مهاجرت تحصیلی مالزی

رشته معماری در مالزی

رشته معماری در مالزی

رشته معماری در مالزی به شدت پیشرفت کرده است. این رشته در کشور مالزی بسیار پر طرفدار است و دانشجویان بسیاری علاقه مند به تحصیل هستند. مالزی دارای معماری های مختلف و متنوع از گذشته و معماری مدرن در امروز است. مسلما برج های بلند مالزی و شهرهای پیشرفته این کشور امروز جزو نماد گردشگری این کشور می باشد. با توجه به تقاضای زیاد رشته معماری در مالزی در این کشور دانشگاه های زیادی رشته معماری را در مقاطع مختلف ارائه می کنند. در ادامه این مطلب همراه با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید بررسی بیشتری در رشته معماری در مالزی داشته باشید.

تاریخچه رشته معماری در مالزی

معماری در مالزی ترکیبی از سبک های مختلف است، از سبک های اسلامی و چینی گرفته تا سبک هایی که استعمارگران اروپایی آورده اند. معماری مالایی به دلیل این تأثیرات تغییر کرده است. خانه های شمال شبیه خانه های تایلند است در حالی که خانه های جنوبی مشابه خانه های جاوا هستند. اروپایی ها مواد جدیدی آوردند و معماری را تغییر دادند. خانه ها برای شرایط گرمسیری ساخته شده اند، که بر روی تکیه هایی با سقف بلند و پنجره های بزرگ ساخته شده اند و باعث می شوند هوا در خانه جریان یابد و آن را سرد کند. چوب مصالح اصلی ساختمان در بیشتر تاریخ مالزی بوده است. از آن برای همه چیز، از موارد ساده گرفته تا کاخ های سلطنتی استفاده می شود. علاوه بر چوب، مواد متداول دیگری مانند بامبو و برگ نیز مورد استفاده قرار گرفت.

معماری چینی را می توان به 2 نوع سنتی و بابا نیونیا تقسیم کرد. معماری بابا نیونیا از کاشی های رنگارنگ ساخته شده اند و حیاط های داخلی بزرگی دارند. معماری هند با سرخپوستان مالزی همراه بود، که نشان دهنده معماری جنوب هند است که بیشتر از آنجا ریشه گرفته است. برخی از معماری های سیک نیز وارد شده است. مالاکا، که یک مرکز تجارت سنتی بود، دارای تنوع زیادی در سبک های ساختمانی است. سازه های چوبی بزرگی مانند کاخ سلطان منصور شاه از دوره های اولیه وجود دارد. نفوذ چینی ها را می توان در معابد با تزئینات روشن و خانه های دارای تراس مشاهده کرد.

حقوق کار رشته معماری در مالزی

گزینه های شغلی زیادی برای فارغ التحصیلان رشته معماری در مالزی در دسترس می باشد. برخی از این مشاغل در سطح گسترده و شرکت های بزرگ معماری و برخی دیگر در شرکت های کوچک تر مورد استفاده قرار می گیرند. میزان حقوق مشاغل رشته معماری با توجه به نوع موقعیت و وظایف تعیین می شود و متغیر هستند. در حال حاضر حقوق ماهیانه کار در مالزی در رشته معماری به صورت متوسط 6120MYR (رینگت مالزی) در ماه است. همچنین در کم ترین حالت میزان درآمد ماهیانه کار معماری در کشور مالزی در حدود 2940MYR (رینگت مالزی) و در بیشترین حالت 11800MYR (رینگت مالزی) می باشد. در زمان نگارش این مطلب هر 1000MYR (دلار سنگاپور) معادل با 242$ (دلار) است.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق کار در مالزی در رشته معماری را بررسی کنید:

حقوق مشاغل مماری در مالزی

تحصیل رشته معماری در مالزی

معماری همیشه یکی از پرطرفدارترین برنامه ها در مالزی بوده است. از نظر بسیاری از مالزیایی ها، آرزوی معمار شدن دارند. داشتن مدرک معماری می تواند بسیار ارزشمند باشد. اگرچه همچنین با چالش هایی همراه است با ساعت های طولانی، حجم عظیم کار و تمرکز مهم روی جزئیات، بنابراین درک آنچه می خواهید وارد کنید بسیار حیاتی است. دوره معماری بیشتر بر روی مفهوم و ایده طراحی روی کاغذ تمرکز دارد، در حالی که تحقق ساخت و ساز ساختمان بخشی از یک دوره مهندسی عمران است. این ترکیبی از هنر و مهندسی ساخت است که شامل برنامه ریزی، نقشه برداری، ساخت و ساز، حتی تا قسمت تزئینات است.

معماری شامل سایر رشته ها مانند طراحی داخلی، منظره و برنامه ریزی شهری نیز می شود. از این رو، معماری به عنوان رشته ای در نظر گرفته می شود که می تواند برای طیف گسترده ای از مشاغل به شما مهارت دهد. مدت زمان تحصیل در رشته معماری در مالزی بسته به سطح تحصیلات متغیر است.

در اینجا بهترین موسسات معماری مالزی برای تحصیل رشته معماری آورده شده است:

  • دانشگاه فنی مالزی
  • دانشگاه فنی مارا
  • دانشگاه مالایا
  • دانشگاه کوالالامپور
  • دانشگاه لیمکونکینگ

شرایط تحصیل و کار معماری در مالزی

هر دانشگاه شرایط ورودی متفاوتی دارد و شرایط ورود دانشگاه های مالزی را به طور موردی باید بررسی کنید. به طور معمول اخذ مدرک معماری تقریباً 3 سال طول می کشد. در مورد مدرک کارشناسی ارشد این دوره معمولاً بین 1 الی 3 سال طول می کشد. با این حال، برای اینکه یک معمار عملی شوید، باید مدارک اضافی را به شرح زیر کسب کنید.

شرایط اضافی برای کار معماری در مالزی:

هیئت معماران مالزی (LAM)، سطح صلاحیت را برای همه معماران تعیین می کند. اساساً، سطح صلاحیت ها LAM قسمت I ، II و III است:

  • صلاحیت I LAM: می توانید دستیار معمار شوید.
  • صلاحیت II LAM: به عنوان معمار فارغ التحصیل شناخته شوید.
  • صلاحیت III LAM: به شما این حق را می دهد که به عنوان یک معمار در هیئت مدیره ثبت نام کنید و شما را به عنوان یک معمار حرفه ای واجد شرایط شوید.

برای به دست آوردن صلاحیت LAM I شما باید یکی از 3 مرحله زیر را انجام دهید:

  • در صورت داشتن مدرک معماری غیر معتبر، می توانید برای امتحانات LAM شرکت کنید.
  • یک مدرک معماری کاملاً معتبر دریافت کنید، یا
  • حداقل 10 سال سابقه کار مرتبط در زمینه معماری داشته باشید.

برای دریافت گواهینامه LAM II، شما باید مدرک معادل کارشناسی ارشد معماری تحصیل کنید. برای به دست آوردن LAM III، شما باید 2 سال تجربه به عنوان یک معمار عملی داشته باشید و تمام نیازهای پروژه تعیین شده توسط LAM را برآورده کنید.

هزینه تحصیل رشته معماری در مالزی

هزینه تحصیل در رشته معماری در مالزی در مقایسه با سایر کشورها بسیار مقرون به صرفه است. هزینه برنامه های معماری ممکن است برای هر سطح صلاحیت و از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر متفاوت باشد. در زیر هزینه های برآورد شده برای هر برنامه آورده شده است. هزینه فوق فقط شهریه را شامل می شود و نه سایر هزینه های اضافی و نه هزینه زندگی در مالزی. هزینه های زندگی دانشجویان در مالزی به محل دانشگاه و شهری که در آن زندگی می کنید بستگی دارد. هزینه تحصیل رشته معماری در مالزی شامل:

مدرکشهریه (رینگت مالزی)
دیپلم معماری17000RM – 54000RM
کارشناسی معماری73000RM- 314000RM
کارشناسی ارشد معماری:26000RM – 71000RM

هزینه تحصیل رشته معماری در مالزی

مهارت های مورد نیازArchitecture در مالزی

معماری مطالعه ای است برای طراحی ساختمان ها و محیط های مختلف. این نشان دهنده درک نیازهای مردم، علم فناوری و علم ساختمان و مفاهیم زیبایی شناسی است. در این دوره، شما فرصت شکل دادن و دگرگونی محیط را پیدا می کنید. با رویکرد مبتنی بر پروژه برای یادگیری، دوره معماری ملاحظات خلاق، فنی، زیست محیطی و اجتماعی را تلفیق می کند. جهت کار معماری در مالزی مهارت های زیر مورد نیاز هستند:

ویژگیشرح
خلاقیتهنر و طراحی خلاقانه شما را ملزم به خلاقیت می کند که تا حد زیادی بر تخیل تأکید شده است. این مهم است تا آثار هنری تولید شده شما تقاضا را برآورده کند زیرا بازار معماری شامل نوآوری های جدید است. برای کار در دنیای خلاقیت و طراحی، باید به تفکر خارج از چارچوب عادت کنید.
صبر و توجه به جزئیاتبسیاری از طرح های معماری برای ایجاد نیاز به صبر و حوصله بالا دارند. این به دلیل جزئیات بالایی است که باید در ایجاد محصول مورد توجه قرار گیرد. هر دوی این ویژگی ها با یکدیگر در ارتباط هستند.
ریاضیاتمهارت های ریاضی قوی برای اطمینان از ایمنی ساختمان بسیار مهم است و هزینه پروژه ساخت در بودجه آن است. اگر با ریاضیات دست و پنجه نرم می کنید، ممکن است بخواهید آنها را بهبود ببخشید زیرا این یک مهارت اساسی در این زمینه است.
توانایی کار تحت فشاراکثر مشاغل در زمینه معماری، ساختمان و طراحی همیشه در تعیین مهلت دقیق هستند. برای آن، شما باید به اندازه کافی خوب باشید تا سریع کار کنید. شما در حرفه خود در زمینه معماری با فشار و انتقاد زیادی روبرو خواهید شد، هم از طرف مافوق خود و هم از طرف مشتریانی که با آنها کار می کنید.

مشاهیر Architecture در مالزی

در مالزی، معماری پیشرفت کرده است تا خانه های سنتی به سبک kampung و دهکده های پر زرق و برق را با طرح های اسلامی، استعماری و آسیایی ترکیب کند. این ساختمان های سازگار با محیط زیست که اغلب پایدار هستند، در سراسر جنوب شرقی آسیا، به ویژه در کوالالامپور و بورنئو دیده می شوند. در جدول زیر برخی از مشاهیر معماری در مالزی معرفی شده اند:

نام معمارشرح
کن یانگکن یانگ در میان نام های خانوادگی معماران مالزیایی است. با طراحی بیش از 200 ساختمان و طراحی مفهوم آسمان خراش های زیست اقلیمی، جایی که سازه ها از انرژی کمتری استفاده می کنند و به آب و هوا پاسخ می دهند، دارای یک نمونه کار منحصر به فرد هستند.
کینگتون لوبعد از جنگ جهانی دوم، کینگتون لو، پیشگام اولیه و یکی از بهترین معماران مالزی در تمام دوران، به مدرنیسم در مالزی و آسیای جنوب شرقی کمک کرد. وی بسیاری از برج های بلند کشور را طراحی کرد، از جمله ساختمان تعاونی پلیس، اولین بلوک اداری بلند مرتبه کشور.
الینا جمیلالینا جمیل که به عنوان یکی از بهترین معماران مالزیایی قرن 21 شناخته می شود، سبک مینیمالیستی متمایزی دارد.
حجاز کاستوریدر حالی که او در سنگاپور متولد شد، به عنوان یکی از بهترین معماران مالزی رتبه بندی می کند. وی با بیش از نیم قرن زندگی حرفه ای و اغلب به عنوان پدر معماری مالزی در مالزی مستقل از او یاد می شود، سابقه چشمگیری دارد.

جهت گرفتن ویزای کار مالزی می توانید مطالب آن را در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *