مهاجرت کاری نروژ

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار در نروژ

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار در نروژ

ارائه مدارک قانونی جهت کار برای متقاضیان الزامی می باشد، در این مقاله مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار در نروژ مورد بررسی قرار گرفته است. شرایط و ضوابط مورد قبول جهت ارائه قراردادکاری و سفارت این کشور شرح داده شده است. اول آن که مستقیما از یک کارفرمای نروژی، پیشنهادکاری دریافت کنند. دوم آن که از طریق تحصیل و با اخذ ویزای تحصیلی، ابتدا به این کشور وارد شده و در کنار آن، به جست و جوی کار بپردازند.

پیش از استخدام در کشور نروژ با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و کارشناسان بین المللی این موسسه مشورت نمایید. یا مقالات این سایت را مطالعه نمایید زیرا اخذ ویزای کار در نروژ مشمول دسته ای از اقدامات است که ممکن است کمی پیچیدگی داشته باشد. این موسسه می تواند روند گرفتن ویزای کار در نروژ را برای شما تسریع کند.

مدارک لازم جهت اخذ درخواست کار در نروژ

به طور کلی، شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشورهای منطقه اقتصادی EEA از جمله انگلستان نیازی به مجوز کار ندارند. این شهروندان برای اقامت کوتاه مدت در نروژ اما باید مجوز کار دریافت نمایند. اطلاعات مربوط به مجوز کار و مقررات مربوط به هر 2 ساکنان EEA و غیر EEA را می توان به یکی از 2 روش زیر یافت:

  1. دریافت اطلاعات به طور مستقیم از وب سایت اداره مهاجرت نروژ UDI
  2. برقراری تماس با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت

این موسسه تمام اطلاعات از جمله اطلاعات مربوط به مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار در نروژ را در اختیار شما می گذارد. اداره کار و رفاه نروژی NAV همچنین اطلاعات مربوط به مجوز کار برای کشورهای مختلف را ارائه می دهد. NAV همه مسائل مربوط به کار را مدیریت می کند. در هنگام جستجو یک منبع خوب و قابل اعتماد محسوب می شود.

مجوز کار برای شهروندان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا

کشورهای عضو EEA با یک کارت شناسایی معتبر یا گذرنامه می توانند به طور قانونی به نروژ سفر کنند. این شهروندان می توانند برای شغل بدون اجازه کار به مدت 6 ماه در نروژ کار کنند. آنها باید در طول 3 ماه اول ورود خود، حضور خود را در این کشور به عنوان یک شاغل به اداره کار اطلاع دهند. این شهروندان اگر بعد از گذشت 6 ماه شغلی پیدا نکنند، باید نروژ را ترک کنند. آنها می توانند خیلی زود بازگردند و دوباره شروع به کار کنند.

متقاضیان از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا و EEA فرایندهای مختلفی را باید طی کنند. براساس نوع کاری که متقاضی طلب می کند مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری نروژ می تواند متفاوت باشد. به طور کلی، مهاجرانی که برای دریافت مجوز کار درخواست می دهند، باید دعوت نامه معتبر کاری از سوی کارفرما به سفارت نروژ در کشور خود ارائه دهند.

 

مدارک لازم جهت مجوز کار کارگران ماهر در نروژ

کارگران ماهر باید طبق حرفه خود، مدارک تحصیلات حرفه ای یا مدرک تحصیلی را تکمیل کنند. در نروژ در این خصوص معیارهای خاص مربوط به هر شغل وجود دارد. مجوزها تنها بر اساس تجربه در شرایط استثنایی اعطاء می شوند. بعضی از کارگران ماهر نیز مجبور خواهند شد که مدارک تحصیلی خود را به تایید برسانند. این تایید می تواند از طریق یک سازمان دولتی، از قبیل: اداره ثبت اختراعات نروژ SAFH صورت گیرد. پزشکان و پرستاران نیز می توانند بدین طریق مدارک خود را مورد تأیید قرار دهند. مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار باید از اوایل اقدام، جست و جو استخدام و پر کردن فرم ها مدنظر متقاضی کار در نروژ باشد. جهت اطلاع از شرایط کار در این کشور مقاله کار در نروژ را مطاله بفرمائید.

مدارک لازم جهت اخذ مجوز کار نروژ

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار در نروژ شامل دعوت نامه شرکت یا کارفرما می شود. اگر کار را برای کارفرما نروژی انجام دهد، نباید کارمندی با مشخصات فردی او در نروژ موجود باشد. البته این امر را نباید به مثابه یک مانع نگاه کرد. چرا که جمعیت نروژ بسیار اندک است. نیاز به نیروی کار بالا است. کارفرمایان برای پیروی از قانون حمایت از نیروی کار داخلی، موظف است تا این مورد را درنظر داشته باشد. حتی در صورتی که کارمندی مشابه با توانایی های او در نروژ وجود داشت. از این رو باید متقاضی فرم درخواست شغل دیگری را پر کند.

اخذ اجازه اقامت با دریافت کار در این کشور به شکل زیر است:

  • متقاضیان موفق می توانند اجازه نامه ای دریافت کنند که برای مدت یک تا 3 سال معتبر است.
  • پس از 3 سال، یک کارمند ماهر باید 3 سال دیگر هم صبر کند.
  • سپس درخواست اخذ اقامت نروژ را به صورت دائم برای خود مطرح نماید.
  • تا پیش از سپری کردن این موعد مجوز اقامت دائم صادر نخواهد شد.
  • معمولا خانواده متقاضی نیز می تواند همراه با متقاضی اصلی برای اقامت دائم درخواست دهد.

چارچوب الزامی جهت اشتغال در نروژ

تنها در صورتی که کارفرما درخواست صدور ویزای کار دهد، اجازه زندگی و کار به متقاضی اعطاء خواهد شد. 2 نوع اجازه کار برای متقاضیان خارجی وجود دارد:

  • مجوز کار 12 ماهه
  • اجازه کار فصلی

سایر شرایط بدین شرح می باشد:

  • افراد 18 تا 30 ساله
  • یک گذرنامه معتبر
  • بلیط سفر بازگشت به کشور مبدا
  • این متقاضیان باید تمکن مالی خود را در زمینه تامین مالی روزهای اقامت در نروژ و بلیط برگشت ثابت نمایند.
  • ویزای کار در تعطیلات در نروژ تنها برای شهروندان نیوزیلند و استرالیا صادر می شود.
  • مقررات و الزامات دیگری نیزدر این خصوص مورد نیاز است.
  • برای مثال نروژ حق دارد در هر زمان، مجوز کار را رد یا تعلیق کند.

جهت کسب اطلاعات جامع در خصوص مهاجرت به نروژ مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار و شهروندی در نروژ

متقاضیان ویزا برای کار، باید مجوز اقامت دریافت کنند. این کشور از متقاضیان معیارهایی خاص برای درخواست مجوز اقامت دائم طلب می کند.

از جمله موارد زیر:

  • الزامات واجدین شرایط شامل زندگی مستمر در نروژ برای مدت زمانی طولانی است.
  • متقاضی نباید هیچ گونه سابقه کیفری و ارتکاب جرم داشته باشد.
  • اداره مهاجرت نروژ فهرستی از الزامات تکمیلی را به صورت آنلاین در اختیار متقاضیان گذاشته است.
  • افرادی که به دنبال شهروندی هستند ممکن است برای تحصیل نیز بخواهند درخواست دهند.
  • چنین متقاضیانی باید حداقل 12 سال سن داشته باشند.
  • حداقل 2 سال در این کشور زندگی کرده باشند.

پیش نیازهایی نیز برای کسب تابعیت یا همان شهروندی نروژ مورد نیاز است. به عنوان مثال کشور نروژ تابعیت مضاعف را بر نمی تابد. لذا متقاضیان پس از طی فرایند کسب تابعیت نروژ باید تابعیت پیشین خود را از دست بدهند. اطلاعات مربوط به مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار در نروژ، در کنار شرایط اخذ تابعیت این کشور را از وکلاء موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت طلب کنید. جهت کار در سایر کشورها مقالات ما از جمله مقاله کار در پرتغال را مطالعه بفرمائید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *