مهاجرت کاری دانمارک

شرایط کار پزشکان در دانمارک

شرایط کار پزشکان در دانمارک

پزشکی از جمله مشاغل حساس در جهان است. پزشکانی که قصد مهاجرت کاری به دانمارک را دارند، باید بدانند از مهمترین شرایط کار پزشکان در دانمارک معادل سازی مدرک تحصیلی آنان می باشد. بدین منظور پزشکانی که تحصیلات خود را در خارج از کشور به اتمام رسانیده اند، می­ باید در دوره های معدل سازی که همان دوره های کارآموزی در بیمارستان های این کشور است، را بگذرانند. سپس نسبت به اخذ پروانه پزشکی خود اقدام نمایند.

پزشکی و دندانپزشکی از جمله مشاغلی مورد نیاز در کشور دانمارک می ­باشد. پزشکانی که از طریق ویزای اسکیل ورکر به این کشور مهاجرت می­ نمایند، به راحتی می ­توانند با انجام کار در این کشور به درآمدهای مناسبی دست یابند. پزشکان می ­توانند با ارتباط با کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات کاملی در زمینه پزشکی در دانمارک دریافت نمایند.

این کشور، کشوری اروپایی و عضو اتحادیه اروپا می ­باشد که اکثر افراد علاقمند اخذ اقامت این کشور می­ باشند. مردم این کشور از استانداردهای بسیار بالای زندگی برخوردارند. بطوریکه این کشور به مرفه ترین مردم جهان معروف هستند. دولت این کشور برای آن دسته از پزشکان که قصد انجام کار در این کشور را دارند، اقامتی صادر می­ نماید. از آن طریق بتوانند به این کشور سفر نموده و دوره های معادل سازی پزشکی را در این کشور سپری کنند. پس از آن به انجام کار در این کشور بپردازند.

بررسی شرایط کار پزشکان در دانمارک

پزشکانی که تحصیلات را در دیگر کشورها به پایان رسانیده اند و از سابقه کاری برخوردار هستند. ابتدا می­ باید دوره های زبان دانمارکی را بگذرانند. پس از اخذ مهارت زبان دانمارکی در آزمون های تخصصی پزشکی در این کشور شرکت نمایند. در صورتیکه این دسته از پزشکان بتوانند امتیاز لازم را کسب نمایند. بدین ترتیب اجازه انجام کار و اقامت به آنان داده خواهد شد. لازم به ذکر است شرایط کار پزشکان بگونه ای است که پس از گذراندن دوره های زبان دانمارکی و معدل سازی می­ باید جهت اخذ مجوز کار اقدام نمایند.

در صورتیکه دولت با کار پزشکان مورد نظر در این کشور موافقت نمود. اجازه انجام کار در بیمارستان و مطب های شخصی به آنان داده خواهد شد. پزشکانی که با اخذ اقامت جهت سپری نمودن دوره های فوق به این کشور سفر می ­نمایند، اجازه تردد به کشورهای عضو شنگن را نیز خواهند داشت. البته پزشکانی که مجوز کار را اخذ نموده اند، تنها اجازه انجام کار در این کشور را خواهند داشت. مجوز کار پزشکی در دیگر کشورهای عضو شنگن دارای اعتبار نیست.

اقامت پزشکان در دانمارک

با توجه به شرایط کار پزشکان، اقامت اولیه آنان در ابتدا بمدت 2 سال دارای اعتبار است. امکان تمدید آن به مدت 2 سال دیگر نیز وجود دارد. البته پزشکانی می ­توانند نسبت به تمدید اقامت خود در این کشور اقدام نمایند. در این صورت که بتوانند در عرض 2 سال دوره های زبان دانمارکی را در این کشور بگذرانند. مدرک زبان آلمانی خود را اخذ نمایند.

تعداد متقاضیانی که این کشور را برای تحصیل انتخاب نموده اند در نمودار زیر بیان شده است:

تعداد متقاضیانی تحصیلی در دانمارک

در مجموع پزشکان جهت شرکت در دوره های زبان دانمارکی و دوره های معادل سازی به مدت 4 سال می ­توانند در این کشور اقامت گزینند. پس از گذراندن دوره های فوق و اخذ پروانه پزشکی می ­توانند اقامت دانمارک را دریافت نمایند. پزشکان می توانند با اخذ ویزای همراه به همراه همسر و فرزندان خود به این کشور مهاجرت نمایند. همراهان پزشک نیز بدون اخذ مجوز کار اجازه انجام کار در این کشور را خواهند داشت.

درآمد پزشکان در دانمارک

پزشکانی که مهاجرت به دانمارک را انتخاب و با کسب شرایط کار پزشکان، به انجام کار در این کشور پرداخته اند، از حقوق و دستمزدهای بالایی برخوردار خواهند شد. دانشجویانی که به تحصیل پزشکی مشغول هستند، با گذراندن دوره های کارآموزی خود حقوق دریافت می ­نمایند. در میان کشورهای اروپایی کشور دانمارک دومین کشوری است که بالاترین دستمزدها را پزشکان دریافت می ­نمایند. تحصیل و انجام کار در کشورهای اروپایی بهترین مکان برای ادامه زندگی است. اکثر کشورهای اروپایی از رفاه کامل برخوردار هستند. بالاترین حقوق را به پزشکان پرداخت می ­نماید.

قوانین و شرایط کار پزشکان در دانمارک

قوانین و شرایط کار پزشکان در دانمارک

طبق قوانین این کشور شرایط کار پزشکان بگونه ای است که پزشکان عمومی اجازه 37 ساعت کار در هفته را خواهند داشت. تمامی پزشکان عمومی و خصوصی هزینه ای را بابت ویزیت بیماران دریافت می ­نمایند. پزشکان در این کشور ارتباط گرم و صمیمی با بیماران خود برقرار می ­نمایند. بطوریکه برخی از بیماران چندین سال به پزشک مشخصی جهت درمان مراجعه می نمایند. با توجه به حقوق و دستمزدهایی که دولت برای پزشکان در این کشور در نظر گرفته است. از این رو شور و اشتیاق پزشکان برای انجام کار در این کشور دوچندان می­ گردد. جهت کار در این کشور ابتدا مقاله ویزای کاری دانمارک را مطالعه بفرمائید.

حقوق پزشکان بطور متوسط $63000 (دلار) در سال برآورد شده است. در صورتیکه پزشک مورد نظر بورد تخصصی خود را دریافت نموده باشد، درآمدی بالغ بر $80000 (دلار) در سال خواهد داشت. پزشکان در این کشور ملزم به پرداخت مالیات نیز می ­باشند. با توجه به مالیات های بالا در برخی موارد تا 50% حقوق پزشکان را در بر خواهد گرفت. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ‌ها تجربه مفید مفتخر به راهنمایی و پاسخگویی در زمینه های مختلف مهاجرتی می­ باشند. همواره می توانید برای اطلاعات دقیق تر برای بررسی راه های مهاجرت و اخذ اقامت با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *