شرایط بلژیک

مشکلات زندگی در بلژیک

مشکلات زندگی در بلژیک

علاقه مندان مهاجرت به بلژیک باید درکنار مزایای زندگی در این کشور، از معایب و مشکلات زندگی در بلژیک نیز آگاه باشند. این کشور، کشوری در اروپای غربی است. این کشور از شمال با هلند، از شرق با آلمان، از جنوب شرقی با لوکزامبورگ، از جنوب غربی با فرانسه و از شمال غربی با دریای شمال هم مرز است. مساحت آن 30689 کیلومتر مربع است و بیش از 11.5 میلیون نفر جمعیت دارد که با تراکم 376 در هر مربع، بیست و دومین کشور پرجمعیت جهان و ششمین کشور پرجمعیت اروپا محسوب می شود. پایتخت و بزرگترین شهر بروکسل است. دیگر شهرهای مهم دیگر عبارتند از:

  • آنتورپ
  • خنت
  • شارلروا
  • لیژ
  • بروژ
  • نامور
  • لوون

این کشور یک کشور مستقل و پادشاهی مشروطه فدرال با سیستم پارلمانی است. سازمان نهادی آن پیچیده است و بر هر 2 زمینه منطقه ای و زبانی ساختار یافته است. این منطقه به 3 منطقه بسیار خودمختار تقسیم می شود که عبارتند از:

3 منطقه بسیار خودمختار در بلژیک

یکی از مناطق که کوچکترین و پرجمعیت ترین منطقه و همچنین ثروتمندترین منطقه از نظر تولید ناخالص داخلی سرانه است، بروکسل می باشد کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند در این مقاله به مشکلات زندگی در بلژیک بپردازند.

زندگی در بلژیک

این کشور دارای نقاط مثبت زیادی به عنوان محل زندگی است. به طوری که، توضیح می دهد چرا بسیاری این کار را انتخاب می کنند. تقریبا 1.4 میلیون نفر از ساکنان این کشور متولد خارجی هستند که تقریبا 12.5% از جمعیت این کشور است. استانداردهای بالای زندگی و امکانات عمومی عالی 2 موردی هستند که این کشور را به مقصدی محبوب برای مهاجران تبدیل کرده است. همچنین دارای بسیاری از جاذبه های برتر، فرهنگ دوستانه و متنوع است و محل نهادهای متعدد اتحادیه اروپا (اتحادیه اروپا) است. بلژیک دارای اقتصاد متنوع سرمایه داری مدرن است و صادرات آن بالغ بر 2 سوم تولید ناخالص داخلی سالانه آن است.

براساس گزارش بانک جهانی، صادرات آن در سال 2018 بیش از 468 میلیارد$ (دلار) بوده است. این کشور از نظر تولید ناخالص داخلی سرانه هجدهم در جهان، با متوسط ​​درآمد سالانه خانوار 30364 (دلار) است. بعید است این کشور در زمینه فرهنگی و تفریحی ناامید کننده باشد. این کشور علاوه بر موزه های چشمگیر، صحنه تئاتر پر جنب و جوش و برخی از زیباترین شهرهای تاریخی اروپا، دارای قلعه های بیشتری در هر کیلومتر نسبت به سایر کشورهای جهان است. همچنین تعدادی جشنواره رنگارنگ، از جمله کارناوال عامیانه، شناخته شده توسط یونسکو در این کشور وجود دارد.

معایب زندگی در بلژیک

این کشور یک کشور بسیار دوستدار خانواده است. این مرکز در تمام شهرهای اصلی از جمله بروکسل دارای امکانات بهداشتی، فرهنگی و آموزشی عالی است. بروکسل در بین جوانان محبوب است. بسیاری از شهرداری ها با خانواده های جوان وجود دارند که از سبک زندگی بروکسل لذت می برند. علاوه بر این، بروکسل دارای یک جامعه مهاجرتی پررونق است. کیفیت زندگی را ارائه می دهد و به راحتی به بقیه اروپا متصل است. به لطف مجسمه ای که به عنوان پایتخت اتحادیه اروپا دارد، دارای حال و هوای بین المللی است. چنانچه قصد مهاجرت به بلژیک در کنار مزایای زندگی در این کشور باید از معایب آن نیز آگاه باشید.

در زیر لیستی از مشکلات زندگی در بلژیک آمده است:

  • آب و هوا
  • غذا
  • ترافیک
  • موانع زبان

آب و هوا از مشکلات زندگی در بلژیک

آب و هوا از مشکلات زندگی در بلژیک

برخلاف جزایری مانند ایرلند یا بریتانیای کبیر که باران زیادی می بارد اما به سرعت پاک می شود، در مورد آب و هوا در این کشور روزهای تاریکی طولانی با ابرهای خاکستری سنگین بر بالای سر شما آویزان است. به طوری که یکی از مشکلات زندگی در بلژیک محسوب می شود. علاوه بر این، با قرار گرفتن در عرض جغرافیایی بالاتر، ساعات روز به طور چشمگیری کاهش می یابد. آب و هوای این کشور سرد و مرطوب است. زیرا، تحت تأثیر اقیانوس اطلس، به ویژه در ساحل و جلگه قرار دارد. در مناطق جنوب شرقی، که در ارتفاعات بالاتر و همچنین فاصله بیشتری از دریا واقع شده اند، آب و هوا بیشتر قاره ای است و همچنین در تابستان ناپایدارتر است. بارش ها مکرر است، اما زیاد زیاد نیست.

آب و هوا می تواند مثبت و منفی باشد. به طور کلی، بروکسل مکانی عالی برای زندگی است. اما، خود را برای روزهای زمستانی تاریک، سرد و بارانی آماده کنید. اطمینان حاصل کنید که برای روزهای کوتاه آماده شده اید. در زمستان خورشید زیاد بیرون نمی آید. در تابستان این یک داستان کاملا دیگر است. شما روزهای تابستانی شگفت انگیزی دارید و می توانید از آن ها در پارک ها، کافه ها و جشنواره ها که بروکسل ارائه می دهد نهایت لذت را ببرید.

نمودار زیر دمای هوای شهر بروکسل را در ماه های مختلف نشان می دهد:

دمای هوای شهر بروکسل

بارش باران اغلب با طوفان های آفتابی و برعکس پراکنده می شود. به ویژه در ماه های مارس و آوریل که به طور متوسط در این ماه 18 روز بارانی وجود دارد. همان به طوری که، این بیش از نیمی از سال است. شاید بتوانید چند روزی را پیدا کنید که دما 20 درجه سلسیوس را بشکند، اما متأسفانه تعداد آن ها بسیار اندک است.

ترافیک از مشکلات زندگی در بلژیک

ترافیک در شهر بروکسل وحشتناک است. اگر نیازی به رفتن با ماشین ندارید، بهتر است که از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. استفاده از ماشین شخصی استرس زا و یافتن جای پارک غیرممکن بوده و می تواند از مشکلات زندگی در بلژیک محسوب شود. هزینه و زمان زیادی برای شما هزینه خواهد داشت. این کشور به شدت در حومه شهر است به این معنی که بزرگراه ها ورودی و خروجی های زیادی دارند. این امر ترافیک محلی را با ترافیک طولانی مدت مخلوط می کند که باعث برخورد و مسدود شدن ترافیک می شود. اقامت کشور بلژیک به خصوص در شهر بروکسل به معنای ترافیک است. تجمع و ازدحام ترافیک یک واقعیت شگفت انگیز را نشان می دهد. بروکسل و آنتورپ، 2 شهر بزرگ این کشور، 2 شهر شلوغ در اروپا و آمریکای شمالی هستند.

جدول زیر تعداد ساعاتی که مردم در این 2 شهر در طول سال در ترافیک بوده اند را نشان می دهد:

نام شهرکل تعداد ساعات ترافیک در سال
بروکسل195
آنتورپ141

برای اطلاع از کار در بلژیک و اخذ ویزای کاری می توانید با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *