مهاجرت تحصیلی آمریکا

مدارس ایرانی در آمریکا

مدارس ایرانی در آمریکا

تحصیل در مدارس ایرانی در آمریکا انتخاب بسیاری از خانواده های مهاجرت کرده به آمریکاست و اکثر این مدارس فارسی زبان و دارای معلمین ایرانی است. دوره های بسیار متنوعی را برای هموطنان عزیز ارائه می کند. در این دوره ها رخدادهای مهم فرهنگی ایران، کلاس های نقاشی، هنر، زبان فارسی و فعالیت های مختلف علمی و آموزشی ارائه می شود. آمریکا یکی از کشورهای محبوب ایرانیان برای مهاجرت بود. امروز بیش از 350000 ایرانی در این کشور زندگی می کنند. هزینه تحصیل در مدارسی ایرانی در آمریکا با توجه به نوع دوره ها متفاوت است. از سالی 1000$ (دلار) به بالا هزینه شهریه دارند. برای آشنایی بیشتر مدارس ایرانی در آمریکا به مقاله ارائه شده توسط همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توجه فرمایید.

معرفی مدارس ایرانی در آمریکا

با معرفی مدارس ایرانی در آمریکا می ‌توانید این مدارس را بررسی کنید و با این مدارس آشنا شوید. خوشبختانه مدارس متعدد ایرانی در آمریکا وجود دارند که دوره ‌های مختلفی را به هموطنان عزیز ارائه می‌کند این مدارس در ایالت ‌های مختلف واقع شده ‌اند و بیشتر در ایالت ‌هایی هستند که شهروندان ایرانی بیشتری در آن‌ ها اقامت دارند. اکثر این مدارس برای گرامیداشت فرهنگ ایرانی و زبان فارسی دوره ‌های مختلفی را از جمله یادگیری زبان فارسی و رویدادهای فرهنگی سال نو ارائه می‌کند.

معمولا مدارس ایرانی در آمریکا بازه ‌های سنی مختلفی را از 2 تا 18 سالگی پوشش می ‌دهند و نیازهای دانش ‌آموزان ایرانی را برآورده می‌کند. علاوه بر مدارس ایرانی در آمریکا مدارس بین‌ المللی در این کشور وجود دارند که دوره های بسیار با کیفیتی را ارائه می‌ کنند و پذیرای دانش ‌آموزان بین ‌المللی هستند البته هزینه مدارس بالا هستند. توجه داشته باشید. ثبت ‌نام در این مدارس فقط برای افرادی امکان‌پذیر است که دارای وضعیت اقامت آمریکا هستند.

جهت معرفی مدارس ایرانی در آمریکا به جدول زیر توجه فرمایید:

ردیفنام مدرسه
1مدرسه ایرانی رستم
2مدرسه فارسی شیکاگو
3مدرسه گلستان
4بنیاد علوی
5مدرسه ایرانیان سن دیگو

مدرسه فارسی شیکاگو از مدارس ایرانی در آمریکا

به عنوان پیشرو در آموزش زبان فارسی مدرن از سال 2007، مدرسه فارسی شیکاگو از مدارس ایرانی در آمریکا همچنان به ارائه آموزش از طریق برنامه درسی زبان نوآورانه و تعامل فرهنگی غنی، به صورت آنلاین و حضوری، به کودکان و بزرگسالان از هر نژاد، جنسیت، مذهب یا منشاء قومی ادامه می دهد. این مدرسه منابعی را با والدین به اشتراک می گذارد تا از آنها در کار مهمشان یعنی تربیت بچه ها که بر اساس هویت و فرهنگ خود هستند حمایت می کند. این مدرسه با محققان آموزشی همکاری می کند تا اطلاعات مربوط به فرزندپروری دوفرهنگی و دوزبانه را در دنیای امروز ارائه دهد.

مدرسه فارسی شیکاگو تلاش می‌کند تا فارغ‌التحصیلان خود را از طریق رویدادهای شبکه ‌ای انجمن فارغ ‌التحصیلان، کارگاه‌ های درگیر با سخنرانان و هنرمندان مهمان، اجرا، و فرصت‌های داوطلبانه در مدرسه درگیر و مرتبط نگه دارد. جزئی از رویکرد آموزشی کل نگر برنامه هایی است که برای همه اعضای جامعه در معرض دید هنر و فرهنگ ایرانی قرار می گیرد. این مدرسه کلاس های غنی سازی جداگانه برای کودکان و بزرگسالان ارائه می دهد، سفرهای میدانی را ترتیب می دهد و کارگاه های جذاب برگزار می کند. هزینه تحصیل و زندگی در آمریکا را در اینجا بررسی کنید.

مدرسه فارسی شیکاگو از مدارس ایرانی در آمریکا

دوره های مدرسه فارسی شیکاگو آمریکا

در بخش زیر دوره های دوره های مدرسه فارسی شیکاگو آمریکا معرفی شده اند:

رده سنیشرح
برای سنین 2 تا 4طراحی شده برای حمایت از رشد شناختی و اجتماعی کودکان در عین غرق شدن در زبان فارسی، از طریق آهنگ ‌ها، داستان ‌ها، فعالیت ‌های گروهی متناسب با سن، کاردستی و بازی ‌ها.
برای سن 5 و 6 سالمقدمه ای بر زبان فارسی، طراحی شده برای آشنا کردن زبان آموزان جوان با زبان گفتاری فارسی و واژگان جدید از طریق یک برنامه درسی غوطه وری کامل که شامل آهنگ های کودکانه، داستان ها، پروژه های هنری، نقش آفرینی، بازی های گروهی و فعالیت های عملی است.
برای سن 7 سال و بالاترفارسی مبتدی تا پیشرفته، 7 سطح از کلاس های فارسی غوطه وری یک برنامه درسی جذاب با تأکید متعادل بر 4 مهارت اصلی اکتساب زبان یعنی گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن ارائه می دهند. هر فرصت یادگیری با بازی های تعاملی، فعالیت های عملی و ابزارهای یادگیری چندرسانه ای افزایش می یابد.
برای دانش آموزان دبیرستانیبرای بزرگسالان جوانی که علاقه مند به معرفی سریع زبان فارسی هستند، طراحی شده است، در حالی که این امکان را برای دانش آموزان فراهم می کند تا بر مهارت های نوشتاری در مقابل صحبت کردن تمرکز کنند. یک امتیاز اضافی برای درخواست کالج و مشاغل آینده.
برای بزرگسالانزبان آموزان بزرگسال را برای تعاملات واقعی آماده می کند.

مدرسه ایرانی رستم در آمریکا

مدرسه ایرانی رستم در آمریکا در سال 1981 با این باور تأسیس شد که هر کودک انگلیسی-فارسی باید به میراث خود افتخار کند و به زبان و فرهنگ خود بیان کند و احساس کند بخشی از جامعه ای است که می تواند به طور مثبت در آن مشارکت کند، چه در حال حاضر و چه در آینده. در این مدرسه به کودکان در مورد زبان و فرهنگ فارسی آموزش داده می شود. ریشه ها، سنت ها و تاریخ ایرانی جشن گرفته می شود و در عین حال هویت انگلیسی-فارسی آنها پرورش داده می شود.

این مدرسه ما با استفاده از طیف گسترده ای از منابع مرتبط، تکنیک ها، تجربیات و سخنرانان مهمان از این امر پشتیبانی می کند. برای مثال، مجموعه ‌ای غنی و گسترده از کتاب ‌ها را در کتابخانه دکتر سعید گودرزنیا دارد که دانش ‌آموزان تشویق می ‌شوند آن ‌ها را امانت بگیرند و به خانه ببرند، یا به عنوان بخشی از یک سنت طولانی، به کتابدار مدرسه برای جلسات داستان‌گویی بپیوندند.  شرایط ویزای تحصیلی در آمریکا را در مقاله ارائه شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *