مهاجرت سرمایه گذاری در سوئیس

شرایط خرید ملک در سوئیس

شرایط خرید ملک در سوئیس

خرید ملک در کشورهای اروپایی یکی دیگر از روش های مهاجرتی قانونی می باشد. شرایط خرید ملک در سوئیس با سایر کشورهای اروپایی متفاوت بوده و تنها 6 ماه اقامت را برای متقاضی به همراه خواهد داشت. این کشور به دلیل رفاه زندگی و استانداردهای کیفی ویژه و امنیت بالا از کشورهای مورد توجه برای مهاجرین و و سرمایه گذاران است.

این کشور به دلیل رفاه زندگی و استانداردهای کیفی ویژه و امنیت بالا از کشورهای مورد توجه برای مهاجرین و سرمایه گذاران است. علاوه بر این با توجه به قوانین سوئیس خرید ملک برای خارجیان دارای محدودیت بوده و شرایط خاص خود را دارد. در هر حال هزینه زندگی و همینطور ملک در سوئیس بالا است و بررسی هزینه ها نیز امری مهم است. همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه این مقاله شرایط خرید ملک در سوئیس را برای شما عزیزان شرح داده اند.

بهترین شهرهای سوئیس

پایتخت سوئیس وقتی از بالا به آن نگاه کنید به معنای واقعی کلمه به زیبایی یک کارت پستال است و قلب شهر قدیمی هرگز مسافران را در جستجوی تجربه اصلی سوئیس تحت تأثیر قرار نمی دهد. می ‌توانید در اینجا در برن انتظار طیف وسیعی از رستوران ‌ها را داشته باشید، اما ویژگی آشپزی مورد علاقه عرضه بی ‌پایان انتخاب ‌ها از نظر شیرینی ‌پزی است که در اینجا به عنوان condettorei شناخته می ‌شود. شکلات داغ سوئیسی راهی عالی برای گرم کردن در ماه ‌های سرد است، در حالی که در تابستان برن بستنی ‌های فوق ‌العاده‌ای دارد اگر فقط از یک محلی بپرسید که به کدام سمت بروید.

به عنوان مورد علاقه شخصی من، زوریخ رویایی با رنگ پاستلی است که نه تنها برابر است، بلکه اگر از من بپرسید زیباتر از یک کارت پستال است. کوچه‌ های پرپیچ ‌و خم شهر قدیمی، جلوی مغازه ‌های کوچک و جذاب، بوی کاندتوری در نزدیکی و زیبایی رودخانه لیمات جاری در مرکز شهر، همگی دلایل کافی برای بازدید از این شهر زیبای سوئیسی هستند. بزرگترین در سوئیس با 380000 نفر جمعیت. لوسرن که با دریاچه و کوه ‌های پوشیده از برف نمادین خود به عنوان پس ‌زمینه مشخص می‌ شود، بسیار دورتر و فراتر از یکی از زیباترین شهرهای سوئیس است. این شهر از نظر وسعت جمع و جور است و یکی از دوستانه ‌ترین حال و هوای آن را در میان همه انتخاب ‌ها دارد، که آن را به یک پیت توقف عالی برای یک یا دو روز برای قدردانی از مهمان ‌نوازی سوئیسی تبدیل می ‌کند.

شرایط خرید ملک در سوئیس برای خارجی ها

با توجه به قوانین خرید ملک برای خارجی ها بستگی به وضعیت اقامت و ملیت فرد متقاضی دارد. لذا شرایط متفاوت است. شرایط خرید ملک برای خارجیان به 3 دسته زیر تقسیم می شود:

  • شهروندان اتحادیه اروپا و EFTA و دارندگان اقامت C سوئیس: در رابطه با خرید ملک در سوئیس این افراد مانند شهروندان و تبع های سوئیس در نظر گرفته می شوند. از این رو می توانند در هر نقطه از سوئیس و به هر تعدادی که می خواهند در این کشور ملک خرید و فروش کنند. محدودیتی در این باب برای آنها وجود ندارد.
  • دارندگان اقامت B سوئیس: افرادی که اقامت B سوئیس را دریافت کردند. فقط برای محل زندگی خود می توانند ملک خریداری کنند. از نظر خرید چندین ملک محدودیت دارند. برای آن بایستی مجوز جداگانه دریافت کنند. به صورت کلی برای خرید ملک اصلی بایستی 6 ماه در آن سکونت داشته باشند. همچنین برای خرید خانه دوم در صورت صدور مجوز 3 هفته در سال را در آن خانه ساکن باشند.
  • شهروندان خارجی غیر عضو اتحادیه اروپا: این افراد در صورتی که اقامت C یا B را نداشته باشند، برای خرید ملک در سوئیس دچار محدودیت زیادی خواهند بود. فقط اجازه خرید در مناطق توریستی را دارند. بیگانگان غیر مقیم فقط می توانند یک ملک واحد با حداکثر مساحت 1000 متر مربع و فضای زندگی 200 متر مربع را در مناطق توریستی و کانتون ها خریداری کنند. بنابراین، مگر اینکه سوئیسی باشید یا مجوز اقامت سوئیس را در اختیار نداشته باشید، نمی توانید ملکی را در ژنو، بازل، زوریخ یا سایر شهرهای سوئیس خریداری کنید. خارجی ها قادر به خرید در استراحتگاه های اسکی در کانتون برن، گرووبندن، اوبوالدن، اوری، وود و والیز هستند.

روند و شرایط خرید ملک در سوئیس

روند خرید ملک در این کشور به شرح زیر است:

  • یافتن ملک مورد نظر
  • بستن پیش قرارداد یا قرارداد رزرو در صورت تمایل به خرید
  • دریافت وام مسکن از بانک های سوئیس
  • مراجعه به ثبت دفاتر اسناد رسمی و درخواست خرید خارجی و ارائه اطلاعات شخصی خریدار، اطلاعات شخصی فروشنده و اطلاعات لازم درباره ملک موردنظر.
  • امضاء سند خرید یا فروش، پس از تأمین این مجوز، اقدام به فروش می تواند ظرف 30 روز امضاء شود. می توانید برای این کار در دفتر اسناد رسمی حضور داشته باشید یا وکالت نامه امضاء کنید. دفتر اسناد رسمی برای ثبت وام شما با بانک ارتباط برقرار می کند.
  • ثبت ملک و تحویل ملک، پس از امضاء ملک بایستی در دفتر ثبت، ثبت شود. این کار همچنین چند هفته به طول می انجامد. با این حال، بسیاری از فروشندگان و خریداران با تحویل کلیدها موافقت خواهند کرد. پس از آن که امضاء این اتفاق رخ داد، زیرا فروش پس از آن اجتناب ناپذیر است. با این وجود، فروش فقط بصورت رسمی كامل می شود كه ثبت شود.

قیمت املاک در سوئیس

طبق آمار منتشر شده، قیمت املاک در سوئیس با توجه به مناطق مختلف این کشور متفاوت است. کانتون به کانتون فرق دارد. توجه داشته باشید قیمت املاک در مرزهای سوئیس بسیار ارزانتر است. بسیاری با توجه به نزدیکی محل کار در نزدیکترین مرز کشور ملک خریداری می کنند. طبق آخرین آمار منتشر شده قیمت کرایه آپارتمان 1 تخته در مرکز شهر در سوئیس بین 860CHF الی 2300CHF (فرانک سوئیس) می باشد. که میانگین این قیمت حدود 1456CHF(فرانک سوئیس) می باشد. قیمت خرید ملک آپارتمان به صورت میانگین در مرکز شهر حدود 10877CHF (فرانک سوئیس) بر متر مربع می باشد. در خارج از شهر 7692CHF (فرانک سوئیس) در متر مربع می باشد. جهت زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در سوئیس را مطالعه بفرمائید.

برای دید بهتر قیمت املاک در جدول زیر آمده است.

میانگین قیمت به فرانک سوئیسقیمت به فرانک سوئیسملک
CHF860 الی 2300CHFCHF1456کرایه آپارتمان 1 تخته در مرکز شهر
CHF700 الی 1800CHFCHF1126کرایه آپارتمان 1 تخته در خارج شهر
CHF1650 الی 4000CHFCHF2717کرایه آپارتمان 3 تخته در مرکز شهر
CHF1400 الی 3000CHFCHF2121کرایه آپارتمان 3 تخته در خارج شهر
CHF6000 الیCHF 16000CHF10877خرید آپارتمان در مرکز شهر هر متر مربع
CHF4500 الی 12000CHF7692CHFخرید آپارتمان در خارج شهر هر متر مربع

بررسی شرایط خرید ملک در سوئیس

مانند بسیاری از کشورها در سوئیس نیز برای خرید ملک می توانید به سایت ها و آژانس های املاک مراجعه کنید. علاوه بر این لیست املاک فروشی و یا اجاره های نیز در روزنامه های سوئیس درج شده است. در حال حاضر بازار اجاره و رهن در سوییس بسیار رقابتی است. املاک خیلی زود به اجاره می روند اما بازار خرید و فروش کمی آهسته تر است. تا چندین هفته می توان روی آگهی های گذشته شده نیز مراجعه کرد. جهت اطلاع از مهاجرت به این کشور مقاله شرایط مهاجرت به سوئیس را مطالعه بفرمائید.

در لیست برخی از این سایت های آنلاین و آژانس ها برای خرید ملک آورده شده است:

  • ImmoStreet
  • Homegate
  • ImmoScout24
  • Bekeys
  • UMS Temporary Housing

بررسی شرایط خرید ملک در سوئیس

قیمت ملک در شهرهای سوئیس

همانطور که اشاره شد قیمت ملک در شهرهای سوئیس متفاوت می باشد. قیمت ملک در شهرهای بزرگ سوئیس مانند برن، بازل، زوریخ و ژنو که شهرهای پرجمعیت و حتی توریستی سوئیس هستند نسبت به دیگر مناطق و شهرهای سوئیس گران تر می باشند. جهت کار در این کشور پیشنهاد می شود مقاله ویزای کاری سوئیس مطالعه شود.

در جدول زیر قیمت ملک در برخی از شهرهای مهم سوئیس آورده شده است:

خرید آپارتمان در خارج شهر به ازای هر متر مربع فرانک سوئیسخرید آپارتمان در مرکز شهر به ازای هر متر مربع فرانک سوئیس شهر
CHF9409CHF12772ژنو
CHF8460CHF12875زوریخ
CHF6733CHF7802برن
CHF8250CHF11291بازل
CHF8000CHF10966لوزان
CHF4950CHF8000فرایبورگ

شرایط خرید ملک در سوئیس با وام

برای خرید ملک در سوئیس کارگزاران و یا فروشندگان باید اطمینان حاصل کنند. مشتریان از ظرفیت مالی برای به دست آوردن املاک برخوردار بوده و آن ها را به متخصصان بخش بانکی ارجاع می دهند تا پرونده خود را مطالعه کرده است. بهترین وام را دریافت کنند. قوانین وام با توجه به قیمت ملک متفاوت است.

  • املاک کم تر از 2.5 میلیون CHF (فرانک سوئیس): بانک ها به 20% سرمایه سپرده نیاز دارند. نیمی از آن باید از پس انداز نقدی متقاضی حاصل شود. نیمی دیگر از صندوق بازنشستگی باشد. 80% باقیمانده از طریق وام توسط بانک تامین می شود. با این حال، تأمین اعتبار وام نباید بیش از 33% از درآمد فرد یا زوجی باشد که متعهد خرید هستند.
  • املاک بیش از 2.5 میلیون CHF فرانک سوئیس: در این صورت بستگی به وضعیت مالی خریدار دارد. بانک ممکن است تا 40% ارزش ملک را به صورت سپرده بخواهد. در هر صورت هیچ محدودیتی برای پرداخت وام خانه وجود ندارد. لازم است نرخ سود بانکی هر 3 ماه و حداقل 1% سالانه بر مبلغ کل فروش پرداخت شود. برای اتباع و ساکنان سوئیس، 50% از قیمت فروش باید قبل از 60 سالگی پرداخت شود.

موارد مهم برای خرید ملک در سوئیس

اگر در سوئیس صاحب خانه هستید، باید مالیات بر درآمد را به ارزش اجاره معادل دارایی خود بپردازید. از طرف دیگر، نرخ بهره وام به طور کامل کسر می شود. هزینه های نگهداری تا حدی کسر می شود. چندین کانتون در سوئیس مشمول مالیات بر املاک که همچنین به عنوان مالیات بر زمین یا املاک و مستغلات شناخته می شوند هستند. نرخ آن بسته کانتون محل متفاوت است. در هنگام خرید ملک، مالیات انتقال ملک به شما تعلق می گیرد.

اگر صاحب آپارتمان، خانه یا زمین در سوئیس هستید، باید آن را در اظهارنامه مالیاتی خود اعلام کنید. مسئولیت پرداخت مالیات ثروت بر روی آنها را خواهید داشت. همچنین خریدار قبل از امضاء سند فروش باید سپرده ای را به دفتر اسناد رسمی بپردازد. سپرده به طور کلی %10 تا 20% قیمت فروش می باشد. مالیات بر ارزش افزوده در سوئیس 8% است. حق کمیسیون بسته به محل متفاوت است.

امیدواریم در این مقاله اطلاعات لازم برای شرایط خرید ملک در سوئیس را دریافت کرده باشید. علاوه بر هزینه اقامت و خرید ملک، هزینه تحصیل و زندگی در سوئیس نیز با توجه به گران بودن شهرهای این کشور امری مهم است اما ممکن است. همچنین همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده مشاوره و همکاری در باب مهاجرت به هموطنان عزیز هستند.

5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “شرایط خرید ملک در سوئیس

  1. سیما گفت:

    به نظرم یکی از بهترین کشورها برای زندگی میتونه سوئیس باشه. من برای بلند مدت دارم برنامه ریزی می کنم و میخوام که حتما تا 10 سال دیگه بتونم تو سوئیس زندگی تشکیل بدم. ممنونم بابت این مقاله. تو سوئیس میشه با یک سال کار کردن و پس انداز بخش زیادی از حقوق یه خونه معمولی کوچیک خرید؟

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص سرمایه گذاری و خرید ملک در سوئیس می توانید با شماره 02191003232 تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *