مهاجرت به کشور گرجستان

قوانین تولد در گرجستان

قوانین تولد در گرجستان

بر طبق قوانین تولد در گرجستان در سال 2023 می توان طی شرایطی، اقامت دائم در این کشور را از طریق تولد را دریافت نمود. در نهایت به اخذ شهروندی این کشور دست یافت. بنابراین می توان از این طریق از کلیه حقوق شهروندی در این کشور بهره مند شد. برای دستیابی به اطلاعات گسترده تر در این زمینه با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه است. مقاله تهیه شده از سوی این موسسه را مطالعه بفرمائید. قوانین تولد در هر کشوری با کشور دیگر متفاوت است. اما به طور کلی بر اساس قوانین تولد، اعطاء تابعیت از طریق تولد در هر کشوری بر 2 پایه خون و خاک قرار دارد که به طور کامل تشریح می گردد.

سیستم اعطای تابعیت در کشور گرجستان

برای مثال در کشور ایران اعطاء تابعیت بر مبنای سیستم خون و آن هم از سمت پدر می باشد. به عبارت دیگر اگر کودکی در هر کجای دنیا متولد گردد که پدر ایرانی باشد، به خودی خود تابعیت ایرانی به کودک تعلق می گیرد. بدین ترتیب یک فرد ایرانی محسوب می شود. این در حالی است که اگر صرفا مادر کودک ایرانی باشد، تابعیت ایرانی شامل فرزند نمی گردد. بنابراین می توان نتیجه گرفت که در اعطاء تابعیت ایرانی محدودیت جنسی وجود دارد. صرفا از سوی پدر می توان اخذ تابعیت نمود.

در سیستم خاک شرایط به صورت دیگری است. این که اگر کودکی در خاک یک کشور به دنیا آمده باشد، صرف نظر از این که پدر یا مادر کودک اهل کدام کشور هستند. تابعیت کشور مذکور که در آن به دنیا آمده است به متقاضی تعلق می گیرد. برای مثال اگر کودک در خاک کشور آمریکا متولد شود، حتی اگر پدر و مادر وی آمریکایی نبود. بدین ترتیب از اتباع خارجی باشند، تابعیت آمریکایی به کودک اعطاء می گردد. کودک از شهروندان آمریکایی محسوب گردیده و کلیه بهره مندی از حق و حقوق شهروندی برای کودک وجود دارد. برزیل و کانادا نیز از جمله این کشورها هستند که برای تابعیت بر پایه خاک قرار دارند.

شرایط تابعیت در کشور گرجستان

اعطاء تابعیت در کشورهای مختلف، شرایط مختلفی نیز دارد که به شرح ذیل هستند:

  • برخی قوانین تابعیتی این گونه است که کودک در هر کجای دنیا متولد گردد، تابعیت پدر و مادر خود را اخذ می کند.
  • برخی کشورهای اروپایی نیز اعطاء تابعیت به فرزند را بر طبق قانون خون از سمت مادر اجرا می نمایند.
  • در کشورهای آسیایی مانند ایران اعطاء تابعیت به فرزند بر طبق قانون خون از سمت پدر صورت می گیرد.
  • بعضی از کشورها نیز اعطاء تابعیت را بر اساس پدر و مادر در نظر می گیرند. این که هر 2 والدین می باید تابعیت یک کشور را داشته باشند.

بر اساس قوانین تابعیتی جهانی، هیچ فردی در کشورها نباید فاقد تابعیت باشد. بنابراین از این دسته افراد که پدر و مادر آنها مشخص نبود. در نتیجه تابعیت هیچ کشوری را ندارند، حمایت به عمل آمده و به آنان تابعیت داده می شود. در قوانین تولد در گرجستان شرایط و قوانین بسیار پیچیده ای وجود دارد. از این رو می باید از یک وکیل ماهر اخذ مشاوره و راهنمایی نمایید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی لازم برای ارائه هر گونه مشاوره های حقوقی را خواهد داشت. این کشور در حد فاصل قاره اروپا و آسیا قرار دارد. بنابراین موقعیت جغرافیایی آن موجب گردیده افراد بسیار زیادی برای مهاجرت به گرجستان روانه شوند. چراکه از لحاظ اقتصادی و تجارت می تواند بهترین گزینه برای تاجران و سرمایه گذاران باشد.

در این بخش نمودار تقاضای تابعیت کشورهای دیگر در گرجستان بدین شرح می باشد:

تقاضای تابعیت کشورهای دیگر در گرجستان

شهروندی و قوانین تولد در گرجستان

قوانین تولد در گرجستان و شهروندی در این کشور بدین گونه است. فرد متقاضی تابعیت بایستی شرایط ذیل را دارا باشد تا بتواند موفق به اخذ شهروندی این کشور شود:

  • اولین شرط تابعیت گرجستان اقامت مستمر است. متقاضی در این کشور به مدت دست کم 5 سال پیش از ارائه تقاضا تابعیت است.
  • افرادی که اقامت بی وقفه داشته اند. دارای ویزای بلندمدت، مجوز اقامت یا کارت کوتاه مدت و موقت هستند که ممهور شده و تاریخ ورود و خروج از مرز این کشور در آن مشخص گردیده است.
  • مورد آزمون قرار گرفتن دانش فرد متقاضی تابعیت گرجستان
  • متقاضی می باید دارای ملک در این کشور باشد. از این رو کارآفرین بوده و شغل خاصی را راه اندازی نموده باشد. در شرکت خاصی دارای فعالیت شغلی باشد. سهام مالی شرکتی در این کشور را خریداری کرده باشد.

 

شرایط شهروندی و قوانین تولد در گرجستان

شرایط شهروندی و قوانین تولد در گرجستان

بر طبق قوانین تولد در این کشور تاریخ تولد برای اخذ تابعیت این کشور بسیار حائز اهمیت است. به عبارت دیگر به دلیل این که در سال های گذشته سیستم خاک و خون برای اعطاء تابعیت دچار تغییرات شده است. لذا اعطای تابعیت بر اساس تاریخ تولد کودک صورت می گیرد که به شرح ذیل است:

  • افرادی که پیش از تاریخ 31 مارس 1975 میلادی به دنیا آمده اند. دست کم 5 سال در گرجستان اقامت نموده اند. همچنین در تاریخ 31 مارس 1993 در خاک این کشور حضور داشته و فاقد شهروندی سایر کشورها هستند.
  • افرادی که پس از 31 مارس 1975 به دنیا آمده اند و 31 مارس 1993 بدون این که تابعیت کشوری را داشته باشند، در گرجستان به زندگی پرداخته اند.

شرایط تولد فرزند در گرجستان

در صورتی که فرد متولد شده دارای یکی از شرایط ذیل باشد، بر اساس قوانین تولد تابعیت این کشور به او تعلق می گیرد:

  • چنانچه در هنگام تولد فرزند، پدر یا مادر کودک از شهروندان گرجستان باشد.
  • در صورتی کودک در خاک این کشور به دنیا آمده است. اما تابعیت متقاضی مشخص نیست. زیرا پدر و مادر متقاضی مشخص نیستند.

قوانین تولد در گرجستان شامل قوانین کاملا حقوقی است. از این رو چنانچه قصد اخذ اقامت در گرجستان و تابعیت از طریق تولد فرزند را دارید. شایسته از یک وکیل ماهر و کارآمد در این زمینه کمک بگیرید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این افتخار را دارد که در این راه به یاری شما آمده است. انجام کلیه مراحل حقوقی را بر عهده بگیرد. بنابراین از طریق تماس تلفنی (رایگان) و یا مراجعه حضوری به دفتر این موسسه با وکلا و کارشناسان ما ارتباط برقرار نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *