مهاجرت تحصیلی مالزی

رشته ژنتیک در مالزی

رشته ژنتیک در مالزی

رشته ژنتیک در مالزی در سطح گسترده ای در این کشور ارائه می شود. دانشگاه های مختلف مالزی رشته های مختلف در سطوح مختلف ارائه می کند. علاقه مندان به تحصیل این رشته می توانند به زبان مالزیایی و یا انگلیسی برنامه های ارائه شده در رشته ژنتیک را تحصیل کنند. هزینه مقرون به صرفه در کنار جذابیت های زندگی در مالزی به همراه دانشگاه های معتبر در آسیا موجب شده دانشجویان مختلفی از کشورهای خارجی به مالزی مهاجرت کنند. برای بررسی رشته ژنتیک و آشنایی با دانشگاه های ارائه کننده این رشته به مقاله ارائه شده در این سایت توسط همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توجه فرمایید.

درباره رشته ژنتیک در مالزی

GCSE یا نمرات استاندارد شامل انگلیسی، ریاضیات و ترجیحاً علوم دوگانه برای تحصیل ژنتیک در مالزی نیاز است. با این حال، برنامه های آینده شما هرچه باشد، بهتر است گزینه های خود را باز نگه دارید و 2 رشته را انتخاب کنید، زیرا انتخاب تنها یک مورد می تواند فرصت های شما را محدود کند. سطح A مبتنی بر علم یا عالی مانند زیست شناسی و شیمی با فیزیک یا ریاضیات متناوباً سایر مدارک مانندHNDs ، GSVQ ، GNVQ پیشرفته بسته به موسسه ممکن است به عنوان گزینه دیگری پذیرفته شوند. یک مدرک دانشگاهی مانند ژنتیک یا یک دوره عمومی تر که شامل ژنتیک مانند زیست شناسی، زیست کاربردی یا بیوشیمی است. بسیاری از دوره های مدرک ژنتیک با موضوع دیگری مانند “ژنتیک و میکروبیولوژی” یا “ژنتیک و علوم پزشکی قانونی” ترکیب می شوند یا مدارکی را ارائه می دهند که شامل جایگذاری صنعتی است.

اطلاعات مربوط به هر یک از مقاطع تحصیلی و شرایط ورود را می توانید با مشاوره یا وب سایت های دانشگاه ها بدست آورید. اکثر سمت های محقق نیز به مدرک تحصیلات تکمیلی نیاز دارند (به عنوان مثال کارشناسی ارشد یا دکترا). برخی از موقعیت های غیر فارغ التحصیل از طریق کارآموزی مدرن که به افراد بالای 16 سال ارائه می شود و اشتغال با حقوق و آموزش برای پست های تکنسین را ترکیب می کنند، امکان پذیر است.

حقوق کار رشته ژنتیک در مالزی

گزینه های شغلی از جمله کار علوم آزمایشگاهی برای کار در رشته ژنتیک در مالزی وجود دارد. این افراد می توانند در موسسات تحقیقاتی، خدمات پزشکی، موسسات تکنولوژی و فناوری، آزمایشگاه ها و بسیاری نقاط کار کنند. میزان حقوق مشاغل رشته ژنتیک در کشور مالزی متغیر است و بستگی به نوع شغل دارد.در حال حاضر حقوق ماهیانه کار در مالزی در رشته ژنتیک به صورت متوسط 11100MYR (رینگت مالزی) در ماه است. همچنین در کم ترین حالت میزان درآمد ماهیانه کار یک متخصص رشته ژنتیک کشور مالزی در حدود 5980MYR (رینگت مالزی) و در بیشترین حالت 16700MYR (رینگت مالزی) می باشد. در زمان نگارش این مطلب هر 1000MYR (دلار سنگاپور) معادل با 242$ (دلار) است.

میزان حقوق کار در مالزی در رشته ژنتیک در برخی مشاغل آورده شده است:

حقوق ماهیانه مشاغل رشته ژنتیک در مالزی

تحصیل رشته ژنتیک در مالزی

ژنتیک زمینه دانش و مطالعه ژن ها و نقش آنها در تعیین عملکرد، رشد، وراثت و تکامل در سلول، ارگانیسم و ​​سطح جمعیت است. برنامه ژنتیک از یک روش علوم ژنتیکی کلاسیک و مولکولی با تأکید بر استفاده از آن در پزشکی، کشاورزی و بیوتکنولوژی استفاده می کند. در حال حاضر برنامه ها مختلفی در رشته ژنتیک در کشور مالزی در دانشگاه های این کشور ارائه می شود. شرایط تحصیل در رشته ژنتیک مانند سایر رشته های علوم است. داشتن دیپلم با نمرات دروس زیست، شیمی، ریاضیات تعیین کننده هستند. همچنین در مقاطع بالاتر داشتن مدرک کارشناسی معتبر مورد نیاز است. در اینجا بهترین موسسات مالزی برای تحصیل رشته ژنتیک آورده شده است:

  • دانشگاه مالایا
  • دانشگاه پوترا مالزی
  • دانشگاه تیلورز
  • دانشگاه کابانگسان
  • دانشگاه صباح
  • دانشگاه ترنگانو
  • دانشگاه موناش
  • دانشگاه ناتینگهام مالزی

هزینه تحصیل و زندگی در مالزی در این مقاله بررسی شده است.

تحصیل رشته ژنتیک در دانشگاه مالایا مالزی

دانشگاه مالایا برای اولین بار در جنوب شرقی آسیا برنامه مدرک لیسانس را در رشته ژنتیک با گروه تاسیس شده در 1965 و اولین لیسانس ژنتیک ارائه شده در 1966 ارائه داد. در سال 1999 نام برنامه درجه به BSc ژنتیک و زیست شناسی مولکولی تغییر یافت تا اهمیت فزاینده زیست شناسی مولکولی در زمینه ژنتیک منعکس شود. به عنوان مرکزی برای آموزش و تحقیقات که دانش را در علوم بیولوژیکی از طریق توسعه آخرین علم و فناوری گسترش می دهد و فارغ التحصیلان استاندارد عالی، حرفه ای، شایسته و مجهز برای کمک به جامعه تولید می کند. همراه با سایر برنامه های ارائه شده توسط موسسه علوم بیولوژیکی:

  • از طریق کار تحقیقاتی با کیفیت بالا که به نیازهای جامعه و صنعت می پردازد، به توسعه ملت کمک کنید.
  • فارغ التحصیلان متنوع، رقابتی و نوآور تولید شود که قادر به کشف و پیاده سازی آخرین فناوری و استفاده بهینه از منابع برای پیشرفت و رفاه کشور هستند.
  • برای برآوردن نیازهای صنعت محلی و بین المللی برای استفاده بهتر از فناوری به منظور افزایش بهره وری کشور

فارغ التحصیلان دارای مدرک کارشناسی ژنتیک و زیست شناسی مولکولی از دانشگاه مالایا می توانند در موقعیت های مربوط به علوم زندگی و در سایر زمینه ها از جمله مدیریت و موسسات مالی، روزنامه نگاری علمی و روابط عمومی و بسیاری دیگر استخدام شوند. تعداد قابل توجهی از فارغ التحصیلان این برنامه همچنان در همان رشته در کارشناسی ارشد و دکترا فارغ التحصیل می شوند.

واحد رشته ژنتیک در دانشگاه مالایا مالزی

واحد ژنتیک و زیست شناسی مولکولی در حال حاضر دارای 9 کارمند دانشگاهی با مدرک دکترا (PhD) از موسسات معتبر تحصیلات عالی از سراسر جهان است. علاوه بر اجرای برنامه کارشناسی (BSc) در ژنتیک، اعضای هیئت علمی به طور فعال درگیر تحقیق و انتشار هستند و بین آنها در حال حاضر بر بیش از 80 دانشجوی کارشناسی ارشد در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در زمینه های مختلف ژنتیک و زیست شناسی مولکولی نظارت دارند:

  • ژنتیک میکروبی، متاژنومیکس، تشخیص و کنترل بیماری میکروبی
  • تشخیص بیماری ژنتیکی انسان
  • جمعیت گیاهان و حیوانات و ژنتیک کمی
  • ژنتیک مولکولی گیاهی و حیوانی، بهبود مولکولی، تراریخته و RNAi
  • سیتوژنتیک انسان ، گیاهان و حیوانات
  • پزشکی قانونی مولکولی و اثر انگشت DNA

اهداف ارائه برنامه های ژنتیک عبارتند از:

اهدافشرح
1فارغ التحصیلانی تولید شود که دانش بنیادی قوی در زمینه ژنتیک و زیست شناسی مولکولی دارند تا در زمینه های مختلف استفاده شود و می توانند به پیشرفت اخلاقی و حرفه ای در توسعه ملت و توسعه پایدار انسانی و زیست محیطی کمک کنند.
2فارغ التحصیلان ماهر در تکنیک های زیست شناسی مولکولی که معمولاً قادر به طراحی و توسعه تحقیقات در زمینه ژنتیک، زیست شناسی مولکولی و مناطق مرتبط هستند، به عنوان مثال بیوتکنولوژی
3فارغ التحصیلانی را در ژنتیک و زیست شناسی مولکولی تولید شود که دارای مهارت بسیار بالا، دارای ذهن گسترده و دارای دانش و مهارت های مورد نیاز برای پیوستن به صنایع علوم زیستی و بیوتکنولوژی، از جمله بخش های کشاورزی، پزشکی، شیلات، صنعتی و دارویی هستند و قادر به توسعه و اجرای انواع مختلف هستند پروژه ها.
4فارغ التحصیلان رشته ژنتیک و زیست شناسی مولکولی برای ادامه یادگیری تا سطح پیشرفته در زمینه علوم زندگی در موسسات آموزش عالی در سراسر جهان آماده شوند.

واحد رشته ژنتیک در دانشگاه مالایا مالزی

کارشناسی ارشد علوم در دانشگاه موناش در مالزی

در طول تحصیلات تکمیلی خود، شما توسط محققان بسیار واجد شرایط که از طیف وسیعی از تجربیات و زمینه های تحقیق بین المللی هستند راهنمایی می شوید. هنگامی که فارغ التحصیل می شوید فرصت های شغلی در زمینه هایی مانند تحقیقات پزشکی و دارویی، صنایع بیوتکنولوژی، مهندسی ژنتیک، تجهیزات و فروش پزشکی و مشاوره محیط زیست را خواهید داشت. دانشکده علوم دارای نقاط قوت تحقیق در ترکیبات زیست فعال و مناطق دارای اولویت زیر است:

  • شیمی کاربردی
  • زیست شناسی سلولی و مولکولی
  • علوم محیطی
  • آسیب شناسی مولکولی
  • بیوتکنولوژی گیاهی.

موناش مالزی با قرار دادن شما در معرض تحقیقاتی در سطح جهانی و دسترسی به آزمایشگاه های پیشرفته بهترین فرصت را برای دستاوردهای استثنایی در این زمینه های مهم به شما می دهد.

برنامه های کارشناسی ارشد زیر را ارائه می شود:

  • کارشناس ارشد علوم (تحقیقات)
  • دکترای علوم(phd)

کارشناسی ارشد مشاوره ژنتیک در دانشگاه کبانگسان مالزی

ژنتیک بالینی تحت عنوان متخصص ویژه ملی، وزارت بهداشت به عنوان یک فوق تخصص شناخته شده است. در حال حاضر، خدمات تا حد زیادی توسط یک متخصص ژنتیک بالینی ارائه می شود. از آنجا که این رشته به سرعت در حال گسترش است، نیاز به مشاوران واجد شرایط ژنتیک برای حمایت و راهنمایی بیماران و خانواده های آسیب دیده یا در معرض خطر بیماری های ژنتیکی است.

این مدرک کارشناسی ارشد برای آماده سازی دانشجویان برای تمرینات بالینی در زمینه مشاوره ژنتیک مناسب با نیازهای مشاوران ژنتیک واجد شرایط در مالزی با تأکید زیاد بر ژنتیک انسانی، بالینی، مشاوره و مهارت های ارتباطی طراحی شده است. این برنامه شامل کار دوره ای، پیوست بالینی در مراکز مختلف ژنتیکی و یک پروژه پایان نامه (مبتنی بر کلینیک یا آزمایشگاه) است. این ماژول از طریق ترکیبی از سخنرانی ها، آموزش ها، بحث های عملی، گروهی و بازی در نقش تدریس می شود.

اهداف این برنامه:

  • اطمینان حاصل شود که دانشجویان اصول کلیدی ژنتیک انسانی و بالینی و کاربرد آن را برای عملکرد مستقل به عنوان مشاور ژنتیک در پایان برنامه درک می کنند.
  • آموزش دانشجویان برای کسب مهارت های مشاوره ای که می تواند هنگام کار با بیماران، خانواده ها، همکاران و سایر متخصصان بهداشت مورد استفاده قرار گیرد.
  • دانشجویان قادر به ارزیابی مواردی باشند که نیاز به مدیریت از طریق یک متخصص ژنتیک بالینی دارند.
  • دانش و مهارت انجام تحقیقات بالینی مربوط به مشاوره ژنتیک را در اختیار دانشجویان قرار دهد.
  • برآورده ساختن نیازهای مشاوران ژنتیک واجد شرایط در مالزی، مطابق با نیازهای یک کشور پیشرفته

این برنامه برای 4 ترم (2 سال) انجام می شود و دانشجویان باید تمام وقت در دانشگاه ثبت نام کنند. برای گرفتن ویزای کار مالزی می توانید مقاله را در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *