مهاجرت به کشور روسیه

شهر نووسیبیرسک روسیه

شهر نووسیبیرسک روسیه

نووسیبیرسک از بزرگترین مراکز حمل و نقل در سیبری غربی محسوب می ­شود. رشد اقتصادی در سال 2022 در شهر نووسیبیرسک روسیه بر پایه حمل و نقل، تجارت، صنعت، ساخت و ساز و علم می ­باشد. می توان گفت شهر نووسیبیرسک یکی از شهرهای صنعتی کشور روسیه است. زیرا اکثر شرکت ها و سازمان های این کشور در این شهر واقع شده است. بیشتر کارآفرینان این شهر را برای ایجاد کسب و کار انتخاب می ­نمایند. بطوری که در حال حاضر بیش از 45000 کارآفرین و 108000 شرکت و سازمان در این شهر مشغول به فعالیت می­ باشند. در این شرکت ها و سازمان ها بیش از 800000 کارمند مشغول به کار هستند. همچنین این شهر میزبان بیش از 1500 پزشک و 3400 نامزد علمی است که این شهر را برای انجام کار و زندگی انتخاب نموده اند.

این شهر در جنوب شرقی دشت سیبری واقع گردیده است. عنوان کوه های طلایی آلتایی را کسب نموده است. این شهر ابتدا در سال 1893در نزدیکی پل های راه آهن سیبری پایه گذاری گردید. در اوایل این شهر بنام نوونیکلایوسک خوانده می­ شد. اهمیت این شهر در اوایل قرن بیستم و با تکمیل خط آهن سیبری به دلیل متصل نمودن آسیای مرکزی و دریای خزر دوچندان شد. در اوایل این شهر دارای 7800000 جمعیت بود. با تأسیس بانک ها و رونق این شهر رفته رفته تعداد افرادی که در این شهر زندگی می­ کنند افزایش یافت. جهت آگاهی از دیگر جزئیات زندگی در این شهر می­توانید از مشاوره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره­مند گردید.

زندگی در شهر نووسیبیرسک روسیه

این شهر یکی از بزرگترین و پرجمعیت ترین شهرهای روسیه می باشد. در این شهر مردم با ملیت های مختلف در کنار یکدیگر زندگی می­ کنند. این شهر از زیبائی های شگفت انگیزی برخوردار می­ باشد. اولین سامانه مترو در روسیه در این شهر افتتاح گردید. در حال حاضر دارای 2 خط و 13 ایستگاه می­ باشد. مناطق تفریحی زیادی در اطراف این شهر به چشم می ­خورد. اکثر افرادی که به روسیه مهاجرت می ­کنند، سعی دارند از این شهر بازدید نمایند. از دیگر امکانات این شهر می­ توان به فرودگاه های شهر نووسیبیرسک و دانشگاه های این شهر اشاره نمود. دانشگاه تحقیقاتی تومس که از بزرگترین دانشگاه های روسیه است. رتبه دانشگاه ملی را به خود اختصاص داده است نیز در این شهر موقعیت دارد. همچنین دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک نیز در این شهر واقع گردیده است. امکانات منحصر بفردی را برای دانشجویان فراهم آورده است.

مزایای زندگی در شهر نووسیبیرسک روسیه

همانطور که بیان نمودیم این شهر از امکانات زیادی برخوردار است. اکثر کارآفرینان در این شهر به کسب و کارهایی را ایجاد نموده اند. از همین رو مهاجرانی که با اخذ ویزای کاری روسیه به این کشور مهاجرت می­ کنند، می­ توانند فرصت های شغلی مناسبی را در این شهر بیابند. از بیشترین فرصت های شغلی که در این شهر برای مهاجرین دیده می­ شود، رشته های مربوط به الکترونیک و هوافضا می ­باشد. افراد با زندگی در این شهر می ­توانند سبک زندگی آرام، محل اقامت مقرون به صرفه و شب زنده داری های پرهیاهو را تجربه نمایند. یکی از بزرگترین مراکز تحقیقاتی روسیه در این شهر واقع گردیده است. همچنین این باعث گردیده تا 1500 دکترای علوم و بیش از 3500 متقاضی علوم پایه برای زندگی و کسب و کار به این شهر مراجعه نمایند.

در نمودار زیر شاخص هزینه زندگی در شهرهای مختلف این کشور بدین صورت می باشد:

شاخص هزینه زندگی در مهم ترین شهرهای روسیه

همچنین رشته های ورزشی در سطوح ابتدایی و حرفه ای به خوبی در این شهر توسعه یافته است. استادیوم ها و سالن های ورزشی بسیاری در این شهر وجود دارد. علاوه بر این شهر نووسیبیرسک روسیه دارای امکانات ورزشی دیگری همچون مجتمع های آلپاین، بیاتلون، استخر های شنا، پارک های اسنوبرد و مسیرهای مخصوص پیاده روی می­ باشد. در این شهر سینماها مکان هایی برای برگزاری تئائر و باشگاه های سینمایی زیادی وجود دارد. ناگفته نماند علاوه بر تمامی موارد گفته شده سالانه جشن های فرهنگی و بین المللی زیادی در سطح شهر برگزار می­ گردد. از آن میان می­ توان به جشنواره های فانتزی، جشن های موسیقی و رقص، تئاترهای خیابانی، جشنواره های آبجو و غیره اشاره نمود.

وضعیت اقتصادی شهر نووسیبیرسک روسیه

همانطور که بیان نمودیم اکثر سازمان ها و شرکت ها در این شهر موقعیت دارند. علاوه بر این بسیاری از سفارت خانه های کشورهای مختلف نیز این شهر را برای انجام فعالیت هایشان برگزیده اند. از جمله سفارت خانه های آلمان، ازبکستان، قرقیزستان، بالاروس و همچنین مرکز درخواست ویزاهای اروپایی نیز در این شهر می­ باشد. همچنین اکثر مهاجرین و سرمایه گذران خارجی که تعداد آنها به بیش از 80000 می ­رسد. نیز در این شهر مشغول به انجام فعالیتهای تجاری می­ باشند. این شهر از رشد اقتصادی بسیار مناسبی برخوردار می­ باشد. روابط اقتصادی و فرهنگی گسترده ای با دیگر کشورها از جمله ژاپن، کره جنوبی و چین و دیگر کشورهای در حال توسعه دارد. شهرهای خارکف، وارنا، داجون، مینسک و یوروان از شهرهایی است که در همسایگی این شهر موقعیت دارند.

این شهر در زمینه صنعت نیز رشد چشم گیری داشته است. اگرچه هیچ شرکت استخراج منابعی در این شهر وجود ندارد، اما توانسته به موفقیت های بی نظیری دست یابد. در این شهر بیش از 220 شرکت تولیدی بزرگ و کوچک در جریان است. 60% خروجی محصولات منطقه از این شهر تأمین می­ گردد. مجمتع صنعتی نووسیبیرسک که در این شهر است. تمرکز و پردازش بالایی بر روی علم داشته و از جمله شاخه های کلیدی این مرکز عبارتند از:

  • صنعت هواپیما
  • صنعت هسته ای
  • مهندسی برق
  • کار با مواد
  • داروسازی

هزینه های زندگی در شهر نووسیبیرسک روسیه

هزینه های زندگی در شهر نووسیبیرسک روسیه

همانطور که بیان نمودیم در این شهر هزینه های زندگی نسبتاً مناسب است. مردم از زندگی آرامی برخوردار می ­باشند. اجاره خانه در این شهر در مناطق مختلف با یکدیگر متفاوت است. اجاره خانه در منحصر بفردترین منطقه این شهر 39690RUB (روبل روسیه) تخمین زده شده است. مردم در این شهر از امکانات بسیار مناسبی برخورداند. کیفیت زندگی مردم این شهر مطابق با استانداردهای جهانی می­ باشد.

مهاجرین خارجی که در این شهر سکونت دارند نمی ­توانند به انجام کارهایی همچون اتوبوسرانی، معلمی، بازرگانی و حقوق بپردازند. این ممنوعیت تنها به مدت 3 ماه می ­باشد. در این مدت آنها می ­توانند به انجام کارهایی همچون ماهیگیری، کار درمعدن و یا آماده سازی غذا برای کودکان بپردازند. دوستانی که قصد مهاجرت به روسیه از طریق خرید ملک در این کشور را دارند می توانند با کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایند. از تجربیات مفید آنان بهره­مند گردند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *