مهاجرت به کشور کره جنوبی

تولد در کره جنوبی

تولد در کره جنوبی

بسیاری از متقاضیان بین المللی جویای تولد فرزند خود در کشوری دیگر می باشند تا از این طریق بتوانند اقامت و تابعیت اخذ نمایند. از این رو کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله تولد در کره جنوبی را مطابق با قوانین سال 2023 را به نگارش درآورده اند. هدف از این نگارش آشنایی با شرایط و قوانین جهت تولد فرزند در این کشور می باشد. در این مقاله ابتدا با شرایط کلی این نوع روش مهاجرتی آشنا خواهیم شد. همچنین شرایط چگونگی اخذ اقامت و تابعیت این کشور از طریق تولد نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

  • شرایط و مدارک لازم جهت تولد در این کشور چه میزان می باشد؟
  • آیا از طرق تولد در این کشور متقاضی اقامت و تابعیت این کشور را اخذ خواهد نمود؟

سیستم تابعیت در کره جنوبی

بسیاری از متقاضیان بین المللی تمایل به تولد فرزند خود در این کشور را دارند. اما می باید ابتدا قوانین مهاجرتی این کشور از طریق تولد مورد بررسی قرار گیرد. ابتدا می باید توجه فرمایید که این کشور از قانون تابعیت خون یا قانون خاک پیروی می کند. این کشور از تابعیت خون پیروی می کند و کودکی که در این کشور متولد شود اقامت دائم و اسپورت این کشور را اخذ خواهد نمود. متقاضیان این روش مهاجرتی می باید در نظر داشته باشند، یکی از والدین یا پدر یا مادر باید از اقامت یا تابعیت این کشور برخوردار باشند. همچنین ازدواج والدین در این کشور می باید به طور رسمی و مورد پذیرش دولت این کشور باشد. طبق قوانین این کشور کودکی که به تازگی متولد شود و از هویت و پدر یا مادر برخوردار نباشد، از تابعیت این کشور برخوردار می شود.

مدارک لازم جهت تولد در کره جنوبی

متقاضیان پس از تولد فرزند خود در این کشور می باید مدارک و اسناد معتبری را به سفارت این کشورارجاع دهند. توجه داشته باشید این مدارک هر ساله شامل تغییراتی خواهد بود. همچنین بسیاری از افراد از طریق روش پناهندگی به خواستار مهاجرت به این کشور می باشند که در مقاله مهاجرت به کره جنوبی از طریق پناهندگی می توانید اطلاعات مفیدی دریافت نمایید.

در سال 2023 مدارک لازم جهت اخذ ثبت تولد فرزند در این کشور بدین شرح خواهد بود که در جدول زیر بیان شده است:

مراحلمدارک مورد نیاز
1ارائه گواهی از بیمارستان مورد نظر در این کشور
2ارائه گذرنامه معتبر والدین فرزند
3ارائه گواهی اقامت والدین این کشور
4ارائه گواهی ازدواج قانونی والدین، به همراه ترجمه به زبان کره ای

در این بخش نموداری در خصوص بررسی میانگین میزان تولد در این کشور در سال های اخیر رخ داده است، بدین صورت می باشد:

میانگین تعداد تولد در کره جنوبی

زایمان و مهاجرت به کره جنوبی از طریق تولد

نظام پزشکی کشور کره جنوبی یکی از قدرتمندترین نظام های پزشکی در جهان شناخته می شود اما در رابطه با هزینه های زایمان در این کشور می توان بیان داشت که این هزینه ها به نسبت کشوری نظیر ایران غیر قابل مقایسه و بسیار بیش تر است. البته در صورتی که تحت پوشش بیمه ای در کشور کره جنوبی قرار داشته باشید به صورت چشمگیری این هزینه ها کاهش پیدا خواهد کرد.

زنانی که کودکان خود را در کشور کره جنوبی متولد می کنند، قادر هستند تا به مدت حداکثر 2 ماه در یکی از موسسات یا هتل های مخصوص مادران اقامت پیدا کنند. در این موسسات آموزش های نوین در رابطه با نحوه رفتار با کودک به آن ها آموزش داده خواهد شد تا بتوانند از باورهای غلط سنتی در این باره گذر کنند. در رابطه با شرایط این هتل ها نیاز به نگرانی نیست چرا که در صورت تسلط به زبان انگلیسی شما قادر خواهید بود تا به سادگی با پرستاران این مجموعه ها ارتباط برقرار کنید.

 اخذ اقامت و تابعیت از طریق تولد در کره جنوبی

در روش اخذ اقامت و تابعیت از این طریق می باید به موارد و نکات مهمی توجه نمود. چنانچه کودکی از طریق تولد پدر تبعه این کشور و مادر خارجی متولد شود، کودک تابعیت پدر خود را اخذ خواهد نمود. در صورتی که تولد فرزند از پدر خارجی و مادر تبعه این کشور صورت پذیرد، چنانچه این ازدواج به صورت قانونی باشد، به کودک تازه متولد شده اقامت و تابعیت این کشور اعطاء خواهد شد. همچنین نام کودک در اسناد رسمی مادر به ثبت خواهد رسید. در حالت آخر، چنانچه کودک تازه متولد شده از پدر و مادر خارجی باشد، تنها مدرک منوط به اخذ تابعیت و اقامت این کشور ارائه گواهی تولد کودک از بیمارستان این کشور می باشد. در این صورت کودک می تواند از مزایای داشتن پاسپورت این کشور نیز بهره مند گردد. اطلاعات جامع در خصوص اخذ اقامت کره جنوبی از طریق مقاله مذکور امکان پذیر می باشد.

در نظر داشته باشید که در مهاجرت به کره جنوبی به غیر از روش تولد در این کشور روش های قانونی دیگری نیز بیان شده است که بدین شرح می باشد:

راه های مهاجرت به قبرس

هزینه بیمارستان و تولد در کره جنوبی

هزینه بیمارستان دولتی و خصوصی در این کشور متفاوت می باشد. جنانچه متقاضی برای تولد فرزند خود از طریق دولت اقدام نماید، هزینه های از جانب دولت نیز پوشش دهی خواهد شد. به عنوان مثال هزینه خرید بیمه خصوصی دراین کشور حدود 114000KRW (وون کره جنوبی) می باشد. هزینه طول دوره درمان و بارداری حدود 3080000KRW (وون کره جنوبی) است و هزینه بخش زایمان به حدود 7100000KRW (وون کره جنوبی) خواهد رسید.

چند نمونه بیمارستان با هزینه کمتر در این کشور در لیست زیر عبارتست از:

  • Samsung Medical Center Seoul
  • Asan Medical Center Seoul
  • Hanyang University Medical Center Seoul

هزینه بیمارستان و تولد در کره جنوبی

هزینه زندگی در کره جنوبی

متقاضیانی که این کشور را برای زندگی از طریق روش های مذکور از جمله تولد انتخاب کرده اند، می باید در وهله اول با نحوه زندگی و هزینه های مربوط به زندگی در این کشور آشنا شوند. مهمترین هزینه های زندگی در این کشور شامل هزینه اقلام غذایی، هزینه مسکن و هزینه حمل و نقل می باشد. چند نمونه از مهمترین هزینه های مربوط به اقلام غذایی در این کشور در جدول زیر بیان شده است:

لیست اقلام غذاییهزینه به وون کره جنوبی
1 لیتر شیر244278KRW
1 قرص نان 500 گرم296277KRW
1 کیلوگرم فیله مرغ1092806KRW
1 کیلوگرم پنیر محلی1901631KRW
1 کیلوگرم سیب زمینی415655KRW

هزینه مهم دیگر در این کشور مربوط به هزینه اجاره و خرید آپارتمان می باشد که در لیست زیر بیان شده است:

  • آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر 65514062KRW (وون کره جنوبی)
  • آپارتمان 1 خوابه در خارج از مرکز شهر 46672537KRW (وون کره جنوبی)
  • آپارتمان 3خوابه در مرکز شهر 172751107KRW(وون کره جنوبی)
  • آپارتمان 3 خوابه در خارج از مرکز شهر 103490566KRW (وون کره جنوبی)

کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله تولد در کره جنوبی را با توجه به آخرین اطلاعات به دست آمده در اختیار شما قرار داده اند. همچنین می توانید مقاله ازدواج درکره جنوبی را از طریق لینک مذکور مطالعه بفرمایید. مشاورین ما در بخش مشاوره نیز آماده خدمت رسانی به شما خواهند بود. در نظر داشته باشید که پس مطالعه مقاله فوق می توانید در قسمت دیدگاه مقاله نظرات و سوالات خود را بیان فرمایید. کارشناسان ما پس از بررسی های لازم در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ گوی شما خواهند بود.

سوالات مختلف در خصوص اقامت از طریق تولد در کره جنوبی

در این بخش از مبحث می خواهیم در خصوص اقامت از طریق تولد در کره جنوبی سوالات مهمی را پاسخ دهیم:

  • آیا می شود به صرف تولد فرزند در کره جنوبی اقامت گرفت؟ اصل خون و ازدواج با یک شهروند کره ای نیز بر شرایط تابعیت و اقامت از طریق تولد در کره جنوبی موثر می باشند.
  • آیا می شود از طریق تولد فرزند در کره جنوبی تابعیت اخذ کرد؟ کسب تابعیت از طریق تولد در کشور کره جنوبی در صورتی امکان پذیر می باشد که پدر کودک متولد شده تابع کره جنوبی باشد و یا والدین فرزند ناشناخته باشند.
  • اگر والدین نوزاد کره ای نباشند آیا می توان برای کودک تابعیت کره جنوبی گرفت؟ خیر. نوزادانی که در کره از اتباع خارجی متولد می شوند، شهروند کره نیستند و باید به عنوان مقیم خارجی ثبت نام کنند.
  • تابعیت خودکار کره جنوبی در چه شرایطی برای کودک ایجاد می شود؟ در صورتی که والدین نوزاد متولد شده در خاک کره جنوبی شناخته شده نباشند.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *