شرایط استرالیا

هزینه زندگی دانشجویی در استرالیا

با توجه به عوامل و شرایط مختلف و نوع زندگی دانشجو و مدیریت در هزینه ها، هزینه زندگی دانشجویی در استرالیا متفاوت خواهد بود. شرایطی مانند این که دانشگاهی که قرار است در آن به تحصیل بپردازند، در کدام شهر یا منطقه قرار دارد؟ دانشگاه و یا مدرسه ای که قرار است در آن تحصیل نمایند خصوصی است یا دولتی؟ و اینکه متقاضی تحصیل در استرالیا در چه سطحی از تحصیلات می‌باشد؟ هزینه تحصیل در استرالیا نیز با توجه به شرایط و عوامل مختلف، تفاوت خواهد داشت. شرایطی مانند شهری که دانشگاه در آن وجود دارد، و عوامل دیگری که به آن‌ها در این مقاله خواهیم پرداخت. چنانچه تمایل تحصیل در استرالیا را دارید، باید برای هزینه زندگی دانشجویی در استرالیا برنامه‌ های محاسبه شده اقتصادی داشته باشید. سپس برای ورود به استرالیا اقدام نمائید.

تحصیل در هزینه زندگی دانشجویی در استرالیا

به طور میانگین می‌توان گفت هزینه تحصیل در مدرسه ‌های استرالیا 15000$ (دلار) می ‌باشد. برای کسب اطلاعات دقیق ‌تر، بهتر است صفحه تحصیل در مدارس استرالیا را باز کرده و مطالعه فرمائید. موارد گفته شده همگی در گروه آموزش شغلی می ‌باشند. هزینه‌ های شرکت کردن در این دوره ‌ها برای کسب دیپلم‌ های پیشرفته از مبلغ 4000 تا 22000$ (دلار) متغیر است.

مقطع تحصیلیشهریه به $ (دلار)
دوره‌ های زبان (هفته ای)300
کارشناسی (دانشگاه دولتی)10000 الی 20000
کارشناسی (دانشگاه خصوصی)حداکثر 33000
کارشناسی ارشد (دانشگاه دولتی)20000 الی 30000
دکتری14000 الی 40000
دکتری (دامپزشکی، پزشکی، دندانپزشکی و …)حداقل 40000

ولی خوشبختانه باید گفت تعداد دانشگاه‌ های خصوصی در این کشور خیلی کم ‌تر از دانشگاه‌ های دولتی می ‌باشد.

بررسی هزینه زندگی دانشجویی در استرالیا

استرالیا از لحاظ کیفیت زندگی در لیست بالاترین ‌ها در دنیا قرار گرفته است. ولی با این وجود هزینه ‌هایی همچون شهریه دانشگاه‌ ها در استرالیا نسبت به کشورهایی همانند انگلیس و آمریکا هنوز پایین ‌تر است و همچنین هزینه زندگی در استرالیا با این‌ که دانشجویان قادر خواهند بود به صورت نیمه وقت در استرالیا مشغول کار شوند. ولی هنگام اقدام برای ویزای تحصیلی استرالیا باید توانایی این را داشته باشند که ثابت کنند همواره شرایط پرداخت پول کافی را دارند. برای پوشش‌ دهی هزینه‌ های زندگی و تحصیل خود در طول مدت اقامت در استرالیا برای این که بتوانند ثابت کنند که در طول مدت اقامت و تحصیل خود نیازی به کار کردن در استرالیا نخواهند داشت.

هزینه زندگی در استرالیا

باید گفت هزینه زندگی در استرالیا بستگی زیادی به منطقه جغرافیایی دارد. منطقه جغرافیایی هرچه روستایی ‌تر و از شهر دورتر باشد (همانند مناطق شمالی و غربی استرالیا) این هزینه ‌ها کم ‌تر می ‌شوند. ولی منطقه جغرافیایی هر چه به شهرها نزدیک‌ تر باشند (همانند سیدنی) هزینه ‌های زندگی بیشتر خواهند شد. مثلاً هزینه ‌ای که برای یک آپارتمان یک خوابه در قسمت‌ های روستایی می‌ پردازید چیزی حدود 1000$ (دلار) ماهیانه خواهد بود. ولی هزینه این آپارتمان در قسمت ‌های شهری تا 1750$ (دلار) در ماه نیز می ‌رسد. البته برای دانشجویان، اجاره خوابگاه در دانشگاه قطعا خیلی ارزان تر خواهد شد، چیزی حدود 750$ (دلار) در ماه. حتی می‌شود چند نفره آپارتمان چند خوابه اجاره کرد. به این ترتیب می‌ توان هزینه اجاره آپارتمان و دیگر هزینه ‌‌ها را با دانشجویان دیگر شریک شد.

انرژی‌ مصرفی در هزینه زندگی دانشجویی در استرالیا

انرژی‌ مصرفی در هزینه زندگی دانشجویی در استرالیا

می‌خواهیم وارد هزینه‌ های دیگری شویم. هزینه انرژی‌ های مصرفی هزینه انرژی ‌های مصرفی نیز بستگی به نوع قرارداد تغییر می‌ کند. در بعضی قراردادها شامل اجاره و در بعضی دیگر شامل اجاره نخواهد شد. اینجا چند نمونه از هزینه ‌های انرژی‌ های مصرفی به صورت ماهیانه را آورده‌ ایم.

آیتمهزینه به $ (دلار)
برق و گاز (ماهانه)15 الی 100
اینترنت و تلفن (ماهانه)150 الی 200
آب (ماهانه)50
مواد غذایی و خوار و بار (ماهانه)250

سایر هزینه های زندگی دانشجویی در استرالیا

باید در نظر داشته باشیم که هزینه ‌های زندگی در افراد مختلف بستگی به نوع زندگی ایشان متفاوت است. مثلاً عادت ‌ها و تفریحات و خورد و خوراک و حمل و نقل. در حالت کلی هر چه افراد به شهر نزدیک ‌تر باشند و یا حتی در شهرهای بزرگ و مرکزی زندگی کنند هزینه ‌های زندگی بالاتر خواهد رفت. ولی در عین حال موقعیت ‌های شغلی هم بیشتر خواهند شد. حال سراغ قسمت دیگری از هزینه زندگی دانشجویی در استرالیا خواهیم رفت:

آیتمهزینه به $ (دلار)
باشگاه ورزشی70
کارت عبور و مرور با وسایل نقلیه عمومی130
بنزین (لیتر)2
تاکسی (1 کیلومتر)2
رستوران (بستگی به نوع رستوران دارد.)16 الی 75
رستوران های فست فود (بابت هر وعده غذایی)8

هزینه مربوط به تفریحات جانبی: متقاضی که خواستار گشتن مناطق تفریحی و گشت‌ و‌ گذار در استرالیا در هنگام تحصیل است. باید چیزی حدود 50 تا 100$ (دلار) هزینه‌ هفتگی برای این گونه تفریحات در نظر بگیرد.

هزینه بیمه دانشجویی در استرالیا

بیمه دانشجویی خریداری شده با توجه به نوع شرکت بیمه طرف قرارداد، حدود 350 تا 700$ (دلار) هزینه سالانه خواهد داشت. در این مقاله به بررسی هزینه‌های زندگی دانشجویی در استرالیا پرداختیم. حدود شهریه ‌های مقاطع مختلف و حدود مخارج زندگی در استرالیا و حتی انرژی‌های مصرفی و سایر ریز هزینه‌ های زندگی در استرالیا را اعلام کردیم. بنابراین اشخاصی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند بتوانند برنامه ‌ریزی دقیق‌ تری انجام دهند. برای کسب اطلاعات بیش‌تر در خصوص بیمه دانشجویی در استرالیا و زندگی در استرالیا با مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید. و همچنین درباره‌ هزینه زندگی دانشجویی در استرالیا منتظر تماس شما عزیزان هستیم.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *