مهاجرت تحصیلی مالزی

رشته مهندسی کشاورزی در مالزی

رشته مهندسی کشاورزی در مالزی

تحصیل و اشتغال در رشته مهندسی کشاورزی در مالزی ممکن است هدف بسیاری از دانشجویان آسیایی باشد، زیرا این کشور آسیایی شرایط مناسبی دارد. در مالزی دانشگاه هایی وجود دارد که به زبان انگلیسی رشته مهندسی کشاورزی را به دانشجویان ارائه می دهند و شما نیز در صورت اثبات تسلط خود بر زبان انگلیسی با گواهی معتبر می توانید فرم درخواست را به همراه دیگر مدارک لازم ارائه دهید. برای تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در مالزی باید ویزای دانشجویی مالزی را اخذ کنید. بدین منظور مشاوره با مشاوران متخصص و با تجربه می تواند کمک شایانی به شما در این مسیر بکند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت به کشور مالزی به جهت تحصیل و یا کار به سوالات شما پاسخ می دهد.

جایگاه رشته مهندسی کشاورزی در مالزی

آیا می دانید کشاورزی با پایداری زیست محیطی، اقتصاد، قحطی، تغییرات ژنتیکی، فقر و حتی بیماری همه گیر تلاقی می کند؟ آیا مشتاق ایجاد آینده ای پایدار از نظر زیست محیطی هستید؟ اگر چنین است، پس ممکن است بخواهید تحصیل در علوم کشاورزی در مالزی را در نظر بگیرید. اجازه دهید توضیح دهیم که دوره شامل چه مواردی است و دریابیم که آیا واقعاً برای شما مناسب است یا خیر. علوم کشاورزی به شما در درک کشاورزی مدرن کمک می کند و به شما پایه ای قوی در کشاورزی برای مشاغل در بخش محصولات اولیه می دهد. علوم کشاورزی بر علم و فناوری پشت اصول و شیوه های کشاورزی تمرکز دارد. از طریق این دوره، شما قادر خواهید بود دانش، مهارت ها و شیوه های مربوط به نگهداری از منابع کشاورزی و نحوه استفاده صحیح از این منابع را توسعه دهید.

در نمودار زیر شاهد نرخ بیکاری در رشته مهندسی کشاورزی در مالزی در سال های اخیر می باشید:

نرخ بیکاری در رشته مهندسی کشاورزی در مالزی

تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در مالزی

دپارتمان مهندسی زیست شناسی و کشاورزی یک برنامه 4 ساله لیسانس مهندسی (مهندسی کشاورزی و بیوسیستم) ارائه می دهد. مهندسی کشاورزی و بیوسیستم، رشته ای از مبانی مهندسی و علوم زیستی در تجزیه و تحلیل و حل مشکلات در سیستم های کشاورزی و بیولوژیکی است.این شامل کلیه فعالیت های مهندسی مربوط به تولیدات کشاورزی و فرآوری محصولات کشاورزی و سایر محصولات بیولوژیکی می باشد. همچنین شامل مدیریت و نظارت بر منابع طبیعی (از جمله زمین، آب، هوا و انرژی) و منابع زیستی است. پیوندهای آکادمیک با مؤسسات آموزش عالی خارج از کشور برای تبادل اطلاعات و تجربه در زمینه تدریس، تحقیق و سایر فعالیت های مرتبط ایجاد شده است. اساتید دانشگاه های معروف خارج از کشور به عنوان ممتحن خارجی انتخاب می شوند تا اعتبار و تناسب برنامه درسی فعلی را برای مهندسی کشاورزی و بیوسیستم حفظ کنند.

روابط خوب با صنایع از طریق آموزش صنعتی برای دانشجویان و فعالیت های تحقیقاتی مشترک ایجاد می شود. این بخش همچنین دارای گواهی برای کلیه عملیات از جمله موارد مربوط به فرآیندهای آموزشی و یادگیری است. آموزش مبتنی بر نتیجه نیز به عنوان رویکرد اصلی آموزش و یادگیری در این بخش پذیرفته شده است. برخلاف سایر برنامه های مهندسی، این برنامه درسی کشاورزی و بیوسیستم با تمرکز نه تنها بر طراحی و تجزیه و تحلیل مهندسی، بلکه بر جنبه های خلاقیت و کارآفرینی نیز طراحی شده است. ساختار برنامه و برنامه درسی یک برنامه مطالعاتی 4 ساله با مجموع 140 ساعت اعتبار مورد نیاز برای فارغ التحصیلی است که شامل یک آموزش صنعتی 5 واحدی (10 هفته) و پروژه سال آخر 6 اعتباری است. در سال اول و دوم تحصیل، دانشجویان با علوم پایه مهندسی و دروس اصلی مهندسی زیست شناسی و کشاورزی آشنا می شوند.

دوره های رشته مهندسی کشاورزی در مالزی

هر دانشجو ملزم به گذراندن یک جلسه آموزشی 10 هفته ای در یک شرکت خصوصی یا یک سازمان دولتی در تعطیلات ترم سوم است. در سال چهارم، دانش‌آموزان دوره‌های مدیریت پروژه و کسب‌وکار و سایر دوره‌های مرتبط با گزینه تخصصی فردی خود را خواهند گذراند. گزینه های تخصصی ارائه شده عبارتند از: طراحی زیست‌فرایند و محیط زیست سیستم‌های مدیریت و تصفیه پسماندهای کشاورزی. مدیریت و بهینه سازی استفاده از منابع طبیعی و بیولوژیکی، استفاده مجدد و بازیافت مواد دور ریخته شده و استفاده از فناوری آلودگی صفر. اهمیت ایمنی و سلامت در فعالیت های تولیدی کشاورزی. توسعه منطقه حفاظت از زیرساخت ها و منابع برای کشاورزی، سکونتگاه و تفریح. طراحی سیستم های آبیاری و زهکشی. طراحی یک اکوسیستم مفید متقابل از زندگی و محیط زیست. مطالعه و تحلیل سیستم کشاورزی به عنوان یک جزء یکپارچه از منظر.

در لیست زیر شاهد برخی از مدارک لازم برای تحصیل در مقاطع مختلف در مالزی می باشید:

  • کپی مصدق کلیه مدارک تحصیلی/گواهینامه ها
  • کپی تایید شده از تمام صفحات پاسپورت
  • کپی آیلتس، تافل و غیره
  • یک قطعه عکس پاسپورت
  • یک صورت مالی که توانایی مالی شما را نشان می دهد
  • گزارش پزشکی
  • گذرنامه دانشجویی

دروس رشته مهندسی کشاورزی در مالزی

دروس رشته مهندسی کشاورزی در مالزی

تحصیل در مالزی به زبان انگلیسی برای شما یک فرصت عالی است. اگر عاشق باغبانی هستید یا علاقه عمیقی به گیاهان، کشت محصولات، کشاورزی، خاک و سایر کارهای کشاورزی دارید، این برنامه قطعا برای شما مناسب است. از آنجایی که فرصت های شغلی بیشتری نسبت به افراد واجد شرایط برای پر کردن آنها وجود دارد، انتخاب گسترده ای از مشاغل و فرصت ها در پیش است. تمرکز اصلی می تواند شیمی آلی، علوم خاک، زیست شناسی گیاهی، کشت زراعی، برنامه ریزی و مدیریت مزرعه باشد. شما در معرض فن آوری مدرن کشاورزی، تکنیک های حفاظت از گیاهان مانند کنترل آفات و علف های هرز، نحوه حفظ خاک و آب، نحوه تبدیل محصولات به غذا و غیره قرار خواهید گرفت. همچنین نحوه نگهداری، پردازش، بسته بندی، ذخیره و تحویل غذا را یاد خواهید گرفت.

فرصت هایی برای به دست آوردن تجربه مرتبط از طریق فعالیت هایی مانند سفرهای میدانی به زمین های مزرعه، مشاغل کشاورزی و مزارع در سراسر مالزی وجود دارد. در جدول زیر شاهد دروس رشته مهندسی کشاورزی در مالزی هستید:

پارامترشرح
سال اولشیمی عمومی، شیمی آلی، انگلیسی برای علم و فناوری اول و دوم، کشاورزی پایدار، زیست‌شناسی گیاهی، مقدمه‌ای بر علم خاک، اصول علم زراعی، مدیریت کاشت نخل روغن، مدیریت کاشت
سال دوممدیریت خاک برای گیاهان زراعی، حفاظت از محصولات، مقدمه ای بر علوم علف های هرز، منابع انسانی در مدیریت مزرعه، برنامه ریزی و مدیریت مزرعه، مکانیزاسیون و اتوماسیون در مدیریت محصولات زراعی، کارآفرینی پایه، فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدیریت مزرعه، بیوتکنولوژی زیست محیطی

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص اعزام دانشجو به مالزی به سوالات و ابهامات شما پاسخ می دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *