مهاجرت تحصیلی امارات

رشته هنر در امارات

رشته هنر در امارات

با وجود نزدیکی امارت به ایران، این کشور انتخاب مناسبی برای متقاضیان بین المللی بوده است. رشته هنر در امارات یکی از رشته های محبوب است. امکان تحصیل در مقاطع مختلف مانند کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این رشته مقدور می باشد. متخصصان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله پیشرو شرایط تحصیل و میزان درآمد حاصل از این رشته را در این کشور به طور مفصل شرح می دهند.

  • شرایط تحصیل در رشته هنر در این کشور چگونه می باشد؟
  • آیا درآمد حاصل از این رشته در سال 2023 مناسب خواهد بود؟

چگونگی تحصیل در دبی در سال 2023

این کشور به عنوان “CITY OF GOLD” نیز شناخته می شود. یکی از بزرگترین کشورها در امارات متحده عربی دبی می باشد. در سال های اخير این کشور توانسته به عنوان مرکز آموزش شناخته شود. زیرا از نظر آموزش و پرورش در سطح بالایی قرار گرفته است و برای دانشجویان بین المللی هرگونه امکانات تحصیلی را فراهم کرده است. دوره های آموزشی در این کشور عبارتند از علوم انسانی، مهندسی و فناوری، معماری، هوا و فضا، مدیریت، هنر، بازرگانی، اقتصاد، رسانه و روزنامه نگاری، کامپیوتر و فناوری اطلاعات، حقوق، علوم طبیعی و غیره را برای متقاضیان بین المللی فراهم کرده است. همچنین مدرک تحصیلی اعطاء شده از دانشگاه های این کشور معتبر می باشد.

جهت تحصیل در این کشور متقاضیان بین المللی می باید مدارکی را ارائه دهند. این مدارک در جدول زیر طبقه بندی شده است:

مراحلمدارک
1ارائه گذرنامه معتبر
2ارائه 4 قطعه عکس مناسب در اندازه عکس پاسپورت
3ارائه نامه پذیرش از دانشگاه معتبر رشته هنر در این کشور
4ارائه تمکن مالی مناسب جهت تحصیل در این کشور
5ارائه گواهی تایید محل اقامت متقاضی جهت تحصیل در این کشور
6ارائه رسید پرداخت شهریه دانشگاه مذکور
7ارائه تایید ویزای تحصیلی این کشور
8ارائه کلیه مدارک تحصیلی متقاضی
9ارائه گواهی تست سلامت و جواب منفی آزمایش ایدز و هپاتیت

مقطع کارشناسی هنر در امارات متحده عربی

یکی از مهمترین دوره های آموزشی در این کشور، آموزش در مقطع کارشناسی می باشد. طول دوره تحصیلی رشته هنر و زیر شاخه های این رشته در مقطع کارشناسی حدود 3 الی 4 سال است. زبان تحصیل در این دوره با توجه به پذیرش و شرایط دانشگاه مورد نظر خواهد بود. به طور کلی به 2 زبان انگلیسی و عربی دروس این پایه ارائه می گردد. همچنین اکثر دوره ها به صورت تمام وقت می باشد. هزینه تحصیل در این کشور برای متقاضیان بین المللی و مقیماین کشور متفاوت است. به صورت تخمینی هزینه دوره کارشناسی حدود 37500AED الی 7000AED (درهم امارات) خواهد بود.

همچنین پیشنهاد می شود قبل از اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور ابتدا مقاله ویزای تحصیلی امارات را مطالعه بفرمائید. از این رو تعداد دانشجویان بین المللی در این کشور به صورت آمار نمودار زیر در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است:

میانگین تعداد دانشجویان بین المللی در امارات

مقطع کارشناسی ارشد هنر در امارات متحده عربی

رشته هنر در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور به صورت تخصصی تر آموزش داده می شود. بسیاری از برنامه های هنری در این کشور متمرکز بر ادبیات هستند. در حالی که سایر برنامه ها شامل هنرهای زیبا مانند نقاشی یا موسیقی است. این مقطع آموزشی حدود 1 الی 2 سال تحصیلی می باشد. یکی از دوره های آموزشی در این مقطع به دوره کارشناسی ارشد هنر تاریخ و موزه شناسی بر می گردد. جزئيات دقیق این دوره آموزشی در یکی از دانشگاه های این کشور در جدول زیر شرح داده شده است:

نام دانشگاهطول دوره تحصیلیزبان دوره تحصیلی
Paris_Sorbonne University Abu Dhabi2 سالزبان انگلیسی

هزینه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد بسیار بالا می باشد. به صورت تقریبی میانگین هزینه در نظر گرفته شده برای این دوره 48000AED الی 130000AED (درهم امارات) در نظر گرفته شده است. همچنین بهترین دانشگاه های این کشور با توجه به رنکینگ جهانی QS در سال 2021 در نمودار زیر بیان شده است:

رنکینگ دانشگاه های امارات

شرایط کار دانشجویی رشته هنر در امارات

بسیاری از متقاضیان بین المللی جویای کار دانشجویی در این کشور می باشند. این کشور فرصت های شغلی پاره وقت و خارج از دانشگاه را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده است. تا متقاضیان بتوانند بخشی از هزینه تحصیل و زندگی خود در این کشور را پوشش دهند. در نظر داشته باشید که دانشجویان برای کار نیمه وقت در این کشور نیاز به نامه اجازه از دانشگاه یا کالج مورد نظر را دارند. متقاضیان همچنین می توانند در محوطه دانشگاه در کتابخانه، دپارتمان و دفاتر اداری، رستوران و کافه به کار مشعول شوند.

دانشجویان بین المللی به مدت 15 ساعت در هفته یا 60 ساعت در ماه اجازه کار خواهند داشت. در تعطیلات تابستان می توانند 40 ساعت در هفته یا 160 ساعت در ماه به اشتغال در طول دوره دانشجویی بپردازند. پس از اتمام دوره تحصیل خود برای کار قانونی در این کشور می باید ویزای کار این کشور را دریافت نمایند. در این خصوص مقاله مدارک لازم برای اخذ ویزای کار در امارات را مطالعه بفرمائید.

میزان دستمزد رشته هنر در امارات

یکی از مهمترین مساله که پس از اتمام دوره تحصیلی رشته هنر ذهن متقاضیان را به خود مشغول می سازد، میزان درآمد از این رشته می باشد. با توجه به آخرین اطلاعات به دست آمده از سیستم ارزیابی حقوق و دستمزد در این کشور، در سال 2023 میزان حقوق دریافتی این رشته بدین شرح می باشد:

پارامترحقوق به درهم امارات
حداقل9550AED
میانگین18700AED
حداکثر28300AED

همچنین زیر شاخه های این رشته از درآمدهای متفاوتی برخوردار می باشند. بدین ترتیب در جدول پیشرو میزان دریافتی در مشاغل مختلف این رشته بیان شده است:

نام موقعیت شغلیمیزان درآمد به درهم امارات
طراح رقص165000AED
طراح گرافیک12500AED
روزنامه نگار23500AED
مدیر فروش رسانه34500AED
نوازنده14100AED
مهندس صدا15400AED
فیلمبردار16100AED
ویرایشگر فیلم17700AED

جهت تکمیل اطلاعات خود می توانید مقاله هزینه تحصیل و زندگی در امارت را از طریق لینک زیر مطالعه بفرمائید.

شرایط اخذ اقامت پس از تحصیل رشته هنر در امارات

شرایط اخذ اقامت پس از تحصیل رشته هنر در امارات

به طور کلی قانون اخذ اقامت این کشور از قوانین ثباتی برخوردار نمی باشد. از این رو متقاضیان تحصیلی جهت اقامت طولانی مدت در این کشور می باید پس‌ از اتمام دوره تحصیلی خود مشغول به کار شوند. همچنین می توانند از طریق روش های دیگری مانند سرمایه گذاری نیز اقامت طولانی تری را اخذ نمایند. همچنین متقاضیانی که تمایل به اخذ تابعیت این کشور دارند، می توانند مقاله پاسپورت امارات را مطالعه بفرمایند. مقاله رشته هنر در امارات پس از بررسی های دقیق و علمی کارشناسان و وکلاء ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در اختیار شما قرار داده شده است. جهت مهاجرت قانونی به این کشور می توانید با مشاورین ما تماس حاصل فرمائید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *