مهاجرت تحصیلی جمهوری چک

رشته چشم پزشکی در جمهوری چک

رشته چشم پزشکی در جمهوری چک

رشته چشم پزشکی در جمهوری چک رشته ای در خصوص درمان بیماری چشم و همچنین بیماری های چشم است. در چک بهترین دانشگاه ها وجود دارد. در این کشور می توانید یک تحصیل معتبر را بگذرانید و مدرک معتبر بین المللی نیز اخذ کنید. این کشور آموزش را بخش مهمی از آینده کشور می داند و در نظر دارد تا بخش پزشکی چک را تقویت کنند. در جمهوری چک همواره متد آموزشی به روز می شود و امکانات نیز پیشرفته تر می شوند. رشته چشم پزشکی یک رشته گران از لحاظ شهریه در چک محسوب می شود. در ادامه این مقاله جزیئات مهم تری در خصوص تحصیل در جمهوری چک در اختیار شما قرار خواهیم داد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به و تحصیل در این کشور به شما مشاوره تخصصی ارائه می دهد.

دانشگاه های چشم پزشکی در جمهوری چک

اولین دلیل اینکه جمهوری چک یکی از رهبران جهان است، این واقعیت است که جمهوری چک از نظر آماری تعداد بالایی از روش های انجام شده را انجام داده است. دلیل آن این واقعیت است که بیماران در مورد روش های ممکن به خوبی آموزش می بینند و سیستم مراقبت های بهداشتی چک بیشتر این روش ها را پوشش می دهد. بنابراین، چشم پزشکان می توانند در یک درمان خاص تخصص داشته باشند و در نتیجه تجربه بیشتری نسبت به پزشکان خارج از جمهوری چک داشته باشند. تعداد کلی بیماران نیز به دلیل سفر خارجی هایی که برای عمل چشم به جمهوری چک سفر می کنند، در حال افزایش است که به پزشکان فرصتی برای کسب تجربه ارزشمندتر می دهد.

در جدول زیر شاهد دانشگاه های رشته چشم پزشکی در جمهوری چک می باشید:

نام دانشگاهرتبه در چکرتبه در اروپارتبه در جهان
Charles University197296
Masaryk University2176529
Palacky University, Olomouc3219675
Czech Technical University in Prague4299973

تحصیل رشته چشم پزشکی در جمهوری چک

چشم پزشکی یکی از رشته های اساسی پزشکی و بخشی استاندارد از برنامه درسی در دوره های کارشناسی ارشد در رشته های پزشکی عمومی و دندانپزشکی در دانشکده ما است. موضوع مراقبت های پرستاری در چشم پزشکی، گوش و حلق و بینی و دندانپزشکی بخشی از تحصیلات تکمیلی اجباری است. چشم‌پزشکی مرتباً در صدر نظرسنجی‌های دانشجویان برای بهترین آموزش در دانشکده قرار می‌گیرد. در سال 1995، این دپارتمان شروع به آموزش دانشجویان دکترا در هر دو برنامه تحصیلی تمام وقت و پاره وقت کرد. دپارتمان چشم پزشکی هم از نظر وسعت و هم از نظر کیفیت آموزش جزو بهترین ها در جمهوری چک است. در حال حاضر تعداد قابل توجهی دانشجوی دکتری دارند. هر ساله به تعداد متوسطی از داوطلبان دکترا مدرک اعطا می شود.

چشم پزشکی یک برنامه تخصصی مجزا در آموزش و پرورش دارد و یک شاخه مجزا برای پزشکی بالینی است. این بخش یک محل کار معتبر برای توانبخشی و همچنین برای انتصاب کرسی های استادی در زمینه چشم پزشکی است. از سال 2013، این تنها سایت در جمهوری چک است که دارای اعتبار از کمیسیون اروپا برای چشم پزشکی برای تهیه گواهینامه هیئت مدیره پزشکان اتحادیه اروپا است. همچنین این تنها مرکز آموزشی است که پزشکان می توانند مجوز کار با سیستم لیزر فمتوثانیه LenSX را دریافت کنند. این بخش همچنین تنها موسسه دولتی است که در آن سیستم لیزر فمتوثانیه LenSx برای جراحی آب مروارید و جراحی قرنیه در دسترس است.

تحصیل رشته چشم پزشکی در جمهوری چک

بخش های مهم چشم پزشکی در جمهوری چک

این بخش در مدت زمان بسیار کوتاهی توانست عمل جراحی شبکیه را نیز اجرا کند. علاوه بر این، تاسیس مرکز انکساری ما در حال حاضر مراقبت های جامعی را در درمان عیوب انکساری با استفاده از لیزر اگزایمر جراحی قرنیه و عمل های داخل چشمی با استفاده از طیف گسترده ای از ایمپلنت های داخل چشمی ارائه می دهد. همچنین یک مرکز برای درمان بیماری های ماکولا وجود دارد که یکی از معدود مکان هایی در کشور است که برای این عمل های مالی سخت مراقبت می کند. فعالیت های تحقیقاتی در این بخش بر چندین حوزه اساسی متمرکز است که یکی از آنها ارزیابی نتایج تکنیک های مختلف جراحی آب مروارید و انواع لنزهای مصنوعی است.

سایر زمینه های مورد علاقه شامل موارد زیر می باشد:

  • جراحی انکساری قرنیه و داخل چشم
  • درمان (هم محافظه کارانه و هم جراحی) بیماری های مادرزادی
  • دژنراتیو شبکیه و قرنیه

مزایا تحصیل رشته چشم پزشکی در جمهوری چک

دومین دلیل برای قرار گرفتن جمهوری چک در صدر جدول این واقعیت است که کلینیک های چک از یکی از پیشرفته ترین فناوری ها و مواد استفاده می کنند. بسیاری از پزشکان از ایالات متحده آمریکا به جمهوری چک سفر می کنند تا در مورد روش ها یا پیشرفت های جدید بیاموزند. دلیل این امر این است که جمهوری چک به عنوان یک رهبر جهانی در تحقیق و توسعه در چشم پزشکی (شاخه پزشکی مربوط به کره چشم و مدار چشم) در نظر گرفته می شود. نمونه بارز این تحقیق و توسعه، شرکتی به نام Medicem است. Medicam اکنون در حال توسعه نوع جدیدی از لنز است که با چشم پیر می شود. این امر با عملیات لیزر سریع به دست خواهد آمد.

در سال آینده شاهد روند افزایشی در جراحی‌های جایگزینی لنز خواهیم بود، همچنین افراد تمایل دارند طولانی‌تر عمر کنند و بنابراین لنزها باید بتوانند با چشم پیر شوند. آزمایش بالینی لنزهای جدید مورد نیاز است که حدود 5 تا 7 سال طول می کشد. به گفته محقق برجسته هزينه تحقيق تاكنون به صدها ميليون يورو رسيده است و بدون متخصصان چك و سنت بومي در تحقيق و توسعه در چشم پزشكي انجام نمي شود. برخی از کلینیک های چک قراردادهای ویژه ای را با تولیدکنندگان منعقد کرده اند تا یکی از اولین کسانی باشند که محصول جدید و همچنین قیمت مناسب را دریافت می کنند. این عمدتا به دلیل حجم عملیات انجام شده در جمهوری چک است. رشته گوارش در جمهوری چک یک رشته جذاب مانند چشم پزشکی است.

هزینه تحصیل پزشکی در چک هزینه کم و پایینی نیست و شما باید با اشتغال به کارهای پاره وقت این مساله را مدیریت کنید. در نمودار زیر شاهد دانشجویان کارمند در چک هستید:

دانشجویان کارمند در چک

اشتغال رشته چشم پزشکی در جمهوری چک

تحصیل رشته چشم پزشکی در کشور جمهوری چک امتیازات ویژه ای برای دانشجوی بین المللی دارد. در حوزه رشته چشم پزشکی در جمهوری چک بسیاری از درمان های منحصر به فرد چشم وجود دارد که می توان انجام داد. از جراحی های زیبایی و جراحی پلک گرفته تا درمان های اصلاح بینایی را شامل می شود. یک نمونه خوب از چنین عملیات منحصر به فردی، پولک های چشم طلایی است. در طی این درمان زیبایی دو براق طلایی در چشم کاشته می شود. اکثر پزشکان همچنین استدلال می کنند که دلیل اینکه جمهوری چک یکی از رهبران جهان در چشم پزشکی است و اینکه چرا بسیاری از افراد خارج از کشور به جمهوری چک سفر می کنند، دستاورد تاریخی آن در چشم پزشکی است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سابقه عالی در اعزام دانشجو به جمهوری چک دارد و شما می توانید با مشاوران این موسسه تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *