مهاجرت تحصیلی چین

رشته طب ورزشی در چین

رشته طب ورزشی در چین

از میان رشته های گوناگون، رشته طب ورزشی در چین، سابقه ای طولانی در درمان آسیب های عضلانی، ماساژ و تمرینات درمانی و همچنین طب سنتی دارد. اگرچه مردم چین روز به روز بیشتر با اصطلاح “پزشکی ورزشی” آشنا می شوند، علیرغم موفقیت المپیک پکن و بلوغ صنعت ورزش چین، پزشکی ورزشی در چین به توسعه بیشتری نیاز دارد. اولین موسسات پزشکی ورزشی در چین بیش از 50 سال سابقه دارند، اما پیشرفت برجسته پزشکی ورزشی تنها 10 سال پیش رخ داد که نتیجه آن توسعه سریع جراحی آرتروسکوپی در چین بود. از سوی دیگر صنعت توانبخشی ورزشی چین گرچه نسبتا دیر شروع به کار کرد.

بر اساس گزارش اخیر منتشر شده توسط Beijing Puhua Policy Information Consulting Co Ltd، انتظار می رود حجم بازار بخش تجهیزات توانبخشی پزشکی چین در سال 2022 به 58 میلیارد CNY (یوان) با نرخ رشد مرکب سالانه 20% برسد. با توجه به بازار در مسیر توسعة چین در طب ورزشی، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند از طریق فعالان مهاجرتی خود، بسترهای ورود شما به بازار شغلی یا حوزه های تحصیلی طب ورزشی در چین را فراهم نماید.

دلایل انتخاب تحصیل رشته طب ورزشی در چین

یکی از مهمترین دلایلی گه می تواند مشوق شما برای تحصیل و کار در حوزه طب ورزشی در چین باشد، این است که ورزش در چین سابقه طولانی بیش از 4000 سال با توسعه قابل توجهی در 3 دهه گذشته پس از اجرای سیاست اصلاح و افتتاح داشته است. مطابق با توسعه اقتصادی در چین، مفهوم ورزش و سبک زندگی در چین به شدت تغییر کرده است. افراد بازنشسته هر روز صبح برای تمرین تای چی چوان و رقص به پارک ها و میادین عمومی می روند. جوانان بعد از پایان کار به باشگاه های بدنسازی می روند تا به فعالیت های بدنسازی بپردازند. کودکان در انواع دوره های آموزشی ورزشی شرکت می کنند. ورزش بعد از پوشاک، غذا، مسکن و حمل و نقل به پنجمین ضرورت زندگی مردم چین تبدیل شده است.

طبق سیاست های جدید، مدارس تشویق می شوند که امکانات ورزشی خود را بعد از مدرسه و در روزهای تعطیل به روی عموم باز کنند و اماکن ورزشی عمومی باید در روز ملی تناسب اندام به صورت رایگان باز شوند. در این آیین نامه همچنین بر حقوق دانش آموزان برای انجام ورزش تاکید شده است. افزایش روزافزون جمعیت ورزشی، توسعه پزشکی ورزشی در چین را به شدت تحریک و ترویج کرده است و ظهور آرتروسکوپی نقطه عطفی در زمینه پزشکی ورزشی چین است و تعداد جراحان آرتروسکوپی در چین به سرعت افزایش یافته است. بسیاری از جراحان آرتروسکوپی در جراحی آرتروسکوپی زانو، شانه، لگن و سایر مفاصل کوچک صلاحیت دارند.

هزینه زندگی دانشجویی برای تحصیل طب ورزشی در چین

در چین، پکن یکی از گران ترین شهرها است و برای تامین هزینه های خود بین $1000 تا 1200$ (دلار) در ماه نیاز دارید. شانگهای و شنژن دومین شهر گران قیمت هستند که در آن بین $850 تا 1200$ (دلار) در ماه هزینه خواهید کرد در سایر شهرهای چین، می توانید با 600$ تا 1000$ (دلار) در ماه مدیریت کنید. اگر در اقامتگاه زندگی می کنید، این مبلغ می تواند شامل محل اقامت نیز باشد. به خاطر داشته باشید که هزینه های زندگی در چین بسیار متفاوت است. عواملی مانند شهریه، اعتبار و نوع دانشگاه، وسعت شهر و عادات خرج کردن شما می توانند هزینه های شما را به میزان قابل توجهی افزایش یا کاهش دهند.

البته رایج ترین گزینه های اقامت در چین عبارتند از: اقامتگاه های دانشجویی – قیمت ها بین 150$ تا 400$ (دلار) در ماه متغیر است. اجاره آپارتمان که انتظار می رود برای یک آپارتمان یک خوابه بین $300 تا 1000$ (دلار) در ماه پرداخت کنید (بسته به شهر، موقعیت آپارتمان و امکانات موجود). زندگی با هم اتاقی، چه در یک اقامتگاه دانشجویی و چه در آپارتمان، مقرون به صرفه ترین و رایج ترین گزینه در بین دانشجویان بین المللی است. همه محل‌های اقامتی (عمدتاً اقامتگاه‌ها و آپارتمان‌های دانشجویی) به ودیعه $300 تا 460$ (دلار) نیاز دارند. قبوض آب و برق نیز حدود 50$ (دلار) در ماه به هزینه های شما اضافه می کند.

هزینه زندگی دانشجویی برای تحصیل طب ورزشی در چین

چشم انداز شغلی رشته طب ورزشی در چین

اگرچه در چین، انواع گرایش های مرتبط با طب ورزشی فعال هستند، اما بازار بالقوه آرتروسکوپی در چین از هر گرایش دیگری، پتانسیل بیشتری دارد و شرکت های Smith & Nephew، DePuy Mitek، Stryker، Storz، Conmed، Arthrex، و ArthroCare همگی شعبه هایی در چین تاسیس کرده اند یا نمایندگانی فرستاده اند. این منجر به معرفی پیشرفت های تکنولوژیکی در آرتروسکوپی در چین در مدت زمان کوتاهی شده است. آخرین به روز رسانی مفهوم و تکنیک آرتروسکوپی، مانند بازسازی ACL دو باندل و ترمیم روتاتور کاف دو ردیفه، در چین نیز پذیرفته شده و اعمال شده است. آرتروسکوپی و پزشکی ورزشی تبلیغ متقابلی برای یکدیگر دارند.

از سوی دیگر، انتظار می رود صنعت توانبخشی ورزشی چین به لطف افزایش آگاهی در مورد ارزش تناسب اندام، سیاست های مطلوب و تزریق سرمایه اجتماعی افزایش یابد. بخش بالادستی صنعت عمدتاً از تولید کنندگان تجهیزات توانبخشی تشکیل شده است و بخش پایین دستی شامل بخش های پزشکی ورزشی یا بخش های توانبخشی وابسته به بیمارستان ها و همچنین موسسات توانبخشی تخصصی است. مصرف کنندگان چنین خدماتی عمدتاً ورزشکاران حرفه ای و علاقه مندان به تناسب اندام هستند. در خصوص اطلاع از شرایط کار در چین می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

در شکل زیر به عوامل مهم نشان دهنده جذابیت بازار طب ورزشی در چین اشاره شده است:

درآمد شاغلان بازار کار رشته طب ورزشی در چین

فردی که به عنوان پزشک ورزشی در چین کار می کند معمولاً حدود 80300CNY (یوان) در ماه درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی به شدت متفاوت است و از CNY40200 تا CNY124000 (یوان) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال، حقوق متوسط ​​CNY80300 (یوان) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان پزشک ورزشی کار می کنند، کمتر از CNY80300 (یوان) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از CNY80300 (یوان) درآمد دارند.

در حالی که 25% بیش از CNY102000 (یوان) درآمد دارند. یک پزشک ورزشی با کمتر از 2 سال تجربه تقریبا CNY48200 (یوان) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال، CNY63800 (یوان) در ماه درآمد کسب کند، که 32% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل CNY85300 (یوان) در ماه به دست می آورد که 34% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

در نمودار زیر سایر موضوعات مرتبط با حقوق متخصصان طب ورزشی در چین اشاره شده است.

در فراهم کردن مقدمات مهاجرت به چین، مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند شما را در زمینه های مختلف مهاجرتی راهنمایی و همراهی نمایند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *