مهاجرت کاری آفریقای جنوبی

حقوق ماهیانه کار در آفریقای جنوبی

حقوق ماهیانه کار در آفریقای جنوبی

متقاضیان قبل از مهاجرت می باید شرایط کار و میزان درآمد را در نظر بگیرند. در این مقاله حقوق ماهیانه کار در آفریقای جنوبی بررسی می شود. حقوق ماهیانه کار در این کشور با توجه شغل متقاضی، میزان تجربه، سن، مدرک تحصیلی و جنسیت بررسی می شود. این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است. سوالات اساسی که در در باب موضوع حقوق کار در این کشور ذهن متقاضی را مشغول می سازد عبارت است از:

  • میانگین دریافتی مناسب در این کشور چه قدر می باشد؟
  • برای یک زندگی ایده آل در این کشور به چه مقدار درآمد احتیاج می باشد؟

میانگین حقوق ماهیانه در آفریقای جنوبی

میانگین حقوق کار یک فرد متقاضی در این کشور ماهیانه حدود 31100ZAR (رند آفریقا) می باشد. کمترین میزان دریافتی حدود 7880ZAR (رند آفریقا) و بیشترین میزان دریافتی 139000ZAR (رند آفریقا) در ماه است. با دریافت این میزان حقوق متقاضی می باید هزینه های اصلی از جمله اجاره آپارتمان، خرید اقلام غذایی، حمل و نقل و سایر هزینه های جانبی را در نظر بگیرد. میزان دریافتی در شغل های متفاوت در این کشور یکسان نمی باشد، این میزان دریافتی تحت تاثیر عواملی مانند نوع شغل، سابقه کاری، سن و جنسیت است.

در نمودار زیر میانگین حقوق کاری در این کشور شرح داده شده است:

میانگین حقوق براساس سابقه کار در آفریقای جنوبی

سابقه کار فرد متقاضی یکی از مهم ترین عواملی است که در میزان حقوق فرد تاثیر به سزایی می گذارد. به طور معمول افراد با سابقه کاری بالا، حقوق بیشتری نسبت به سایر متقاضیان دریافت می کنند. به طور کلی متقاضیانی دارای سابقه کاری حدود 2 تا 5 سال می باشند، دریافتی حقوق این افراد حدود 32% بیشتر از افراد تازه کار در این کشور است. افراد متخصصی که بیش از 5 سال سابقه کاری دارند حدود 36% بیشتر از افرادی که تنها حدود 5 سال سابقه کاری دارند، حقوق ماهیانه دریافت می کنند. در آخر افراد با سابقه کار بیش از 10 سال در این کشور، حقوق ماهیانه حدود 21% نسبت به افراد متخصص افزایش می یابد.

در این بخش درصد افزایش حقوق افراد بر اساس سابقه کاری در جدول زیر بیان شده است:

سابقه کاریدرصد افزایش حقوق
2 تا 5 سال32% نسبت به افراد تازه کار
بیش از 5 سال36% نسبت به افراد با 5 سال سابقه کاری
بیش از 10 سال21% نسبت به افراد با بیش از 5 سال سابقه کاری

حقوق ماهیانه کار در آفریقای جنوبی بر اساس جنیست

میانگین حقوق در این کشور بر اساس جنسیت متفاوت می باشد. در حالت کلی آقایون در این کشور دریافتی بیشتری نسبت به خانم ها دریافت می کنند. حقوق دریافتی آقایان حدود 8% بیشتر از خانم ها می باشد. میانگین دریافتی ماهیانه حقوق آقایان در این کشور حدود 32500ZAR (رند آفریقا) و حقوق خانم ها 30100ZAR (رند آفریقا) است. این میزان دریافتی در سال های اخیر با تفاوت های بسیاری رو به رو بوده است. در حالت کلی شرایط حقوقی براساس جنسیت کم تر از سایر موارد ذکر شده مورد توجه کارفرمایان قرار می گیرد. عوامل موثر در میزان حقوق ماهیانه در این کشور بیشتر بر حسب موضوع تجربه کاری و مدرک تحصیلی است.

 

حقوق ماهیانه کار در آفریقای جنوبی براساس مدرک تحصیلی

در این کشور با توجه به مدرک تحصیلی متقاضی دریافتی حقوق متفاوت می باشد. حقوق افرادی که با مدرک تحصیلی دیپلم در این کشور مشغول فعالیت می باشند، حدود 17% بیشتر از افرادی است که به تازگی فارغ التحصیل شده اند. متقاضیان با مدرک کارشناسی حقوقی بیشتر از 24% بیشتر از سایر افراد با مدرک دیپلم دریافت می کنند. افراد متقاضی با مدرک کارشناسی ارشد در مقایسه با افرادی که با مدرک کارشناسی مشغول فعالیت می باشند، حقوقی بیشتر از 29% به حقوق دریافتی این افراد اضافه می شود. در نهایت افراد با مدرک دکترا بیشترین میزان حقوق در حدود 23% نسبت به سایر افراد را دریافت می کنند.

در این بخش درصد افزایش حقوق افراد براساس مدرک تحصیلی در جدول زیر بیان شده است:

مدرک تحصیلیدرصد افزایش حقوق
دیپلم17%
کارشناسی24%
کارشناسی ارشد29%
دکترا23%

حقوق ماهیانه کار در آفریقای جنوبی براساس مدرک تحصیلی

حقوق مناسب برای زندگی در آفریقای جنوبی

طبق تحقیقات به دست آمده از محققان پوردو و دانشگاه ویرجینیا در سال 2018 میلادی در این کشور، افراد با حقوق دریافتی 1375894ZAR (رند آفریقا) میزان رضایت خود از زندگی در این کشور را نشان داده اند. در این کشور افراد با میزان دریافتی ماهیانه بین 60000ZAR تا 75000ZAR (رند آفریقا) زندگی ایده آل و رضایتمندی خواهند داشت. حقوق ماهیانه کار در این کشور بستگی به شغل و تلاش متقاضی دارد.

مشاغلی که در این کشور درآمد بیشتری کسب می کنند عبارتند از:

  • مهندسی IT
  • مهندسی سخت افزار
  • خلبان
  • وکالت
  • پزشکی
  • مشاور مدیریت

نرخ بیکاری در آفریقای جنوبی

این کشور در سال های اخیر از نظر اشتغال زایی و پرداختی حقوق پیشرفت به سزایی داشته است. در 2 دهه گذشته نرخ بیکاری در این کشور در بدترین شرایط قرار داشت. طبق آمار به دست آمده در سال 2022 میلادی در این کشور نرخ بیکاری حدود 0.4% افزایش داشت. در ابتدا نرخ بیکاری در نیمه اول سال 2022 میلادی به حدود 34.5% رسید. در نیمه دوم سال 2022 میلادی نرخ بیکاری به 33.9% رسید. نرخ بیکاری در این کشور در سال 2008 میلادی به 22% هم رسید.

 

در این مقاله اطلاعاتی در باب موضوع حقوق ماهیانه کار در آفریقای جنوبی توسط کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در اختیار شما قرار گرفت. یکی از روش های مهاجرتی رایج، مهاجرت از طریق کار می باشد، که در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از متقاضیان قرار گرفته است. متقاضیانی که روش مهاجرتی را از طریق کار انتخاب می کنند، جویای کشوری می باشند که میانگین دریافتی مناسبی داشته باشند. در این باب پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله حقوق ماهیانه کار در کلمبیا از طریق لینک مربوطه در سایت مرجع ما می باشد. هم چنین می توانید در صورت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت کاری به کشور های مختلف و اطلاع از میزان دریافتی و حقوق ماهیانه با مشاورین و وکلای مجرب ما تماس حاصل فرمائید. امید است که اطلاعات فوق مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *