مهاجرت کاری کلمبیا

کار در کلمبیا

کار در کلمبیا

کلمبیا کشوری در شمال غرب آمریکای جنوبی با رشد اقتصادی مناسب است، کار در کلمبیا دارای مزایای بسیاری است و زمینه ساز مهاجرت کاری می باشد. مردم این کشور به زبان اسپانیایی صحبت می­ کنند. از اتباع خارجی که به کلمبیا سفر نموده اند به خوبی استقبال می­ نمایند. اخذ ویزای کار کلمبیا یکی از دشوارترین ویزاهای این کشور محسوب می­ شود. با ارتباط با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تمامی مراحل اداری اخذ این ویزا را به راحتی انجام دهید. برای اخذ ویزای کاری افراد بایستی دارای پیشنهاد کاری باشند. پس از اینکه فرد با کارفرمایی در این کشور قرارداد کاری منعقد نمود، پس از آن کارفرمای مربوطه اسپانسر وی محسوب خواهد شد.

کشور کلمبیا دارای طبیعتی زیبا و گفت انگیز است. مردم کلمبیا دارای غذاهای بسیار متنوع و سالم هستند. در ضمن هزینه های زندگی در این کشور بسیار ارزان و مقرون به صرف می­ باشد. کارکنان در کلمبیا از حقوق و دستمزدهای مناسب برخوردارند. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در باب مهاجرت کاری به کلمبیا اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

اینفوگرافیک کار در کلمبیا

انواع ویزا در کشور کلمبیا

بطور کلی دولت کلمبیا برای اتباع خارجی ویزاهای مختلفی صادر می­ نماید. افرادی که قصد انجام کار در کلمبیا را به مدت 3 الی 6 ماه دارند، تنها می ­توانند یکی از 3 ویزای NE-TP یا RE را اخذ نمایند. ویزای TP دارای 14 زیر گروه می­ باشد. افرادی که قصد انجام کار در کلمبیا را دارند می ­باید ویزای TP-4 را دریافت نمایند. این ویزا برای افرادی که دارای قرارداد کاری با شرکت های کلمبیایی و یا قصد ارائه خدمات به شرکت ها و یا مردم کشور کلمبیا را هستند، می تونند برای اخذ این ویزا اقدام نمایند. این ویزا در ابتدا دارای 3 سال اعتبار است. در صورت تمایل انجام کار در این کشور افراد می ­توانند پس از پایان اعتبار این ویزا را تمدید نمایند.

افرادی که دارای مشاغل خاصی همچون پزشکی، مهندسی، زیست شناسی و یا حقوق هستند. همچنین باید ویزای TP-4 را دریافت نمایند و قبل از شروع کار در این کشور بایستی به اداره نظارتی در این کشور مراجعه نمایند. افرادی که این ویزا را اخذ می ­نمایند می ­توانند به همراه همسر و فرزندان خود به کلمبیا سفر نمایند. ویزای NE کلمبیا همان ویزای تجاری این کشور می­ باشد که برای مدیران ارشد و نمایندگان شرکت های خارجی صادر می ­گردد. این ویزا دارای 4 سال اعتبار با قابلیت چند بار ورود است. در هر بار ورود امکان اقامت یک ساله را به سرمایه گذاران خواهد داد. افراد با اخذ این ویزا اجازه انجام کار را ندارند. تنها می­ توانند به مدت 180 روز در این کشور اقامت داشته باشند.

اخذ ویزای کار در کلمبیا

همانطور که بیان نمودیم افراد برای مهاجرت به کشور کلمبیا نیازمند اخذ ویزای کاری می­ باشند. این ویزا که قبلا به نام ویزای TP-4 معروف بود، هم اکنون به نام ویزای M-5 شناخته می­ شود. افراد برای اخذ این ویزا بایستی هزینه ای معادل $282 (دلار آمریکا) پرداخت نمایند. متقاضیان بایستی علاوه بر این ویزای هزینه های اضافی دیگری نیز پرداخت نمایند. متقاضیان انجام کار ابتدا باید رزومه کاری و تحصیلی خود را در اختیار این کشور قرار دهند. در صورتیکه مهارت فرد مورد نظر در میان مهارت های مورد نیاز این کشور قرار داشته باشد، برای وی پیشنهاد کاری ارسال می ­گردد.

در صورتیکه رزومه کاری فرد مورد تایید این کشور قرار بگیرد، بایستی سایر مدارک تحصیلی و کاری خود را نیز ارسال نماید. پس از اینکه پذیرش و صدور ویزای کاری برای فرد متقاضی تایید گردید، متقاضی بایستی به بوگاتا برای اخذ ویزای کاری سفر نماید. زیرا ویزاهای کشور کلمبیا تنها در بوگاتا صادر می گردد. دوستانی که قصد مهاجرت کاری به دیگر کشورها را دارند می ­توانند با آگاهی از شرایط انجام کار در سایر کشورها مانند آلمان، ویزای کار آلمان را دریافت و به این کشور سفر نمایند.

اخذ ویزای کار در کلمبیا

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار کلمبیا

علاقمندان به انجام کار جهت اخذ ویزای کاری این کشور بایستی مدارک زیر را به اداره مربوطه جهت صدور ویزای کاری کلمبیا ارائه بنمایند:

  • ارائه یک نسخه کپی از صفحه اول پاسپورت معتبر
  • در صورتیکه فرد در گذشته به کلمبیا سفر نموده است بایستی مدارک لازم را ارائه نمایند.
  • ارائه انگیزه نامه کاری در کشور کلمبیا
  • قراردادکاری با شرکتی در کلمبیا
  • ارائه گردش حساب بانکی فرد متقاضی مبنی بر دریافت حقوق ثابت به صورت ماهیانه

اخذ اقامت و تابعیت کلمبیا از طریق کار

اخذ تابعیت کلمبیا از راه های مختلفی امکان پذیر است. اما افرادی که با اخذ ویزای کاری این کشور به کلمبیا مهاجرت نموده اند، با 5 سال انجام کار می­ توانند ابتدا اقامت دائم کلمبیا و پس از آن تابعیت کلمبیا را اخذ بنمایند. ناگفته نماند کشور کلمبیا با تابعیت دوگانه مخالفتی ندارد. افراد می­ توانند علاوه بر تابعیت اصلی خود تابعیت کشور کلمبیا را نیز اخذ نمایند.

اخذ ویزای کاری کشور کلمبیا دشوار است. زیرا نرخ بیکاری در این کشور تقریبا برابر با 5/11% است. تقریبا 12% مردم این کشور زیر خط فقر زندگی می نمایند. اگرچه هزینه های زندگی در این کشور بسیار به صرفه است. اما در مقابل نرخ بیکاری بالا در این کشور یافتن شغل و کسب درآمد در کلمبیا دشوار می باشد. جهت یافتن شغل مورد نظر در کلمبیا می ­توانید از مشاوره های مفید کارشناسان باتجربه موسسه ما بهره ­مند گردید.

قرارداد کار در کلمبیا

در مورد حقوق و تعهدات خود در بازار کار کلمبیا اطلاعاتی کسب کنید تا از مشکلات جلوگیری کنید و از خود محافظت کنید. قراردادهای شغلی در کلمبیا می تواند کلامی یا کتبی باشد و روش خاصی برای نوشتن آنها وجود ندارد. با توجه به دوام آنها، می توانند

  • Contrato a término fijo (قرارداد با مدت معین)
  • Contrato a término indefinido (قرارداد با مدت نامشخص)
  • Contrato por la duración de una labour determinada (قرارداد برای یک کار تعیین شده)
  • و Contrato (قرارداد کوتاه مدت)

به عنوان یک خارجی، شما همان حقوق کارگر کلمبیایی را دارید، به جز حق عضویت در اتحادیه. شرکت های کلمبیایی با بیش از 10 کارمند می توانند خارجی ها را تا حد 10% از کارکنان عمومی خود یا 20% برای پست های مدیریتی یا تخصصی استخدام کنند. اگر کارفرما می خواهد افراد بیشتری از این استخدام کند، باید درخواست مجوز از زیرشاخه روابط فردی در وزارت حفاظت اجتماعی و بهداشت را بدهد.

مزایای اشتغال زایی در کلمبیا

برخی افراد به دنبال اخذ ویزای کاری کلمبیا هستند. زیرا انجام کار در کلمبیا با مزایایی همراه می ­باشد که در عبارتند از:

  • کارگران در کلمبیا دارای 14 روز مرخصی با حقوق هستند.
  • اکثر کارگران در این کشور دارای 2 حقوق اضافی هستند. یکی قبل از کریسمس و دیگری بعد از عید پاک
  • مدت مرخصی برای تولد فرزند برای مادران 12 هفته و برای پدارن 4 الی 8 روز است.
  • سن بازنشستگی برای زنان 52 و برای مردان 62 سالگی است.
  • کارکنانی که از شرکت اخراج می­ شوند و یا بدون دلیل خدمت آنان متوقف شده است بایستی حقوق کامل ماهانه برای برای هر سالی که در شرکت کار نموده اند، پرداخت گردد.

مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با در نظر گرفتن شرایط عمومی و تونایی شما بهترین روش را در اختیار شما قرار می دهند.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *