مهاجرت تحصیلی ایرلند

رشته همه گیرشناسی در ایرلند

رشته همه گیرشناسی در ایرلند

ایرلند در حوزه پزشکی کشوری با اعتبار جهانی و کیفیت آموزش بالا است. بسیاری از دانشجویان برای رشته همه گیرشناسی در ایرلند در خواست می دهند. علاوه بر آن برای فرصت ‌های انتخابی تابستانی بین ‌المللی بسیار ارزشمند در حوزه پزشکی درخواست تحصیل می ‌کنند. در کنار تحصیل، دانشجویان همچنین این شانس را دارند که موضوعات انتخابی غیر مرتبط با پزشکی را کشف کنند و ممکن است یک سال طول بکشد تا یک مدرک بین‌المللی در علوم زیست‌ پزشکی را تکمیل کنند. اینها امکان می دهد که آنها یک سیستم مراقبت های بهداشتی متفاوت را تجربه کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این زمینه آماده است تا نقش یک تسهیل کننده امور مهاجرتی را برای متقاضیان جهت پیوستن به جمع دانشجویان ایرلند ایفا کند.

الزامات تحصیل رشته همه گیرشناسی در ایرلند

تحصیل پزشکی و گرایش های مرتبط با آن بنا به مقطع، حائز تفاوت هایی می شود. برای مثال در دوره لیسانس پزشکی، باید تعداد معینی امتیاز CAO را از گواهی خروج از ایرلند یا مدارک معادل آن در کشور خود کسب کنید. برای درخواست حداقل 480 امتیاز لازم است. شما همچنین باید شرایط موضوعی را که توسط مدارس پزشکی که برای آنها درخواست می دهید، برآورده کنید. به عنوان مثال، شما معمولاً باید دو موضوع علمی از جمله شیمی را بگذرانید. از سوی دیگر برای درخواست پزشکی در مقطع کارشناسی، شرکت در آزمون پذیرش HPAT-Ireland در صورتیکه از طریق CAO درخواست می دهید ضروری است. همچنین باید در آزمون پذیرش GAMSAT شرکت کنید. متقاضیان بین المللی نیز ممکن است بتوانند با MCAT درخواست دهند. اگر متقاضی بین المللی از خارج از اتحادیه اروپا هستید، باید برای شرایط ورود به وب سایت های دانشگاه یا به دانشگاه ها تماس بگیرید.

پذیرش به این صورت است که در نهایت دانشکده ‌های پزشکی ایرلندی با ترکیب امتیازات CAO هر فرد با امتیاز HPAT، متقاضیان ایرلندی/بریتانیا/ اتحادیه اروپا را برای دوره کارشناسی پزشکی رتبه‌ بندی می‌ کنند. به عنوان مثال، در سال 2021 حداقل امتیاز ترکیبی مورد نیاز برای پذیرش در RCSI 740 بود. در مورد فرآیند درخواست برای دانشکده های پزشکی در ایرلند باید گفت که بسته به محل اقامت شما متفاوت است. اگر می خواهید به عنوان یک دانشجوی بین المللی برای RCSI درخواست دهید و در خارج از اتحادیه اروپا مستقر هستید، باید مستقیماً به آنها درخواست دهید که برنامه ها معمولا در نوامبر باز می شوند و در فوریه هر سال بسته می شوند. در طی این مدت، برخلاف سیستم انگلستان، مدارس پزشکی در ایرلند معمولاً با متقاضیان (از ایرلند/ بریتانیا/ اتحادیه اروپا) به عنوان بخشی از فرآیند انتخاب مصاحبه نمی کنند.

نکته های مرتبط با تحصیل رشته همه گیرشناسی در ایرلند

در حالی که ایرلند فرصت های محدودی برای کسانی که می خواهند پزشک شوند دارد، همچنان برای دانشجویان خارجی باز است. این یکی از معدود کشورهای اروپایی است که 2 نوع برنامه ارائه می دهد شامل یک برنامه ورودی کارشناسی و یک دوره تحصیلی ورودی. دانشجویان می توانند برای مقطع کارشناسی 6 ساله یا برنامه 4 ساله پزشکی ورودی فارغ التحصیلان را انتخاب کنند. 5 دانشکده پزشکی ایرلند برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد را برای دانشجویان بین المللی برای تحصیل در ایرلند ارائه می دهند. اما از آنجایی که دانشکده‌های پزشکی ایرلند جایگاه‌ های محدودی دارند، تنها بهترین و باهوش‌ ترین ‌ها وارد می ‌شوند. این بدان معناست که شما باید نمرات خوب و نمره خوبی برای HPAT داشته باشید، امتحانی که نسبتاً دشوار است. حتی اگر نمره عالی HPAT را دریافت کنید، پذیرش خودکار در دانشکده پزشکی مورد نظرتان به شما داده نخواهد شد.

در شکل زیر نام برخی دانشگاه های مرتبط با تحصیل پزشکی و گرایش های زیرمجموعه آن در ایرلند اشاره شده است:

ردیفنام دانشگاه های مرتبط با رشته های پزشکی در ایرلند
1کالج ترینیتی دوبلین
2کالج سلطنتی جراحان در ایرلند
3کالج دانشگاهی دوبلین
4کالج دانشگاه کورک
5دانشگاه ملی ایرلند در گالوی

نکته های مرتبط با تحصیل رشته همه گیرشناسی در ایرلند

مدارک الزامی تحصیل رشته همه گیرشناسی در ایرلند

شرایط درخواست پذیرش در حوزه پزشکی در ایرلند بسته به نوع دانشگاه متفاوت است که در دانشگاه کالج دوبلین، خارجی ها باید نتیجه آزمون ACT یا SAT خود را ارسال کنند. متقاضیان همچنین باید یک بیانیه شخصی کوتاه و 2 نامه مرجع ارسال کنند. در کالج ترینیتی دوبلین ، متقاضیان باید صلاحیت های موضوعی فیزیک، زیست شناسی یا شیمی را داشته باشند. برخلاف متقاضیان داخلی، دانشجویان خارجی ممکن است مانند UCD از شرکت در آزمون پذیرش حرفه های بهداشت معاف شوند. اما در TCD، همه متقاضیان باید HPAT را دریافت کنند. حداقل نمره 480 برای تحصیل پزشکی در ایرلند در این دانشکده پزشکی لازم است. در مورد دانشکده‌های پزشکی که متقاضیان فارغ‌التحصیل را می‌پذیرند، یک ریز نمرات رسمی مدرک لیسانس شرط اولیه است. در UCD، آزمون پذیرش کالج پزشکی برای دانشجویان آمریکای شمالی لازم است. از سوی دیگر، یک نتیجه تایید شده GAMSAT باید ارائه شود.

همانند برنامه پزشکی در مقطع کارشناسی، UCD از متقاضیان فارغ التحصیل خود می خواهد که یک بیانیه شخصی کوتاه و دو نامه مرجع ارسال کنند. مدت زمان برنامه های کارشناسی بستگی به دانشگاه دارد. برای مثال در TCD، این دوره تنها 5 سال طول می کشد. در UCD، دوره کارشناسی 6 سال است. به همین ترتیب، برنامه از دانشگاهی به دانشگاه دیگر دیگر متفاوت است. در TCD، بخش عمده ای از آموزش در 2 سال اول انجام می شود. روش ‌های یادگیری مبتنی بر مسئله، سخنرانی ‌های آموزشی، آموزش گروهی کوچک و نمایش‌ه ای عملی را پوشش می‌دهند. در UCD بیشتر تدریس در 3 سال اول انجام می شود. انتقال از یادگیری مبتنی بر کلاس به آموزش بالینی در سال چهارم انجام می شود. این آموزش عملی از سال پنجم شروع می شود، در حالی که چرخش بالینی و انتخابی در سال ششم تکمیل می شود.

درآمد شاغلان رشته همه گیرشناسی در ایرلند

فردی که به عنوان اپیدمیولوژیست در ایرلند کار می کند، معمولاً حدود 63600€ (یورو) در سال درآمد دارد. حقوق ها از 34300€ (یورو) (کمترین) تا 96000€ (یورو) (بالاترین) متغیر است و بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت است. با این حال حقوق متوسط 58500€ (یورو) در سال است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان اپیدمیولوژیست کار می کنند کمتر از 58500€ (یورو) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 58500€ (یورو) درآمد دارند. از سوی دیگر 25% از اپیدمیولوژیست ها کمتر از 41800€ (یورو) درآمد دارند در حالی که 75% آنها بیش از 41800€ (یورو) درآمد دارند. همچنین 75% اپیدمیولوژیست ها کمتر از 71100€ (یورو) درآمد دارند در حالی که 25% بیش از 71100€ (یورو) درآمد دارند. سطح تجربه مهمترین عامل در تعیین حقوق است. طبیعتاً هر چه سالهای تجربه بیشتر باشد، دستمزد شما بیشتر می شود.

بر این اساس یک اپیدمیولوژیست با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 39900€ (یورو) در سال درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 50400€ (یورو) در سال درآمد داشته باشد که 26% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از دو سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 66400€ (یورو) در سال به دست می آورد که 32% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است. کارمندان مرد اپیدمیولوژیست در ایرلند به طور متوسط ​​5% بیشتر از همتایان زن خود درآمد دارند.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته همه گیرشناسی در ایرلند می باشد:

سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته همه گیرشناسی در ایرلندغیر از بحث درآمدهای رشته همه گیرشناسی برای دانستن بیشتر درباره ایرلند، می توانند به دانش موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این زمینه اعتماد نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *