مهاجرت تحصیلی آذربایجان

رشته چشم پزشکی در آذربایجان

رشته چشم پزشکی در آذربایجان

یکی از رشته های بسیار پردرآمد رشته چشم پزشکی در آذربایجان است که علاقمندان می توانند با رعایت الزامات معینی برای تحصیل درخواست دهند. در آذربایجان دانشجویان بین المللی از کشورهای آسیایی بیشتر وجود دارند زیرا این کشور اشتراکات فرهنگی و زبانی بسیار با کشورهای هم مرز خود دارد. مانند کشور ترکیه و ایران و ارمنستان و تاجیکستان. در نظر داشته باشید که تحصیل به زبان آذربایجانی از سوی دانشجویان بین المللی بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است تا تحصیل به زبان انگلیسی. اما رشته های پرطرفدار در این کشور در چند دانشگاه بین المللی به زبان انگلیسی ارائه می شود. در کشور آذربایجان رشته چشم پزشکی یک رشته خوب است که جراحان درآمد بیشتری دارند. زیرا عیوب انکساری چشم در این کشور در چند سال اخیر رو به افزایش بوده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای مهاجرت به کشور آذربایجان به سوالات شما پاسخ می دهد.

تحصیل رشته چشم پزشکی در آذربایجان

آذربایجان، واقع در بخش شرقی ماوراء قفقاز، سرزمین تضادهای قابل توجهی است که باهوش ترین دانش آموز جغرافیا را در یک جفت می سنجید که آیا در آسیا است یا اروپا، اما وقتی صحبت از رتبه بندی آذربایجان به میان می آید، چنین سردرگمی وجود ندارد. یکی از پرطرفدارترین مقصدهای تحصیل پزشکی در جهان امروز به دلیل کیفیت کامل برنامه درسی، زیرساخت ها، دانشکده ها و راه های تحقیقاتی ارائه شده در این موسسات که پزشکان بسیار ماهر را جذب می کنند، آموزش دیده مطابق با آخرین نوآوری ها و تحقیقات در حوزه پزشکی می باشد. رشته چشم پزشکی در کشور آذربایجان یکی از رشته های خوب در دانشکده پزشکی این کشور است که هر ساله ظرفتی پذیرش را افرایش می دهد.

تحصیل رشته چشم پزشکی در آذربایجان

دانشکده چشم پزشکی در آذربایجان

دانشکده چشم پزشکی دانشگاه دولتی آذربایجان که در پایتخت این کشور یعنی باکو واقع شده است در 19 ژوئن 1930 تأسیس شد. موسسه پزشکی دولتی آذربایجان از 5 فوریه 1991 وضعیت دانشگاه را تخصصی تر کرد. شالوده مستحکم نظام آموزشی و نیز اعطای دانشمندان برجسته به علم پزشکی در سراسر جهان را در این دانشکده می توان مشاهده کرد.AMU بیش از 63000 پزشک و داروساز کاملاً واجد شرایط را برای جمهوری آذربایجان و بسیاری از کشورهای جهان آماده کرده است. شاخص های کمی و کیفی AMU در آماده سازی پزشکان ماهر و دانشمندان پزشکی با برخی از کشورهای پیشرو قابل مقایسه است. امروزه عملکرد کلینیک های دانشگاهی و همچنین تقویت پیشرفته پایه مادی و فنی، تحولی اساسی در جهت ارتقای کیفیت آموزش پزشکی برای برآوردن نیازها و انتظارات بازار کار ایجاد کرده است.

دانشگاه پزشکی آذربایجان دارای ساختمان اداری، 6 ساختمان آموزشی، مرکز علمی-پژوهشی، غذاخوری و بوفه دانشجویی، استراحتگاه بهداشتی، انتشارات و روزنامه، مجموعه بزرگ ورزشی با استخر، کتابخانه بنیادی و آزمایشگاه است. در حال حاضر بیش از 7 هزار دانشجو در 7 دانشکده پزشکی عمومی 1 و 2، بهداشت عمومی، دندانپزشکی، فارماکولوژی، طب نظامی و پرستاری نظامی مشغول به تحصیل هستند. کادر آموزشی دانشگاه شامل 3 عضو فرهنگستان علوم (دانشگاهیان)، 6 عضو دانشیار (آکادمیسین وابسته)، 184 دکترای علوم (DM)، 993 دکتری، 18 کارمند علمی ممتاز، 22 دکتر ممتاز، 5 نفر می باشد. تحصیل در آذربایجان به 3 زبان (آذری، انگلیسی و روسی) انجام می شود. دانشگاه پزشکی آذربایجان عضو همکاری بین اروپایی اتحادیه اروپا، مرکزی و کشورهای اروپای شرقی و آسیای شرقی در برنامه TEMPUS در حوزه آموزش عالی است.

مزایا تحصیل رشته چشم پزشکی در آذربایجان

این دانشگاه به طور منظم با بیش از 30 دانشگاه و مؤسسه از بیش از 20 کشور خارجی، تبادل علمی و همکاری علمی تحقیقاتی را انجام می دهد. در سال 1996، این دانشگاه در ثبت جهانی انجمن مؤسسات عالی جهانی ثبت شد. AMU در سال 2002 به عضویت کامل انجمن دانشگاه های اروپا درآمد و عضو کامل شبکه دانشگاه های دریای سیاه است. AMU اخیراً 3 بیمارستان دانشگاهی بالینی جدید مانند درمانی (از سال 2010)، انکولوژی (از سال 2007)، دندانپزشکی (از سال 2002) دریافت کرده است. بیمارستان جراحی عمومی با 500 تخت بزرگترین بیمارستان دانشگاهی در قفقاز جنوبی محسوب می شود. تمامی این بیمارستان ها مجهز به درمان و آموزش هستند تا نتایج قابل مقایسه جهانی را در تمام زمینه های پزشکی کسب کنند.

در نمودار زیر شاهد تعداد دانشجویان بین المللی در آذربایجان در رشته های پزشکی می باشید:

تعداد دانشجویان بین المللی در آذربایجان

مزایا تحصیل در آذربایجان

امروزه آذربایجان جایگاه مناسبی را در جهان به سرعت در حال رشد دارد. دانشجویانی از کشورهای مختلف جهان به ویژه از همسایگان برای ادامه تحصیل به آذربایجان می آیند. برخی از آنها برای فراگیری زبان و داشتن تجربه دو ترم در دانشگاه های آذربایجان تحصیل می کنند. دانشجوی خارجی در صورت قبولی در آزمون مهارت زبان آذربایجانی و انگلیسی می تواند از دروس آمادگی معاف شود. این بستگی به انتخاب آنها دارد که کدام دانشگاه را برای تجربه تحصیل در آذربایجان انتخاب کنند. آذربایجان یکی از کشورهای مدرن اروپایی است. با تحصیل در آذربایجان شانس تحصیل به 3 زبان آذربایجانی (را می توان گویش زبان ترکی در نظر گرفت)، روسی و انگلیسی را خواهید داشت. تحصیل در آذربایجان در مقایسه با سایر کشورها بسیار ارزانتر است. علاوه بر این، استانداردهای هزینه زندگی در آذربایجان نیز متوسط است.

در لیست زیر شاهد رشته های مرتبط با پزشکی در کشور آذربایجان می باشید:

الزامات تحصیل رشته چشم پزشکی در آذربایجان

آذربایجان می تواند نقش سکوی پرشی برای آینده شما داشته باشد. با تحصیل در آذربایجان می توانید به راحتی تابعیت آذربایجان را دریافت کنید و با این شهروندی سفر به بسیاری از کشورها از جمله کشورهای اروپایی با شرایط راحت تری امکان پذیر خواهد بود. شما باید حداقل 180 امتیاز داشته باشید تا برای برنامه لیسانس AMU درخواست دهید. قانونی شدن دیپلم شما Apostille معمولاً توسط ارگان دولتی مجاز کشور انجام می شود که مدارک تحصیلی شما را به همراه ریز نمرات شما صادر می کند. در مورد این موضوع باید با یک وکیل در کشور خود مشورت کنید. ترجمه و تأیید اسناد شما پس از ورود به آذربایجان در سرویس دولتی ASAN یا هر دفتر اسناد رسمی موجود است. این شغل یکی از 10 شغل پردرآمد در آذربایجان می باشد.

در جدول زیر شاهد هزینه های تحصیل در رشته های پزشکی در آذربایجان می باشید:

دوره تحصیلیهزینه تحصیل به دلار
دوره آمادگی$2300
مقطع کارشناسی2700$
تحصیلات تکمیلی$3000

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت موسسه ای با سابقه معتبر در جهت اعزام دانشجو به آذربایجان و مهاجرت کاری به آذربایجان مشاور و راهنمای شما می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *