شرایط یونان

مشکلات زندگی در یونان برای ایرانی ها در سال 2023

مشکلات زندگی در یونان

از مشکلات زندگی در یونان می توان به موانع زبان و نرخ بیکاری بالا اشاره کرد که می تواند بر روی زندگی مهاجران در این کشور تاثیر بگذارد. این کشور، متنوع و از نظر بصری خیره کننده، ترکیبی هیجان انگیز از جزایر آفتاب گیر، کوه های سر به فلک کشیده، شهرهای شلوغ و سنت های بی انتها است. چه شما یک بازدید کننده کوتاه مدت باشید و چه مهاجری مشتاق، این کشور همه چیز را دارد. از آب و هوای عالی در طول سال گرفته، تا اقامت مناسب، غذای عالی، مردم محلی دوستانه و تاریخ شگفت انگیز همه این ها جزء مزایای این کشور است. هر گوشه ای از این کشور زندگی سردی را سرازیر می کند.

برای بسیاری از بازدیدکنندگان، مناطق کمتر شناخته شده یونان ماندگارترین تأثیر را به جا می گذارند. هر کجا که در این کشور بروید، مسیرهای جدیدی برای کشف، دوستان جدید برای یافتن، شگفتی های جدید برای دیدن و فعالیت های جدید برای امتحان کردن وجود دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشکلات زندگی در یونان را بررسی کرده و تمامی اطلاعات لازم را در این نگارش به شما عزیزان ارائه کرده است.

زندگی در یونان

زندگی در این کشور برای بسیاری از مهاجران جذاب است. این کشور کشوری بسیار پر جنب و جوش است که در سراسر جهان به دلیل آب و هوای خوب در طول سال، تاریخ دقیق، معماری زیبا و فرهنگ منحصر به فرد شهرت دارد. این اتحادیه در سال 1981 در اتحادیه اروپا پذیرفته شد و از آن زمان به بعد، این کشور به شدت رشد کرده است. این کشور به طور کلی یک مکان بسیار امن است و جنایات جدی بسیار کمی وجود دارد. آن ها یکی از کمترین هزینه های زندگی در اتحادیه اروپا را دارند. اگرچه، شهرهایی مانند آتن به طور کلی گران تر از بقیه کشور هستند. استاندارد زندگی بالاست. به ویژه اگر در این کشور با قرارداد مهاجرت به سر می برید تا کوچ نشین دیجیتالی شوید.

مردم این کشور به دلیل استقبال و دوست داشتن فوق العاده شهرت دارند. کلیسای ارتدوکس یونان بخشی جدایی ناپذیر از این کشور است و 99% مردم از این دین پیروی می کنند. پذیرش این کشور در اتحادیه اروپا در سال 1981 آغاز یک محیط دوستانه تر برای مهاجران برای اتباع خارج از کشور بود. قبل از این، این کشور بسیار کشوری در حال توسعه بود که در آن مكررهای سابق اغلب بیش از 2 سال منتظر خط تلفن بودند و اتومبیل ها به ندرت در جاده ها دیده می شدند. با این حال، عضویت در اتحادیه اروپا استانداردهای زندگی را به طرز چشمگیری تغییر داد و زندگی را در این کشور برای مردم آسان تر کرد. حتی اگر این امر به قیمت طبیعت دست نخورده قبلی این کشور بوده باشد.

مکان های دیدنی این کشور در نمودار زیر مشاهده می کنید:

مکان های دیدنی یونان

معایب زندگی در یونان

با وجود جوانب مثبت و منفی زندگی در این کشور، قطعا دلایلی برای مهاجرت به یونان وجود دارد. با وجود اینکه نقاط ضعفی نیز وجود دارد، اما هیچ جا بی نقص نیست. این کشور هجوم زیادی به آمریکایی های ساکن آنجا داشته است.

مهم ترین مشکلات زندگی در یونان عبارتند از:

  • مانع زبانی
  • مسائل مربوط به اشتغال
  • مهاجران هنوز مالیات ایالات متحده را پرداخت می کنند.

با توجه به اینکه مهاجران افراد خارجی در این کشور هستند، اگر در اینجا شغلی دارید، باید مالیات بر درآمد را بپردازید. شما می توانید تابعیت خود را از دست داده و شهروند این کشور شوید. اما این یک راه شدید برای جلوگیری از این امر است. اکثر مهاجران مالیات را به هر 2 کشور می پردازند. زیرا، بسیاری از آن ها می خواهند در آینده بازگردند.

جدول زیر نرخ مالیات بر درآمد را نشان می دهد:

حقوق به یورونرخ مالیات
20000€22%
بین 20001€ تا 30000€29%
بین 30001€ تا 40000€37%
بالای 40000€45%

مسائل اشتغال از مشکلات زندگی در یونان

مسائل اشتغال از مشکلات زندگی در یونان

اگر قصد دارید قبل از اشتغال در اینجا زندگی کنید، ممکن است برای شما سخت باشد. بسیاری از همسران مهاجران سعی می کنند به دنبال کار باشند. اما برای یافتن کار در یونان که با مهارت های خود مطابقت دارد، تلاش می کنند. یافتن شغل در این کشور برای مهاجران به دلیل موانع زبان و نرخ بیکاری بالا یکی از مشکلات زندگی در یونان محسوب می شود. این امر با این واقعیت بدتر می شود که زبان یونانی معمولا یک مهارت ضروری است.

افرادی که در این کشور بازنشسته می شوند نیازی به نگرانی در مورد این موضوع ندارند. اگرچه، در نهایت برای برخی از افراد یک مشکل بزرگ محسوب می شود. اگر به زبان یونانی جدید مسلط نیستید، یافتن شغل در این کشور دشوار است. با این حال، مشاغل آموزش زبان انگلیسی، صنعت گردشگری، مراقبت از کودکان و کارهای دستی یا کشاورزی برای برخی از مهاجران وجود دارد. بسیاری از شرکت های چند ملیتی انگلیسی زبان نیز ممکن است در نظر بگیرند که هیچ مهاجری یونانی زبان صحبت نکند.

نمودار زیر نرخ بیکاری در این کشور را بین سال های 2017 تا 2020 نشان می دهد:

نرخ بیکاری در یونان

مانع زبان از مشکلات زندگی در یونان

زبانی که اطلاعات به آن ارائه می شود از اهمیت حیاتی برخوردار است. اکثریت قریب به اتفاق مردم این کشور یعنی 88% ترجیح می دهند اطلاعات را به زبان مادری خود دریافت کنند. در بیشتر موارد زبان انگلیسی به عنوان جایگزین کافی در نظر گرفته نمی شود. گویندگان زبانه ای “اقلیت” مانند سورانی، بلوچی و لینگالا اطلاعات کافی را در این کشور دریافت نمی کنند. زیرا، مترجمان یا واسطه های فرهنگی کافی برای این زبان ها وجود ندارد.

یکی از بزرگترین موانعی که مهاجران در زندگی روزمره خود در این کشور با آن روبرو هستند، موانع زبانی است. عدم برقراری ارتباط با مردم محلی باعث مشکلات عمده ای در ادغام و تعامل آن ها با مقامات یونانی و خدمات عمومی می شود. یک مانع زبانی در یونان برای مهاجران وجود دارد. تقریبا همه مردم این کشور به زبان یونانی صحبت می کنند. در حالی که برخی نیز انگلیسی صحبت می کنند. اگر قصد ندارید در یکی از شهرهای اصلی مانند آتن زندگی کنید، میزان زبان انگلیسی به شدت کاهش می یابد. توصیه می شود قبل از آمدن به این کشور، زبان این کشور را بیاموزید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با داشتن کادر مجرب خود که در زمینه اخذ اقامت و تابعیت یونان اطلاعات دارند، می تواند به شما عزیزان در این امر مشاوره دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *