مهاجرت تحصیلی جمهوری چک

مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در جمهوری چک

مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در جمهوری چک

اطلاع از مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در جمهوری چک برای متقاضیان خارجی که مایل به گرفتن پذیرش تحصیلی قانونی این کشور هستند مورد نیاز است. کشور چک به عنوان مهد علم و تمدن دارای دانشگاه های کهن و نوی بسیاری ست. از سال های دور تحصیل رشته پزشکی در این کشور دارای طرفداران بسیاری بوده است. پیشینه تحصیل برخی از رشته ها به قرن ها پیش می رسد. ممکن است در زمینه مراحل و مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی در جمهوری چک ابهامات بسیاری وجود داشته باشد.

در اين مقاله تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تکیه بر قوانین حقوق بین الملل و دانش زبان خود، مدارک لازم براي اخذ پذيرش تحصیلی در جمهوری چک را مورد بررسی قرار داده اند. امید است مطالعه آن را مفید بدانید. در ابتدای امر به ارائه توضیحاتی در خصوص کشور چک می پردازیم. در نهایت به موضوع اصلی که همان مدارک لازم برای اخذ پذیرش در خصوص تحصیل در جمهوری چک است، پرداخته خواهد شد.

بررسی مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در جمهوری چک

جمهوری چک برای دانشجوياني که عضو شهروندی اتحاديه اروپا و کشورهای غير اتحاديه اروپا هستند، شرايط مختلفي را برای ورود و اقامت فراهم آورده است. دانشجويان اتحاديه اروپا (شهروندان منطقه اقتصادي اروپا و سوئيس) به هيچ نوع ويزای اقامتی (يا اجازه اقامت طولانی مدت) برای ورود و اقامت در جمهوری چک، نياز ندارند. آنها تنها بايد بعد از ورود به کشور، در وزارت پليس خارجه ثبت نام نمايند.

دانشجويان کشورهای عضو اتحاديه اروپا همانند کشورهای خارجی موظفند تا تغييرات مربوط را به سفارت ابلاغ نمایند. این تغییرات شامل تغيير در آدرس، تغيير در سند مسافرت يا وضعيت خانوادگي می باشد. برای ثبت نام باید دقیقا در تاریخ مشخص شده اقدامات لازم ثبت نام انجام شود. علاوه بر اين، اطلاعات مورد نياز آزمون ورودی و محتوای آنها، هزينه‌ ها و تاريخ‌ های متقاضيان نیز موجود می باشد که بايد آنها را پيدا کنند.

بررسی مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در جمهوری چک

صدور ويزای دانشجويی و تحصيل در کشور چک

نامه پذیرش صادر شده از سوی مرکز علمی معتبر یکی از موارد لازم می باشد. این نامه بایستی از دانشگاه معتبر در این کشور اخذ گردیده باشد. همچنین بایستی بر روی سر برگ رسمی دانشگاه مورد نظر باشد. نکته مهم در این بخش این است که نامه فاقد مهر و امضاء نباشد.

سایر موارد به شرح ذیل است :

  • اصل پاسپورت با حداقل اعتبار يک سال و نيم
  • ارائه 6 قطعه عکس 4×3 و 6×4 به سفارت جمهوری چک
  • کپی بليت تهيه شده برای شهر مورد نظر در جمهوری چک
  • ارائه آزمايشات پزشکی و گواهی صحت و سلامت ترجمه شده به زبان انگليسي با حداقل اعتبار 2 ماه
  • ترجمه تمامی صفحات شناسنامه به زبان انگليسی مورد تاييد دادگستری و وزارت امور خارجه ايران
  • ترجمه مدارک تحصيلی ديپلم و پيش دانشگاهي به زبان انگليسی مورد تاييد وزارت امور خارجه ايران و دادگستری
  • مدارک تحصيلی کارشناسی و کارشناسی ارشد مورد تاييد وزارت امور خارجه ايران و دادگستری
  • ارائه فيش بانکی پرداخت شده توسط نماينده موسسه داراي مجوز، به سفارت جمهوری چک و گرفتن رسيد

افراد واجد الشرایط تحصیل در کشور جمهوری چک

جهت تحصیل در این کشور، طبق شرایط زیر واجد الشرایط تحصیل قانونی خواهید بود:

  • دانشجويان بين المللی خارج از اتحاديه اروپا به دنبال ادامه تحصيل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا می باشند.
  • متقاضيانی که تا به حال در دانشگاه‌ های چک سابقه تحصيل نداشته اند و يا اينکه مقطع دبيرستان را در اين کشور نگذرانده باشند.
  • افرادی که در حال تحصيل در اين کشور می ‌باشند و يا اينکه به مدت 6 ماه در اين کشور تحصيل نموده باشند، مشمول اين مورد نمی ‌شوند.
  • افرادی که در رشته های فنی و طبيعی بخواهند ادامه تحصيل نمايند شانس بهتری دارند.
  • افرادی که می خواهند برای اخذ پذيرش اقدام نمايند، بايد با زبان چک آشنایی داشته باشند. (مخصوصا برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری)

شما بزرگواران همچنین می توانید که در صورتی که در خصوص مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در جمهوری چک یا سایر روش های دیگر قانونی برای مهاجرت سوالاتی در ذهن داشتید مقالات دیگر سایت ما را مطالعه فرمایید. در نهایت برای رفع سوالات و ابهامات نهایی در باب مهاجرت به چک خود با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

سوالات پرتکرار در باب مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در جمهوری چک

سوالات پرتکرار در باب مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در جمهوری چک مطابق قوانین سال 2023 عبارتند از:

  • شرایط ویزا و پذیرش برای دانشجویان اتحادیه اروپا در چک چیست؟ دانشجويان اتحاديه اروپا (شهروندان منطقه اقتصادي اروپا و سوئيس) به هيچ نوع ويزای اقامتی (يا اجازه اقامت طولانی مدت) برای ورود و اقامت در جمهوری چک، نياز ندارند.
  • شرایط ویزا و پذیرش برای دانشجویان غیر عضو اتحادیه اروپا در چک چیست؟ این دانشجویان برای تحصیل در چک نیاز به ویزای تحصیلی دارند که با دریافت نامه پذیرش امکان پذیر است.
  • مهم ترین مدارک برای صدور ویزای دانشجویی چک کدامند؟ از جمله مهم ترین مدارک برای کسب ویزای دانشجویی چک ترجمه رسمی مدارک تحصیلی و ریز نمرات، نامه پذیرش، تمکن مالی و مدارک شناسائی است.
  • شرایط زبان برای تحصیل در جمهوری چک چیست؟ عمده دوره های تحصیلی در این کشور زیان چکی است البته دوره های انگلیسی نیز ارائه می شود.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *