مهاجرت تحصیلی ترکیه

رنکینگ دانشگاه های ترکیه

رنکینگ دانشگاه های ترکیه

کشور ترکیه دارای دانشگاه های معتبر بسیاری می­ باشد و رنکینگ دانشگاه های ترکیه در میان دانشگاه های مطرح جهان بالا می باشد. رتبه بندی QS که جهت بررسی کیفیت آموزشی دانشگاه های جهان هر ساله برگزار شده و از طریق سایت های معتبر در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت. میزان کیفیت آموزشی دانشگاه های مختلف در کشورهای جهان را اندازه گیری می ­نماید. در صورتی که شما هم علاقه من به کسب اطلاعتی در مورد رتبه بندی دانشگاه های ترکیه می باشید با مطالعه این مقاله و هم چنین مراجعه به سایر مقالات موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید به اطلاعات جامعی دست یابید.

نحوه رتبه بندی دانشگاه ها در ترکیه

طبق این رتبه بندی دانشگاه کوچ استانبول دارای رتبه 448 در میان کشورهای جهان است. هم چنین پس از آن دیگر دانشگاه های ترکیه به ترتیب دانشگاه باسانجی با رتبه 500 به بالا و دانشگاه بیلکنت با رتبه 456 دارای بالاترین رتبه ها را در این رتبه بندی می باشند. کشور ترکیه با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد. دارای ترکیب قومی و فرهنگی بسیار منحصر به فردی می باشد. هم چنین این کشور را یکی از قدرتمندترین امپراطوری های تاریخ در جهان باشد. این کشور دارای جذابیت های طبیعی و توریستی دیگری نیز می­ باشد. تمامی توریستان جهان را مجذوب بخود نموده است.

اسم دانشگاهرتبه در QS
دانشگاه کوچ (Koc University)477
دانشگاه بیلکنت (Bilkent University)561
دانشگاه باسانجی (Sabanci)531
دانشگاه فنی خاورمیانه ( Middle Esat technival)501
دانشگاه بوغازچی (Bogazici University)701
دانشگاه فنی استانبول (Istanbul Technical)601
دانشگاه آنکارا (Ankara University)801-1000
دانشگاه غازی (Gazi University)801-1000
دانشگاه حاجی تپه (Haccetepe Uuniversity)801-1000
دانشگاه استانبول (Istanbul University)801-1000

تحصیل در کشور ترکیه

کشور ترکیه دارای دانشگاه های معتبری است که برخی از آنها جزء برترین دانشگاه های جهان شناخته شده اند. علاوه بر این دانشگاه های دیگری نیز در این کشور وجود دارد که با دانشگاه های دیگر کشورها همکاری می­ نمایند. اکثر دانشگاه های این کشور از سیستم آموزشی دانشگاه های آمریکا پیروی می­ نمایند. تحصیل در مقطع کارشناسی 4 سال، در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال و در مقطع دکتری به مدت 4 سال در این دانشگاه ها می باشد. دانشجویان ملزم به سپری نمودن و کسب نمرات قبولی دروس در طول این مدت می ­باشند.

جهت کسب اطلاع از شرایط تحصیل در ترکیه و رشد تعداد دانشجویان در این کشور نمودار زیر را بررسی بفرمائید:

تعداد متقاضیان بین المللی در ترکیه

بررسی رنکینگ دانشگاه های ترکیه

رتبه بندی و رنکینگ دانشگاه ها با شیوه های مختلفی می باشد که یا به صورت سالانه و یا هر چند سال یک بار صورت می­ گیرد. در هر یک از این رتبه بندی ها، معیارها و پارامترهای مختلفی مد نظر می­ باشد. طبق آن میزان کیفیت آموزشی در دانشگاه های مختلف در جهان اندازه گیری می­ گردد. از جمله معروفترین و معتبرترین رتبه بندی ها در جهان رتبه بندی QS می­ باشد که اعتبار دانشگاه ها را براساس 6 شاخص سنجیده می­ شود. از مهم ترین شاخص ها در این میان اعتبار دانشگاه مورد نظر است که این اعتبار براساس مقالات و مطالب علمی و تحقیقی آن دانشگاه می ­باشد. توسط اساتید و هیئت علمی دانشگاه های دیگر امتیاز داده می شود. ما در ادامه رنکینگ دانشگاه های ترکیه را بررسی خواهیم نمود. شرایط اعزام دانشجو به ترکیه را از طریق لینک مذکور مطالعه بفرمائید.

دانشگاه بیلکنت و رنکینگ دانشگاه های ترکیه

دانشگاه بیلکنت ترکیه در سال 1984 در پایتخت ترکیه شهر آنکارا تأسیس گردید. این دانشگاه دارای بالاترین رنکینگ در میان دانشگاه های ترکیه می ­باشد. این دانشگاه توانسته است رتبه 456 را در بین دانشگاه های جهان کسب نماید. مساحت دانشگاه بیلکنت 2000 هکتار است که از 7 دانشکده تشکیل گردیده است. این مرکز همچنان دارای مدرسه فنی و حرفه ای و یک مرکز آموزش موسیقی نیز می ­­باشد. اکثر رشته های تحصیلی در این دانشگاه به زبان انگلیسی صورت می گیرد.

رنکینگ کوچ یکی از دانشگاه های ترکیه

این دانشگاه دارای رتبه 448 جهانی می­ باشد، البته این دانشگاه یکی از دانشگاه های پزشکی ترکیه است که به صورت خصوصی فعالیت می ­نماید. رشته های دیگری همچون مهندسی و علوم اجتماعی نیز در این دانشگاه ارائه داده می ­شود. در این دانشگاه نیز همانند دانشگاه بیلکنت اکثر رشته های به زبان انگلیسی تدریس می ­گردد. کارشناسان و مشاورین ما دانشجویان را در انتخاب دانشگاه معتبر برای ادامه تحصیل یاری می­ نمایند.

رنکینگ کوچ یکی از دانشگاه های ترکیه

بررسی رنکینگ دانشگاه سابانچی ترکیه

دانشگاه سابانچی در سال 1994 و در حومه شهر استانبول تاسیس گردید. این دانشگاه یکی از جدیدترین و جوانترین دانشگاه های ترکیه است که دارای 3 دانشکده علوم طبیعی، علوم اجتماعی و علوم مهندسی می­ باشد. همچنین در این دانشگاه یک مدرسه زبان انگلیسی وجود دارد که تحت نظارت دانشگاه فعالیت می ­نماید. جهت اطلاع از شرایط و هزینه های تحصیل در این کشور مطالعه مقاله هزینه تحصیل در ترکیه خالی از لطف نخواهد بود.

رتبه دانشگاه فنی خاورمیانه و بغازیچی ترکیه

این دانشگاه نیز ار معتبرترین دانشگاه های ترکیه است که رتبه 550 به بالا را در جهان بخود اختصاص دارد. دانشگاه فنی خاورمیانه در شهر آنکارا موقعیت دارد. تمامی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را با برنامه های بسیار متنوعی به دانشجویان ارائه می ­نماید. دانشجویان در این دانشگاه نیز به زبان انگلیسی تحصیل می­ نمایند.

دانشگاه بوغازیچی دارای رتبه 570 به بالا را در جهان دارد که در تنگه بسفر واقع گردیده است. این دانشگاه در سال 1836 تاسیس گردید که دارای 4 دانشکده می ­باشد که هر کدام برنامه های مختلفی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به دانشجویان ارائه می ­نماید. تمامی دروس در رشته های مختلف این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه داده می­ شود. هزینه زندگی در این کشور به طور کامل در مقاله هزینه زندگی در ترکیه شرح داده است.

رتبه دانشگاه حاجت تپه ترکیه

در میان رتبه بندی دانشگاه های ترکیه دانشگاه حاجت تپه که یکی دیگر از دانشگاه های دولتی این کشور است رتبه بالایی را به خود اختصاص داده است. رتبه این دانشگاه در میان دانشگاه های جهان 800 به بالا می­ باشد. این دانشگاه یکی از بزرگ ترین دانشگاه های ترکیه است به صورتی که دارای 2 پردیس است. بطور کلی این پردیس ها شامل 13 دانشکده و 8 مدرسه فنی و حرفه ای می ­باشد.

علاوه براین 13 مرکز آموزشی و 40 مرکز پژوهشی نیز تحت نظر این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند. این دانشگاه رشته های مختلفی را در زمینه های فنی مهندسی، هنر و حقوق و پزشکی ارائه می ­دهد. هم اکنون دانشکده پزشکی این دانشگاه از بهترین دانشگاه های پزشکی در ترکیه می­ باشد. دانشجویان زیادی متقاضی تحصیل در دانشکده پزشکی حاجت تپه می باشند.

در صورتی که شما هم با مطالعه مقاله رتبه بندی دانشگاه های ترکیه علاقه مند به اعزام دانشجو به ترکیه شدید با مطالعه نمودن این مقاله و هم چنین مراجعه نمودن به سایر مقالات موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نظیر ویزای کاری ترکیه و یا تحصیل پزشکی در ترکیه می توانید به اطلاعات جامعی دست یابید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *