مهاجرت تحصیلی هلند

رشته شهرسازی در هلند

رشته شهرسازی در هلند

انتخاب ورود به دوره رشته شهرسازی در هلند از جمله فرصت های تحصیلی برای تحقق ایده مهاجرت برای متقاضیان اقامت هلند می باشد. رشته های مرتبط با شهرسازی در هلند از سویی بر مطالعات گسترش فضای شهری متمرکز هسنند و از سوی دیگر به توسعه محیطی و کالبدی شهرها توجه دارند. در هلند پس از اینکه بخش برنامه ریزی شهری تصمیم می گیرد که چه چیزی مورد نیاز است و بودجه ای را تعیین می کند، طراحان شهری شروع به ایجاد طرح های دقیق (به عنوان مثال برای جاده ها، ساختمان ها) می کنند. غالب فارغ التحصیلان رشته شهرسازی در هلند پس از تحصیل وارد فضاهای شغلی ای همچون برنامه ریز حمل و نقل، تحلیلگران فضای شهری می شوند. متقاضیانی که به دنبال اطلاعات بیشتر هستند، از طریق ارتباط با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، می توانند در جهت انتخابی درست گام بردارند.

تحصیل رشته شهرسازی در هلند

رشته سیستم آموزش عالی هلند مبتنی بر فرآیند بولونیا است. درخواست های ثبت نام باید از طریق Studielink.nl ارسال شود. البته لازم است که متقاضیان بدانند که هر مدرک و دانشگاه شرایط درخواست خود را دارد، بنابراین توجه کنید و لیست مدارک را با دقت بررسی کنید. اما بطور کلی مدارکی که معمولا از متقاضیان خواسته می شود شامل کپی پاسپورت یا کارت شناسایی، عکس پاسپورت، بیانیه شخصی به زبان انگلیسی، کپی مدارک تحصیلی متوسطه، گواهینامه ها و/یا لیست نمرات به زبان های انگلیسی، فرانسوی یا هلندی، رونوشت سوابق، مدرک مهارت زبان انگلیسی/هلندی و البته برخی از دانشگاه ها ممکن است به مدارک اضافی نیاز داشته باشند، مانند:

  • رزومه یا رزومه (شامل دو داور)
  • نامه تشویق
  • نمونه کار مکتوب دانشگاهی
  • راه های مفید برای اطمینان از واجد شرایط بودن برای دانشگاه هلند
  • دوره های آمادگی را بگذرانید.

این نوع دوره ‌ها به دانشجویان جویای مدرک کمک می‌ کنند تا درست قبل از شروع دوره کارشناسی ارشد یا سایر برنامه ‌های تحصیلات تکمیلی، تقویت آموزشی بیشتری کسب کنند. موضوع دیگر این است که اگر در یک برنامه تحصیلی در هلند شرکت می کنید، باید ثابت کنید که مهارت های زبانی شما برای شرکت در کلاس ها و درک سخنرانی ها به اندازه کافی خوب است. برخی از دانشگاه ها به هلندی نیاز دارند، در حالی که برخی دیگر به مهارت های انگلیسی قوی نیاز دارند. این دوره ها همچنین شما را برای هر یک از آزمون های زبان انگلیسی مورد نیاز دانشگاه ها آماده می کند. برای زبان انگلیسی: TOEFL، IELTS، یا C1 Advanced، PTE Academic نیاز است و گاهی اوقات، اگر مدرک زبان ندارید، می توانید در آزمون زبان در دانشگاه شرکت کنید.

تحصیل رشته شهرسازی در هلند

دلایل جذابیت تحصیل رشته شهرسازی در هلند

به جذابیت های تحصیل در رشته شهرسازی در هلند از چند نظر می توان نگاه کرد. از سویی اهمیت بحث آموزش در هلند است. در این باره باید گفت که آموزش در هلند یکی از قدیمی ترین و معتبرترین سیستم های آموزش عالی در جهان است. با توجه به اینکه بسیاری از دانشگاه ‌های هلند در رتبه ‌بندی جهانی قرار دارند، جای تعجب نیست که تحصیل در خارج از کشور در هلند تا این حد محبوب بوده است. علاوه بر این، آموزش در هلند یک محیط یادگیری جهانی فراگیر ارائه می دهد. دانشگاه‌ های هلند شهریه ‌های دوستانه، طیف متنوعی از برنامه‌های انگلیسی زبان و یک تجربه تحصیلی فوق‌العاده را برای دانشجویان بین‌ المللی ارائه می‌دهند. دانشگاه آمستردام، لیدن یا گرونینگن را در نظر بگیرید، تنها سه مدرسه از هشت مدرسه هلندی که در رتبه 100 جهان قرار دارند.

از سوی دیگر با انتخاب هلند به عنوان مقصد تحصیلی، به جامعه ای با ذهن باز وارد می شوید، چراکه هلندی ‌ها زندگی روزمره خود را با نگرش «زندگی کن و بگذار زندگی کنند» ادامه می‌ دهند که می ‌توان آن را در تنوع محیط اطرافشان دید. در واقع، فراگیر بودن مدت‌ هاست که یک ستون کلیدی در جامعه هلند بوده است، که دلیل دیگری برای محبوبیت تحصیل در خارج از کشور در هلند است. در نهایت باید گفت که سیاست ‌های قانونی هلند مکانی امن برای زندگی افراد بدون توجه به اینکه چه کسی هستند ایجاد کرده است. از سوی دیگر شما به عنوان یک متقاضی پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های هلند، تمایل دارند برای همیشه بمانند، بنابراین، پس از فارغ‌التحصیلی، تصمیم می‌گیرند شغلی پیدا کنند و برای مدت طولانی در آنجا بمانند.

در شکل زیر برخی از دلایل دیگری که برای زندگی تحصیلی در هلند می توان برشمرد، اشاره شده است.

درآمد مهندسان رشته شهرسازی در هلند

فردی که به عنوان مهندس در رشته شهرسازی در هلند کار می کند معمولاً حدود 4660€ (یورو) در ماه درآمد دارد. هرچند دستمزدها از 2380€ تا 7180€ (یورو) متغیر است. متوسط ​​حقوق یک مهندس شهرساز در هلند 4570€ (یورو) یورو در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان مهندس عمران کار می کنند کمتر از 4570€ (یورو) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 4570€ (یورو) درآمد دارند. از سوی دیگر 25 % از مهندسان عمران کمتر از 3130€ (یورو) درآمد دارند در حالی که 75 % از آنها بیش از 3130€ (یورو) درآمد دارند. علاوه بر این سطح تجربه یک فاکتور اثرگذار بر میزان درآمد دریافتی مهندسین شهرسازی در هلند است. به عنوان مثال یک مهندس عمران با کمتر از 2سال تجربه تقریباً 2670 € (یورو) در ماه درآمد دارد.

در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 3480€ (یورو) در ماه درآمد داشته باشد. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 4870€ (یورو) در ماه به دست می آورد. علاوه بر این، مهندس عمران (هایی) که تخصص آنها بین 10 تا 15 سال است، حقوقی معادل 5860€ (یورو) در ماه دریافت می کنند. اگر سطح تجربه بین 15 تا 20 سال باشد، دستمزد مورد انتظار 6360€ (یورو) در ماه است.

در نمودار زیر به شکل روشن تری، تاثیر سطح تجربه بر درآمد شاغلان شهرسازی در هلند روشن شده است.

سطح حقوق بر حسب سال های کاری در هلند به یورومتقاضیان علاقه مند به تحصیل در رشته شهرسازی در هلند برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه هزینه تحصیل و زندگی در هلند می تواندد با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *