مهاجرت کاری پرتغال

مدارک لازم جهت ویزای کار در پرتغال 2023

مدارک لازم جهت ویزای کار در پرتغال 2022

در صورتی قصد دارید در کشور پرتغال کار کنید، باید پیش از هر عملی از نیاز به دریافت اجازه کار در این کشور آگاه باشید. در این مقاله، مدارک لازم جهت ویزای کار در پرتغال 2023 را ارائه خواهیم کرد. شرایط کار در پرتغال به ملیت شما نیز بستگی خواهد داشت. در بسیاری از موارد شما تا زمان حصول اطمینان از شغل خود اجازه اقامت در پرتغال را نخواهید یافت. این مقاله توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیرا سروش سعادت نگارش شده است.

بررسی مدارک لازم جهت ویزای کار در پرتغال 2023

شهروندان کشورهای اروپایی برای کار در پرتغال تنها نیاز به دریافت اجازه اقامت در این کشور خواهند داشت. در صورتی که دوره کاری آن ها کمتر از سه ماه باشد، نیازی به دریافت اجازه اقامت در این کشور نیز نخواهد بود. شهروندان کشورهای غیر اروپایی برای کار در پرتغال باید ویزای کاری دریافت کنند. این اتفاق تنها زمانی رخ خواهد داد که یک کارفرما به صورت رسمی و قانونی شخص را استخدام کند.

مدارک لازم جهت ویزای کار در پرتغال در سال 2023 عبارتند از:

  • فرم تکمیل شده درخواست کار در پرتغال
  • پاسپورت معتبر
  • کپی همه ویزا های قبلی (در صورت وجود)
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • بلیت و یا رزرو بلیت پرواز
  • بیمه درمانی با پوشش 30000€ (یورو)
  • کلیه مدارکی که کارفرما در رابطه با شغل در اختیار شما قرار می دهد.
  • گواهی مربوط به سکونت در کشور پرتغال

ویزای کاری پرتغال اعتبار زمانی کافی خواهد داشت تا شما موفق به دریافت اجازه اقامت در این کشور شوید. درخواست اجازه اقامت در پرتغال ممکن است دو هفته تا سه ماه زمان نیاز داشته باشد. پس از اینکه وارد پرتغال شدید، باید دو اقدام مهم را در اولویت قرار دهید. شما باید در اداره امنیت اجتماعی مشخصات کامل خود را ثبت کنید. دریافت کد مالیاتی نیز برای شما الزامی است. در صورتی که گواهی های لازم در این رابطه را ارائه نکنید، اجازه اقامت شما صادر نخواهد شد.

اشخاص نیازمند به ویزای کار پرتغال

شهروندان کشورهای اروپایی نیازی به دریافت ویزای کاری نخواهند داشت. با این وجود اگر کار آن ها بیش از 6 ماه به طول انجامد، باید برای اجازه اقامت اقدام کنند. بیشتر شهروندان کشورهای غیر اروپایی برای کار در پرتغال نیاز به دریافت اجازه کار دارند. بیشتر فرصت های شغلی در کشور پرتغال به شهروندان پرتغالی ارائه می شود. شانس دوم دریافت شغل در کشور پرتغال نصیب خارجی هایی خواهد شد که همسر پرتغالی دارند. در سال های اخیر، در پی بحران های شغلی بوجود آمده در این کشور، یافتن شغل برای غیر اروپایی ها بسیار دشوار شده است.

کشور پرتغال در تلاش است تا مشاغلی که در اختیار شهروندان کشورهای سوم قرار خواهد گرفت را محدود کند. از این رو، همه مشاغلی که قرار است در اختیار نیروی کار خارجی قرار گیرد، باید 30 روز قبل از ثبت به عنوان یک فرصت شغلی برای نیروی کار خارجی، از طریق تبلیغات به شهروندان پرتغالی معرفی شود. در صورتی که این شغل مورد پذیرش شهروندان پرتغالی قرار نگیرد، این امکان در اختیار شهروندان خارجی قرار خواهد گرفت تا درخواست خود را ثبت کنند.

انواع ویزای کاری پرتغال

ویزای کاری پرتغال از لحاظ زمانی به 2 دسته کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم می شود. ویزای کوتاه مدت برای کار تا سقف 6 ماه صادر می شود. در صورتی که در یک پروژه علمی و یا پژوهشی مهم فعالیت دارید، ویزای شما ممکن است تا یک سال نیز تمدید شود. معلمان و مربیان نیز از همین شرایط بهرمند خواهند شد.

در صورتی که قصد دارید بیش از 6 ماه در کشور پرتغال کار کنید، باید از ویزای کار بلند مدت استفاده کنید. این ویزا برای کارمندان و کسانی که به منظور خود اشتغالی راهی پرتغال می شوند صادر می شود. این ویزای کاری هم اعتبار با ویزای شنگن است. صاحبان این ویزا می توانند آزادانه به 26 کشور دنیا سفر کنند. همه شهروندان کشورهای کانادا، امریکا، استرالیا، نیوزیلند و ژاپن می توانند تا سقف 90 روز پس از ورود به کشور پرتغال برای ویزای کار در این کشور اقدام کنند. اما شهروندان سایر کشور های غیر اروپایی باید کلیه اقدامات مقدماتی را در خاک کشور خود انجام دهند. پس از دریافت ویزای کار، دارنده ویزا باید نسبت به دریافت اجازه اقامت اقدام کند.

مدارک لازم جهت ویزای کار در پرتغال برای شهروندان خارجی

مدارک لازم جهت ویزای کار در پرتغال برای شهروندان خارجی

شهروندان کشورهای سوم باید ابتدا در یک شغل استخدام شوند. می توانید از طرق مختلفی جهت یافتن کار در کشور پرتغال اقدام کنید. پس از آنکه شغل مورد نظر خود را یافتید، کارفرمای شما باید برای اجازه کار شما در پرتغال اقدام کند. این در صورتی است که دوره نیاز به شما در آن شغل بیش از 3 ماه باشد. کارمند یا کارفرما می تواند درخواست مجوز کار را ارسال کند. در هر صورت، از طریق اداره منطقه ای یا نمایندگی خدمات مهاجرت و مرز این کشور (SEF) خواهد رفت. مدارک لازم جهت ویزای کار پرتغال باید همراه با درخواست ارائه شود. زمان پردازش مجوز کار ممکن است تا 60 روز طول بکشد.

پس از اخذ ویزا و اجازه کار، کارمند ممکن است برای شروع کار به این کشور سفر کند. آنها باید کارت اقامت خود را از SEF، یک کد مالیاتی را از شعبه خود در مدیرکل مالیات دریافت کنند و در تامین اجتماعی ثبت نام کنند. کارمندان باید بدانند که پس از 5 سال زندگی در این کشور حق دارند برای اقامت دائم پرتغال درخواست دهند.

اجازه کار برای دانشجویان در پرتغال

دانشجویان اروپایی نیازی به اجازه کار در حین تحصیل را نخواهند داشت. با این وجود کلیه دانشجویان غیر اروپایی باید اجازه کار دریافت کنند. اجازه کار ضمن تحصیل در پرتغال باید از اداره مهاجرت دریافت شود. همه دانشجویان اجازه کار در پرتغال را نخواهند داشت. برای اینکه بتوانید یک کار پاره وقت در حین تحصیل داشته باشید، باید رزومه علمی خوبی داشته باشید و شرایط کار ضمن تحصیل در پرتغال را مطالعه کنید.

تنوع ویزای کار در کشور پرتغال بالا است. بر اساس نوع کار، شما می توانید اقامت پرتغال را به دست آورید. با این وجود، شرایط کاری بوجود آمده در کشور پرتغال به گونه ای است که یافتن کار برای غیر اروپایی ها بسیار دشوار است. در صورتی که قصد دارید در یک کشور اروپایی کار کنید و از شرایط بهتری برخوردار باشید، پیش از تصمیم گیری نهایی با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *