مهاجرت تحصیلی آفریقای جنوبی

رشته فیزیک در آفریقای جنوبی

رشته فیزیک در آفریقای جنوبی

برای افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند، رشته فیزیک در آفریقای جنوبی یکی از برترین رشته هایی است که می توانند انتخاب کنند. کشورهای در حال توسعه، مانند این کشور، باید پول خود را به سمت سلامت و توسعه اجتماعی هدایت کنند. بنابراین، بودجه تحقیقاتی اندک است و پس از آنکه دولت به دلیل رکود اقتصادی مرتبط با همه گیر، بودجه علمی خود را حدود 16% کاهش داد، حتی کمتر شد. با این حال، یک مسئله بزرگتر کمبود دانشجو در رشته فیزیک است. طبق گفته فیزیکدانانی، تعداد کم دانشجویان، بزرگترین مانع تحقیقات فیزیک در این کشور است. برنامه توسعه سرمایه انسانی رادیو نجوم در این زمینه یک داستان موفقیت آمیز است.

این برنامه از زمان تاسیس خود در سال 2005 بیش از یک هزار بورسیه تحصیلی به دانشجویان رشته های علوم و مهندسی اعطاء کرده است. اما از آنجا که این بورسیه های تحصیلی نجوم به مراتب بیشتر از بورسیه های ارائه شده توسط آژانس های تأمین مالی یا دانشگاه ها است، زمینه های دیگر را در معرض آسیب قرار می دهد. بورسیه تحصیلی SKA، دانشجویان فقط اخترفیزیک می خوانند. دانشگاه ها در رشته هایی مانند فیزیک کوانتوم و فیزیک پلاسما برای یافتن دانشجویان تلاش می کنند. در ادامه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که دارای علم مهاجرتی است، درباره این رشته اطلاعات لازم را در اختیار علاقه مندان گذاشته است.

معرفی رشته فیزیک در آفریقای جنوبی

رشته فیزیک در آفریقای جنوبی بر روی تحقیق تمرکز دارد. این رشته یکی از قدیمی ترین رشته های دانشگاهی است که در طول مراحل مختلف آموزش تدریس می شود. این رشته در درجه اول بر مکانیک کلاسیک، نسبی گرایی و کوانتوم و نظریه میدان کوانتومی متمرکز است. مدارک فیزیک بر توضیح پدیده های مشاهده و تجربه افراد متمرکز است.

این رشته از طریق کشفیات خود، تأثیرات شدیدی بر موارد زیر دارد:

  • ریاضیات
  • فلسفه
  • زمین شناسی
  • مهندسی

بشریت بزرگترین اکتشافات جامعه مدرن را مدیون تحولات در زمینه فیزیک است که منجر به ایجاد لیزر، تلویزیون، رادیو، کامپیوتر، DNA یا علوم هسته ای می شود. مطالعه این رشته که به عنوان «دانش طبیعت» نیز شناخته می شود، از طریق کمک به فناوری و پیشرفت های نظری تفاوت قابل توجهی ایجاد می کند. مدرک کارشناسی در فیزیک شامل مطالعه اتم ها، مواد تغلیظ شده، اپتیک، اخترفیزیک و بسیاری موارد دیگر است. در مقطع کارشناسی ارشد این رشته، تمرکز دانشجو بیشتر در تحقیقات و آزمایشات آزمایشگاهی می گذارد. به طوری که، به دانشجویان در توسعه مهارت های تحلیلی، حل مسئله و ارتباطات اساسی کمک می کند.

معرفی رشته فیزیک در آفریقای جنوبی

معرفی دانشگاه های فیزیک در آفریقای جنوبی

پیوند با تحقیقات جهانی از طریق اقداماتی مانند حمایت از سازمان های بین المللی از جمله CERN و SKA، ستون اصلی استراتژی علمی دولت این کشور است. در سال 2016، بیش از 80% مقالات فیزیک تولید شده در این کشور دارای همکاری خارجی بودند. تحقیقات فیزیک ذاتا بین المللی است و محققانی که در خارج از کشور کار می کردند مهارت های خود را به این کشور باز می گردانند. همکاری گسترده این کشور با CERN به ویژه در زمینه آموزش دانشجویان متمرکز است. چندین محقق این کشور در کشف بوزون هیگز در سال 2012 نقش داشتند.

از آنجا که در ابتدا یک گروه 2 یا 3 نفری در دانشگاه کیپ تاون بود، برنامه CERN این کشور رشد کرده است و بیش از 5 موسسه را شامل می شود. سایر گروه های تحقیقاتی طرق خود را ایجاد کرده اند، و راهی برای ایجاد بودجه محدود پیدا می کنند. به عنوان مثال، Francesco Petruccione مرکز فناوری کوانتوم را در دانشگاه کوازولو-ناتال ایجاد کرده است. از آنجا که او و تیمش منابع لازم برای ساخت رایانه كوانتومی را ندارند، با شرایط فعلی بودجه، ساخت سخت افزار کوانتومی غیرممکن است. بنابراین، تیم او به سمت نرم افزار بسیار ارزان تر یعنی ساخت الگوریتم برای یک کامپیوتر کوانتومی روی آورد.

دانشگاه های دیگری که رشته فیزیک در آفریقای جنوبی را ارائه می دهند، در لیست زیر آمده است و شما می توانید جهت تحصیل در آفریقای جنوبی یکی از موارد زیر را برای رشته فیزیک انتخاب نمایید.

  • دانشگاه کیپ تاون
  • دانشگاه ویتواترزراند
  • دانشگاه ژوهانسبورگ
  • دانشگاه کوازولو ناتال
  • دانشگاه استلنبوش
  • دانشگاه ایالتی آزاد

تحصیل فیزیک در دانشگاه ویتواترزراند آفریقای جنوبی

دانشگاه ویتواترزراند، یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در این کشور است. این دانشگاه در مناطق شمالی ژوهانسبورگ مرکزی واقع شده است. بیشتر با نام دانشگاه ویتس شناخته می شود. این دانشگاه ریشه در صنعت معدن دارد. این دانشگاه در سال 1896 به عنوان مدرسه معادن این کشور در کیمبرلی تاسیس شد. به طوری که، این دانشگاه سومین دانشگاه قدیمی این کشور است که به طور مداوم فعالیت می کند.

رشته فیزیک در آفریقای جنوبی در این کشور تدریس می شود. مدرک فیزیک دانشجو را به مهارت های تحلیلی و حل مسئله مجهز می کند. مهارت هایی که بسیار مورد تقاضا هستند. این مهارت ها زمینه ای را برای درک جامعه ای به طور فزآینده فناوری نیز فراهم می کنند. علاوه بر این، این دوره شما را به تجربه یادگیری مادام العمر در دنیایی که به سرعت در حال تغییر است، مجهز می کند. مهارت های ریاضی که می تواند در بسیاری از محیط ها اعمال شود. مهارت های محاسباتی که در بسیاری از بخش های اقتصاد قابل فروش است.

در جدول زیر می توانید اطلاعات این دوره را در دانشگاه ویتس مشاهده کنید:

پارامترتوضیحات
مقطع تحصیلیکارشناسی
رشتهفیزیک
طول دوره3 سال
حالت مطالعهتمام وقت

همان طور که در جدول بالا ملاحظه می کنید، این دانشگاه فیزیک را در مقطع کارشناسی به مدت 3 سال ارائه می دهد. در نمودار زیر رتبه جهانی این دانشگاه را بین سال های 2018 تا 2021 در سال QSWORLD ملاحظه می کنید:

رتبه جهانی دانشگاه ویتواترزراند در آفریقای جنوبی

مشاغل در آفریقای جنوبی

رشته فیزیک در آفریقای جنوبی، ریشه بسیاری از اختراعات است که تأثیر زیادی بر زندگی روزمره افراد عادی داشته است. اشیاء عادی بی شماری وجود دارد که مردم به طور منظم از آن ها استفاده می کنند و به علم فیزیک برای عملکرد متکی هستند که عبارتند از:

  • نیمه هادی ها
  • لیزرها
  • اشعه ایکس
  • دستگاه های GPS
  • فرستنده های رادیویی
  • اسکنر بارکد

وسایل نقلیه حمل و نقل مانند اتومبیل، هواپیما و شاتل فضایی بدون کمک متخصصان فیزیک ساخته نمی شوند. این رشته برای اطلاع از طراحی سلاح ها نیز برای اهداف نظامی مفید است. بسیاری از دانشمندان مسئول اختراع بمب اتمی فیزیکدان بودند. امروزه فیزیکدانان در ایجاد سلاح های هسته ای نقش دارند. کار در آفریقای جنوبی به ویژه برای فیزیکدانان بسیار متنوع است.

در نمودار زیر می توانید چند مورد را مشاهده کنید:

5 شغل برتر در افریقای جنوبی

همان طور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، 5 شغلی که معرفی شد، از برترین مشاغل در این رشته است. حقوق ماهیانه کار در آفریقای جنوبی بستگی به شغل و سابقه کار فرد دارد. این مقاله که اطلاعاتی درباره رشته فیزیک در آفریقای جنوبی به شما عزیزان ارائه شد توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شد. علاقه مندان می توانند با مشاوران ما جهت مهاجرت به این کشور، در تماس باشند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *