مهاجرت تحصیلی سوئیس

دانشگاه های رایگان سوئیس

دانشگاه های رایگان سوئیس

هزینه تحصیل در دانشگاه های سوئیس نسبت به سایر کشورهای اروپایی پایین می باشد، از این رو در نظر داشته باشید که هزینه تحصیل در هیچ دانشگاهی در سوئیس رایگان نیست. عنوان دانشگاه های رایگان سوئیس فقط در صورتی تحقق می بخشد که بتوانید از بورس های تحصیلی و کمک هزینه ها استفاده کنید. داشتن دانشگاه های برتر اروپا در این کشور همواره مورد توجه دانشجویان بین المللی بوده است. اما بحثی که پیش می آید امکان تحصیل رایگان در این کشور است. بسیاری به دنبال تحصیل با کم ترین هزینه ها هستند.

خوشبختانه کشور سوئیس در این امر فرصت های خوبی را برای دانشجویان برتر و نخبه ارائه می دهد. البته این بورس های تحصیلی بیشتر در مقاطع بالا به دانشجویان خارجی ارائه می شود. در ادامه این مقاله که به دست تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است دانشگاه های سوئیس که می توان با هزینه بسیار کم و تقریبا رایگان در آن تحصیل کرد معرفی شده اند.

شرایط تحصیل در دانشگاه های رایگان سوئیس

به صورت کلی تحصیل به صورت رایگان در دانشگاه های سوئیس برای افراد اخاص و بسیار کمی مهیا شده است. در حالت عادی همه دانشگاه های سوئیس از دانشجویان شهریه می گیرند اما با استفاده از فاندها و بورس های تحصیلی می توان به صورت رایگان تحصیل کرد. بورس های تحصیلی اغلب از سوی دولت فدرال سوئیس تامین می شود. بنیاد ملی علوم سوئیسی (SNSF) که توسط دولت فدرال تاسیس شده است، از علوم در همه رشته های دانشگاهی، از تاریخ تا پزشکی و علوم مهندسی پشتیبانی می کند. این بنیاد مهمترین سازمان تأمین بودجه تحقیقاتی در سوئیس است. بیش از 3200 پروژه سالانه 14800 محقق را تأمین می کند. علاوه بر این بورس های تحصیلی برای هنرمندان خارجی و محققان جوان از سوی دولت و دانشگاه ها به دانشجویان شایسته ارائه می شود.

از جمله شرایط لازم برای تحصیل در دانشگاه های رایگان عبارتند از:

  • دانشجویانی که جوایز علمی معتبر کسب کرده اند. در زمینه تحصیلی خود از دانشجویان برتر و نخبه به حساب می آیند.
  • دانشجویانی که با موضوعات تحقیقاتی خود توانسته اند اساتید دانشگاه مورد نظر را تحت تاثیر قرار داده اند. از حمایت آنها بهره مند شوند.
  • دانشجویانی که بتوانند شرایط اعلام شده دانشگاه برای بورس تحصیلی را رعایت کنند. از رزومه خوب تحصیلی و ویژگی های بارز برخوردار باشند.

معرفی دانشگاه های رایگان سوئیس

همانطور که گفته شده هیچ دانشگاهی در سوئیس رایگان نیست اما می توان با استفاده از بورس های تحصیلی و وام های ارائه شده هزینه تحصیل را تا حد ممکن کاهش داد. وام های دانشجویی ارائه شده معمولا بدون بهره هستند و حدود نیمی از هزینه های تحصیل را می توانند پوشش دهند. خوشبختانه دانشگاه های خوب امکان تحصیل با هزینه کم و رایگان را برای افراد برتر و شایسته فراهم نموده است.

جهت اطلاع از هزینه‌ های زندگی در این کشور پیشنهاد داده می شود نمودار هزینه زندگی را بررسی بفرمائید:

هزینه زندگی در کشور سوئیس

از جمله دانشگاه ها و موسسه های آموزشی این کشور که امکان تحصیل به صورت تقریبا رایگان در آن ممکن است معرفی شده اند:

  • دانشگاه ژنو سوئیس (The University of Geneva)
  • دانشگاه لوزان سوئیس (The University of Lausanne)
  • دانشگاه تکنولوژی و پلی تکنیک زوریخ سوئیس (ETH Zurich University)
  • دانشگاه زوریخ سوئیس (The University of Zurich)
  • دانشگاه برن سوئیس (The University of Bern)
  • دانشگاه سنت گالن سوئیس (The University of ST. Gallen)
  • دانشگاه بازل سوئیس (The University of Basel)
  • موسسه بین المللی مدیریت هتلداری لس روچی(Les Roches International School of Hotel Management)
  • کالج آریستوتل (Aristotle College)
  • موسسه بین المللی مدیریت تجارت سوئیس (IMD MBA)
  • دانشگاه پلی تکنیک لوزان سوئیس (EPFL University)

دانشگاه پلی تکنیک زوریخ و دانشگاه های رایگان سوئیس

این دانشگاه دولتی در حال حاضر برترین دانشگاه سوئیس است که در شهر زوریخ واقع شده است. در رده بندی های بین المللی جزء 30 دانشگاه برتر جهان است. مسلما ورود به این دانشگاه نیاز به یک رزومه بسیار قوی با نمرات عالی است. این دانشگاه بورس های تحصیلی به نام ESOP را به دانشجویان برتر بین امللی ارائه می کند. بورس های تحصیلی این دانشگاه شامل یک کمک هزینه جزئی برای هزینه های زندگی و همچنین پرداخت شهریه است.

این کمک هزینه هر ترم تحصیل 7500CHF (فرانک سوئیس) است. علاوه بر این دانشگاه، بورس تحصیلی 3000CHF (فرانک سوئیس) در هر ترم یا پرداخت ماهایانه CHF500 الی 600CHF (فرانک سوئیس) را ارائه می دهد. همچنین بهترین بورس تحصیلی این دانشگاه که به نخبگان تعلق می گیرد شامل شهریه و هزینه زندگی است که هر ترم 12000CHF (فرانک سوئیس) به دانشجو تعلق می گیرد. از جمله موارد مهم برای دریافت این بورس:

  • داشتن نمرات عالی در مدرک کارشناسی (10% برتر و سطح A)
  • شرکت در مصاحبه اسکایپ و جلب نظر اساتید
  • ارائه طرح پیشنهادی برای برنامه کارشناسی ارشد
  • پر کردن فرم های درخواست بورس و همچنین انگیزه نامه

دانشگاه ژنو و دانشگاه های رایگان سوئیس

دانشگاه ژنو یکی دیگر از دانشگاه های برتر سوئیس می باشد که امکان تحصیل رایگان و یا هزینه بسیار کم وجود دارد. دانشکده علوم دانشگاه ژنو که یک موسسه تحقیقاتی برجسته بین المللی است با همکاری با شرکای خارجی، بورس های تحصیلی و کمک هزینه های تحصیلی را به دانشجویان متقاضی کارشناسی ارشد که مایل به ادامه تحصیل در یکی از رشته های تحت پوشش این دانشکده هستند ارائه می کند. بورس های تحصیلی این دانشگاه از مبلغ 10000CHF الی15000CHF (فرانک سوئیس) می باشد. به شرط کسب موفقیت علمی هر ترم قابل تمدید است. این بورس ها به صورت محدود ارائه می شود. بر اساس شایستگی نامزد ها ارائه می شود. جهت تحصیل در این کشور مقاله ویزای تحصیلی سوئیس را به طور کامل مطالعه بفرمائید.

از جمله مدارک مورد نیاز برای دریافت این بورس ها به صورت زیر است.

  • اسکن شناسنامه یا گذرنامه
  • ارائه برنامه تحصیلی حداکثر در 2 صفحه
  • مدرک کارشناسی و ریز نمرات آن
  • نامه انگیزشی که در آن علایق علمی خاص و انگیزه فرد را برای دنبال کردن یک برنامه کارشناسی ارشد در دانشگاه ژنو شرح می دهد.
  • 2 نامه مرجع از استاد که استعداد شما را گواهی می دهد.

دانشگاه ژنو و دانشگاه های رایگان سوئیس

تحصیل رایگان در دانشگاه لوزان سوئیس

دانشگاه لوزان سوئیس نیز یکی دیگر از دانشگاه های دولتی این کشور است که در حاضر 10 بورس تحصیلی به دانشجویان بین المللی خود در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می دهد. این بورس ها در تمامی رشته ها به جزء رشته های کارشناسی ارشد پزشکی، آموزش، کارشناسی ارشد حقوق جزا و حقوق ارائه می شوند. برای کارشناسی ارشد حقوق، فقط دو تخصص حقوق بین الملل و تطبیقی و نظریه حقوقی برای بورس تحصیلی ارائه می شود. این بورس های تحصیلی شامل پرداخت 1600CHF (فرانک سوئیس) در ماه در طول مقطع تحصیلی است. دانشجویانی که بورس تحصیلی می گیرند از هزینه ثبت نام ثابت دوره ها به استثناء هزینه 80CHF (فرانک سوئیس) که باید در هر ترم پرداخت شود، معاف هستند. جهت کار در این کشور پیشنهاد می شود مقاله ویزای کاری سوئیس را مطالعه بفرمائید.

از شروط لازم برای دریافت این بورس:

  • داشتن مدرک کارشناسی در دانشگاه لوزان و یا دانشگاه معتبر
  • در طول مقطع کارشناسی نمرات عالی دریافت کرده باشید و متمایز از دیگران باشید.
  • داشتن تسلط به زبان در سطح B2 فرانسوی و یا مدرک معتبر انگلیسی
  • پرداخت هزینه اداری 200 CHF (فرانک سوئیس)

تحصیل رایگان در دانشگاه زوریخ سوئیس

دانشگاه زوریخ بزرگترین دانشگاه سوئیس است و بیش از 26000 دانشجو دارد. آنها بورسیه هایی را برای فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد از سراسر جهان که شایستگی علمی برجسته ای دارند به داوطلبان اعطاء می کنند. ادامه حمایت این دانشگاه منوط به اتمام رضایت بخش در هر ترم است. مدت بورس تحصیلی می تواند تا 4 سال ادامه داشته باشد. ارزش بورس های تحصیلی این دانشگاه شامل هزینه شهریه همچنین به علاوه پرداخت هزینه زندگی در کل به مبلغ 42500CHF (فرانک سوئیس) می باشد. داوطلبینی که دارای شایستگی های برجسته دانشجویی و علمی هستند در این بورس ها انتخاب می شوند. این بورس ها در همه رشته های تحصیلی به خصوص در رشته اقتصاد بین الملل ارائه می شوند. جهت اطلاع از هزینه‌ زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در سوئیس را مطالعه بفرمائید.

تحصیل رایگان در دانشگاه سنت گالن سوئیس

این دانشگاه نیز مانند دیگر دانشگاه ها بورس های تحصیلی به دانشجویان بین المللی ارائه می کند. بورس های تحصیلی این دانشگاه به 2 نوع است که به نام بورس عالی و صندوق بورس بنیاد تحصیلات بین المللی نام برده می شود. بورس عالی این دانشگاه براساس شایستگی به دانشجویان خارجی که در دوره های کارشناسی ثبت نام کرده اند اعطاء می شود. هر سال 6 بورس تحصیلی به دانشجویان اعطاء می شود که در مدت 3 سال به آنها تعلق می گیرد. ارزش بورس تحصیلی شامل معادل شهریه فعلی در سطح کارشناسی است.

از آنجا که این دوره تا 6 ترم می گذرد، سالانه مبلغ 6.252CHF (فرانک سوئیس) ارائه می شود. متقاضیان بین المللی دارای مدارک تحصیلی و گواهینامه های مربوطه شناخته شده بین المللی که آزمون قبولی داخلی دانشگاه را گذرانده اند، واجد شرایط هستند. صندوق بورس نیز برای تحصیل به زبان انگلیسی به ارزش15000CHF (فرانک سوئیس) برای دانشجویان خارجی است.

به صورت کلی هزینه زندگی در این کشور بالاست. اما با استفاده از بورس ها و فاندهای تحصیل و همچنین استفاده از خوابگاه دانشجویی سوئیس برای اقامت می توان تا حد زیادی هزینه ها را کاهش داد. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به این کشور و دیگر کشورهای اروپایی از جمله تحصیل در لیتوانی می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و از شرایط آن مطلع شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *