مهاجرت تحصیلی مالزی

رشته گوارش در مالزی

رشته گوارش در مالزی

ورود به کشور مالزی جهت تحصیل رشته گوارش در مالزی نه فقط یک انتخاب عالی در حوزه آموزش عالی است، بلکه فرصت بهره مندی از یک زندگی با کیفیت است. مالزی یکی از کشورهای آسیایی مورد تقاضا برای برنامه های پزشکی است. چراکه آموزش عالی پزشکی مالزی به دلیل دستورالعمل های روشنگرانه بالا با رقابت پیشرفته و استراتژی های تولید پیچیده و روش های منطقی، جایگاه قابل توجهی در سراسر جهان به دست آورده است و مالزی اکنون میزبان بیش از 130110 دانشجوی جهانی از 136 کشور است که به دنبال آموزش پزشک از یکی از برترین کالج های مالزی هستند. متقاضیانی که قصد ورود به حوزه پزشکی و تخصص گوارش در مالزی هستند، برای ایجاد فرصت تحصیل خود در این کشور می توانند از تجارب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اعزام تحصیلی استفاده نمایند.

مزایا و روند تحصیل رشته گوارش در مالزی

دانشجویان مختلفی دوست دارند MBBS یا مدرک تخصصی پزشکی را در مالزی انتخاب کنند، زیرا هزینه های پایین، هزینه زندگی مقرون به صرفه به طور موثری در دسترس است. از سوی دیگر مالزی فرآیند پذیرش مستقیم و آسان، آب و هوای زیبا، کلاس جهانی و الگوی آموزشی با کیفیت و اساتید بین المللی نیز در دانشکده پزشکی مالزی وجود دارند و دانشکده‌ های در پزشکی مالزی بسیار با تجربه و ماهر هستند. موضوع مهم دیگر این است که مالزی دارای نرخ تحصیلی %95 است، ولی همچنان مهمترین مزیت تحصیل MBBS در مالزی هزینه های آموزشی پایین است. از سوی دیگر اخذ پذیرش در کالج های پزشکی در مالزی نیازی به هیچ آزمون گزینشی ندارد. اعضای هیئت علمی دانشکده های پزشکی در مالزی عمیقاً تحصیل کرده و واجد شرایط هستند.

موضوع مهم دیگر که باید در نظر داشت این است که همه دانشگاه های MBBS در مالزی توسط نهادهای بین المللی مانند سازمان بهداشت جهانی دارای اعتبار هستند. در مورد فرآیند پذیرش برای MBBS در مالزی باید گفت که روند پذیرش به شرح زیر است:

  • در پورتال رسمی آنلاین کالج درخواست دهید.
  • فرم پذیرش را در پورتال آنلاین پر کنید.
  • کپی های اسکن شده مدارک را ارسال کنید.
  • پیشنهاد نامه را دریافت کنید و آن را برای استفاده در آینده ایمن نگه دارید.
  • هزینه ثبت نام برای کالج مورد نظر خود را بپردازید.
  • پس از پرداخت هزینه های کالج و دریافت نامه تایید، برای ویزا اقدام کنید.
  • ویزای تحصیل MBBS را از کالج های پزشکی در مالزی دریافت کنید.
  • اما علاوه بر موارد فوق متقاضیان باید مدارکی نیز آماده نمایند که عبارتند از: کپی پاسپورت، کپی برگه های علامت گذاری و گواهینامه های قبولی کلاس دهم و دوازدهم.

در شکل زیر سایر مدارک لازم برای ورود به فرآیند تخصص پزشکی در مالزی اشاره شده است:

مدارک لازم برای ورود به فرآیند تخصص پزشکی در مالزی

فرآیند تحصیل پزشکی در رشته گوارش در مالزی

مالزی به دلیل هزینه های تحصیلی مقرون به صرفه و دانشگاه های با رتبه برتر در سطح جهانی در مالزی، به طور مداوم به عنوان مقصد مورد نظر برای دانشجویان پزشکی برای تحصیل در خارج از کشور در حال افزایش است. زمانی که نوبت به تحصیل MBBS در مالزی می ‌رسد، دانشگاه‌ های پزشکی به دانشجویان پزشکی در طول سال ‌های بالینی خود اطمینان می ‌دهند و به پزشکان بالینی دارای مجوز با مدرک پزشکی در مالزی تبدیل می‌ شوند. دانشگاه های پزشکی در مالزی با حفظ استانداردهای بالاتر آموزش و چشم انداز بی پایان در زمینه های پزشکی در بین 200 دانشگاه برتر رتبه بندی QS قرار دارند. از نظر زمانی دانشکده های پزشکی در مالزی معمولا مدرک 5 ساله را برای پزشکان آینده ارائه می دهند.

برای دانشجویان مالزیایی که تازه فارغ التحصیل شده اند، انجام حداقل 2 سال خانه داری (کارآموزی) در بیمارستان های دولتی که ترکیبی از نقش های خدماتی و آموزشی هستند، الزامی است. دوره کارآموزی ممکن است به صلاحدید هر ناظر کارآموز تا 6 سال طولانی تر باشد. طبق بخش 40 قانون پزشکی مالزی در سال 1971، در پایان دوره کارآموزی و پس از ثبت نام کامل به عنوان پزشک، هر پزشک باید حداقل یک دوره 2 ساله مستمر در خدمات عمومی خدمت کند. کارآموزی برای دانشجویان بین المللی در مالزی مجاز نیست.

فرآیند تحصیل پزشکی در رشته گوارش در مالزی

درآمد شاغلان رشته گوارش در مالزی

فردی که به عنوان پزشک متخصص گوارش در مالزی کار می کند معمولاً حدود 18600MYR (رینگیت مالزی) در ماه درآمد دارد که شامل حق مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و البته بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی متفاوت است و از 8940MYR (رینگیت مالزی) در ماه (حداقل حقوق) تا 29200MYR (رینگیت مالزی) در ماه (حداکثر حقوق) تغییر می یابد. با این حال متوسط ​​حقوق 19400MYR (رینگیت مالزی) در ماه است، به این معنی که 50% از افرادی که به عنوان پزشک متخصص گوارش کار می کنند کمتر از 19400MYR (رینگیت مالزی) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 19400MYR (رینگیت مالزی) درآمد دارند. از سوی دیگر 25% از پزشکان متخصص گوارش کمتر از 12700MYR (رینگیت مالزی) درآمد دارند در حالی که 75% از آنها بیش از 12700MYR (رینگیت مالزی) درآمد دارند.

در این میان تجربه را باید یک ملاک مهم در تعیین میزان حقوق دانست. به عنوان مثال یک پزشک متخصص گوارش با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 10500MYR (رینگیت مالزی) در ماه درآمد دارد. در حالی که افراد دارای تجربه بین 2 تا 5 سال 14800MYR (رینگیت مالزی) در ماه درآمد دارند که 42 % بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 19500MYR (رینگیت مالزی) در ماه دریافت می کند که 31% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است. از سوی دیگر جنسیت نیز اثرگذار است و بر اساس این متغیر پزشک مرد متخصص گوارش در مالزی ​​7% بیشتر از پزشک زن درآمد دارد.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته گوارش در مالزی می باشد:

سطح حقوق بر اساس تجربه کاری در مالزی متقاضیان مهاجرت مالزی با تماس به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند از مشکلات زندگی در مالزی و همچنین شرایط اخذ پاسپورت برای مهاجرت تحصیلی آگاهی یابند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *