مهاجرت تحصیلی نروژ

شرایط کار ضمن تحصیل در نروژ

شرایط کار ضمن تحصیل در نروژ

یکی از قوانینی که در دانشگاه های کشور نروژ وجود دارد، قوانین مربوط به شرایط کار ضمن تحصیل در نروژ می باشد، که برای متقاضیان در طول تحصیل است. زیرا این کشور از لحاظ استانداردهای تحصیل و زندگی در بالاترین سطح جهانی قرار گرفته است. مطالب بیشتر را در ادامه مقاله مطالعه بفرمایید که از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به تحریر در آمده است. اداره کار قوانینی را برای دانشجویان درخصوص شرایط کار ضمن تحصیل در نروژ وضع نموده است. بر همین مبنا، دانشجویانی که مشغول تحصیل در دانشگاه های کشور نروژ هستند، این امکان را خواهند داشت که به کار پاره وقت به مدت 20 ساعت به صورت هفتگی بپردازند. همچنین مجاز هستند که در تعطیلات دانشگاهی به صورت تمام وقت کار کنند.

کار دانشجویی ضمن تحصیل در نروژ

دانشجویان مادامی که به فارغ التحصیلی دست یافتند، اجازه دارند به مدت 6 ماه در کشور نروژ بمانند. در قالب یک متخصص در رشته تحصیلی خود جویای کار شوند. زمانی که دانشجویان همزمان با تحصیلات خود به فعالیت شغلی مرتبط با رشته تحصیلی می پردازند. در واقع در حال کسب مهارت و تخصصی در رشته خود هستند. پس از اتمام تحصیلات به راحتی قادر خواهند بود به فعالیت های شغلی در کمپانی های بزرگ و بین المللی که نیاز به نیروی کار ماهر دارند، مشغول کار شوند.

دانشجویانی که دارای ویزای تحصیلی بوده و مشغول تحصیل می باشند، حق کار به صورت تمام وقت را ندارند. در صورتی می توانند به صورت تمام وقت مشغول کار شوند که از دانشگاه خود فارغ التحصیل شده و در جست و جوی کار به عنوان یک متخصص هستند. دانشجویان با توجه به مقطع تحصیلی خود، ساعات مختلفی در هفته را مجاز به کار هستند. اما به طور متوسط هر دانشجو در طول هفته می تواند به مدت 20 ساعت کار کند.

درخواست مجوز شرایط کار ضمن تحصیل در نروژ

فردی که شرایط کار ضمن تحصیل را پذیرفته و قصد دارد همزمان با تحصیلات خود به کار بپردازد، می باید از سوی دانشگاه گواهی اخذ نماید که ثابت گردد فعالیت شغلی او لطمه ای به روند تحصیلی نمی زند. دانشجویان می باید تقاضاهای خود را به نزدیک ترین ایستگاه پلیس محلی تسلیم نمایند. برخی دانشجویان بر این عقیده اند که می توانند در دانشگاه به کار مشغول شوند. اما این موضوع قابل انجام نبوده و می باید در خارج از محیط دانشگاه به جست و جوی کار بروند. حقوق و دستمزد در نظر گرفته شده برای دانشجویان با توجه به مقاطع تحصیلی و نوع شغلی که انجام می دهند، متفاوت است. اما به طور کلی برای هر ساعت کار مبلغی بین €6 الی €10 (یورو) را دریافت می کنند.

به دلیل رشد پیشرفت تقاضاء کار در این کشور نمودار نرخ بیکاری در این کشور را مشاهده بفرمائید:

نرخ بیکاری در نروژ

تاثیر زبان در شرایط کار ضمن تحصیل در نروژ

زبان رسمی مردم نروژ، زبان نروژی است. فردی که به زبان نروژی تسلط کامل دارد، قطعا شانس بیشتری را در یافتن شغل مورد نظر خواهد داشت. چراکه فرصت های شغلی برای او بدون محدودیت زبانی است. اما اگر فرد صرفا دارای مدرک زبان انگلیسی باشد، تنها می تواند بر روی مشاغل انگلیسی زبان دست بگذارد. این امر می تواند راه جست و کار را برای وی مشکل سازد. به طور مثال برخی رستوران ها، هتل ها و آژانس های مسافرتی، انگلیسی زبان هستند.

در این حالت تسلط به زبان نروژی برای فرد متقاضی کار ضرورتی ندارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توصیه می نماید جهت سهولت کار به هر 2 زبان تسلط داشته باشید. گرچه این موضوع الزامی ندارد. جهت پیشبرد و بالا بردن آگاهی خود در بخش کار در این کشور مقاله کار در نروژ را مطالعه بفرمائید.

مشاغل پاره وقت در نروژ

اکثریت مشاغلی که به صورت پاره وقت در این کشور وجود دارند، نیاز به حرفه و تخصص خاصی نخواهد داشت. از عهده هر فردی بر می آید. لازم به ذکر است که اکثر این مشاغل، به زبان نروژی هستند. در ذیل به بیان فهرست برخی از این مشاغل می پردازیم:

  • فعالیت شغلی در کافه، آژانس های مسافرتی، هتل ها و رستوران های نروژ
  • فعالیت شغلی در زمینه تولید، صنعت و انبارها
  • فعالیت شغلی در زمینه های توزیع تبلیغات
  • فعالیت شغلی در مغازه های فروش سوغات و یا در زمینه گردشگری به عنوان لیدر
  • فعالیت شغلی در شرکت های بین المللی که به زبان انگلیسی هستند.

جهت جمع بندی اطلاعات خود درخصوص کار در این کشور به صورت قانونی مقاله ویزای کاری نروژ را مطالعه بفرمائید.

راه‌های جستجوی کار ضمن تحصیل در نروژ

دانشجویان از طریق پورتال های ذیل می توانند به جست و جوی کار بپردازند و شغل مورد نظر خود را بیابند:

نوع پورتالشرح
FINN.noاصلی ترین و مهم ترین پورتال در کشور نروژ به شمار می رود.

 

پورتال حرفه ای BIاین پورتال شامل فرصت هایی شغلی است که به صورت تمام وقت و پاره وقت بوده و مختص دانشجویان می باشد.
NAV.noاین پورتال تحت نظارت اداره کار و رفاه اجتماعی کشور نروژ بوده که از بزرگ ترین پورتال های جستجوی کار و مشاغل مختلف در نروژ است.

آژانس های کاریابی کشور نروژ

موسسات و آژانس های کاریابی در این کشور برای اطلاع رسانی موقعیت های شغلی که مختص دانشجویان بوده و در آرشیو خود دارند. از طریق وب سایت ها و همچنین فیس بوک اقدام می نمایند. این در ذیل به معرفی برخی از وب سایت های استخدامی اشاره گردیده است که می توانید برای جستجوی کار به آنها مراجعه کنید:

  • وب سایت www.finn.no
  • وب سایت www.nav.no
  • وب سایت www.deltidsjobb.no
  • وب سایت www.manpower.no
  • وب سایت www.adecco.no
  • وب سایت www.jobzone.no
  • وب سایت www.kellyservices.no

شایسته است فرد متقاضی به هر 2 زبان انگلیسی و نروژی تسلط داشته باشد. البته ضرورت ندارد اما می تواند کمک شایانی در به دست آوردن فرصت های شغلی بسیار ایده آل برای متقاضی کار باشد. با مطالبی که به حضور شما تشریح گردید، می توانید جهت اقدام به مهاجرت تصمیم گیری های نهایی خود را انجام دهید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز در این راه شما را همراهی نموده است. کلیه مراحل حقوقی مهاجرت و اقامت پس از تحصیل در این کشور را به انجام می رساند. اگر ابهامی در مورد شرایط کار ضمن تحصیل در نروژ، مهاجرت به نروژ دارید از طریق تماس تلفنی یا مراجعه حضوری به دفتر موسسه اقدام نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *