مهاجرت سرمایه گذاری در نیوزلند

کارآفرینی در نیوزلند

کارآفرینی در نیوزلند

کارآفرینی در نیوزلند یکی از روش های مهاجرت به این کشور است که منجر به اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور می­ گردد. هر ساله سرمایه گذران خارجی زیادی به اخذ ویزای کارآفرینی نیوزلند به این کشور مهاجرت نموده و اقامت دائم این کشور را برای خود و اعضای خانواده خویش دریافت می نمایند. نیوزلند یکی از معروفترین و زیباترین کشورها در جهان است. پایتخت این کشور شهر ولینگتون می­ باشد و اکثر مهاجرین در این شهر سکونت دارند. این کشور دارای جمعیتی برابر با 4700000 نفر است.

بیش از نیمی از جمعیت این کشور را اروپائیان مهاجر تشکیل می­ دهد. این کشور در برخی از بخش های بازارهای کاری خود با کمبود نیرو مواجه است و هر ساله با صدور ویزای کار از متخصصین حوزه های مختلف استقبال می­ نماید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در نظر دارد تا ذیل مقاله پیش رو به بررسی مهاجرت به نیوزلند و راه های سرمایه گذاری و کارآفرینی و قوانین مربوط به آن در سال 2023 بپردازد. دولت نیوزلند با ویزاهای جدید برای افرادی که روحیه کارآفرینی دارند، مهاجران را تشویق می ‌کند که این کار را انجام دهند. به طور خاص، ویزای کارآفرینی به مهاجران 12 ماه اجازه می دهد تا تجارت خود را ایجاد کنند. با اثبات اینکه آنها اقداماتی را برای ایجاد کسب و کار انجام داده اند، ویزا را می توان 2 سال دیگر تمدید کرد. در اینجا برخی از فرصت های تجاری موجود برای ساکنان جدید نیوزلند وجود دارد.

شرایط کارآفرینی در نیوزلند

همان گونه که در مقدمه بیان نمودیم افراد برای سرمایه گذاری در نیوزلند باید دارای سرمایه اولیه و ایده مناسب تجاری باشند. در صورتی که سرمایه گذاران از استانداردهای لازم سرمایه گذاری در این کشور برخوردار باشند، امکان دریافت موافقت اداره تجارت و بازرگانی و اداره مهاجرت این کشور را خواهند داشت. پس از آن اداره مهاجرت برای سرمایه گذران خارجی اقامتی 2 ساله صادر خواهد نمود. در صورتی که افراد در کسب و کار خود موفق عمل نمایند، امکان اخذ اقامت دائم وتابعیت نیوزلند را خواهند داشت. برای بررسی شانس موفقیت کسب و کار در این کشور می توان تولید ناخالص داخلی را بررسی کرد.

تولید ناخالص داخلی نیوزلند بر حسب میلیارد دلار

کارآفرینی در نیوزلند به گونه ای است که متقاضیان ­باید دارای حداقل 100000NZD (دلار نیوزلند) سرمایه اولیه و طرحی تجاری باشند که موجب رشد اقتصادی در این کشور گردد. تا بتوانند ویزای کارآفرینی این کشور را دریافت نمایند. مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده پاسخگویی به تمامی سوالات متقاضیان علاقمند به مهاجرت هستند. از دیگر جذابیت های کارآفرینی در نیوزلند مالیات های پرداختی به این کشور است. می­ توان گفت که نرخ پرداخت مالیات در این کشور در مقایسه با بسیاری از کشورهای صنعتی و پیشرفته بسیار پایین است. احتمال کاهش این نرخ در سال های آینده نیز وجود دارد.

ویزای سرمایه گذاری و کارآفرینی نیوزلند به 4 دسته زیر تقسیم می­ گردد:

  • ویزای سرمایه گذاری مهاجرتی نوع اول
  • ویزای سرمایه گذاری مهاجرتی نوع دوم
  • ویزای سرمایه گذاری موقت بازنشستگی
  • ویزای کارآفرینی

ویزای سرمایه گذاری نوع اول و دوم در نیوزلند

شرایط ویزای سرمایه گذاری نوع اول و دوم نیوزلند برای کارآفرینی به شرح زیر است:

انواع ویزاشرایط
ویزای سرمایه گذاری نوع اولحداقل 5 میلیون NZD (دلار نیوزلند) نیاز است. این میزان سرمایه باید به مدت 4 سال در یکی از بانک های این کشور نگهداری گردد. علاوه بر این سرمایه گذار باید از توانایی مالی برای تأمین هزینه های زندگی خود در این کشور باشد.
ویزای سرمایه گذاری نوع دومبرای این ویزا 10 میلیون NZD (دلار نیوزلند) نیاز است. این نوع سرمایه گذاری دارای محدودیت های سنی، تحصیلاتی و سوابق کاری نیست. متقاضی نیاز به پشتوانه مالی برای تأمین هزینه های زندگی خود در نیوزلند ندارد. این میزان سرمایه حداقل باید به مدت 3 سال در کشور نیوزلند نگهداری شود. سرمایه گذاران در این روش اقامت دائم نیوزلند را برای خود و اعضای خانواده خویش اخذ می ­نمایند.

ویزای سرمایه گذاری موقت بازنشستگی و کارآفرینی در نیوزلند

کارآفرینی در نیوزلند یکی از روش های جذاب مهاجرتی به این کشور است. کارآفرینی در نیوزلند به گونه ای است که سرمایه گذار باید در این کشور به ایجاد کسب و کاری بپردازد. کارآفرینی در نیوزلند به 2 گونه امکان پذیر است:

روششرح
روش اولفرد باید دارای طرح و ایده ای نوآورانه که موجب سودآوری برای کشور نیوزلند می ­شود، باشد و اداره بازرگانی این کشور ایده­ فرد را تأیید نماید.
روش دومفرد باید در کشور مبدأ خود به ایجاد کسب و کار مستقلی بپردازد و در طول این مدت درخواست ویزای کارآفرینی خود را به این کشور بنماید. سرمایه گذران با کارآفرینی در نیوزلند می­باید با ایجاد کسب و کار خود در این کشور موجب استخدام 3 نفر در کسب و کار خود گردد. پروسه اخذ این ویزا معمولاً 3 الی 6 ماه طول خواهد کشید.

شرایط سرمایه گذاری موقت بازنشستگی در نیوزلند به شرح زیر است:

  • این نوع سرمایه گذاری مختص سالمندانی که خود و همسر وی دارای 66 سال سن باشد.
  • نیازمند سرمایه ای معادل 75000NZD (دلار نیوزلند) می­ باشد.
  • این ویزا ابتدا دارای اعتباری 2 ساله است.
  • این نوع سرمایه گذاری نیز منجر به دریافت اقامت دائم برای فرد و اعضای خانواده وی خواهد شد.

سرمایه گذاران علاوه بر میزان سرمایه اولیه باید حداقل دارای سرمایه ای برابر با 500000NZD (دلار نیوزلند) برای تأمین هزینه های زندگی خود در این کشور باشند.

شرایط لازم برای کارآفرینی در نیوزلند

شرایط لازم برای کارآفرینی در نیوزلند

همان طور که می ­دانید اخذ ویزای نیوزلند از طریق یک سیستم امتیازدهی صورت می­ گیرد. افرادی که قصد کارآفرینی در نیوزلند را دارند باید از شرایط زیر برخوردار باشند:

  • حداقل 100000NZD (دلار نیوزلند) سرمایه اولیه
  • کسب حداقل 120 امتیاز
  • عدم سابقه ورشکستگی و کلاه برداری تجاری
  • برخورداری از مهارت زبان انگلیسی
  • برخورداری از سلامت جسمانی
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری

هزینه های زندگی در نیوزلند

با توجه به این که نیوزلند نزدیکترین کشور به استرالیا است، اما هزینه های زندگی در این کشور در مقایسه با استرالیا بسیار مناسب و مقرون به صرفه تر است. میزان حقوق و دستمزد افراد در این کشور پایین است. در مقابل هزینه های زندگی در این کشور نیز مناسب است. افراد با انجام کار در نیوزیلند به راحتی می توانند مخارج زندگی خود را در این کشور تأمین نماید.

هزینه ها به شرح زیر است:

  • هزینه زندگی در نیوزلند به طور متوسط 1000NZD الی 1400NZD (دلار نیوزلند) در ماه تخمین زده شده است
  • اجاره بهای مسکن در شهرهای مختلف این کشور با یکدیگر متفاوت است
  • به طور میانگین هزینه های مسکن در این کشور NZD80000 الی 200000NZD (دلار نیوزلند) برآورد شده است

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با کارشناسانی مجرب همواره در تلاشند تا اطلاعات کامل و جامعی در زمینه مسیرهای مهاجرتی در اختیار متقاضیان قرار دهند.

سوالات متدوال در باب کارآفرینی در نیوزلند

در این بخش از مقاله در خصوص کارآفرینی در نیوزلند سوالات متدوال از سوی شما را پاسخ داده ایم:

  • آیا از طریق کارآفرینی در نیوزلند می توان اقامت دائم گرفت؟ بله البته. می توان از طریق کارآفرینی در این کشور اقامت اخذ کرد.
  • آیا کارآفرینی در این کشور موفق خواهد بود؟ با توجه به شرایط اقتصادی و شرایط نیروی کار و همچنین پیشرفت مشاغل جدید بله شانس موفقیت بالا خواهد بود.
  • برای بهبود شرایط کارآفرینی در نیوزلند چند ماه وقت داریم؟ به طور خاص، ویزای کارآفرینی به مهاجران 12 ماه اجازه می دهد تا تجارت خود را ایجاد کنند.
  • آیا امکان تمدید ویزای کارآفرینی وجود دارد؟ ویزا را می توان 2 سال دیگر تمدید کرد.
  • چگونه می توان از طریق کارآفرینی در نیوزلند اقامت این کشور را اخذ کرد؟ در صورتی که افراد در کسب و کار خود موفق عمل نمایند، امکان اخذ اقامت دائم وتابعیت نیوزلند را خواهند داشت.
  • الزامات مالی برای کارآفرینی در نیوزلند چیست؟ متقاضیان باید دارای حداقل 100000  NZD(دلار نیوزلند) سرمایه اولیه و طرحی تجاری باشند.
  • آیا برای کارآفرینی در نیوزلند چند نوع ویزا وجود دارد؟ بله شما می توانید به نسبت سرمایه و نوع کار خود یکی از ویزاها را در نظر بگیرید.
  • شرایط برای مهاجرت کارآفرینی در نیوزلند چیست؟ کسب حداقل 120 امتیاز-عدم سابقه ورشکستگی و کلاه برداری تجاری-برخورداری از مهارت زبان انگلیسی-برخورداری از سلامت جسمانی- گواهی عدم سوء سابقه کیفری
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *