرفته تا علوم کامپیوتر انتخاب کنید. بهترین بخش این است که بسیاری از این دوره ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند بنابراین زبان مانعی نخواهد بود. برخی از محبوب ترین برنامه های تحصیلی در ایتالیا که به زبان انگلیسی تدریس می شوند عبارتند از:

  • MBAدر ایتالیا
  • رشته معماری در ایتالیا
  • روابط بین الملل در ایتالیا
  • طراحی مد در ایتالیا
  • علوم کامپیوتر در ایتالیا
  • مهندسی برق در ایتالیا
  • رشته های پزشکی در ایتالیا

در طول دوره خود شما باید حداقل 20 امتحان را بگذرانید تا مدرک خود را تکمیل کنید. از بین 8 امتحانی که در هر سال تحصیلی برگزار می شود، اکثر امتحانات شفاهی است. در مقاطع خاصی که شامل مهندسی یا پزشکی است، باید 40 تا 50 آزمون بدهید و در هر یک از آنها قبول شوید. امتحانات شفاهی برای اکثر دانشجویان نسبتاً آسان تر است. از سوی دیگر، بسیاری از دانشجویان از امتحانات شفاهی ناراحت هستند. با این حال، انتخاب آن فقط مهارت های ارتباطی را بهبود می بخشد که می تواند در طولانی مدت بیشترین کمک را به شما کند.

مهاجرت تحصیلی در ایتالیا در مقاطع مختلف

مهاجرت تحصیلی در ایتالیا در مقاطع مختلف

با توجه به شرایط خود و دارا بودن مدارک تحصیلی می توانید با پذیرش در دوره های مختلف و مقاطع مختلف تحصیلی در ایتالیا به این کشور مهاجرت کنید. هر دوره زمان تحصیل و هزینه مربوط به خود را دارند. روند بولونیا که از این کشور آغاز شده هماهنگ کننده واحدهای درسی در کل اتحادیه اروپاست. واحدهای درسی با ECTS مشخص می شوند و در هر مقطع دانشجویان باید میزان مشخصی را پاس کنند. دانش آموزانی که خواهان تحصیل کارشناسی در ایتالیا هستند غالبا بایستی در آزمون های ورودی دانشگاه ها شرکت کنند و در صورت قبولی پذیرش بگیرند. برای مثال تحصیل در رشته پزشکی در ایتالیا نیاز به شرکت در آزمون IMAT دارد. اکثر دوره های ارائه شده در ایتالیا به جز دروس پزشکی، معماری و مهندسی سال های زمانی مشابهی برای تحصیل دارند.

در جدول زیر مقاطع تحصیلی ارائه شده در ایتالیا آورده شده است:

برنامه های تحصیلی در ایتالیاشرح
کارشناسیاولین مقطع تحصیلات در دانشگاه های ایتالیاست و 3 تا 4 سال این دوره به طول می انجامد.
کارشناسی ارشددوره تحصیلی 2 ساله که منجر به اخذ مدرک مستر با کارشناسی ارشد می شود.
مقطع دکتراکه 3 تا 5 سال زمان می برد و منجر به کسب مدرک دکترا می شود.
برنامه کارشناسی ارشد تخصصی:برنامه های 1 ساله برای کسب تخصص اضافی

شرایط مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

به صورت کلی شرایط مهاجرت تحصیلی به ایتالیا و اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا آسان است. در صورت پذیرش از دانشگاه و داشتن مدرک زبان اصولا ویزای متقاضیان صادر می شود و دانشجویان به راحتی به ایتالیا مهاجرت می کنند. در واقع سخت ترین کار همان اخذ مدرک زبان و یا پذیرش است. دوره های ارائه شده در این کشور هم به ایتالیایی و هم به انگلیسی هستند. داشتن مدرک در سطح B2 زبان ایتالیایی یا آیلتس 6 برای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا نیاز است. توجه داشته باشید که دانشگاه های ایتالیا بدون مدرک زبان پذیرش می دهند اما این سفارت ایتالیاست که مدرک زبان را برای صدور ویزا درخواست می کند. لذا چنانچه از اخذ مدرک خود مطمئن هستید می توانید برای پذیرش اقدام کنید.

نکته مثبت در رابطه با مهاجرت تحصیلی به ایتالیا نداشتن شرایط سنی است. همچنین برای تحصیل کارشناسی در این کشور مرتبط بودن رشته مد نظر قرار نمی گیرد.

به صورت کلی شرایط تحصیل در ایتالیا:

شرایط کلی تحصیل در ایتالیا

هزینه تحصیل در کشور ایتالیا

یکی از موارد مهم مطرح شده برای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا هزینه تحصیل در این کشور است. هزینه تحصیل در ایتالیا در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی به خصوص در غرب بسیار مقرون به صرفه است. برخی از دوره های تحصیلی در ایتالیا هزینه پایینی تا 2000€ (یورو) را دارند. برخی دیگر از دوره ها اما به 6000€ (یورو) در سال نیز می رسند. به صورت میانگین می توان گفت هزینه تحصیل در این کشور چیزی حدود 3000€ (یورو) می باشد. علاوه بر این نیز بورسیه تحصیلی در ایتالیا یک فرصت عالی برای کاهش هزینه هاست. بورسیه های استانی این کشور تا سقف 10000€ (یورو) می تواند فرصتی عالی برای تحصیل رایگان در این کشور باشد. همچنین هزینه زندگی دانشجویی در ایتالیا بسته به سبک زندگی از 300€ الی 800€ (یورو) در ماه متغیر است.

جهت بررسی شرایط خود برای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا می توانید با وکلا و کارشناسان مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت صحبت کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *