مهاجرت تحصیلی ترکیه

رشته ژنتیک پزشکی در ترکیه

رشته ژنتیک پزشکی در ترکیه

یکی از رشته های پرطرفدار دانشگاهی و با آینده کاری خوب و پردرآمد در کشور ترکیه، رشته ژنتیک پزشکی در ترکیه می باشد. ما در این مقاله سعی داریم به تحلیل همه جانبه رشته ژنتیک پزشکی در ترکیه پرداخته و علاقه مندان را ویژگی های مختلف این رشته آشنا سازیم. ترکیه کشوری بسیار اثرگذار و قدرتمند در منطقه بین آسیا و اروپا می باشد. این 2 قاره راه به هم متصل می سازد. همپای رشد و توسعه همه جانبه در زمینه های اقتصادی، آموزش عالی در ترکیه نیز مخصوصا با به عضویت درآمدن کشور ترکیه در سال 2001 در فرآیند بلونیا دچار تحول شگرفی گردید.

کیفیت آموزش در ترکیه مطابق با استانداردهای اروپایی گردید. به همین دلیل در طی سال های اخیر، کشور ترکیه به کانون جذب دانشجویان خارجی تبدیل شده است. جهت دسترسی به آخرین اطلاعات در زمینه تحصیل در ترکیه و امتیازات مربوطه با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دار ارتباط باشید.

درباره رشته ژنتیک پزشکی در ترکیه

رشته ژنتیک پزشکی یا Medical genetics شاخه ای از پزشکی شامل تشخیص و مدیریت بیماری های مادرزادی می باشد. ژنتیک پزشکی از نظر ژن های انسانی متفاوت است و رشته تحقیقاتی است که ممکن است در پزشکی به کار گرفته شود یا نشود. برای مثال، تحقیق درباره دلایل و ارث بیماری های ژنتیک در قالب هر 2 ژنتیک انسانی و ژنتیک پزشکی در نظر گرفته می شود. با این وجود تشخیص، مدیریت و مشاوره با افراد دارای اختلالات ژنتیکی بخشی از ژنتیک پزشکی محسوب می شود.

در مقابل، بررسی فنوتیپ های غیرپزشکی مثل رنگ چشم معمولا بخشی از ژنتیک انسانی قلمداد می شود. ولی ضرورتا به ژنتیک پزشکی ربطی ندارد. در حقیقت، پزشکی ژنتیک اصطلاح جدیدتری برای علم ژنتیک پزشکی می باشد که زمینه هایی مثل درمان ژن، پزشکی شخصی و مخصوصا پزشکی پیشگیری را دربرمی گیرد. تحصیل در رشته ژنتیک پزشکی در ترکیه در هر 3 مقطع تحصیلی امکانپذیر است. دانشگاه های مختلف در ترکیه به دانشجویان این رشته نیز بورسیه تحصیلی اعطاء می کنند.

رشته ژنتیک پزشکی توسط دانشمندانی مثل ویکتور مک کوسیک، جیمز نئل، کرت هیروشهرن و آرنولد موتولسکی پایه گذاری شد. در ابتدا در قالب ژنتیک انسانی توسعه یافت. در این رشته، پزشکان می توانند با تخصص های کسب شده در زمینه تشخیص، مدیریت و درمان بیماران مبتلا به اختلالات ژنتیکی آماده ورود به بازارکار شوند. رشته ژنتیک پزشکی در ترکیه در دانشگاه هایی مختلف آموزش داده می شود. در بخش زیر به آن موضوع پرداخته می شود.

تحصیل ژنتیک در دانشگاه های ترکیه

در معرفی دانشگاه های ترکیه در زمینه ژنتیک، یکی از دانشگاه های برتر ترکیه در زمینه آموزش رشته ژنتیک پزشکی، دانشگاه کوچ ترکیه می باشد. دانشجویان رشته ژنتیک پزشکی با حضور در کلاس های درس این دانشگاه با دانش بنیادی از این رشته و درکی عمیق از مبانی این رشته آشنا می شوند. دانشجویان این رشته در قالب برنامه های خود، دروس مختلفی را مثل بیولوژی سرطان، علم اعصاب، پروتئومیک و بیوانفورماتیک را می گذرانند. لابراتوارهای مجهزی در دانشگاه کوچ استانبول برای دانشجویان ژنتیک پزشکی وجود دارد. جهت تحصیل در این کشور مقاله تحصیل در ترکیه را مطالعه بفرمائید.

جهت تحصیل و زندگی در این کشور نمودار هزینه زندگی در این کشور را بررسی بفرمائید:

شرح هزینه زندگی در کشور ترکیه

دانشگاه بیل کنت آنکارا با فراهم سازی امکانات و تجهیزات برتر برای دانشجویان این رشته امکان تحصیل و آموزش در زمینه های مختلف رشته ژنتیک پزشکی شامل ژنومیک، بیوانفورماتیک، DNA نوترکیب، ارگانیزم های مدل و کشت سلولی را فراهم می کند. اما تمرکز فعالیت های پژوهشی این دانشگاه بر روی ژنتیک مولکولی و بیولوژی بیماری های انسانی همانند سرطان می باشد. دانشگاه دیگر ترکیه در زمینه تحصیل رشته ژنتیک پزشکی، دانشگاه کادیر هاس ترکیه می باشد. این دانشگاه از دانشگاه های پیشرو و معتبر در آموزش دانشجویان این رشته می باشد. زمینه پژوهشی این دانشگاه در زمینه تکنولوژی های ژنتیک، طراحی و مدلسازی دارو با کمک کامپیوتر و سایر می باشد.

پذیرش گرایش رشته پزشکی ژنتیک در ترکیه

دانشجویان علاقه مند به تحصیل در ژنتیک پزشکی در ترکیه ، جهت اخذ پذیرش خود از دانشگاه های ترکیه اولا می باید مدرک دیپلم معادل مدرک دیپلم متوسطه ترکیه را ارائه نمایند. ثانیا، دانشجویان خارجی فرم درخواست پذیرش، ریزنمرات تحصیلی خود، 2 توصیه نامه، 1 قطعه عکس، انگیزه نامه و نتایج آزمون ALES, GRE و GAT خود را به همراه نمره مدرک زبان انگلیسی به شرح جدول زیر ارائه دهند:

تست زبانTOEFLYDSKPDSDSϋ
امتیاز80 امتیاز برای تست اینترنتیحداقل 67 امتیازحداقل 67 امتیازحداقل 67 امتیاز

متقاضیان پس از دریافت نامه پذیرش خود از دانشگاه مربوطه در ترکیه می توانند با ارائه مدارک زیر، درخواست ویزای تحصیلی خود را از کنسولگری ترکیه پیگیری نمایند:

  • پاسپورت بین المللی
  • فرم درخواست ویزا
  • 3 قطعه عکس 3 در 4
  • نامه پذیرش
  • بیمه سلامت
  • رزرو بلیط برگشت
  • مدرک اثبات تمکن مالی
  • رسید پرداخت هزینه رسیدگی به درخواست
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری
  • گواهی معاینه پزشکی

ویزای تحصیلی ترکیه مخصوص متقاضیانی می باشد که مایل به اقامت بیش از 90 در ترکیه را دارند. متقاضیان باید بدانند که ویزای مذکور از نوع تک ورود یا چند ورود می باشد. از سوی دیگر، هزینه درخواست ویزای تحصیلی تقریبا 48$ (دلار) می باشد.

پذیرش گرایش رشته پزشکی ژنتیک در ترکیه

شهریه دانشجویان رشته ژنتیک پزشکی در ترکیه

دانشجویان برای تحصیل رشته ژنتیک پزشکی در دانشگاه های مختلف ترکیه ملزم به پرداخت شهریه می باشند. شهریه های اخذ شده از دانشجویان خارجی نیز با توجه به ملیت و نیز مقطع تحصیلی آنها متفاوت است. میانگین هزینه سالیانه تحصیل رشته ژنتیک پزشکی در ترکیه و در مقطع کارشناسی حدود $12000 الی 14500$ (دلار) متغیر می باشد. میانگین هزینه سالیانه تحصیل رشته ژنتیک پزشکی در این کشور و در مقطع کارشناسی ارشد حدود 18000$ (دلار) می باشد.

علاوه بر شهریه های دانشگاهی، دانشجویان ژنتیک پزشکی هزینه های جانبی دیگری نیز دارند که مربوط به امور زندگی جاری آنها می باشد. میانگین هزینه ماهیانه زندگی دانشجویی در شهر استانبول در حدود 382$ الی 742$ (دلار) می باشد. عمده این اعداد صرف اجاره منزل و خرید غذای دانشجویان می شود. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با کارنامه موفق در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی و اعزام دانشجو به ترکیه به کشورهای مختلف اروپایی و آمریکایی، آمادگی دارند. در زمینه اخذ ویزای تحصیلی هموطنان گرامی را از اول تا آخر پروسه مهاجرتی یاری نمایند.

3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *