مهاجرت تحصیلی یونان

مدارک لازم برای اخذ پذیرش در یونان

مدارک لازم برای اخذ پذیرش در یونان

اطلاع از مدارک لازم برای اخذ پذیرش در یونان برای کسانی که مایل به تحصیل در این کشور به صورت قانونی می باشند، لازم و ضروری است. دانشگاه های یونان با توجه بر قدمت این کشور در تمدن و فرهنگ از پیشینه خوبی برخوردارند. سقراط بقراط و افلاطون از حکیمان به نام یونانی هستند. دانشگاه های یونان بورسیه نیز اعطاء می گردد. این می تواند فرصت خوبی برای کسانی باشد که مایل به تحصیل با هزینه ای اندک هستند. کشور یونان با آب و هوایی معتدل هرساله میزبان تعداد بسیاری گردشگر است. تجربه زندگی در این کشور با اخذ ویزاهای کوتاه مدت و بلند مدت ممکن است برای بسیاری از متقاضیان مهاجرت جذاب باشد.

اگر علاقه مند به تحصیل در یونان و همچنین کسب اقامت در این کشور اروپایی می باشید در ادامه مقاله مدارک لازم برای اخذ پذیرش در یونان همراه ما باشید. در نهایت این امکان وجود دارد که برای آشنایی بیشتر با مراجعه نمودن به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به اطلاعات کاملی دست یابید.

روند مهاجرت تحصیلی به یونان

برای اینکه بتوانید مشغول به تحصیل در دانشگاه های یونان شوید، ابتدا باید تصمیم بگیرید که می خواهید در کدام دانشگاه و در چه رشته ای تحصیل کنید. اگر می خواهید در یونان به زبان انگلیسی تحصیل کنید باید با دقت جستجو کنید زیرا، بر خلاف سایر کشورها، در تعداد محدودی از دانشگاه های کشور یونان برنامه های تحصیل دوره ​​کارشناسی به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

برجسته ترین و مجبوب ترین رشته های ادامه تحصیل در کشور یونان به زبان انگلیسی عبارتند از:

ردیفرشته های تحصیلی
1مدیریت
2علوم انسانی
3علوم اجتماعی
4مهندسی

همچنین برخی از دانشگاه های یونان که در سطح بین المللی قرار دارند عبارتند از:

  • دانشکده تجارت آلبا
  • دانشکده حقوق و دولت اروپا (ELGS)
  • دانشگاه اقتصاد و تجارت آتن
  • دانشگاه کرت

انواع بورسیه های تحصیلی محلی برای دانشجویان در یونان

برنامه جامعی مختص به کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویانی که دارای تابعیت خارجی باشند در نظر گرفته شده است. کشور یونان که از جمله کشورهای در حال توسعه می باشد توانسته که به ازای هر ماه به میزان 600€ (یورو) به عنوان دست مزد ماهیانه، در راستای تهیه نمودن غذای رایگان و تهیه لوازم آموزشی رایگان فراهم نماید. این نوع بورسیه و سرویس همچنین 1000€ (یورو) در موضوع ایاب و ذهاب برای هزینه های سفر و معافیت از شهریه ویژه دوره های آموزش زبان یونانی و برخی از برنامه های کارشناسی ارشد ارائه خواهد شد. دانشجویانی که دارای تابعیت خارجی باشند می توانند برای دریافت نمودن این نوع از بورسیه تحصیلی از طریق سفارت یونان در کشور خود دست به اعمال تغیرات بزنند.

بررسی بورسیه و مدارک لازم برای اخذ پذیرش در یونان

در دانشگاه های این کشور نوعی بورسیه بنیادین به نام IKY وجود دارد که در سال 1952 میلادی با هماهنگی همه بورسیه های تحصیلی و یا به وسیله دولت این کشور تاسیس شده است. میزان ارزش بورس های تحصیلی ارائه شده از دولت این کشور با بورس های ارائه شده با بنیاد IKY دارای تفاوت می باشد. با این توضیح که میزان در نظر گرفته سهم هر ماه شخص به طور معمول ما بین 450€ الی 600€ (یورو) می باشد. کلیه هزینه ها و مخارج مربوط به درمان پزشکی این اشخاص به طور معمول به همه دانشجویانی که اقدام به ثبت نام کرده اند ارائه خواهد شد.

افرادی که موفق شده اند که در آزمون ورودی نمره بالا به دست آورند می توانند برای سال اول تحصیلی به صورت خودکار به میزان 1500€ (یورو) دریافت نمایند. هم چنین در صورتی که خانواده این اشخاص دارای درآمد پایینی باشد. در این صورت قادر به دریافت 300€ (یورو) دیگر می باشند. برخی از بورسیه های تحصیلی ارائه شده از جانب دانشگاه این کشور به کلیه متقاضیان تحصیل در رشته زبان و فرهنگ یونانی تعلق خواهد گرفت که از روش بنیاد فرهنگ یونان در نظر گرفته خواهد شد.

بررسی بورسیه و مدارک لازم برای اخذ پذیرش در یونان

مدارک و شرایط لازم برای اخذ پذیرش در یونان

از جمله مهمترین مدارک و شرایط مورد نیاز برای موفقیت در زمینه پذیرش در یونان عبارتند از:

  • گواهی فارغ التحصیلی اصلی شخص که به وسیله اداره آموزش و پرورش این کشور بتواند مورد تایید قرار بگیرد.
  • فرم دوم گواهی شخص که باید توسط اداره آموزش و پرورش یا سفارت خانه این کشور مورد تایید قرار بگیرد.
  • کلیه ریز نمرات تحصیلی شخص متقاضی اخذ پذیرش در یونان
  • مدارک هویتی شخص مانند شناسنامه
  • مدارکی که بیانگر عدم سابقه کیفری شخص باشد.
  • یک رونوشت دارای اعتبار از پاسپورت دارای اعتبار و یا مجوز اقامت این شخص
  • 2 قطعه عکس دارای شرایط پاسپورتی
  • گواهی سلامت شخص که بیان گر میزان سلامت شخص باشد.
  • مدرکی که بیانگر تسلط شخص به زبان یونانی یا زبان انگلیسی شخص باشد.
  • گواهی تحصیلی که مورد تایید مقامات آموزشی یا دیپلماتیک این کشور واقع شده باشد.

الزامات زبان برای تحصیل در دانشگاه های یونان

قبل از مهاجرت به یونان برای ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور، حتما باید از مهارت های زبان خود اطمینان حاصل کنید. به طور کلی، در کشور یونان اکثر برنامه های تحصیل دوره اول به زبان یونانی ارائه می شود، با این حال، بسیاری از برنامه های کارشناسی ارشد در دانشگاه های این کشور به انگلیسی برای دانشجویان بین المللی در دسترس هستند. بنابراین، دانشجویان باید قبل از پذیرش تحصیلی، مدرک مهارت زبان معتبر مانند مانند مدارک IELTS ،TOEFL ،GRE ،GMAT یا ACT را برای زبان انگلیسی ارائه دهند.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای یونان

مدارک لازم جهت اخذ ویزای یونان عبارتست از:

  • به همراه داشتن اصل گذرنامه امضاء و تایید شده شخص، به انضمام کلیه گذرنامه ‌­های مربوط به گذشته شخص متقاضی
  • به همراه داشتن 2 قطعه عکس دارای شرایط پاسپورتی
  • به همراه داشتن اصل و همچنین ترجمه شناسنامه به انضمام رونوشت از کلیه صفحات شناسنامه
  • به همراه داشتن داشتن اصل گواهی حساب بانکی شخص که همراه با مهر و امضاء بانک به زبان انگلیسی باشد.
  • اقدام به باز کردن حساب‌ های بانکی روزانه که مدت زمان کارکرد این مورد به میزان 6 ماه اخیر شخص باشد.
  • به همراه داشتن مدرکی که بیانگر داشتن تمکن مالی شخص باشد و این مدرک به زبان انگلیسی باشد.
  • به همراه داشتن اصل و ترجمه سند مالکیت شخص متقاضی
  • به همراه داشتن اصل و ترجمه مدارک شغلی شخص به همراه آخرین مدارک تحصیلی
  • به همراه داشتن بیمه که برای پیدا نمودن کلیه مشاغل الزامی می باشد.

بررسی ویزای تحصیلی یونان

از جمله مهم ترین مدارک و شرایط لازم برای اخذ پذیرش در یونان دریافت ویزای تحصیلی یونان است. دانشجویان قبل از درخواست ویزای تحصیلی یونان می توانند آگاهی های لازم در رابطه با هزینه های زندگی در کشور یونان را از کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کسب نمایند. همچنین دانشجویان بایستی قبل از اخذ ویزای تحصیلی این کشور زبان تحصیلی خود را انتخاب نمایند و به هنگام درخواست این ویزا مدرک زبان مورد نظر خود را ضمیمه پرونده خویش نماید.

پس از آنکه سفارت یونان با درخواست ویزای دانشجو موافقت نمود برای وی ویزای تحصیلی یونان را صادر می­ نماید. دانشجو پس از اخذ ویزای تحصیلی بلافاصله اجازه ورود به خاک یونان را خواهد داشت. دانشجویان با سوالات متعددی در رابطه با مدارک و شرایط لازم برای اخذ پذیرش در یونان روبرو می­ شوند. سوالاتی چون:

  • آیا دانشگاه های کشور یونان در جهان معتبر هستند؟
  • آیا شرایط کاری در کشور یونان مناسب است؟
  • آیا دانشجویان اجازه انجام کار ضمن تحصیل در یونان را دارند؟

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت علاقمند به پاسخگویی به سوالات عزیزان در زمینه مدارک و شرایط لازم برای اخذ پذیرش در یونان می ­باشد.

سوالات پرتکرار در باب مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در یونان

سوالات پرتکرار در باب مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در یونان مطابق قوانین سال 2023 عبارتند از:

  • برجسته ترین و محبوب ترین رشته های ادامه تحصیل در کشور یونان چه رشته های هستند؟ رشته های مدیریت، علوم انسانی، علوم اجتماعی و مهندسی از برجسته ترین و محبوب ترین رشته های ادامه تحصیل در کشور یونان هستند.
  • مدارک لازم تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در یونان چیست؟ تکمیل فرم درخواست آنلاین در وب سایت، مدرک لیسانس یا معادل آن به همراه ترجمه، 2 قطعه عکس پرسنلی جدید، رسید پرداخت هزینه درخواست، پرونده سوابق تحصیلی، اثبات مهارت های زبان انگلیسی یا یونانی و بیانیه شخصی
  • مدرک زبان معتبر برای تحصیل در یونان چیست؟ مدرک مهارت زبان معتبر مانند مدارک IELTS ،TOEFL ،GRE ،GMAT یا ACT جهت تحصیل در یونان معتبر است.
  • دانشگاه های بین المللی یونان جه تحصیل کدامند؟ دانشکده تجارت آلبا، دانشکده حقوق و دولت اروپا (ELGS)، دانشگاه اقتصاد و تجارت آتن و دانشگاه کرت از دانشگاه های بین المللی در یونان به حساب می آیند.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *