مهاجرت تحصیلی مالزی

رشته هوافضا در مالزی

رشته هوافضا در مالزی

رشته هوافضا در مالزی در دانشگاه های برتر این کشور ارائه شده و جزء یکی از برترین برنامه ها به خصوص برای دانشجویان بین المللی می باشد. این کشور با جاذبه های طبیعی، فرهنگ غنی و مناظر زیبا، مردم را از سراسر جهان به خود جذب می کند. این کشور با الهام از ترکیبی از فرهنگ ها و قومیت ها، ترکیبی منحصر به فرد از معماری باستان و مدرن دارد. موقعیت مکانی آن، آن را به مقصدی مناسب برای هر دانشجوی بین المللی تبدیل می کند که به دنبال تجربه جدیدی برای تحصیلات خود است.

توسعه سریع اخیر کشور، آن را به مقصدی جذاب برای انواع مختلف مردم تبدیل کرده است. این امر باعث شده تا فرهنگ و مردم با تعداد زیادی از اقوام و مذاهب مختلف بسیار باورنکردنی باشند. شهرهای شلوغ، سواحل زیبا و جنگل های بارانی بی پایان که در این کشور واقع شده اند، و بسیاری از حیوانات وحشی نیز وجود دارد. این کشور یکی از 17 کشور مگادیفرم جهان است. به این معنی که حدود 20% از گونه های جانوری جهان را در خود جای داده است.

سیستم و ساختار آموزش عالی توسط وزارت آموزش عالی کشور اداره می شود. افرادی که تحصیل در این کشور را برای تحصیلات عالی انتخاب می کنند می توانند دوره های گواهینامه، دیپلم، کارشناسی یا کارشناسی ارشد را بگذرانند. 8 دانشگاه در این کشور در رتبه بندی دانشگاه جهانی QS 2023 در 500 دانشگاه برتر وجود دارد. دانشگاه ها در این کشور می توانند آموزش های با کیفیت بالا را در کنار یک تجربه منحصر به فرد ارائه دهند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است، به بررسی رشته هوافضا در مالزی پرداخته ایم.

معرفی دانشگاه های رشته هوافضا در مالزی

رشته هوافضا در مالزی معمولا به عنوان شاخه مهندسی پشت طراحی، ساخت و علم هواپیماها و فضاپیماها شناخته می شود. این رشته به 2 شاخه اصلی و همپوشانی تقسیم شده است که عبارتند از:

  • مهندسی هوانوردی
  • مهندسی فضانوردی

اولی مربوط به صنایع دستی است که در جو زمین باقی می مانند و دومی مربوط به صنایع دستی است که خارج از جو زمین کار می کنند. در حالی که مهندسی هوانوردی اصطلاح اصلی بود، «هوا فضا» وسیع تر آن را در استفاده جایگزین کرده است. زیرا، فناوری پرواز شامل صنایع دستی در فضا است. مهندسی هوافضا، به ویژه شاخه فضانوردی، غالبا غیررسمی، علم موشک نامیده می شود. توجه داشته باشید که مهندسی هوافضا و هوانوردی به مهندسی نگهداری هواپیما شباهت ندارد.

در زیر لیستی از دانشگاه هایی که می توانید در مهندسی هوافضا و هوانوردی تحصیل کنید وجود دارد:

  • دانشگاه فناوری مالزی (UTM)
  • دانشگاه پوترا مالزی (UPM)
  • دانشگاه سینز مالزی (USM)
  • دانشگاه فناوری مارا (Ui M)
  • دانشگاه تون حسین اون مالزی (UTHM)
  • دانشگاه کوالالامپور موسسه فناوری (UniKL MIAT)
  • دانشگاه بین المللی اسلامی مالزی (IIUM)

تحصیل رشته هوانوردی در مالزی

شما می توانید انتخاب کنید که یک مسیر مطالعه گسترده را با هوانوردی و فضانوردی حفظ کنید یا یکی از 6 درجه تخصصی را انتخاب کنید. شما از طریق ترکیبی از سخنرانی ها، آموزش ها، آزمایش های آزمایشگاهی، دوره های آموزشی و پروژه های فردی و گروهی یاد خواهید گرفت. 6 حوزه تخصصی عبارتند از:

6 حوزه تخصصی هوافضا در مالزی

مدارک تحصیلی ما پروژه های طراحی و توسعه مهارت های طراحی را در هر سال تحصیل ادغام می کند. کار عملی شما را قادر می سازد تا تجربه عملی را کسب کرده و مهارت های حیاتی و قضاوت مورد نیاز برای آینده شغلی خود را ارتقاء دهید. جدول زیر دروسی که باید در طول دوره بگذرانید آمده است:

سالدروس
سال اولعملیات هواپیما و مکانیک پرواز، طراحی و محاسبات، سیستم های الکتریکی و الکترونیکی، ریاضیات، مکانیک، سازه ها و مواد و مایعات حرارتی
سال دومآیرودینامیک، فضانوردی، مدیریت مهندسی و حقوق، مواد و سازه ها، ریاضیات، مکانیک پیشرانه پروازی و طراحی و محاسبات سیستم ها
سال سومطراحی کنترل هوافضا، آیروترمودینامیک، مقدمه ای بر طراحی هواپیما، طراحی سازه هواپیما و پروژه انفرادی
سال چهارمپروژه طراحی گروه

مشاغل رشته هوافضا در مالزی

مشاغل رشته هوافضا در مالزی

بسیاری از شرکت های هواپیمایی و هوافضا، تکنسین ها و مهندسان را برای انجام تعمیرات و نگهداری انواع هواپیماها قبل از فروش استخدام می کنند. یک دوره در رشته هوافضا در مالزی شما را به سمت توسعه و القای انواع مختلف سیستم های تولیدی برای نوع خاصی از هواپیماها، توسعه برنامه های نگهداری و احراز سهمیه های تولید در حالی که ناظر بر تیمی از مهندسان در کف کارخانه هستید، سوق می دهد. این شغل ماهیتی کاملا فنی دارد و ممکن است نیاز به آموزش های گسترده در حین کار داشته باشد.

نمودار زیر حقوق ماهیانه کار در مالزی برای مهندسان هوافضا را نشان می دهد:

حقوق ماهیانه کار در مالزی برای مهندسان هوافضا

هزینه تحصیل در مالزی

هزینه تحصیل و زندگی در مالزی در هر موسسه متفاوت خواهد بود. اما در بسیاری از دانشگاه های دولتی این کشور کمتر خواهد بود. هزینه تحصیل در مقاطع مختلف در جدول زیر آمده است:

مقطعهزینه به رینگیت
مقطع کارشناسی7000MYR
مقطع کارشناسی ارشد11000MYR

هر 100$ (دلار) معادل با 428.15MYR (رینگیت) است. موسسات خصوصی و خارجی به ویژه برای موضوعات تخصصی مانند پزشکی ممکن است شهریه بالاتری داشته باشند. بورسیه تحصیلی مالزی برای افرادی که تحصیلات تکمیلی را انجام می دهند در دسترس است که به کمک مالی کمک می کند. موسسه شما می تواند اطلاعاتی در این زمینه به شما ارائه دهد. هزینه زندگی در این کشور در مقایسه با سایر مقاصد گردشگری مانند آمریکا و انگلیس پایین است. توصیه می شود سالانه بین 10000MYR تا 15000MYR (رینگیت) بودجه در نظر بگیرید. این بودجه شامل غذا، مسافرت و محل اقامت است.

اگر در شهر بزرگ تری مانند کوالالامپور زندگی می کنید، هزینه های زندگی شما بیشتر از زندگی در یک شهر یا شهر کوچکتر خواهد بود. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که برای وقت خود در این کشور بیمه درمانی دارید، موسسه شما می تواند در مورد بهترین بیمه نامه برای دانشجویان مشاوره دهد. دانشجویان بین المللی مجاز به کار در مدت زمان طولانی نیستند، اما شما باید اعتبار کافی برای ورود به این کشور را اثبات کنید. این بدان معنی است که اطمینان حاصل کنید که بودجه مورد نیاز را در مدت زمان زیادی در اختیار خواهید داشت. در این مقاله تمام سعی مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بر این بود که توضیحات لازم درباره رشته هوافضا در مالزی داده شود. چنانچه در این باره سوالی دارید می توانید با ما تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *