مهاجرت تحصیلی یونان

رشته فیزیک در یونان

تحصیل رشته فیزیک در یونان اغلب به زبان یونانی ارائه می شود و برنامه های کمی در این کشور به زبان انگلیسی موجود هستند. لذا برای تحصیل این رشته در یونان در ابتدا زبان برنامه درخواستی خود را بررسی کنید. یونان یکی از کشورهای کهن و برجسته تاریخ اروپاست. این کشور در سال های اخیر دچار رکود اقتصادی بوده و وضعیت اشتغال مشاغل خاص مانند مشاغل رشته فیزیک کمی نامناسب است. در هر صورت برای تحصیل و یا کار در رشته فیزیک در یونان نیاز به تسلط به زبان سخت یونانی خواهید داشت. یونان در عوض دارای مزایای دیگر مانند هزینه تحصیل و زندگی پایین تر است. جهت تحصیل رشته فیزیک در یونان این مقاله را مطالعه کنید و برای پاسخ سوالات خود درباره مهاجرت می توانید از مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کمک بگیرید.

کار در رشته فیزیک در یونان

یافتن کار در رشته فیزیک در یونان به عنوان یک خارجی کار راحتی نیست. اول اینکه زبان کار در یونان زبان یونانی است. دوم اینکه مشاغل رشته فیزیک در یونان تقاضای کمتری به کشورهای صنعتی مانند آلمان دارند. علاوه بر این نیز میزان حقوق مشاغل رشته فیزیک در یونان از بسیاری از کشورهای غرب و شمال اروپا کم تر است. در هر حال هیچ چیز غیر ممکن نیست و شما می توانید شانس خود را برای یافتن کار در یونان امتحان کنید. البته فراموش نکنید که تناسب هزینه زندگی در یونان با میزان درآمد را برآورد کنید.

در حال حاضر یک فیزیکدان متخصص و با تجربه در کشور یونان حقوق متوسط 4940€ (یورو) در ماه دارند. این در حالی است که کم ترین میزان حقوق اعلام شده در رشته فیزیک در کشور یونان حدود 2420€ (یورو) می باشد و بیشترین حالت در حدود 7700€ (یورو) است. شایان ذکر است شهروندان غیر عضو اتحادیه اروپا برای کار در یونان نیاز به اخذ ویزای کاری یونان خواهند داشت.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل رشته فیزیک در کشور یونان را مشاهده کنید:

حقوق برخی از مشاغل رشته فیزیک در کشور یونان

تحصیل رشته فیزیک در یونان

آموزش عالی یونان، عمدتا از دانشگاه ها و موسسات فناوری (TEI) تشکیل شده است. در حال حاضر، 23 دانشگاه و 16 موسسه فناوری وجود دارد.  هر دوی اینها مدرک اعطا می کنند و در سال 2001 قوانینی تصویب شد که موسسات فناوری را که تحت همان قوانین و مقررات قانون اساسی دانشگاه ها هستند، ادغام می کند. در یونان، بودجه دانشگاه ها و دانشگاه های خصوصی تنها توسط دولت تأمین می شود. همانطور که در قانون اساسی یونان ذکر شده است، دولت باید آموزش رایگان برای همه را ارائه دهد. این مربوط به تمام مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه است. کلیه شهریه ها، هزینه های جانبی و کتاب های درسی به صورت رایگان در اختیار دانشجویان قرار می گیرد.

علاوه بر این، هزینه های غذا و خوابگاه یارانه داده می شود به طوری که هزینه کمتری برای دانشجویان دارد. بودجه توسط ایالت، از طریق وزارت آموزش و پرورش تعیین می شود و در سطح ملی وضع می شود. البته توجه داشته باشید که شهروندان غیر عضو اتحادیه اروپا باید شهریه پرداخت کنند کلیه کارمندان دانشگاه ها اعم از اعضای هیئت علمی و غیر دانشگاهی کارمندان دولت محسوب می شوند و حقوق آنها توسط دولت تعیین و پرداخت می شود. از این رو وزارت آموزش و پرورش است که سیاست های منابع انسانی، استخدام، حقوق بازنشستگی و سایر موارد مرتبط با کارکنان را تعیین می کند.

در جدول زیر می توانید معرفی دانشگاه های یونان برای تحصیل رشته فیزیک در یونان را مشاهده می کنید:

شهرنام موسسه
آتندانشگاه ملی فنی آتن
آتندانشگاه ملی کاپودیستریان آتن
تسالونیکیدانشگاه تسالونیکی
لوانینادانشگاه یوانینا
مایتیلندانشگاه ایگن

تحصیل رشته فیزیک در دانشگاه تسالونیکی یونان

دانشکده فیزیک دانشگاه تسالونیکی یونان در سال 1928 تاسیس شد و بخشی از دانشکده علوم دانشگاه تسالونیکی است. این موسسه نه تنها از نظر تعداد اعضای هیئت علمی و دانشجویان، بلکه همچنین از نظر برنامه ها و پروژه های تحقیقاتی و برتری علمی یکی از مهمترین، قدیمی ترین و بزرگترین موسسات دانشگاه است. فیزیک چیزی فراتر از یک حوزه انتزاعی تحقیق است. این بنیادی ترین علوم است که به بشر اجازه می دهد انواع پدیده ها را توضیح دهد. کاربردهای آن در زندگی روزمره بسیار گسترده است و نیازها و تقاضاهای روزافزون جامعه و اقتصاد مدرن را برآورده می کند. در دنیایی که دائماً در حال تغییر است، فیزیک می تواند به ما کمک کند تا طیف وسیعی از مهارت ها را توسعه دهیم پاسخ سوالات خود را پیدا کنیم و زندگی خود را بهتر کنیم.

دانشکده فیزیک با هدف ادامه تحقیقات، ارائه آموزش با کیفیت بالا و آماده سازی دانشجویان برای ادامه تحصیل در فیزیک و استخدام فوری پس از فارغ التحصیلی، ادامه دارد. بنابراین، دانشکده فیزیک:

  • متعهد است به طور مداوم برنامه های تحصیلی خود را ارائه دهد، همچنین آزمایشگاه ها و امکانات تحقیقاتی خود را برای دستیابی به اهداف فوق بهبود بخشد.
  • با سایر آژانس ها و موسسات ملی و بین المللی برای رسیدن به اهداف مشترک همکاری می کند.

تحصیل رشته فیزیک در دانشگاه یوانینا یونان

گروه فیزیک در سال 1970، همزمان با دانشکده فیزیک و ریاضیات و فعالیت دانشگاه یوانینا، به عنوان یک دانشگاه مستقل تاسیس شد. پرسنل گروه متشکل از 44 عضو هیئت علمی، 5 عضو هیئت علمی تحقیقاتی، 6 نفر از اعضای فنی و 6 نفر از اعضای اداری هستند. این گروه میزبان حدود 1600 دانشجوی کارشناسی، 100 دانشجوی کارشناسی ارشد و 30 دانشجوی دکترا است. هدف این گروه این است که دانشجویان خود را با آموزش عالی نظری و آموزش عملی در فیزیک و سایر زمینه های مرتبط ارائه دهد و یا تحقیقات علمی سطح بالا را انجام دهد.

دوره کارشناسی رشته فیزیک 4 سال طول می کشد و منجر به مدرک لیسانس فیزیک می شود. این شامل 30 ماژول اصلی که اصول اولیه این رشته را پوشش می دهد  و همچنین 60 ماژول انتخابی که طیف گسترده ای از حوزه های موضوعی تخصصی را پوشش می دهد. این گروه همچنین با ارائه 5 دوره تحصیلات تکمیلی منجر به مدرک کارشناسی ارشد و  یا دکترا، امکان تحصیلات تکمیلی را با پوشش طیف گسترده ای از زمینه های موضوعی ارائه می دهد. گروه فیزیک 4 دوره تحصیلات تکمیلی را ارائه می دهد:

  • مدرک کارشناسی ارشد فیزیک
  • مدرک کارشناسی ارشد در علوم جوی و محیط زیست
  • مدرک کارشناسی ارشد در فناوری های الکترونیکی مدرن
  • مدرک کارشناسی ارشد در فناوری های جدید و تحقیقات در آموزش فیزیک

دوره دکترا برای اولین بار توسط گروه فیزیک در اواخر دهه 1980 ارائه شد. در حال حاضر دوره دکترا به طور موقت در حال کار است، تا زمانی که مقررات داخلی دانشگاه، براساس چارچوب عملیاتی دپارتمان برای تحصیل در دوره دکترا، منتشر شود.

تحصیل رشته فیزیک در دانشگاه یوانینا یونان

تحصیلات تکمیلی فیزیک در دانشگاه یوانینا یونان

گروه فیزیک امکان تحصیلات تکمیلی را در طیف گسترده ای از موضوعات فراهم می کند. گروه فیزیک از نظر تعداد معلمان و از نظر تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی و داوطلبان دکترا قدیمی ترین و بزرگترین است. این گروه از سال 1993 فعالیت خود را آغاز کرده در حالی که در سال 2014 اصلاح شده است. مقطع کارشناسی ارشد در یونان در فیزیک در 25 سال فعالیت بدون وقفه خود، با تبدیل دانشجویان به دانشمندان کاملاً آموزش دیده و مستقل، در جذب بسیاری از دانشجویان سرمایه گذاری کرده است. انتخاب دقیق جهت ها (نظری و تجربی)، دوره های تحصیلات تکمیلی، معلمان و همچنین سطح تحقیقات پیشنهادی را گسترش می دهد و آنها را قادر می سازد تا در آغاز کار خود در زمینه های کلیدی و کاربردی تخصص داشته باشند.

تحصیل فیزیک در دانشگاه کاپودیستریان و ملی آتن یونان

اعضای هیات علمی این دانشگاه درگیر طیف وسیعی از پروژه های تحقیقاتی هستند، از درک خصوصیات ماده در سطح زیر اتمی گرفته تا درک سیستم های هسته ای، خصوصیات تابش و کاربردها روی انسان و محیط. سهم کارکنان دانشگاهی از طریق همکاری های بین المللی و فعالیت های علمی در آزمایشگاه های بزرگ هسته اصلی تحقیقات فیزیک هسته ای و ذرات معاصر در تئوری و آزمایش مهم است. علاوه بر این، این گروه نقش اساسی در ارائه آموزش با کیفیت بالا به دانشجویان دانشکده فیزیک و تولید فیزیکدانان فردا دارد. علاوه بر آموزش اصلی که به همه دانشجویان دانشکده فیزیک ارائه می شود، این گروه از طریق برنامه متمرکز مطالعاتی، و همچنین برنامه تحصیلات تکمیلی ویژه خود را که منجر به مدرک کارشناسی ارشد و دکترا می شود در فیزیک هسته ای و ذرات تخصص دارد.

بخش فیزیک هسته ای و ذرات وظیفه آموزش چندین دوره اصلی در گروه فیزیک و همچنین دوره های ویژه دانشجویانی را دارد که در فیزیک هسته ای و ذرات دنبال می کنند. برنامه مطالعات جدید گروه فیزیک به گونه ای شکل گرفته است که به دانشجویان بخش فیزیک هسته و ذرات ترکیبی از دروس اجباری و انتخابی ارائه می شود. از جمله بخش های ارائه شده در این دانشگاه:

  • فیزیک ماده چگال
  • فیزیک اتمی و فیزیک ذرات
  • فیزیک نجومی، ستاره شناسی و مکانیک
  • فیزیک محیط زیست و هواشناسی
  • فیزیک الکترونیکی و سیستم ها

شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در یونان را در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *