مهاجرت به کشور آلمان

شرایط ویزای همراه آلمان

شرایط ویزای همراه آلمان

در این مقاله قصد داریم به شرح شرایط ویزای همراه آلمان در سال 2023 بپردازیم. نحوه اخذ ویزای همراه و در نهایت اقامت در آلمان را بررسی می کنیم. در ابتدا با یک مثال ساده شروع می‌نماییم. ممکن است شما درخارج از خاک کشور، (مثلا در آلمان) مهاجرت نموده و مشغول کار یا هر فعالیت دیگری باشید. از سوی دیگر همسر یا فرزندان در کشوری دیگر باشند و از دوری آنها ناراحت باشید. (و بالعکس) همچنین این که شما از یک کشور دیگر، قصد پیوستن به خانواده‌ در کشور آلمان را دارید. در این صورت، ویزای همراه آلمان، تنها گزینه‌ ای است که می‌ توانید برای خانواده‌ دریافت نموده و آنها نزد خود بیاورید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در نظر دارد تا در مقاله مزبور به بررسی شرایط ویزای همراه بپردازد.

قوانین و شرایط ویزای همراه آلمان

فردی که مجوز اقامت در آلمان یا ویزای آلمان را داشته باشد، می‌ تواند خانواده خود را هم نزد خود بیاورد. در قوانین مصوب مهاجرت، لغت «همراه» به اعضاء خانواده (همسر و فرزندان) فرد مقیم اطلاق می‌ گردد. صرفا همسر و فرزندان جزء گروه‌ هایی هستند که مجاز به اخذ ویزای همراه آلمان می‌ باشند.

این شرایط شامل حال دیگر اعضاء خانواده نمی گردد، مانند:

  • عمه
  • عمو
  • خاله
  • دوست و آشنا

قوانین حاکم بر شرایط ویزای همراه آلمان در این کشور کمی ساده‌ تر اما دارای به صورت ویژه‌ ای است. اگر شخصی دارای ویزای آلمان یا اقامت در این کشور باشد، خانواده وی مستلزم دریافت ویزا یا اقامت آلمان نیستند. این قانون به تصویب رسیده و برای کلیه شهروندان عضو یا غیر عضو اتحادیه اروپا اجرا می‌ گردد. جهت ارائه نامه درخواست برای اخذ ویزای همراه آلمان، می‌باید به سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور خود مراجعه نمایید.

شرایط ویزای همراه آلمان و الحاق خانواده

در صورت تقاضاء ویزای همراه آلمان، این تقاضا از سوی مسئول ویزا در شهری که فرد مقیم ساکن آنجا است، تایید می‌ گردد. حال به بررسی شرایط ویزای همراه آلمان و ملحق شدن خانواده (همسر و فرزند) به فرد مقیم کشور آلمان می‌پردازیم:

  • کلیه اعضاء خانواده باید گذرنامه معتبر و رسمی داشته باشند.
  • هویت و اطلاعات شخصی متقاضی جهت ملحق شدن به خانواده‌ در آلمان باید مشخص گردد.
  • همسر فرد مقیم جهت پیوستن می‌ باید حداقل مدرک زبان آلمانی سطح A1 را دارا باشد.

چنانچه تمایل به زندگی در این کشور پیدا نموده اید می باید ابتدا با هزینه های زندگی در این کشور آشنا گردید. در نمودار زیر هزینه های اصلی زندگی در این کشور شرح داده شده است:

هزینه های اصلی زندگی در آلمان

شرایط ویزای همسر در آلمان

چنانچه تصمیم به اقامت کوتاه‌ مدت (حداکثر 3ماه) درآلمان دارید، بازه زمانی انجام صدور ویزا،‌ مدت 2 الی 10 روز است. اما اگر بیشتر از 3 ماه مدنظر شما است،‌ بازه زمانی صدور این نوع ویزا (بلندمدت) چند ماه به طول می‌انجامد.

شرایطتوضیحات
تمکن مالیاثبات این امر که فرد از عهده مخارج خود و خانواده‌ در آلمان بدون تکیه بر خدمات اجتماعی، بر می‌آید.
عدم سوء پیشینهنباید موجب به خطر انداختن امنیت و نظم کشور آلمان شوند.
ویزای همراه آلمان به پناهندهدر طول انجام امور پناهندگی تعلق نمی‌گیرد.
اقامت آلمان از طریق ازدواجاین ازدواج باید در دفاتر اسناد رسمی، به صورت قانونی و رسمی ثبت گردیده باشد.
ویزای همراه برای زوجین متعدداگر در کشور مبدا، قانون چند همسری وجود داشته باشد. فقط همسر اول می‌ تواند ویزای همراه آلمان دریافت نماید.

شرایط ویزای همراه آلمان برای فرزندان

شرایط فرزندان در الحاق به خانواده در آلمان و اخذ ویزای همراه به شکل زیر است:

  • چنانچه یکی از والدین (پدر یا مادر) مجوز اقامت آلمان یا ویزای را داشته باشند، صرفا فرزندان کمتر از 16 سال می‌ توانند به آلمان ورود کنند.
  • فرد مقیم، درصورتی می‌ تواند برای فرزندان 16 یا 17 ساله‌ اخذ ویزای همراه کند که والدین دارای اقامت یا ویزای آلمان باشند.
  • اگر والدین مدرک زبان آلمانی سطح C1 را داشته باشند، مجاز به اخذ ویزای همراه آلمان برای فرزندان هستند.
  • والدین کودکان پناهنده که به‌ طور غیرقانونی وارد آلمان شده‌ اند و در آلمان اقامت دارند، نمی‌ توانند ویزای همراه آلمان بگیرند.

به‌ استثنای اینکه ثابت گردد کودک مقیم آلمان، نیاز به مراقبت دارد. در این صورت والدین می‌ توانند ویزای همراه دریافت کنند. در این صورت نیازی نیست کودک تمکن مالی و مسکن مناسب جهت اقامت والدین داشته باشد.

  • کودکانی که سن آنها کمتر از 16 سال است، بی قید و شرط زیر مجموعه والدین خود محسوب می‌ گردند.
  • اگر کودک در بازه سنی 16 تا 18 سال باشد، باید به زبان آلمانی تسلط داشته باشد. ولو این که به راحتی بتواند به زبان آلمانی صحبت کند و فرهنگ آلمانی‌ ها را بشناسد. این شرایط جهت الحاق خانواده در آلمان از سوی سفارت یا کنسولگری آلمان بررسی می‌ گردد.

شرایط ویزای همراه آلمان برای فرزندان

استثنائات شرایط روادید آلمان

دیگر افراد فامیل یا خانواده فرد مقیم (مانند خواهر، برادر، پدر، مادر، عمه و غیره) نیز می‌ توانند ویزای همراه آلمان بگیرند. اما با این شرط که ثابت گردد این افراد نیاز ضروری به مراقبت‌ های ویژه و دائمی دارند. به طور مثال، مادربزرگ فرد مقیم به دلیل کهولت سن یا شرایط از کار افتادگی نیاز به مراقبت‌ های ویژه دارد. ناگفته نماند ممکن است با درخواست ویزای همراه برای مثلا مادربزرگ موافقت نگردد. این مساله به نظر و رای آفیسر مربوطه در سفارت بستگی دارد.

چنانچه همسر فرد مقیم،‌ دارای کارت آبی اتحادیه اروپا (Blue Card) و مهاجرت به آلمان از طریق کار انجام داده باشند. نیازی به اثبات دانش خود ندارند. کودکان دارای والدین پناهنده یا کارت آبی اتحادیه اروپا باشند،‌ الزامی به اثبات زبان آلمانی خود بعد از 16 سالگی‌ ندارند. لازم است بدانید الحاق افراد آلمانی از غیرآلمانی در کشورهای اروپایی آسان‌ تر می‌ باشد. بدین صورت که همسر یا فرزندان یک شهروند آلمانی، بدون نیاز به اثبات تمکن مالی می‌تواند به خانواده‌ ملحق گردد.

همچنین اگر شخصی شهروند اتحادیه اروپا باشد،‌ تنها با ارائه گذرنامه معتبر یا کارت شناسایی می‌تواند به آلمان ورود کند. او باید پس از ورود به کشور، طی مدت 3 ماه در دفتر ثبت‌ نام ساکنین،‌ نام‌ نویسی نماید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توصیه می‌ نماید نسبت به اخذ ویزای همراه آلمان از طریق این موسسه اقدام نمایید. ما با ارائه بهترین پیشنهادات درخصوص شرایط ویزای همراه آلمان شما را در ملحق شدن به خانواده‌ یاری می‌رسانیم. به صورت تلفنی یا حضور تماس حاصل نموده و مشاوره حرفه‌ ای بگیرید.

سوالات پرتکرار در باب شرایط ویزای همراه آلمان

سوالات پرتکرار در باب شرایط ویزای همراه آلمان در سال 2023 عبارتند از:

  • چه افرادی شامل ویزای همراه آلمان می شوند؟ اعضا برای ویزای همراه در آلمان شامل همسر، فرزند زیر 18 سال می باشد و اعضای دیگر خانواده جزو همراهین تلقی نمی شوند.
  • شرایط همسر برای پیوستن به فرد مقیم در آلمان چیست؟ همسر فرد مقیم جهت پیوستن می‌ باید حداقل مدرک زبان آلمانی سطح A1 را دارا باشد.
  • شرایط ویزای همراه آلمان برای زوجین متعدد چیست؟ اگر در کشور مبدا، قانون چند همسری وجود داشته باشد. فقط همسر اول می‌ تواند ویزای همراه آلمان دریافت نماید.
  • شرایط زبان آلمانی برای فرد همراه ویزای آلمان چیست؟ چنانچه همسر فرد مقیم،‌ دارای کارت آبی اتحادیه اروپا (Blue Card) و مهاجرت به آلمان از طریق کار انجام داده باشند. نیازی به اثبات دانش ندارد.
4/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “شرایط ویزای همراه آلمان

  1. سوسن گفت:

    سلام پدر و مادر رو هیچ جوره نمیشه به عنوان همراه برد؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. خیر مگر در آینده با دعوتنامه توریستی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *