مهاجرت تحصیلی سوئد

شرایط تحصیل در سوئد

شرایط تحصیل در سوئد

شرایط تحصیل در سوئد برای تمامی دانشجویان بین المللی امکان پذیر خواهد بود و وجود شرایط عالی افزایش باعث مهاجرت تحصیلی شده است. به همین دلیل، متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند تا در این نوشتار شما هموطنان عزیز را از شرایط تحصیل در سوئد، هزینه های تحصیل در این کشور، بهترین دانشگاه های کشور سوئد برای ادامه تحصیل و سایر موارد مرتبط آگاه سازند.

چشم اندازهای آن پر از دریاچه ها، کوه ها و جنگل ها و در مناطق شهری بیشتر، معماری باشکوه با نمایش های قابل توجه در سواحل همراه است. گالری های جذاب، موزه ها و پارک تفریحی لیزبورگ، همگی مواردی هستند که شما به عنوان یک دانشجو فرصت کشف آنها را خواهید یافت.

اینفوگرافیک تحصیل در سوئد

 

بررسی شرایط تحصیل در سوئد

با داشتن دانشگاه های معتبر جهانی، تعداد زیادی از برنامه های کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی و شهریه رایگان برای دانشجویان اتحادیه اروپا، EEA و سوئیس، جای تعجب نیست که این کشور تعداد زیادی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی بین المللی را جذب می کند. برای تحصیل، علاوه بر شرایط ورود به برنامه های خاص، متقاضیان باید شرایط ورود عمومی را نیز برآورده کنند. دانشجویان بین المللی می توانند در وب سایت های دانشگاه ملزومات خاصی را برای برنامه های مختلف تحصیلی بیابند.

مؤسسات آموزشی این کشور محیطی مهیج و جذاب را با تمرکز جدی بر همکاری فراهم می کند. این مراکز تحصیلی مهارت های ارزشمندی را برای متقاضیان به وجود می آورد. در دانشگاه های دیگر در سراسر جهان نمی توانید، پیدا کنید. آموزش عالی می تواند شامل برنامه های کامل مدارک تحصیلی و دوره های فردی باشد. دانشجویان می توانند به صورت پاره وقت و نیمه وقت مشغول به تحصیل شوند.

رشته های برتر برای دانشجویان خارجی در سوئد

این کشور برخی از رشته های دانشگاهی و کارشناسی ارشد را ارائه می دهد. جهت تحصیل در این کشور و اطلاع از شرایط قانونی مقاله ویزای تحصیلی سوئد را مطالعه بفرمائید.

برخی از محبوبترین موضوعات برای دانشجویان بین المللی عبارتند از:

  • علوم کامپیوتر
  • زیست شناسی
  • اداره تجارت
  • اقتصاد
  • علوم محیطی
  • علوم انسانی و اطلاعات
  • انرژی پایدار

دانشگاه های برتر جهت تحصیل در سوئد

سوئد یک کشور اسکاندیناوی است. به دلیل داشتن مناطق دیدنی، تاریخ و فرهنگ خیره کننده مشهور است. مناظر طبیعی این کشور مملو از دریاچه ها، کوه ها و جنگل ها است. در کنار گالری های جالب، موزه ها و پارک تفریحی لیزبورگ، جاذبه های زیادی در این کشور وجود دارند که موجب محبوبیت آن در بین مهاجران بین المللی می شود. برای تحصیل در این کشور به عنوان یک دانشجوی بین المللی، باید از طریق وب سایت پذیرش با یک فرم درخواست، شواهدی از واجد شرایط بودن و مهارت خود به زبان انگلیسی اقدام کنید.

بهترین دانشگاه ها و مراکز برای تحصیل در این کشور عبارتند از:

  • موسسه کارولینسکا: موسسه کارولینسکا یک دانشگاه تحقیقاتی در زمینه پزشکی است. به عنوان یکی از بهترین و معتبرترین دانشگاه های جهان برای تحصیل در رشته پزشکی شناخته می شود. این دانشگاه که در سلنا در نزدیکی شهر استکهلم واقع شده است. در سال 1810 برای آموزش جراحان ارتش تاسیس شد.
  • دانشگاه اوپسالا: این دانشگاه در سال 1477 میلادی در زمینه الهیات فعالیت خود را شروع کرد. دانشگاه اوپسالا اولین دانشگاه سوئد است. در این دانشگاه 3 رشته اصلی هنر و علوم اجتماعی، پزشکی و داروسازی و علم و فناوری با حدود 70 دوره کارشناسی وجود دارد.
  • دانشگاه استکهلم: یکی از شناخته شده ترین دانشگاه های کشور سوئد دانشگاه استکهلم است. در سال 1878 به عنوان دانشکده تاسیس شد. از سال 1960 تاکنون دارای وضعیت دانشگاه بوده است. در این دانشگاه بیش از 26000 دانشجو در حال تحصیل می باشند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در سوئد

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در سوئد به معنای برخورداری از فرصت زندگی و تحصیل در کشوری است که همواره به تلاش‌های فکری فردی و جمعی ارزشمند بوده است. این کشور میزبان جایزه نوبل است و تحقیقات دانشگاهی آن شهرت بین‌ المللی دارد. دانشگاه ‌های این کشور آزادند که دوره ‌ها و برنامه ‌های خود را به دلخواه خود سازماندهی کنند و مجموعه گسترده ‌ای از دوره‌ های کارشناسی ارشد ارائه می‌شوند. این کشور جامعه ای مدرن و بسیار توسعه یافته با نگرش های لیبرال نسبت به انتخاب های سبک زندگی فردی است. اگرچه، این کشور جمعیت کمی دارد، اما مهاجران بیش از 10% از تقریبا 10 میلیون ساکن آن را تشکیل می دهند.

در جدول زیر شرایط به طور کامل شرح داده شده است:

پارامترتوضیحات
شهریه رایگاناگر تبعه اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس هستید، نیازی به پرداخت شهریه نخواهید داشت.
استانداردهای زندگی بالااین کشور دارای برخی از بالاترین استانداردهای زندگی در جهان است که اغلب در صدر معیارهای مختلف کیفیت زندگی ظاهر می شود.
اقتصاد نوآورانهسوئد سابقه طولانی در نوآوری دارد. آن را به مکانی عالی برای راه اندازی کسب و کار خود یا یافتن کار با یک شرکت چند ملیتی موجود تبدیل می کند.

شرایط ثبت نام برای تحصیل در سوئد

سوئد یکی از کشورهایی است که 2 دوره پذیرش را ارائه می دهند: یکی در پاییز و یک بهار. دور اول پذیرش، پاییز، دارای چندین تاریخ کلیدی است. اینها هستند:

تاریخپروسه
17 اکتبر (October)خدمات آنلاین باز می شود.
16 ژانویه (January)دریافت و یا پرداخت صورتحساب
1 فوریه (February)مهلت ارسال اسناد
24 مارس (March)اعلان اول انتخاب
12 آوریل (April)آخرین تاریخ برای پاسخ به پیشنهاد
21 آوریل (April)اعلام دوم انتخاب
سپتامبر (September)ترم پاییز شروع می شود.

برای دور دوم پذیرش، بهار، تاریخ به شرح زیر است:

تاریخپروسه
1 ژوئن (June)خدمات آنلاین باز می شود.
15 آگوست (August)مهلت پذیرش درخواست
1 سپتامبر (September)دریافت مبلغ و یا اثبات اینکه شما نیازی به پرداخت ندارید.
1 سپتامبر (September)مهلت ارسال اسناد
19 اکتبر (October)اولین اطلاع رسانی در مورد انتخاب
31 اکتبر (October)آخرین تاریخ برای پاسخ به پیشنهاد
9 نوامبر (November)اعلان دوم انتخاب
ژانویه (January)ترم بهار شروع می شود.

شرایط و هزینه تحصیل در سوئد

هزینه های آموزش عالی سالانه در این کشور بسته به دانشگاه و برنامه تحصیلی متقاضیان متفاوت است. شهریه تحصیل در سوئد از مبلغ 9200$ الی 14600$ (دلار) است. دانشجویان معمولاً با هزینه اندک عضویت در اتحادیه محلی دانشجویی عضو می شوند. این عضویت امکان دسترسی به فعالیت ها و تخفیف های دانشجویی دارد. از این رو بسته به اتحادیه، هزینه های عضویت در اتحادیه ها مبلغ 5$ الی 36$ (دلار) در هر ترم متغیر است. جهت کار در سوئد بایستی مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

هزینه های تحصیل در رشته های تحصیلی برجسته در دانشگاه های کشور به صورت زیر است:

رشته تحصیلیشهریه به دلار
علوم اجتماعی و علوم انسانی$8000 الی 11000$
برنامه های فنی و علوم طبیعی$12000 الی 14500$
عماری و طراحی$19000 الی 27000$

شرایط و هزینه تحصیل در سوئد 2020

بورسیه اراسموس در سوئد

بزرگترین برنامه بورسیه که به شما امکان تحصیل در سوئد را می دهد، اراسموس است. اراسموس در واقع یک برنامه جالب است. زیرا دانشجویان را از 27 کشور اروپایی همچون، ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ، کرواسی، مقدونیه و ترکیه به برنامه های تبادل دانشجو ارجاع می دهد. بیش از 20 دانشگاه سوئدی در این سیستم شرکت می کنند. بدون توجه به جایی که شما در نهایت تحصیل می کنید، می توانید به دانشگاه کشور متبوع خود بازگردید. تمام واحدهای گذرانده خود را به آنجا انتقال دهید. اگر بخواهید می توانید مدرک تحصیلی خود را در این کشور نیز به اخذ کنید. در خصوص اطلاع از شرایط هزینه زندگی در سوئد مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

مدارک ویزای تحصیلی سوئد

در میان شرایط تحصیل در این کشور همواره به مدارکی نیاز داریم که چه برای اخذ پذیرش و چه برای اخذ ویزای تحصیلی مورد نیاز است. این مدارک به شرح زیر می باشد:

  • حداقل 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • 2 نسخه از کپی گذرنامه، گذرنامه شما باید حداقل 6 ماه از تاریخ ورود شما به سوئد اعتبار داشته باشد.
  • نامه پذیرش از سوی دانشگاه
  • 2 نسخه از کپی مدارک تحصیلی ترجمه شده به زبان انگلیسی

همه مدارک مالی، از جمله کمک هزینه تحصیلی، وام  و سایر کمک های مالی. این امر می تواند شامل موافقت نامه های مسکن و سایر قراردادها نیز باشد. اظهارات بانکی، بیانیه های اعتباری و سایر صورت های مالی نیز باید ضمیمه گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط تحصیل در سوئد می توانید از تجربه کارشناسان حرفه ای و بین المللی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

سوالات پرتکرار در باب شرایط تحصیل در سوئد

در انتها مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب شرایط تحصیل در سوئد می باشیم:

  • پرمتقاضی ترین رشته های دانشگاهی در کشور سوئد به چه شرحی است؟ علوم کامپیوتر/ زیست شناسی/ اداره تجارت/ اقتصاد/ علوم محیطی/ علوم انسانی و اطلاعات/ انرژی پایدار
  • بهترین دانشگاه ها و مراکز تحصیلی در کشور سوئد کدام اند؟ موسسه کارولینسکا/ دانشگاه اوپسالا/ دانشگاه استکهلم
  • هزینه تحصیل در دانشگاه های سوئد به چه صورت است؟ هزینه های دانشگاه ها سالانه در سوئد بسته به دانشگاه و رشته و حتی برنامه تحصیلی متقاضیان متفاوت است. شهریه تحصیل در سوئد از مبلغ 9200$ الی 14600$ (دلار) در سال متغییر است. که تقریبا حداقل هزینه تحصیلی به برنامه های رشته های علوم اجتماعی و علوم انسانی تعلق می گیرد.
  • هزینه های تحصیل در رشته های تحصیلی برتر در سوئد به چه شرحی است؟ رشته علوم اجتماعی و علوم انسانی در حدود 8000$ الی 11000$ (دلار)/ برنامه های فنی و علوم طبیعی در حدود 12000$ الی 14500$ (دلار)/ عماری و طراحی 19000$ الی 27000$ (دلار)
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *