مهاجرت تحصیلی یونان

رشته ریاضی در یونان

رشته ریاضی در یونان

تحصیل رشته ریاضی در یونان در بسیاری از دانشگاه های این کشور زیبا و پیشرو برای متقاضیان در آموزش امکان پذیر است. در یونان اکثر دانشگاه های معتبر که در رتبه بندی های جهانی هم حضور دارند این رشته را در مقاطع گوناگون تدریس می کنند. همچنین فرصت تحصیل رشته ریاضی به زبان انگلیسی و نیز در این کشور میسر است. یونان از کشورهایی است که از قدیم الایام در خصوص علم و دانش پیشرو سرآمد بوده است. در این کشور بنیاد مرکز تحقیقات ریاضیات (MaRC) وجود دارد که تاثیر گذار در گسترش علم ریاضی است. هدف این مرکز ترویج تحقیقات علمی در ریاضیات است. این مهم باید از طریق مواردی مانند انجام تحقیقات در موضوعات ریاضی کاملاً مشخص و همکاری علمی با نهادهای علمی مناسب ملی و بین المللی و اجرای یک سری گفتگوها یا سمینارهای علمی توسط محققان دانشگاه حاصل شود.

علاوه بر این، MaRC همچنان از طریق گفتگوهای علمی غیرفنی به اطلاع عموم مردم در مورد تحولات ریاضی می پردازد. بعلاوه، MaRC فعالیت های کمیته ملی ریاضی آکادمی آتن را هماهنگ خواهد کرد. این کمیته تنها نهاد مناسب نمایندگی یونان در سازمان های بین المللی ریاضی، مانند اتحادیه بین المللی ریاضیات (IMU) است که در آن، به طور معمول، سایر کشورها نیز توسط آکادمی های ملی خود نمایندگی می کنند. آکادمی آتن بورس تحصیلی را بطور عمده برای تحصیلات تکمیلی اعطاء می کند، بودجه ای که از محل درآمد که مدیریت می کند تأمین می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مسیر مهاجرت به کشور یونان و اخذ ویزای تحصیل به این کشور مشاور متقاضیان و راهنمای ایشان می باشد.

تحصیل رشته ریاضی در یونان

تحصیل در یونان ممکن است برای شما هزینه بر باشد که می توانید از بورس استفاده کنید. به طور معمول، بورس تحصیلی بر اساس یک مسابقه کتبی که به زبان یونانی برگزار می شود، اعطا می شود. فراخوان های مسابقه، تعیین رشته های تحصیلی، تعداد بورس های تحصیلی اعطا شده، معیارهای انتخاب و سایر شرایط و ضوابط ارائه شده توسط قانون تأسیس هر بخش، هر ساله منتشر می شود.گروه ریاضیات و ریاضیات کاربردی دانشگاه کرت در ژوئن 2013 با ادغام گروه ریاضیات (تاسیس در 1977) و گروه ریاضیات کاربردی (تاسیس در 1999) تاسیس شد. این گروه 2 جریان ورودی دانشجویان دوره کارشناسی (ریاضیات، ریاضیات کاربردی) را می پذیرد. این واحد به طور همزمان قدیمی ترین و جوان ترین بخش دانشگاه کرت و بزرگترین گروه در دانشکده علم و فناوری است.

در جدول زیر شاهد برترین دانشگاه های کشور یونان به همراه رتبه آن ها در یونان و رتبه آن ها در جهان در سال 2023 می باشید:

نام دانشگاهرتبه در کشوررتبه در جهان در سال 2023
National and Kapodistrian University of Athens1601
Aristotle University of Thessaloniki2651
National Technical University of Athens3422
University of Patras (incl University of Western Greece)4

دروس رشته ریاضی در یونان

دروس رشته ریاضی در یونان

دانستن دروس ریاضی برای شما جالب است. البته باید گفت که این دروس در گرایش های مختلف متفاوت هستند. برنامه ریاضیات با دروس اجباری در تجزیه و تحلیل، جبر خطی، جبر، معادلات دیفرانسیل، احتمال، برنامه نویسی رایانه و فیزیک، در 2 سال اول یک پایه محکم در ریاضیات ارائه می دهد. پس از آن دانشجویان می توانند از میان رشته های ریاضیات خالص و کاربردی و همچنین دوره های گروه های دیگر (فیزیک، علوم کامپیوتر، زیست شناسی، اقتصاد) دوره های دیگری را انتخاب کنند که آنها را برای تحصیلات تکمیلی در ریاضیات یا سایر موارد آماده می کند حوزه های علمی در عین حال آنها ممکن است دوره هایی را دنبال کنند که آنها را برای شغل در آموزش آماده می کند.

در لیست زیر برخی از دروس رشته ریاضی کاربردی را مشاهده می کنید:

  • معادلات دیفرانسیل
  • احتمال و آمار
  • بهینه سازی فرایندهای تصادفی
  • تحلیل عددی
  • روش های محاسباتی
  • برنامه نویسی و طراحی الگوریتم ها
  • مطالعه مدل های ریاضی در مکانیک سیالات
  • علوم مواد
  • انتشار موج
  • زیست شناسی ریاضی

تحصیل رشته ریاضی در کالج آمریکایی یونان

کالج آمریکایی یونان در اسمیرنا در سال 1875 توسط مبلغینی از بوستون، ماساچوست تاسیس شد، قدیمی ترین و بزرگترین کالج یا دانشگاه معتبر آمریکا در اروپا است. برای بیش از 140 سال، ACG آموزش تحول آفرینی و پرورش یک همکاری فکری و فرهنگی بارور بین یونان و ایالات متحده را ارائه داده است. ACG یک موسسه دانشگاهی غیرانتفاعی است. دانشگاه آمریکن آتن نیز یک دانشگاه معتبر معتبر با اعتباربخشی فرا آتلانتیک ASIC – خدمات اعتباربخشی برای مدارس، کالج ها و دانشگاه های بین المللی است. این موسسه به 35 سال تجربه و بیش از 16000 فارغ التحصیل برجسته از 70 کشور مختلف افتخار می کند. مهم است که این واقعیت را بدانید که تحصیل در مقاطع مختلف یونان همه برنامه ها به زبان انگلیسی ارائه می شوند و توسط اساتید با سطح تحصیلات دکترا با تجربه حرفه ای تدریس می شوند.

در نمودار زیر شاهد تحصیلات دانشجویان رشته ریاضی در مقاطع تحصیلی مختلف در کشور یونان هستید:

مقاطع رشته ریاضی در یوناندانشگاه ملی یونان

تحصیل در یونان به زبان انگلیسی امکان پذیر است. دانشگاه ملی و Kapodistrian آتن (NKUA) که در سال 1837 افتتاح شد، اولین دانشگاه یونان و منطقه بالکان و مدیترانه شرقی بوده است. با 43 بخش متعلق به 9 مدرسه، NKUA 44  دوره كارشناسی و بیش از 200 برنامه كارشناسی ارشد را كه بیشتر زمینه های علوم و هنر را پوشش می دهد (حقوق، علوم، فلسفه، علوم بهداشتی، اقتصادی و علوم سیاسی، آموزش، الهیات، تربیت بدنی و ورزش) ارائه می دهد. این دانشگاه به طور مداوم در میان دانشگاه های برتر رتبه بندی می شود، NKUA یک دانشگاه تحقیقاتی با 2100 عضو هیئت علمی، 68500 دانش آموخته و تحصیلات تکمیلی است. از آنجا که بین المللی سازی یک هدف کلیدی استراتژیک دانشگاه بوده است، این دانشگاه یک استراتژی طولانی مدت در زمینه آموزش، تحقیق و نوآوری با 466 دانشگاه از 62 کشور دارد.

این دانشگاه هر ساله در رتبه ندی های جهانی نماینده خوبی برای کشئر یونان و تعالی علم و تحصیل محسوب می شود. در این دانشگاه عالی 7600 دانشجوی بین المللی در دوره های کارشناسی یا کارشناسی ارشد ثبت نام کرده اند. دانشگاه ملی و Kapodistrian آتن با بیش از 300 آزمایشگاه و کلینیک، 11 کتابخانه، 13 مرکز تعالی، 3 بیمارستان و 3500 پروژه تحقیقاتی در حال انجام، متعهد به نوآوری و تعالی علمی است. NKUA با حمایت از گفتگوی آزاد و فرهنگ یکپارچگی و تنوع، خلاقیت و آگاهی اجتماعی را همراه با تفکر انتقادی تشویق می کند. این دانشگاه در طول تاریخ خود، تعدادی از دانشجویان و اعضای هیئت علمی ما نقشی اساسی در پزشکی، سیاست، آموزش، ادبیات و تقریباً در همه زمینه های علوم و هنر داشته اند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص ویزای دانشجویی یونان به شما مشاوره می دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *