مهاجرت تحصیلی اتریش

مدارس ایرانی در اتریش

مدارس ایرانی در اتریش

تحصیل در مدارس ایرانی در اتریش مورد تقاضای بسیاری از خانواده ‌های مهاجرت کرده به این کشور است. مدارس ایرانی شناخته ‌شده در اتریش وجود ندارد. مؤسسات خصوصی اندکی در این کشور به تحصیل دوره ‌های به زبان فارسی برای شهروندان ایرانی وجود دارد اتریش یکی از کشورهای مطرح اروپاست که تحصیل رسمی در آن به زبان‌های آلمانی و انگلیسی انجام می‌گیرد. البته مدارس بین‌المللی در این کشور وجود دارد که پذیرای دانش ‌آموزان بین ‌المللی هستند و دوره‌ هایی را به زبان انگلیسی و آلمانی و سایر زبان‌ها ارائه می‌کنند. این مقاله بدست همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای افرادی که به ‌دنبال تحصیل در مدارس ایرانی در اتریش هستند تهیه ‌شده است.

معرفی مدارس ایرانی در اتریش

با معرفی مدارس ایرانی در اتریش می‌توانید این مدارس را بررسی کنید و دانش ‌آموز خود را به یکی از این مدارس یا به مدارس بین‌المللی واقع در اتریش بفرستید. چندین موسسه یا مدارس ایرانی در اتریش وجود دارند که دوره‌ های مختلفی را از جمله دوره‌های تابستانی، دوره ‌های هنری، دوره ‌های نقاشی و رقص، دوره‌ های زبان فارسی و دوره ‌های تحصیلی متفاوت مختلفی را به دانش ‌آموزان ارائه می‌کنند.

معمولاً این مدارس بازه ‌های سنی 5 تا 18 سال را پوشش می ‌دهند و دوره‌ های متنوعی را ارائه می‌کنند. هزینه این دوره‌ها با توجه به مدت ‌زمان آن متفاوت است اما از هزینه مدارس بین‌المللی بسیار ارزان‌تر است. البته مدارس بین ‌المللی دارای اعتبار بسیار بالاتری هستند و دوره‌ های شبیه ‌به دوره ‌های ارائه‌ شده در مدارس اتریشی را به دانش‌آموزان ارائه می ‌کنند. جهت معرفی مدارس ایرانی در اتریش به جدول زیر توجه فرمایید:

ردیفنام مدرسه
1مدرسه جامعه ایرانیان
2آکادمی علوم OAW
3مؤسسه مطالعات ایرانی (IfI) آکادمی علوم اتریش
4آکادمی زبان آکتیو

مزایا مدارس بین المللی در اتریش

مدرسه جامعه ایرانیان از مدارس ایرانی در اتریش

مدرسه جامعه ایرانیان از مدارس ایرانی در اتریش است که در سال 1986 تأسیس شد. ای مدرسه به عنوان یک نهاد غیرانتفاعی، غیر سیاسی، آموزشی، به زبان، فرهنگ، تاریخ، ادبیات، موسیقی و هنر ایران برای جوانان و بزرگسالان اختصاص دارد. با تلاش های خستگی ناپذیر موسس آن خانم دیهیمی، مدرسه جامعه ایرانیان در بهار 1365 فعالیت خود را آغاز کرد. اولین کلاس های زبان فارسی تنها با 2 دانش آموز در منزل ایشان برگزار شد. تعداد ثبت نام ها به سرعت به 6 نفر رسید و بعد از 6 ماه به 16 نفر رسید. او سپس کلاس ها را از خانه خود به مرکز پیمیت هیل در شهرستان فیرفکس، سپس به کلیسای سنت لوک در مک لین و سپس به کلیسای متحد مسیح Emmaus در وین و در نهایت به مکان فعلی در خیابان Maple 311 در وین منتقل کرد.

این مدرسه برای پاسخگویی به نیازهای دانش‌آموزان خود فعالیت‌های خود را بسیار گسترش داده است. اکنون مدرسه جامعه ایرانیان در موقعیت خود تقاضای فراتر از فضای موجود و گسترش بالقوه در سایت فعلی خود قرار دارد. این رسالت مدرسه است است که هر خانواده و بخشی از خانواده مدرسه فارسی خود را مورد استقبال قرار دهد. تیم این مدرسه نه تنها زبان را آموزش می‌دهد و فرهنگ ایرانی را تجلیل می‌کند، بلکه تلاش کند جامعه ‌ای را فراهم کند که نشان دهنده کار گروهی باشد. هدف ایجاد یک محیط مثبت و رضایت بخش است که در آن به افراد و همه پیشینه های فرهنگی احترام بگذاریم.

مقاله تحصیل در آلمان بهتر است یا در اتریش؟ را مطالعه کنید.

دوره های مدرسه جامعه ایرانیان در اتریش

در بخش زیر دوره های مدرسه جامعه ایرانیان در اتریش معرفی شده اند:

  • پیش دبستانی (سنین 3 تا 4 سال): دانش آموزان واژگان، رنگ ها، اشکال، اعداد و آهنگ های کودکانه را یاد خواهند گرفت. تمامی فعالیت ها به زبان فارسی انجام می شود.
  • کلاس اول (سنین 5 تا 6): دانش آموزان به ساختن واژگان قوی ادامه می دهند و به زبان فارسی صحبت می کنند. دانش آموزان خواندن و نوشتن جملات ساده را یاد می گیرند و به بازی های فلش کارتی و خواندن آهنگ های فارسی می پردازند.
  • کلاس اول (سنین 7+): دانش‌آموزان به یادگیری آوایی، حروف، کلمات و هجاها ادامه می ‌دهند، در حالی که دروس را روان می‌خوانند و در مورد دروس به زبان فارسی بحث می‌کنند.
  • کلاس دوم: تمرکز کلاس دوم روان خواندن خواهد بود. هر دانش آموز 3-4 کتاب داستان می خواند و در کلاس درباره کتاب ها بحث می کند. علاوه بر این، دانش آموزان اعداد تا 200 را یاد می گیرند، هر دو هفته دیکته می کنند و با آداب و رسوم ایرانی از جمله جشن های نوروز و مهرگان آشنا می شوند.
  • پایه سوم: در پایان این جلسه دانش آموزان قادر خواهند بود روان و با دقت بخوانند و بنویسند. آنها همچنین با آداب و رسوم و جشن های ایرانی (نوروز، سیزده بدر، مهرگان، سده، یلدا و چهارشنبه سوری) آشنا خواهند شد.
  • کلاس چهارم: دانش آموزان به دیکته هر دو هفته ادامه می دهند و کتاب ها و روزنامه های فارسی را روان می خوانند. همچنین، آنها با شاعران مشهور آشنا می شوند و شعر می خوانند و آنها را به نثر می نویسند.
  • کلاس پنجم: برنامه درسی بر خواندن روان و ظریف متمرکز خواهد بود. دانش ‌آموزان با 3 شاعر مشهور ایرانی، آغاز تاریخ ایران و جغرافیای ایران آشنا خواهند شد.

دوره های مدرسه جامعه ایرانیان در اتریش

دوره متوسطه و دبیرستان مدرسه جامعه ایرانیان در اتریش

اساس برنامه درسی دوره متوسطه جامعه ایرانیان در اتریش، روان خواندن و خواندن کتاب های فارسی، اشعار، روزنامه، ادبیات و تبدیل اشعار به نثر توسط دانش آموزان است. همچنین دانش آموزان داستان های فارسی را به انگلیسی ترجمه کرده و به مطالعه تاریخ و جغرافیای فارسی ادامه می دهند. موضوع صادرات و واردات ایران نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت. دوره دبیرستان مدرسه جامعه ایرانیان در اتریش برنامه درسی دبیرستان به تسلط کامل شفاهی و نوشتاری ادامه خواهد داد و واژگان مربوط به تاریخ، جغرافیا، ادبیات، ریاضیات، فیزیک و شیمی را مورد بحث قرار خواهد داد.

دانش آموزان داستان ها را از انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی ترجمه می کنند و به املا، دیکته و مقاله نویسی ادامه می دهند. آنها همچنین با نویسندگان مشهور ایرانی آشنا خواهند شد. برای بررسی مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل علاوه بر مطالعه مقاله ارائه شده می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *