مهاجرت تحصیلی سوئیس

آموزش در سوئیس در پایه ­های مختلف

آموزش در سوئیس در پایه ­های مختلف

تحصیل در مقاطع و رشته های مختلف از ویژگی کشورهای اروپایی از جمله سوئیس می باشد. چنانچه به تحصیل در پایه های متفاوت علاقه مند می باشید مقاله آموزش در سوئیس در پایه های مختلف در اختیار شما قرار گرفته شده است. هم اکنون نیز بیش از 50000 دانشجو خارجی مشغول به تحصیل هستند. همانطور که می دانید سوئیس یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای زندگی و تحصیل می باشد. سوئیس به واسطه بی طرف بودنش و قانون مدار بودن مردم آن یک کشور بین المللی محسوب می شود. بسیاری از سازمان های بین المللی مانند سازمان صلیب سرخ، دفتر سازمان ملل و غیره در این کشور قرار دارند.

سوئیس همچنین نقطه اتصالی میان شمال و جنوب اروپاست. این کشور همچنین از دانشگاه ها و نظام آموزشی بسیار پیشرفته ای برخوردار است. بسیاری از دانشجویان بین المللی آرزوی تحصیل در دانشگاه های برتر این کشور را دارند. به لطف اطلاعات جمع آوری شده در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله، تحصیل در مقاطع مختلف سوئیس توضیح داده شده است.

تحصیل در مقطع مدارس در سوئیس

این کشور دارای ایالت و یا کانتون های مختلفی است. قوانین تحصیلی کمی در این ایالات متفاوت می باشد. به طور کلی تحصیل در سوئیس در مقطع مدارس که شامل مقطع ابتدایی و مقطع متوسط می باشد. حدود 9 سال آن به صورت اجباری می باشد. تحصیل در مقطع ابتدایی در سوئیس بسته به کانتون محل تحصیل 4 تا 6 سال به طول می انجامد که از سن 6 تا 8 سالگی تحصیل در این مقاطع آغاز می شود. تحصیل در مقطع متوسط به 2 سطح تقسیم می شود که سطح اول اجباری است که می توانیم برای درک بهتر آن را راهنمایی بنامیم و سطح دوم که دبیرستان است اختیاری می باشد. آموزش اجباری در مقطع متوسط نیز بسته به ایالت 3 الی 5 سال به طول می انجامد.

آموزش اختیاری دبیرستان در سوئیس نیز حدود 3 تا 4 سال به طول می انجامد. دبیرستان های سوئیس به 2 نوع دبیرستان های آکادمیک (Maturitätsschulen) و دبیرستان های فنی و حرفه ای (Berufsfachschulen) تقسیم می گردد. مدارس متوسطه عالی دانش آموزان دانشجویان را برای ورود به دانشگاه ها و مدارس آموزش معلمان آماده می کند. مدارس متوسطه حرفه ای دانش آموزان را برای طیف گسترده ای از مشاغل و مدارس عالی حرفه ای (Höhere Fachschulen) و همچنین دانشگاه های علوم کاربردی (در صورت ترکیب با کارشناسی حرفه ای) آماده می کند. لذا برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در مدارس سوئیس بایستی نوع ایالت را اول مشخص کرده سپس قوانین آن کانتون را برای تحصیل مطالعه کنید. تحصیل در مدارس سوئیس به زبان های مختلف آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی صورت می گیرد.

مقطع کارشناسی و آموزش در سوئیس در پایه ­های مختلف

مقطع کارشناسی در این کشور مانند بسیاری از کشورها اولین مقطع تحصیل در دانشگاه های عالی است. افرادی که خواهان تحصیل در مقطع کارشناسی در سوئیس هستند بایستی مدرک دیپلم داشته باشند. علاوه بر این تحصیل در مقطع کارشناسی در سوئیس غالبا به زبان های آلمانی و فرانسوی یا ایتالیایی صورت می گیرد. لذا متقاضیان بایستی حداقل مدرک B2 یا B1 زبان آلمانی یا فرانسوی داشته باشند.

تعداد متقاضیانی که این کشور را برای تحصیل انتخاب کرده اند در نمودار زیر بیان شده است:

تعداد متقاضیان تحصیلی در کشور سوئیس

طول تحصیل کارشناسی در سوئیس در اکثر رشته ها 3 الی 4 سال است. تحصیل کارشناسی در طیف وسیعی از رشته ها و شاخه های علمی در زمینه های علوم انسانی، علوم ریاضی، علوم سیاسی، علوم طبیعی، علوم کسب و کار، علوم مهندسی و بسیاری دیگر به دانشجویان داخلی و خارجی ارائه می شود. اخذ مدرک کارشناسی لازمه ورود به مقاطع بالاتر در دانشگاه های سوئیس می باشد.

تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در سوئیس

پس از مقطع کارشناسی در سوئیس افرادی که خواهان ادامه تحصیل هستند بایستی برای مدرک کارشناسی ارشد در دانشگاه های سوئیس پذیرش شوند و ثبت نام کنند. مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد حدود 2 سال به طول می انجامد که شامل دریافت اعتبار 120 ECTS است. سیستم آموزش تحصیلات عالی در سوئیس تحت فرآیند امتیاز و انتقال بولونیا می باشد. دانشجویانی که خواهان تحصیل در این مقطع هستند بایستی مدرک کارشناسی معتبر اخذ کرده باشند.

کار حین تحصیل نیز به صورت موقت و 20 ساعت در هفته نیز برای محصلان در مقطع کارشناسی ارشد در سوئیس مجاز می باشد. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد علاوه بر زبان های آلمانی و فرانسوی به زبان انگلیسی نیز در برخی از دانشگاه های این کشور برای دانشجویان بین المللی امکان پذیر است. جهت کار در این کشور مقاله ویزای کاری سوئیس را مطالعه بفرمائید.

مقطع دکتری و آموزش در سوئیس در پایه ­های مختلف

مقطع دکتری در سوئیس آخرین مقطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های کشور سوئیس می باشد. بسیاری از بورس های تحصیل از دانشگاه های عالی این کشور در مقطع دکتری ارائه می شود. برای تحصیل در مقطع دکتری در سوئیس دانشجویان بایستی مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را ارائه کنند. علاوه بر این ارائه مدرک زبان انگلیسی، فرانسوی و یا آلمانی نیز برای پذیرش از ملزومات می باشد.

جهت تحصیل در این مقطع دانشجویان بایستی از پشتیبانی استاد راهنما یا سوپروایزر برخوردار باشند. ارائه مقالات معتبر منتشر شده بین المللی، کتاب ها و تحقیقات معتبر می تواند در پذیرش دانشجویان خارجی بسیار مثمر ثمر باشد. تحصیل در مقطع دکتری در سوئیس حدود 5 الی 7 سال با توجه به رشته و محل دانشگاه به طول می انجامد. کار حین تحصیل در مقطع دکتری نیز مانند مقطع کارشناسی ارشد هفته ای 20 ساعت امکان پذیر می باشد. جهت تحصیل و کسب اطلاعات بیشتر در این بخش مقاله تحصیل در سوئیس را مطالعه بفرمائید.

مقطع دکتری و آموزش در سوئیس در پایه ­های مختلف

مزایای آموزش در سوئیس در پایه ­های مختلف

مزایای تحصیل در این کشور به شرح زیر می باشد:

  • تحصیل و زندگی در بهترین شرایط از نظر کیفی
  • تحصیل در دانشگاه های تایید شده توسط وزارت علوم ایران
  • اخذ مدارک معتبر بین المللی
  • امکان اشتغال پس از تحصیل و اخذ اقامت
  • امکان کار حین تحصیل و دریافت حقوق
  • تحصیل بدون محدودیت سنی در مقاطع مختلف
  • امکان استفاده از تسهیلاتی مانند خوابگاه و بورس های تحصیلی

هزینه آموزش در سوئیس در پایه ­های مختلف

کشور سوئیس مانند بسیاری از کشورهای اروپایی دارای دانشگاه های دولتی و خصوصی است. به طور کلی هزینه تحصیل در دانشگاه های سوئیس متفاوت است. سیستم خاصی برای تعیین شهریه ها در این کشور تعبیه نشده است. به صورت کلی تحصیل برای شهروندان عضو اتحادیه اروپا تقریبا رایگان است. هزینه تحصیل بسیار پایین است. اما هزینه تحصیل برای افراد دیگر شامل پرداخت شهریه است. هزینه تحصیل در مقاطع مختلف سوئیس متفاوت است و بسته به نوع رشته و دانشگاه تعیین می شود. هزینه زندگی در این کشور در مقاله هزینه زندگی در سوئیس به طور کامل شرح داده شده است.

برای کاهش هزینه های تحصیل در مقاطع مختلف در سوئیس امکان کار موقت برای وجود دارد که به شرح زیر است:

مقطع تحصیلیساعات مجاز کاری
کارشناسی10
کارشناسی ارشد و دکتری20

همچنین امکان استفاده از فاند ها و بورس های تحصیل در مقاطع بالای تحصیلی در سوئیس مهیا گشته است. هزینه تحصیل در مقطع مختلف به صورت میانگین به صورت زیر است:

مقطع تحصیلیهزینه های تحصیل به یورو در سال
کارشناسی€1400 الی 3400€
کارشناسی ارشد€2000 الی 5000€
دکتری€300 الی 600€

ویزای تحصیلی در سوئیس

دانشجویانی که قصد آموزش در سوئیس در پایه ­های مختلف را دارند بایستی ویزای تحصیلی سوئیس را دریافت کنند. اخذ ویزای تحصیلی بدون دریافت نامه پذیرش از سوی دانشگاه امکان پذیر نمی باشد. علاوه بر دریافت نامه پذیرش و ارائه آن به سفارت سوئیس ارائه مدارکی مانند مدارک تحصیلی ترجمه شده با مهر معتبر، مدارک هویتی و شناسایی مانند شناسنامه و گذرنامه دارای اعتبار، فرم درخواست ویزای تحصیلی و پرداخت هزینه های مربوطه همچنین ارائه قطعه عکس مناسب گذرنامه و رزومه تحصیلی و دیگر مدارک احتمالی خواسته شده از سوی سفارت مورد نیاز می باشد. همچنین ارائه مدارکی دال بر توانایی مالی فرد برای تحصیل و اقامت  یکی دیگر از موارد لازم برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور است.

مهاجرت تحصیلی به سوئیس یکی از راه های مهاجرت به کشور سوئیس است. علاوه بر تحصیل در سوئیس روش های دیگری مانند کار در سوئیس، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در سوئیس و بسیاری دیگر امکان پذیر است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این باب و همچنین اخذ مشاوره از مشاورین و وکیلان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید به صورت تلفنی و حضوری با این موسسه تماس حاصل نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *