شرایط روسیه

قیمت پوشاک در روسیه

قیمت پوشاک در روسیه

یکی از بزرگترین کشورهای جهان روسیه است. جمعیت این کشور بیش از 146 میلیون می­ باشد. سالانه افراد زیادی با اهداف مختلف تصمیم مهاجرت به این کشور را می­ گیرند. قیمت پوشاک در روسیه در سال 2023 موضوعی است که ما در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. بازار خرده فروشان در روسیه رابطه مستقیم با ارزش روبل در روسیه دارند. خرده فروشان البسه و پوشاک در روسیه با کاهش ارزش روبل خود شروع به افزایش قیمت پوشاک می­ نمایند. در روسیه فروشگاه های زنجیره ای بسیاری که دارای مارک های محبوبی هستند، وجود دارد. قیمت لباس ها در این مراکز نسبت به هزینه های پوشاک در دیگر کشورهای اروپایی بسیار زیاد است. اما مراکز و فروشگاه هایی نیز وجود دارد که مردم بتوانند با هزینه های پایین تری خرید نمایند.

افرادی که قصد مهاجرت به روسیه را دارند. بدنبال آگاهی از قیمت پوشاک در روسیه هستند، می­ توانند با کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار کنند. از جزئیات تمامی اجناس و پوشاک در این کشور آگاهی یابند. در روسیه فروشگاه های مختلفی وجود دارد، اما اکثر جوانان روسی تمایل به خرید برند های محبوب و معروف دارند. اکثر لباس های خارجی که برندهای معروفی دارند گران هستند. البته قیمت پوشاک و البسه های مارک روسی نیز ارزان نیستند. قیمت این اجناس و پوشاک ها مستقیما با ارزش واحد پولی کشور روسیه ( روبل) تعیین می ­گردد. اکثر خرده فروشان خود با کاهش ارزش روبل شروع به بالابردن قیمت اجناس خود می ­نمایند.

خرید و قیمت پوشاک در روسیه

از آنجائیکه لباس های خارجی داراری هزینه های گمرکی بالایی هستند، قیمت این پوشاک در روسیه بسیار گران است. از طرفی جوانان در روسیه از اجناس و پوشاک های برند استقبال خوبی می­ نمایند. متوسط قیمت کالاهای کوچک مانند کلاه و دستکش در این کشور 500RUB (روبل روسیه) و قیمت شلوار و تی شرت های ساده بدون هیچگونه طراح 1000RUB الی 1500RUB (روبل روسیه) و قیمت لباس های گرم زمستانی بین 5000RUB الی 7000RUB (روبل روسیه) برآورد شده است. افراد برای خرید پوشاک در فروشگاه های بزرگ می­ توانند از کارت های اعتباری استفاده نمایند. اما در مغازه های کوچک اکثراً می ­باید خریداران دارای پول نقد کافی باشند. با کاهش ارزش روبل قیمت اجناس 20% افزایش قیمت داشته اند.

افزایش قیمت پوشاک در روسیه

در سال های اخیر بدلیل کاهش ارزش واحد پولی روسیه تقاضای خریدارن کاهش یافته است. این باعث شده است که اکثر خرده فروشان قیمت کالاهای خود را تا 20% افزایش دهند. به تازگی مدیر عامل یکی از شرکت های فشن کانسلتینگ اعلام نمود از آنجائیکه خرده فروشان روسیه دارای امکانات تولیدی در این کشور نمی ­باشند. همچنین مجبور هستند قیمت پوشاک در روسیه را افزایش دهند. یکی دیگر از مشاورین مد و لباس در روسیه نیز بیان نموده است. شاخص هزینه زندگی در شهرهای مختلف این کشور به صورت آمار در نمودار  زیر شرح داده شده است:

شاخص هزینه زندگی در مهم ترین شهرهای روسیه

که قیمت پوشاک در این کشور نه تنها در فروشگاه های کوچک بلکه در فروشگاه ها و مغازه های متوسط نیز با افزایش قیمت مواجه بوده است. این افزایش قیمت نه تنها بر کالاهایی که به تازگی تولید شده اند. همچنین این موضوع تأثیر داشته بلکه بر کالاهایی که در گذشته نیز تولید شده بوده اند. همچنین نیز تأثیرات خود را گذاشته است. از طرفی اگر خرده فروشان کیفیت محصولات خود را پایین بیاورند، مشتریان خود را از دست خواهند داد. این بحران اقتصادی باعث شده است که اکثر خرده فروشان طرح های توسعه فعالیت های خود را در این کشور متوقف نمایند.

همانطور که بیان نمودیم قیمت پوشاک در روسیه بطور مستقیم تحت تأثیر قیمت روبل در این کشور است. در نیمه اول سال گذشته افزایش قیمت روبل در این کشور مشاهده می­ شد. اما کاهش قیمت نفت در روسیه باعث شد تا ارزش روبل بطور قابل توجهی افت نماید. این از جمله مهمترین دلایل افزایش قیمت پوشاک در این کشور می ­باشد.

مراکز خرید در مسکو

مراکز خرید در مسکو به راحتی در کنار ایستگاه های مترو یا در خیابان های اصلی قرار دارند. معمولاً، آنها ساختمان های چند طبقه هستند که تقریباً هر چیزی را که می خواهید یا نیاز دارید ارائه می دهند. زرق و برق و زرق و برق را می توان در مجاورت میدان سرخ، و در حلقه های باغ و Bulvarnoye پیدا کرد. GUM و TSUM بزرگترین مراکز خرید فروش برندهای لوکس هستند. به طور کلی، مراکز خرید همچنین دارای کافه و رستوران و گاهی اوقات فضای بازی برای کودکان هستند که پرستار بچه می تواند در حین خرید از آنها مراقبت کند. پارکینگ معمولاً راحت است و در کنار مراکز خرید قرار دارد، اما باید هزینه پارکینگ بپردازید. همچنین اتوبوس های مخصوص شاتل از ایستگاه های مترو وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

مسکو مغازه های زیادی دارد که مخصوص کودکان هستند. یکی از محبوب ترین آنها فروشگاه Detsky Mir در خیابان Lubyanka است که بیشترین انتخاب لباس و اسباب بازی های کودکان را دارد. دتسکی میر در سایر نقاط مسکو نیز شعبه دارد. مرکز خرید Aerobus نیز ممکن است ارزش بررسی را داشته باشد، زیرا یک مرکز خرید با بیش از 100 فروشگاه فقط برای کودکان، از جمله لباس، غذا، تجهیزات کودک و کفش است. همچنین دارای یک مرکز تفریحی به نام Ostrov است. مسکو قطعا شهری برای خوانندگان پرشور است، بنابراین کتابفروشی های زیادی در سراسر شهر پیدا خواهید کرد. بهترین گزینه Moskovsky Dom Knigi است که به معنای واقعی کلمه “خانه کتاب” است. این در Novy Arbat، درست در قلب مسکو واقع شده است و مجموعه آن غول پیکر است. کتاب های خارجی هم می فروشند.

در بخش زیر شاهد انواع مراکز خرید در مسکو هستید:

انواع مراکز خرید در مسکو

قیمت پوشاک و کفش در روسیه

همانطور که در بخش های قبل بیان نمودیم در طی سال های گذشته ارزش روبل بصورت قابل توجهی کاهش یافته است و از پیامدهای این مسئله می­ توان به کاهش تقاضای مصرف کنندگان اشاره نمود. این موضوع گریبانگیر خرده فروشان در روسیه شده است. با توجه به شرایط کار در روسیه خرده فروشان با مشاهده کاهش قیمت ارز و کاهش تقاضای مصرف کنندگان مجبور به افزایش قیمت پوشاک در روسیه شده اند. ما در جدول زیر قیمت از محصولات در روسیه را نشان داده ایم.

نوعهزینه به روبل روسیه 
یک جفت جین لویس5677RUB
یک دست لباس تابستانه3479RUB
یک جفت کفش ورزشی نایک7089RUB
یک جفت کفش بیزنسی چرم مردانه7876RUB

شرایط زندگی مردم در روسیه بگونه ای است که اکثر مردم این کشور تمایل به خرید برندهای مشهور خارجی دارند. کمتر می ­توان برندهای محلی را در فروشگاه های این کشور مشاهده نمود. اکثر جوانان روسی طرح ها و محصولات لوکس خارجی را می ­پسندند. از همین رو می­ توان اینطور بیان نمود که در بازارهای این کشور برندها و محصولات خارجی حکمفرماست. در مقابل محصولات و تولیدات کشور روسیه در مکان های دور و خارج از انتظار مشاهده می­ شوند. محصولات این کشور بیشتر در فروشگاه های پایین و یا مغازه هایی که به سرعت جابجا می ­شوند به فروش برسند. بطور کلی می ­توان گفت یافتن محصولات کشور روسیه در این کشور نوعی شانس به حساب می ­آید.

قیمت پوشاک و کفش در روسیه

هزینه تحصیل و زندگی در روسیه

هر ساله دانشجویان خارجی بسیاری جهت ادامه تحصیل به کشور روسیه مهاجرت می ­کنند. هزینه های تحصیل و زندگی در روسیه بستگی به محل سکونت افراد و شهری که وی اقامت نموده است بستگی دارد. هزینه زندگی در روسیه نیز همانند مطالب بیان شده در بخش های قبل ارتباط نزدیکی با ارزش پول این کشور دارد. همزمان با کاهش ارزش روبل در این کشور تمامی هزینه های زندگی در این کشور نیز تحت تأثیر قرار گرفت. با افزایش قیمت تمامی محصولات روبرو می­ شویم. اما بطور متوسط هزینه های زندگی در این کشور را برای یک زندگی دانشجویی 400$ الی $500 (دلار) در ماه تخمین زد.

ناگفته نماند دولت روسیه جهت تسهیل حال دانشجویان با صدور کارت دانشجویی، آنان می ­توانند از تخفیفات ویژه ای بهره­مند گردند. این تخفیفات شامل هزینه های حمل و نقل، اینترنت های رایگان، خوابگاه های دانشجویی، تخفیفات ویژه در رستوران ها و مکان های تفریحی می ­گردد. همچنین دانشجویان اجازه انجام کار در حین تحصیل را نیز خواهند داشت. همچنین از این طریق می توانند برخی از هزینه های تحصیل و زندگی خود را در این کشور تأمین نمایند. ما به دوستان عزیز پیشنهاد می ­نمائیم قبل از مهاجرت به روسیه ابتدا از مشاوره های مفید کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره­مند شده و از جزئیات زندگی در این کشور مطلع گردند.

سوالات متداول در باب قیمت پوشاک در روسیه

سوالات متداول در باب قیمت پوشاک در روسیه:

  • بازار پوشاک در روسیه برای دانشجویان؟ در روسیه فروشگاه های مختلفی وجود دارد، اما اکثر جوانان روسی تمایل به خرید برند های محبوب و معروف دارند. اکثر لباس های خارجی که برندهای معروفی دارند گران هستند. البته قیمت پوشاک و البسه های مارک روسی نیز ارزان نیستند. قیمت این اجناس و پوشاک ها مستقیما با ارزش واحد پولی کشور روسیه ( روبل) تعیین می گردد. اکثر خرده فروشان خود با کاهش ارزش روبل شروع به بالابردن قیمت اجناس خود می نمایند.
  • قیمت پوشاک در روسیه چقدر است؟ متوسط قیمت کالاهای کوچک مانند کلاه و دستکش در این کشور500 RUB  (روبل روسیه) و قیمت شلوار و تی شرت های ساده بدون هیچگونه طراح1000 RUB الی1500 ) RUB روبل روسیه) و قیمت لباس های گرم زمستانی بین5000  RUB الی7000 RUB  (روبل روسیه) برآورد شده است.
  • شرایط خرید پوشاک در روسیه چگونه است؟ شرایط زندگی مردم در روسیه بگونه ای است که اکثر مردم این کشور تمایل به خرید برندهای مشهور خارجی دارند. کمتر می ­توان برندهای محلی را در فروشگاه های این کشور مشاهده نمود. اکثر جوانان روسی طرح ها و محصولات لوکس خارجی را می پسندند. از همین رو می توان اینطور بیان نمود که در بازارهای این کشور برندها و محصولات خارجی حکمفرماست. در مقابل محصولات و تولیدات کشور روسیه در مکان های دور و خارج از انتظار مشاهده می شوند. محصولات این کشور بیشتر در فروشگاه های پایین و یا مغازه هایی که به سرعت جابجا می شوند به فروش برسند. بطور کلی می توان گفت یافتن محصولات کشور روسیه در این کشور نوعی شانس به حساب می آید.
  • هزینه زندگی دانشجویی در روسیه چقدر است؟ متوسط هزینه های زندگی در این کشور را برای یک زندگی دانشجویی 400$ الی 500$ (دلار) در ماه تخمین زد.
4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *