مهاجرت تحصیلی ترکیه

رشته های دانشگاه آتاتورک ارزروم ترکیه

رشته های دانشگاه آتاتورک ارزروم

رشته های دانشگاه آتاتورک ارزروم ترکیه بسیار متنوع و دانشجویان بین المللی می توانند در رشته های مختلف این دانشگاه به تحصیل قانونی بپردازند. این دانشگاه معتبر در سال 1957 در شهر ارزروم ترکیه تاسیس گردید. این دانشگاه دارای دانشکده ها، کالج ها و موسسات تحقیقاتی زیادی می ­باشد. دانشگاه آتاتورک از زمان تأسیس خود جزء بهترین دانشگاه های کشورهای شرقی محسوب شده است. این دانشگاه سعی بر این دارد تا آموزش هایی را که به دانشجویان ارائه می­ نماید. مطابق با استاندارهای آموزشی جهانی باشد. همچنین به روز بودن آموزش در رشته های مختلف تحصیلی در اولویت های برنامه های آموزشی این دانشگاه می­ باشد.

دانشجویان علاقمند به تحصیل در رشته های دانشگاه آتاتورک ارزروم می ­توانند با کارشناسان برجسته موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نموده است. آگاهی های لازم را جهت ورود به این دانشگاه کسب نمایند. این دانشگاه از 17 دانشکده، 20 کالج، 6 موسسه و 16 مرکز تحقیقاتی تشکیل شده است. هم اکنون دانشجویان بین المللی زیادی در حال ادامه تحصیل در این مراکز هستند. علاوه بر مراکز فوق این دانشگاه دارای انستیتوهای علوم بهداشتی، آموزشی و اجتماعی دیگری نیز می­ باشد. ناگفته نماند دانشگاه آتاتورک یکی از منابع مهم در شهر ارزروم و کشور ترکیه به حساب می­ آید. این دانشگاه رتبه 20 را در میان دانشگاه های ترکیه و رتبه 278 را در میان سایر دانشگاه های جهان به خود اختصاص داده است.

شرایط تحصیل در رشته های دانشگاه آتاتورک ارزروم ترکیه

یکی از مهمترین اهداف تحصیل در رشته های دانشگاه آتاتورک آرزروم ارائه اطلاعات لازم به دانشجویان جهت دستیابی به بهترین فرصت ها در میان جوامع بین المللی است. از همین رو این دانشگاه ارتباطات و همکاری های گسترده ای با سایر دانشگاه ها در کشورهای جهان داشته است. دانشجویان می ­توانند از طریق برنامه آراسموس به دانشگاه های دیگر کشورها وارد شده است. یک یا چند ترم تحصیلی خود را در دانشگاه های سایر کشورها بگذرانند. این دانشگاه دانشجویان ترغیب می­ نماید تا در برنامه ها، پروژه ها، همکاری های متقابل و تحرک دانشجویی شرکت نمایند.

بررسی دانشکده های دانشگاه آتاتورک ارزروم ترکیه

همانطور که در مقدمه بیان نمودیم دانشگاه آتاتورک رشته های متنوعی را به دانشجویان ارائه نموده و سعی بر این دارد تا از بهترین روشهای آموزشی استفاده نماید. ما در جدول زیر برخی از دانشکده های این دانشگاه و رشته هایی که به دانشجویان ارائه می ­گردد را نشان داده ایم.

دانشکده ها رشته ها
دانشکده کشاورزیمهندسی کشاورزی- تجهیزات کشاورزی- کشاورزی- علم زراعت- دامداری
دانشکده ارتباطاتسینما و تلویزیون- روزنامه نگاری- روابط عمومی- پخش رادیو و تلویزیون
دانشکده دندانپزشکیبهداشت دهان و دندان-دندانپزشکی- آسیب شناسی- ارتودنسی
دانشکده علوم زمین شناسیعلوم زمین- مهندسی زمین شناسی- مهندسی معدن
دنشکده اقتصاد و علوم اداریحسابداری- امور اداری- قانون تجاری-اقتصاد
دانشکده آموزش و پرورشنقد هنری- آموزش کامپیوتر-روانشناسی آموزشی- تکنولوژی آموزشی- آموزش زبان خارجی- آموزش علوم انسانی و اجتماعی- آموزش سواد آموزی- آموزش ریاضی- آموزش موسیقی-آموزش زبان مادری

علاوه بر دانشکده های فوق انشجویان می ­توانند در دیگر رشته های دانشگاه آتاتورک آرزروم همچون داروسازی، دندانپزشکی، پرستاری و مامایی به تحصیل بپردازند. جهت ادامه تحصیل در ترکیه مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

میانگین تعداد دانشجویان این کشور در نمودار زیر شرح داده شده است:

میانیگین رشد دانشجویان بین المللی در ترکیه

کالج های دانشگاه آتاتورک کشور ترکیه

همانطور که می ­دانید دانشگاه اتاتورک دارای کالج هایی نیز می­ باشد که دانشجویان می ­توانند در این کالج به تحصیل در رشته های مختلف بپردازند. از جمله مهمترین رشته های دانشگاه آتاتورک در کالج های این دانشگاه عبارتند از:

  • کالج پرستاری
  • کالج تربیت بدنی و ورزش
  • کالج زبان های خارجی
  • کالج گردشگری و مدیریت
  • کالج بهداشت حرفه ای
  • کالج حرفه ای پینلر

شرایط اعزام دانشجو به ترکیه را از طریق مقاله زیر بررسی بفرمائید.

تحقیقات در دانشگاه آتاتورک ارزروم ترکیه

موسسات تحقیقاتی دانشگاه آتاتورک تلاش می­ کند تا دانشجویان بتوانند بصورت مستقل بیاندیشند. نظرات و ایده ها و خلاقیت های خودشان را در این موسسات پیاده سازی نمایند. آموزش در این موسسات بگونه ای است که دانشجویان با همکاری و مشارکت با موسسات مختلف می­ توانند سمینارهای و کارگاه ها و کنفرانس های مختلفی را برگزار نمایند. هدف از برگزاری این سمینارها اینست که دانشجویان با استفاده از این فرصت ها بتوانند تحقیقاتی در زمینه های علمی انجام داده و بتوانند به عنوان محققی موفق عمل نمایند.

 موسسات و رشته های دانشگاه آتاتورک ارزروم ترکیه

دانشگاه آتاتورک دارای موسسات آموزشی و پژوهشی نیز می ­باشد. در این موسسات دانشجویان زیادی مشغول به تحصیل می­ باشند. از مهمترین موسسات تحقیقاتی و آموزشی دانشگاه اتاتورک به قرار زیر می ­باشند:

  • موسسه تورکولوژی
  • موسسه طب سوزنی و مکمل های پزشکی
  • مرکز تحقیقات محیط زیست
  • مرکز تحقیق و مسائل زنان
  • مرکز تحقیقات و انتشارات کشاورزی
  • برنامه ادامه تحصیل و و مرکز تحقیقاتی دانشگاه آتاتورک
  • مرکز تحقیقاتی ابراهیم هکی

جهت تحصیل در این کشور مهمترین مدرک اخذ ویزای تحصیلی ترکیه می باشد.

 موسسات و رشته های دانشگاه آتاتورک ارزروم 

مدارک لازم جهت پذیرش در دانشگاه آتاتورک ترکیه

تمامی دانشجویان متقاضی تحصیل در دانشگاه آتاتورک می­ باید مدارک زیر را به این دانشگاه ارائه نمایند. این دانشگاه پس از بررسی مدارک متتقاضیان دعوتنامه تحصیلی برای متقاضی ارسال خواهد نمود:

  • ارائه یک نسخه کپی از اصل پاسپورت معتبر دانشجو
  • مدارک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ترجمه آنها به زبان انگلیسی
  • مدرک زبان انگلیسی آیلتس و یا تافل
  • بیمه دانشجویی یکساله
  • 12 قطعه عکس
  • پرداخت هزینه ثبت نام به حساب دانشگاه
  • ارائه گواهی حساب بانکی با حداقل TL11900 (لیر)

شهریه دانشگاه آتاتورک ترکیه

دانشگاه آتاتورک از جمله دانشگاه های دولتی در کشور ترکیه است. شهریه ای که دانشجویان به این دانشگاه پرداخت می­ نمایند. در مقایسه با دانشگاه های دیگر کشورهای اروپایی بسیار ناچیز است. هزینه های تحصیل در این دانشگاه بسته به رشته های تحصیلی دانشجویان با یکدیگر متفاوت است. اما به طور متوسط هزینه های تحصیل در این دانشگاه 1500€ الی 3000€ (یورو) در سال تخمین زده شده است. همچنین دانشجویان مبلغی معادل €300 (یورو) در ماه به ازای هزینه های زندگی خود در این کشور پرداخت می ­نمایند. دانشجویان در ترکیه در کنار ادامه تحصیل اجازه انجام کار ضمن تحصیل در ترکیه را نیز دارند. از این طریق می­ توانند بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل خود را در این کشور تأمین نمایند. جهت تکمیل اطلاعات خود با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *