مهاجرت تحصیلی یونان

رشته معماری در یونان

رشته معماری در یونان

با توجه به وجود آثار تاریخی و معماری های منحصر به فرد در کشور یونان رشته معماری در یونان بسیار محبوب و پر تقاضا است. همانطور که می دانید یونان یکی از کشورهای قدرتمند در گذشته بوده و بواسطه همین قدرت تاثیر به سزایی در معماری کل اروپا داشته است. برخی از آثار معماری بی نظیر در این کشور بر جای مانده و علاقه مندان به سبک معماری متنوع در یونان به این کشور می روند و تحصیل این رشته را انتخاب می کنند. البته یونان یکی از کشورهای توریستی اروپاست و در حال توسعه سازه های خدماتی و لوکس است. رشته معماری در یونان چه در سبک های قدیمی و چه در سبک مدرن دنبال می شود. برای کسب اقامت یونان و تحصیل در کشورهای اروپایی می توانید از تجربه تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده کنید.

تاریخچه رشته معماری در یونان

یونان باستان در طول قرن ها بر بسیاری از جنبش های معماری جهان تأثیر گذاشته است، به عنوان مثال جنبش رنسانس و سبک نئوکلاسیک. بسیاری از شاهکارهای جهان از معماری یونان، به ویژه سبک یونان باستان، ریتم دوریک ، یونیک یا قرنتس الهام گرفته شده اند. در واقع، سبک نئوکلاسیک که در قرن 19 بسیار محبوب بود، در واقع احیای معماری باستان یونان بود. به دلیل تنوع غنی در طول قرن ها، سبک معماری به چندین دوره تقسیم شده است. شما می توانید نمونه هایی از معماری در یونان را با یک پیاده روی ساده در مرکز آتن مشاهده کنید. تاریخچه معماری در یونان همچنین پیوندی با معماری بسیاری از مکان ها و جزایر یونان دارد:

  • معماری در طول تمدن مینو
  • تمدن مایکن
  • باستان کلاسیک
  • و موارد دیگر.

در حالی که یونان به دلیل تنوع معماری خود شهرت دارد، اما مکان هایی وجود دارد که برای آن بسیار معروف هستند. بعضی از آنها:

  • آتن
  • سانتورینی
  • میکونوس
  • ناکسوس
  • رودس
  • کورفو
  • هیدرا
  • ناپلیون و موارد دیگر.

معماری یونانی به معماری مردمان یونانی زبان گفته می شود که در سرزمین اصلی یونان و پلوپونز، جزایر دریای اژه، مستعمرات یونان در ایونیا (ساحل آسیای صغیر) و مگنا گراچیا (مستعمرات یونان در ایتالیا و سیسیل) ساکن هستند. معماری یونان از 900 سال قبل از میلاد تا قرن اول پیش از میلاد قدمت دارد. معماری یونانی بر معماری و معماران رومی تأثیر گذاشته است، به گونه ای که معماری روم شاهنشاهی بسیاری از عناصر یونانی را در عمل خود پذیرفته و در آن گنجانیده است.

کار در رشته معماری در یونان

مشکلات اقتصادی یونان در سال های اخیر بر بازار کار معماری در این کشور نیز اثر گذاشته است. در هر حال با توجه به اهمیت حفظ بناهای معماری تاریخی، برخی از معماران در این کشور بر مرمت و یا پایداری بناهای معماری کار می کنند. همچنین از طرفی دیگر یونان نیز در معماری مدرن قدم برداشته و ساختمان های اقامتی و تفریحی گردشگری را بر اساس معماری مدرن و به روز دنبال می کند. جهت کار معماری در یونان می بایست به زبان یونانی مسلط باشید و همچنین مجوز اقامت یونان از طریق کار را بدست آورید. متاسفانه میزان حقوق کار در یونان نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی پایین تر است.

طبق بررسی های انجام شده یک معمار در کشور یونان به صورت متوسط 2730€ (یورو) در ماه حقوق دریافت می کند. البته این در حالی است که کم ترین میزان حقوق اعلام شده در رشته معماری در کشور یونان حدود 1340€ (یورو) می باشد و حداکثر حدود 4250€ (یورو) می باشد.

جهت بررسی حقوق کار در یونان در مشاغل معماری می توانید نمودار زیر را بررسی کنید:

حقوق مشاغل معماری در ونان

تحصیل رشته معماری در یونان

معماری نوعی اختراع است. شما مانند یک مخترع که به ساخت و طراحی گجت های جدید می پردازد، در طراحی ساختمان های جدید نیز قدم بر می دارید. معماری حرفه ای بسیار راضی کننده است شما بعد از تبدیل مفاهیم روی کاغذ به ساختمان های واقعی، احساس فوق العاده خواهید داشت. یک دوره تحصیلی در رشته معماری بسیار سرگرم کننده است. برخلاف کالج های سنتی که شما باید خود را در سالن های مطالعه و کتابخانه ها ببینید و همیشه بخوانید و بنویسید، یک دوره در رشته معماری به شما این آزادی را می دهد که از قسمت راست مغز خود یعنی قسمت خلاقیت استفاده کنید. هنگام طراحی سازه ها فرصت های زیادی برای نمایش خلاقیت و نبوغ خود پیدا می کنید.

کار یک معمار در یونان یکی از چالش برانگیزترین و لذت بخش ترین هاست. هر ساختمانی متفاوت است. هر پروژه ای متفاوت است. در زندگی کاملاً یکنواختی وجود ندارد. هیجان و چالش کار کمترین چیزی را برای شما ایجاد انگیزه می کند. با توجه به تخصص این رشته برای کار نیاز به داشتن مدرک در این زمینه دارید. دانشگاه های یونان تحصیل معماری را به زبان یونانی و انگلیسی مهیا کرده اند.

جهت تحصیل در یونان در رشته معماری می توانید دانشگاه های زیر را در نظر داشته باشید:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه تسالونیکی
2دانشگاه ملی فنی آتن
3دانشگاه پاتراس
4دانشگاه تسالی
5دانشگاه فنی کرت
6دانشگاه آمریکایی آتن

تحصیل رشته Architecture در دانشگاه تسالونیکی یونان

ارائه آموزش معماری که طیف وسیعی از مقیاس های فضایی، برنامه ریزی و طراحی را دربر می گیرد، بنابراین انسجام در مطالعات ارائه شده را تضمین می کند، اصل اساسی در برنامه درسی دانشکده معماری دانشگاه تسالونیکی است. برنامه مطالعاتی ارائه شده توسط دانشکده معماری طیف گسترده ای از رشته های مربوط به معماری را شامل می شود:

  • طراحی معماری و شهری
  • حفاظت و مرمت
  • طراحی منظره و محیط زیست
  • برنامه ریزی شهری و منطقه ای.

این دانشکده تضمین می کند که در طیف گسترده ای از موضوعات هنر، فناوری و علوم به دانشجویان آموزش داده می شود. دانشجویان با آموزش های نظری و عملی گسترده ای که مستقیماً با زمینه اصلی تحصیلاتشان مرتبط است، ارائه می شوند و به انجام تحقیقاتی برای تقویت مهارت های خود ترغیب می شوند. در آزادی آموزشی 2 جنبه وجود دارد، آزادی آموزش و آزادی تحصیل که هر دو نقش مهمی در برنامه تحصیلات دانشکده معماری دارند. آزادی تحصیلات، که به کل دانشجویان اعطا می شود، مکمل آزادی تدریس قانون اساسی یونان است.

تحصیل رشته Architecture در دانشگاه تسالونیکی یونان

تحصیل Architecture در دانشگاه فنی ملی آتن

دانشگاه فنی ملی آتن (NTUA) قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه دولتی در یونان است که برای معماران جوان آموزش با کیفیت بالا و بدون شهریه در یک محیط تاریخی ارائه می دهد. دانشکده در سال 1917 به عنوان یک موسسه دانشگاهی برای تحصیلات عالی مهندسین معمار، مهندسان عمران و مهندسان مکانیک تاسیس شد. از زمان افتتاحیه، دانشکده فنی به عنوان هدف اصلی خود، تحصیل در رشته معماری را انجام داده است، در دوره ای که کار اصلی آن بازسازی دولت نوپای یونان بود. این دانشگاه نه تنها منعکس کننده استاندارد بالایی در ساخت دانش و مهارت است، بلکه به عنوان سمبل مبارزه برای آزادی و دموکراسی ایستاده است، زیرا این دانشگاه محل قیام دانشجویان علیه دیکتاتوری نظامی در یونان در سال 1973 بود.

علاوه بر این، دانشکده معماری NTUA هر ساله از برترین های سیستم ورود به دوره آموزش عالی برخوردار می شود، زیرا دانشجویان سال اول بالاترین امتیاز را کسب می کنند و بنابراین استاندارد را در سطح کشور تعیین می کنند. رشته های ارائه شده در این دانشگاه در معماری:

  • معماری و طراحی
  • مطالعات شهری و برنامه ریزی
  • تاریخ معماری
  • پایداری سازه و فناوری
  • منظره و محیط زیست
  • محاسبات و معماری دیجیتال

معماری کلاسیک در یونان

معماری در دوران باستان کلاسیک یونان معابد سنگ مرمر منحصر به فردی را نشان می دهد که با سه نظم متفاوت مشخص می شده است:

  • سبک داریک
  • سبک ظریف یونیایی
  • و سبک قرنتیان.

در سرتاسر سرزمین اصلی یونان و جزایر یونان، معابد باستانی زیادی وجود دارد که به خدایان مختلف اختصاص داده شده است، از جمله معبد آپولو در دلفی، معبد هفائستوس در آتن، معبد آتنا آفایا در اژینا و غیره. با این حال، بزرگترین بنای یادبود یونان معبد پارتنون است که در مکان مقدس آکروپولیس آتن ساخته شده است. پارتنون، که از سال 447 تا 438 قبل از میلاد ساخته شده است، نمونه درخشان معماری Dorican و Ionian است. این معبد 8 ضلعی و حاشیه ای به الهه آتنا، محافظ شهر اختصاص یافته بود و در آن یک مجسمه غول پیکر کریسلفلانتین از آتنا پارتنون قرار داشت که توسط فیدیاس مجسمه سازی شده بود. سبک قرنتیان در معماری کلاسیک چندان محبوب نبود، اما هنوز هم یک بنای تاریخی بسیار مهم در آتن از ریتم قرنتیان ساخته شده است: معبد زئوس المپیا در مرکز شهر.

ساختارهای معماری کلاسیک نیز تئاترهای باستان است. در ابتدا، این تئاترها درواقع محل تجمع افرادی بودند که می خواستند در یک آیین شرکت کنند. به عنوان مثال، در هنگام جشن به احترام یک خدا. با اختراع تئاتر به عنوان یک شکل هنری، نمایش های نمایشی بخشی از جشن های مذهبی شدند و بنابراین در تئاترها ارائه شدند. نمونه ترین تئاتر یونان باستان تئاتر اپیداوروس است که در قرن 4 قبل از میلاد ساخته شده است و از نظر تقارن کامل و آکوستیک برجسته است. جهت مهاجرت کاری به یونان می توانید مطالب مربوط را در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بیابید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *