مهاجرت به کشور لهستان

مهاجرت به لهستان

مهاجرت به لهستان

اگر قصد دارید در بین کشورهای اتحادیه اروپا در رفت و آمد باشید، مهاجرت به لهستان را انتخاب نمایید که مزیت هایی بسیار خوبی نصیب شما خواهد شد. یکی از آنها تردد و رفت و آمد بدون ویزا در کشورهای منطقه شنگن است. از دیگر مزایایی که در این مسیر برای شما وجود دارد، مقرون به صرفه بودن هزینه های زندگی در لهستان و میسر بودن تحصیلات رایگان در دانشگاه های دولتی این کشور است.

مردم این کشور از امکانات رفاهی و اجتماعی بسیار خوبی بهره می برند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به قوانین و احکامی که در کشورهای مختلف اروپایی و غیر اروپایی در سال 2023 حاکم است، کاملا واقف بوده و مناسب ترین راهنمایی را در امر مهاجرتی در اختیار شما قرار خواهند داد. هر یک از روش های مهاجرتی قوانین خاص خود را دارد که در بخش های بعدی مقاله توضیحاتی درباره آنها داده شده است.

اینفورگرافی مهاجرت به لهستان

معرفی کشور لهستان

کشور لهستان در مرکز اروپا قرار دارد. این کشور با کشورهای آلمان، جمهوری چک، اسلواکی، روسیه، بلاروس، اوکراین و دریای بالتیک همسایه است. لازم است که قبل از مهاجرت به این کشور اروپایی و قدرتمند، اطلاعاتی اولیه در زمینه آشنایی ابتدایی با این کشور مطرح شود:

  • کشور لهستان دارای 16 استان است و پایتخت این کشور، ورشو نام دارد.
  • از مهمترین شهرهای این کشور می توان به کراکوف، ووچ، وروتسلاو، پوزنان، گداسک و غیره اشاره کرد.
  • کشور لهستان 38 میلیون نفر جمعیت دارد و از این حیث جزو هشتمین کشور پرجمعیت اروپایی شناخته می شود.
  • واحد پولی این کشور زلوتی PLN نام دارد که ارزش آن 1.3€ (یورو) می باشد.
  • زبان رسمی مردمان این کشور، زبان لهستانی است.
  •  از لحاظ اقتصادی، کشور لهستان در رده هشتم در اروپا قرار می گیرد.
  • اقتصاد این کشور وابسته به بخش خدمات، صنعت و کشاورزی است.

جمعیت لهستان در سال 2023 معادل حدود 38 میلیون نفر بوده است. متقاضیان مهاجرت به این کشور می توانند از طریق میزان رشد جمعیت این کشور نیاز آن به وارد کردن نیروی جوان را تخمین زنند.

 

طرق مهاجرت به لهستان در سال 2023

برای مهاجرت به لهستان و اخذ اقامت دائمی و تابعیت این کشور روش های مختلفی وجود دارد. فهرست آنها به صورت زیر بیان می گردد:

  • مهاجرت از روش تحصیلی
  • مهاجرت از روش سرمایه گذاری
  • مهاجرت از روش ثبت شرکت
  • مهاجرت از روش ازدواج با شهروند لهستانی
  • مهاجرت از روش کار در لهستان
  • مهاجرت از روش خرید ملک

هر یک از روش های فوق الذکر دارای ضوابط و شرایط خاصی هستند که افراد می توانند با توجه به وضعیت فعلی خود از طریق یکی از آنها اقدام به مهاجرت نمایند. مهاجرت به این کشور از هر کدام از روش ها براساس هدف متقاضی تعیین می شود. متقاضیان می توانند برای مهاجرت خود از منابع مختلف اطلاعات را کسب نمایند. همچنین خدمات مشاوره در موسسات مهاجرت گزینه مطلوبی می باشد. در خصوص مهاجرت قاچاقی به آلمان می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید. در نظر داشته باشید که موسسه ما هیچ گونه خدماتی در خصوص مهاجرت غیر قانونی ارائه نمی دهد.

مهاجرت به لهستان از طریق تحصیل 2023

لهستان به عنوان یک کشور اروپایی و پیشرفته، از دانشگاه های عالی رتبه ای برخوردار است. کشور لهستان 400 دانشگاه و موسسه آموزشی معتبر دارد. لهستان با داشتن سابقه ای غنی و دارای مدرک دانشگاهی با کیفیت بالا و با زبان انگلیسی به کشور ارزان قیمت شناخته می شود. برنامه های آموزشی و دروس تحصیلی را با بالاترین کیفیت و بهترین تجهیزات آموزشی به دانشجویان ارائه می دهند. از مزیت های بسیار عالی و مهمی که در زمینه تحصیل در لهستان وجود دارد این است که هزینه های تحصیلی و شهریه دانشگاهی که از دانشجویان غیر اروپایی دریافت می گردد، کمتر از سایر دانشگاه های کشورهای اروپایی است. به طوری که دانشجویان اروپایی می توانند از تحصیلات رایگان در دانشگاه های دولتی این کشور بهره مند گردند. چنین شرایط ایده آلی موجب جذب بسیاری از دانشجویان خارجی به ویژه دانشجویان ایرانی به سمت کشور لهستان شده است.

هزینه تحصیل در لهستان

دانشجویان خارجی که در کشورهای اروپایی اقامت دارند، می توانند بدون اخذ ویزا وارد این کشور شده و به تحصیلات خود ادامه دهند. اما دانشجویان خارجی برای مهاجرت به لهستان بایستی اولا نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه انتخابی خود داشته باشند. در ثانی الزاما نیاز به ویزای تحصیلی لهستان داشته و بدون ویزا حق ورود به این کشور را نخواهند داشت. بررسی هزینه های تحصیل در این کشور به دانشجویان در برنامه ریزی هزینه ها یاری می رساند. دانشجویان به پشتوانه مدیریت هزینه ها می توانند تحصیلات خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

هزینه تحصیل در کشور لهستان در دانشگاه های دولتی به شکل زیر تقسیم بندی می شود:

مقاطع تحصیلیشهریه به زلوتی
کارشناسیzł2255 الی zł27066
کارشناسی ارشدzł36088 الی zł45111
دندان پزشکی – MBAzł67666

دانشگاه های برتر لهستان در سال 2023

در قسمت مفتخر به بررسی دانشگاه های برتر کشور لهستان در سال 2022 و بررسی رنکینگ آنها در 3 مرکز معتبر آموزش جهانی می باشیم:

دانشگاهرتبه QS در سال 2022رتبه بندی Times 2022رتبه بندی شانگهای در سال 2022
دانشگاه جاگلونیا309501401
دانشگاه ورشو308601401
دانشگاه صنعتی ورشو501801
دانشگاه آدام میکیویچ پوزنان (UAM)8011001901
دانشگاه علم و صنعت AGH801601
دانشگاه صنعتی کراکوف801
دانشگاه صنعتی گدانسک801801
دانشگاه صنعتی لودز801901
دانشگاه نیکولاس کوپرنیکوس801901
دانشگاه صنعتی پوزنان801

مهاجرت به لهستان از طریق کار

همان طور که گفته شد کشور لهستان جزو کشورهای اروپایی است. به همین دلیل قوانین مربوط به کار و استخدام همانند سایر کشورهای اروپایی در این کشور اجرایی می گردد. بدین صورت که کارفرمای لهستانی بایستی آگهی استخدامی خود را ابتدا در کشور لهستان به چاپ برساند. در صورتی که با عدم مراجعه شهروندان لهستانی روبرو شد، آگهی موردنظر را در سطح کشورهای اتحادیه اروپا منتشر نماید. در صورتی که مجددا شهروندان اروپایی برای بر عهده گرفتن

شغل موردنظر مراجعه ننمایند، کارفرما مجاز است آگهی خود را در سطح سایر کشورهای خارجی نشر دهد تا بتواند از نیروی کار غیر اروپایی استفاده کند. خارجیانی که از این طریق اقدام به مهاجرت به لهستان می نمایند، پس از گذشت 5 سال کار و زندگی در این کشور می توانند اقامت دائمی و تابعیت لهستان را به دست آورند. جهت اطلاع از شرایط پناهندگی در ترکیه مقاله مشخص شده را مطالعه بفرمائید.

10 شغل پولساز در لهستان

10 شغل برتر در کشور لهستان عبارتند از:

  • کارمندان
  • رانندگان
  • متخصصان فناوری اطلاعات
  • حسابداران
  • اقتصاددانان
  • صنایع غذایی
  • کارمندان در زمینه تجارت
  • تکنسین ها و فروشگاه داران
  • مهندسین
  • کارمندان منابع انسانی
  • متخصصان لجستیک
  • کارگران انبار

در خصوص کسب اطلاعات بیشتر درباره حقوق ماهیانه کار در مالزی می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

اهمیت بررسی مشاغل برای مهاجرت به لهستان

متقاضیان مهاجرت کاری به لهستان اغلب برای کسب درآمد بالا و بهره مندی از رفاه اجتماعی اقدام به مهاجرت می کنند. مهاجرت و اشتغال در مشاغل پردرآمد این کشور به متقاضیان امکان بهره مندی از اهداف مهاجرتی را می دهد. بررسی این مشاغل و جوانب آن ها می تواند آشکار کننده مقرون به صرفه بودن مهاجرت باشد. چرا که در بررسی ها، جوانب و مزایای شغل مورد نظر بررسی می شود. کار در مشاغل پردرآمد لهستان به متقاضیان امکان بهره مندی از رفاه مطلوب در این کشور را می دهد. همچنین پس از گذشت مدتی می توانند اقامت دائم لهستان را اخذ نمایند.

مهاجرت به لهستان از طریق ازدواج و تولد فرزند

برقرای ارتباط عاطفی و در نهایت ازدواج با زوج یا زوجه لهستانی جهت مهاجرت به لهستان، می تواند اقامت دائمی و حتی تابعیت این کشور را برای شما به دنبال داشته باشد. در واقع چنان چه همسر خود را از میان شهروندان لهستانی انتخاب نمایید، پس از گذشت 3 ماه می تواند اقامت دائمی این کشور را به دست آورید. اگر برای مدت زمان 3 سال با همسر لهستانی خود در کشور لهستان زندگی مشترک داشته باشید، پس از آن مجاز به اخذ تابعیت و پاسپورت لهستانی می باشید.

ناگفته نماند که:

  • ازدواج زوجین بایستی در این کشور به صورت قانونی ثبت گردد.
  • مکان انجام ازدواج زوجین در لهستان معمولا در کلیساها یا ادارات ثبت اسناد رسمی امکان پذیر است.

لازم به ذکر است که درصورتی که فرزندی از این ازدواج متولد شود و شرایط قانونی ازدواج پدرو مادر به درستی طی شده باشد، فرزند نیز از شرایط اقامت و شهروندی برخوردار خواهد شد. زیرا کشور لهستان از اصل خون برای انتقال تابعیت کشور خود تبعی می کند.

مهاجرت به لهستان از طریق ازدواج و تولد فرزند

سرمایه گذاری در لهستان 2023

یکی دیگر از روش های مهاجرت به لهستان، سرمایه گذاری در این کشور است. البته در میان افراد سرمایه دار متقاضیان بسیاری را به سمت خود جذب نموده است.

از راه های مختلف سرمایه گذاری در لهستان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کارآفرینی
  • راه اندازی کسب و کار جدید
  • خرید ملک

خرید ملک در لهستان قوانین و مقررات خاصی دارد. به طور مثال خرید هر متر مربع زمین مسکونی در لهستان، نیاز به تقریبا zł9022 (زلوتی) سرمایه است.

با محاسبات دقیق تر می توان یافت که برای خرید ملک در لهستان حداقل 200000€ (یورو) سرمایه اولیه مورد نیاز خواهد بود. لهستان یک کشور اروپایی است اما قیمت هر متر مربع زمین در این کشور در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی از قیمت کمتری برخوردار می باشد. به همین جهت اکثریت افراد سرمایه گذار که تمایل دارند در کشورهای اروپایی سرمایه گذاری نمایند، کشور لهستان از اولویت های اول آنها است.

مزایای سرمایه گذاری در لهستان

سرمایه گذاری در کشور لهستان می تواند مزایای متعددی را به متقاضیان ارائه کند. متقاضیان قادرند تا به پشتوانه سرمایه خود در لهستان علاوه بر رشد سرمایه از مزایای جانبی بهره مند شوند. این مزایا به متقاضیان کمک می کند تا اقامتی آسوده در این کشور داشته باشند. برخی از مزایای سرمایه گذاری در لهستان عبارتند از:

  • فرصت های متعدد
  • امکان اقامت
  • امکان نظارت دقیق بر سرمایه

مهاجرت به لهستان از طریق خرید ملک

اتباع خارجی می توانند املاکی را در لهستان خریداری کنند که در قوانین قانونی مربوطه جمهوری لهستان نمایش داده شده است. اغلب، ساکنان کشورهای دیگر باید قبل از خرید هر نوع ملک در لهستان از وزارت امور داخلی لهستان مجوز بگیرند. اما اگر بخواهید آپارتمان بخرید چنین الزامی وجود ندارد. به همین دلیل است که املاک و مستغلات در لهستان برای خارجیان بسیاری از کشورها بسیار جذاب است. خرید ملک در لهستان برای افراد غیر مقیم بدون مجوز وزارت امور داخلی انجام می شود اگر:

  • این به معنای خرید آپارتمان از جمله ساختمان های گاراژ است.
  • یک شهروند یک کشور دیگر از زمان اخذ اقامت دائم به مدت 5 سال یا بیشتر در لهستان اقامت داشته است.
  • شوهر یا همسر یک شهروند لهستانی در اینجا ملکی می خرند که 2 سال یا بیشتر در این کشور زندگی می کند و ملک مشترک است.
  • با این حال، اگر خارجی قصد خرید هر نوع ملک دیگری در لهستان را دارد که در بالا ذکر نشده است، باید از وزارت امور داخلی برای خرید آن اجازه بگیرد.

توجه داشته باشید که مهاجرت به لهستان از طریق خرید ملک صرفا امکان پذیر نیست. همچنین در خصوص اطلاع از شرایط کار در سایر کشورها از جمله کار در چین مقاله مشخص شده را مطالعه بفرمائید.

شرایط کارآفرینی در لهستان

از سویی دیگر، شرایط کارآفرینی و ایجاد کسب و کار در لهستان، از دیگر روش های پر مخاطب محسوب می گردد. برای این منظور ارائه طرح توجیهی اقتصادی یا همان بیزینس پلان به دولت لهستان از الزامات اولیه جهت کارآفرینی و اشتغال زایی در لهستان می باشد. دولت لهستان همواره تلاش نموده است تا شرایط و زمینه های لازم را برای سرمایه گذاران خارجی که قصد راه اندازی تجارت جدید در کشورهای خارجی را دارند، فراهم نماید. بدین ترتیب اقتصاد این کشور روند پیشرفت و ترقی را در پیش می گیرد. چنان چه دولت لهستان با بیزینس پلان فرد سرمایه گذار و کارآفرین موافقت نماید، علاوه بر این که فرد متقاضی از اقامت لهستان برخوردار می گردد، به خانواده او نیز اقامت این کشور اعطا می گردد. متقاضی و خانواده وی پس از گذشت 5 سال کارآفرینی، می توانند پاسپورت لهستانی دریافت نمایند.

فرآیند درخواست ویزا جهت مهاجرت به لهستان

اتباع خارجی از کشور های غیر اتحادیه اروپا جهت مهاجرت به لهستان، باید برای درخواست ویزای این کشور اقدام نمایند. فرآیند درخواست ویزای لهستان به نسبت دیگر کشورهای اروپایی بسیار ساده است. فرآیند درخواست ویزا جهت مهاجرت به لهستان به شرح زیر می باشد:

فرآیند درخواست ویزای لهستانتوضیحات
تماس با نزدیکترین سفارت لهستانالبته لازم به ذکر است که، برای درخواست ویزای لهستان باید باید یک وقت ملاقات در سفارت این کشور تعیین کنید.
جمع آوری مدارک مورد نیازاسناد و مدارک مورد نیاز جهت درخواست باید به صورت کامل جمع آوری و ارائه شوند. در غیر این صورت ویزای لهستان شما رد خواهد شد.
ارسال درخواست ویزای لهستانپس از تکمیل درخواست ویزای خود باید آن را به کنسولگری به کنسولگری لهستان ارسال کنید.
منتظر تصمیم سفارت باشید.پردازش درخواست ویزای شما ممکن است چندین هفته طول بکشد، صبور باشید.

همانطور که اشاره کردیم برای درخواست ویزا جهت مهاجرت به این کشور باید مدارکی را به کنسولگری این کشور ارائه دهید. اسناد و مدارکی که باید به کنسولگری ارائه دهید به شرح زیر می باشد:

  • تکمیل فرم درخواست ویزای لهستان: متقاضیان باید فرم درخواست ویزای لهستان را تکمیل کرده و در آخر امضا کنند.
  • ارائه دو قطعه عکس در اندازه پاسپورت و کپی آن
  • گواهی بیمه سلامت مسافرتی معتبر: بیمه مسافرتی شما باید هزینه درمان تا سقف zt55000 (زلوتی لهستان) را پوشش دهد.
  • انگیزه نامه: افسر کنسولگری از شما می خواد تا داخل یک نامه انگیزه خود را از مهاجرت به لهستان توضیح دهید.
  • اثبات تمکن مالی
  • اگر متقاضی متاهل باشد باید مدارکی دال بر این موضوع را نیز ارائه دهد.
  • اثبات تاریخ و ساعت پرواز شما به لهستان
  • ارائه اسنادی دال بر پرداخت هزینه درخواست ویزای لهستان به مبلغ zt280 (زلوتی لهستان)

در نمودار زیر می توانید هزینه درخواست ویزا در کشورهای مختلف اروپایی را مشاهده فرمایید:

 

معایب مهاجرت به لهستان

مهاجرت به لهستان در کنار مزایای بی شماری که برای مهاجران به همراه دارد، دارای معایب اندکی نیز می باشد. از مهمترین معایب مهاجرت به لهستان، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

معایب مهاجرت به لهستانتوضیحات
ساعات کاری طولانیمردم لهستان در طول روز سخت کار می کنند و ساعات طولانی را در دفتر کاری خود می گذرانند. همچنین رقابت زیادی برای استخدام ثابت در این کشور وجود دارد.
زمستانی طولانیبه طور کلی روزهای کوتاه زمستان در لهستان و مدت زمان زیادی که افراد در خانه سپری می کنند، می تواند موجب اضطراب شدید شود.
موانع زباناگرچه یافتن انگلیسی زبانان در لهستان کار دشواری نیست، اما در خارج از شهرهای بزرگ این کشور ممکن است به ندرت یافت شود.
زیرساخت های جاده ای ضعیفاغلب زیرساخت های جاده ای در لهستان قدیمی هستند که باعث ترافیک شدید در جاده های این کشور شده است.

وکلای مجرب و مشاوران متخصصی در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشغول فعالیت هستند که ابتدا شرایط فعلی شما را بررسی نموده و سپس با احتساب شرایطی که دارا هستید، مناسب ترین گزینه مهاجرتی را به شما پیشنهاد می نمایند. این کارشناسان به قوانین و مقرراتی که در کشورهای خارجی وضع گردیده و اجرا می شوند، کاملا اشراف دارند. این که چگونه و طی چه فرآیندی بتوانید ویزای مربوطه را دریافت نموده و وارد خاک لهستان شوید، در تخصصی کارشناسان ما است که توصیه می گردد به صورت تلفنی (رایگان) یا مراجعه حضوری مشورت بگیرید.

سوالات پرتکرار در باب مهاجرت به لهستان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب مهاجرت به لهستان می پردازیم:

  • شیوه های مهاجرت به کشور لهستان کدام اند؟ کشور لهستان به دلیل پیشرفت های اخیری که داشته، مورد توجه بسیاری از مهاجران بین المللی قرار گرفته است. بر ای مهاجرت به کشور لهستان، مثل دیگر کشورهای اروپایی میتوان از 4 روش، ازدواج، تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری اقدام کرد.
  • مدارک مورد نیاز مهاجرت به لهستان چیست؟ بسته به روش مهاجرتی، مدارک مورد نیاز شاید متفاوت باشد ولی به طور کلی مدارکی از جمله فرم درخواست اقامت، عکس پرسنلی، اسناد مربوط به تمکن مورد نیاز است.
  • مهاجرت به لهستان از طریق کاری به چه صورت است؟ کشور لهستان از سطح کیفیت بالایی در آموزش بر خوردار است و به همین دلیل بسیاری از دانشجویان تمایل دارند در این کشور به ادامه تحصیل بپردازند. برای شروع به تحصیل در این کشور اولین قدم اخذ پذیرش از دانشگاه است.
  • هزینه های تحصیل در کشور لهستان چقدر است؟ هزینه های تحصیل توی این کشور به موارد زیادی از جمله شهر و مقطع تحصیلی بستگی دارد. ولی به طور کلی برای مقطع کارشناسی zł2255 تا zł27066 (زلوتی) و برای مقطع کارشناسی ارشد zł4511 تا zł36088 (زلوتی) هزینه نیاز است.
4.7/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “مهاجرت به لهستان

  1. مرتضی گفت:

    من دانشجوی دکتری هستم. رشته الگوریتم و محاسبات. زبان آیلتس هم 6.5 هست.
    راهنمایی می کنید برای ادامه تحصیل؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. شرایط تحصیل در طیفی از رشته ها به زبان انگلیسی برای شما مهیا می باشد. برای بررسی با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *